Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

jossie and 1 Guest are viewing this topic.

clockwork

Dank voor jullie reacties.

Ik zal de optie 'offline beschikbaar stellen' een keer proberen. Wie weet biedt dat uitkomst. 


@garmtz: dat brakke protocol had ik inmiddels ook geconstateerd. Ik hoopte op een vlekkeloze weergave, maar zo ver zijn we blijkbaar nog niet. Songcast heb ik nog niet geprobeerd. Dat leek me namelijk nogal omslachtig om weer een losse pc erbij te betrekken. Maar ook dat zal ik dit weekend eens proberen.

Na al de enthousiaste verhalen wilde ik zo'n Premium account een keer proberen, maar vooralsnog denk ik dat ik er nog niet klaar voor ben om af te stappen van het fysieke bezit van muziek. Het voelt toch anders...  :-[




 

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

lynch1979

Quote from: clockwork on October 23, 2013, 15:30:05


Na al de enthousiaste verhalen wilde ik zo'n Premium account een keer proberen, maar vooralsnog denk ik dat ik er nog niet klaar voor ben om af te stappen van het fysieke bezit van muziek. Het voelt toch anders...  :-[







Gewoon beide blijven doen  ;)

raindog

Quote from: lynch1979 on October 23, 2013, 15:31:50

Gewoon beide blijven doen  ;)

+1

Spotify is super voor erbij, om nieuwe muziek te ontdekken en uit te proberen. Ik luister doorgaans naar Spotify terwijl ik met andere dingen bezig ben: internetten, lezen, koken, etc..  Wanneer de muziek echt goed is dan stop ik automatisch waar ik op dat moment mee bezig ben, om aandachtig te luisteren. Doorgaans bestel ik daarna de muziek op LP of CD. Sinds Spotify koop ik meer muziek dan ooit, dus er zit wel een financieel risico aan.. ;)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Quote from: raindog on October 23, 2013, 15:48:04
+1

Spotify is super voor erbij, om nieuwe muziek te ontdekken en uit te proberen. Ik luister doorgaans naar Spotify terwijl ik met andere dingen bezig ben: internetten, lezen, koken, etc..  Wanneer de muziek echt goed is dan stop ik automatisch waar ik op dat moment mee bezig ben, om aandachtig te luisteren. Doorgaans bestel ik daarna de muziek op LP of CD. Sinds Spotify koop ik meer muziek dan ooit, dus er zit wel een financieel risico aan.. ;)
Mee eens. Helaas (voor de portemonnee). ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Achiel

Wat betere foto's van de nieuwe setup







Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

garmtz

Mooi hoor! Veel plezier ermee!

Achiel

Ben echt al super tevreden, staat zoveel mogelijk te spelen en het wordt nog met de minuut beter.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

twani

Niet dat ik daar alles van weet, maar een Linn set lijkt me in zo'n "harde" kamer een juiste keuze.

Mooi spul man!  Genietze ;)

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje


Rudi64

Even zin om een denkoefening te maken..louter voor de sport...

Hoe zouden de verhoudingen liggen als je een passief Akurate set-up vergelijkt met een aktief Majik set?

Bv;

Als ik mijn eigen set, AK/0 ,C5100, ADS/1 en Majik140 passief zou vergelijken met een MDSM,C5100 en M109 maar dan actief..wat zou er dan de voorkeur krijgen..
Ik herinner me nog een LP12 demo bij BB&G waarbij de M109 actief gevoed werden door Akurate amps (veronderstel ik)
en dit heel beklijvend vond...actief  bied toch een serieuze meerwaarde..
In de veronderstelling dat je in de MDSM ook actief kaarten kan plaatsen?
Iemand ervaring hiermede en bereid dit te delen...?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

Quote from: Rudi64 on October 26, 2013, 12:26:50
Als ik mijn eigen set, AK/0 ,C5100, ADS/1 en Majik140 passief zou vergelijken met een MDSM,C5100 en M109 maar dan actief..wat zou er dan de voorkeur krijgen..

Dat is amper te beantwoorden... De eerste zal een betere bron hebben en dus meer resolutie, inzicht en rust bieden vanuit het brondenken. De tweede optie zal wat betreft dynamiek, openheid en timing een plus hebben. Er is gewoon geen enkele reden om passief te blijven draaien in jouw situatie. Gewoon bij ons een 6100 demo-model aanschaffen en de bijbehorende Aktiv kaarten en een giga-stap vooruit maken... ;)

QuoteIk herinner me nog een LP12 demo bij BB&G waarbij de M109 actief gevoed werden door Akurate amps (veronderstel ik)
en dit heel beklijvend vond...actief  bied toch een serieuze meerwaarde..
In de veronderstelling dat je in de MDSM ook actief kaarten kan plaatsen?
Iemand ervaring hiermede en bereid dit te delen...?

Nee, waren 'gewoon' Majik versterkers. Als je Aktiv draait, haal je gewoon veel meer uit je versterkers dan met passive. Je verliest enorm veel in de passieve wisselfilters. Ik zou geen terugstap doen in je bron, maar aan de huidige set Aktiv 'toevoegen'.

Rudi64

#662
Quote from: garmtz on October 26, 2013, 12:39:46
Dat is amper te beantwoorden... De eerste zal een betere bron hebben en dus meer resolutie, inzicht en rust bieden vanuit het brondenken. De tweede optie zal wat betreft dynamiek, openheid en timing een plus hebben. Er is gewoon geen enkele reden om passief te blijven draaien in jouw situatie. Gewoon bij ons een 6100 demo-model aanschaffen en de bijbehorende Aktiv kaarten en een giga-stap vooruit maken... ;)

Nee, waren 'gewoon' Majik versterkers. Als je Aktiv draait, haal je gewoon veel meer uit je versterkers dan met passive. Je verliest enorm veel in de passieve wisselfilters. Ik zou geen terugstap doen in je bron, maar aan de huidige set Aktiv 'toevoegen'.

Dank u voor deze inzichten...
Actief is een upgrade die in mijn set up niet te vermijden valt ,alleen heb ik het laatste jaar wat (te)veel geïnvesteerd ,
dat ik noodgedwongen het wat kalmer aan moet doen...even weer wat centjes bijeen sparen..
De enige veroordeel dat ik tegen aktief gaan heb is weer een extra set van K400 er tussen...super kabel...maar mooi en handelbaar is hij niet...
Die 2 db cut heeft ook wat verlichting gebracht in de set...en na wat experimenteren heb ik ontdekt dat na het plaatsen van een foam plug in de M140 aan de rechter zijde (kortste tegen de muur) het nu best heel aardig is en het laag meer in balans is ..akoestiek is nog niet perfect maar kan er nu mee leven..



Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

Wow, die foto is wel belabberd... :)  Zou je een extra foto willen nemen en die niet richten op het licht vanaf het raam.

Rudi64

Quote from: garmtz on October 26, 2013, 13:20:09
Wow, die foto is wel belabberd... :)  Zou je een extra foto willen nemen en die niet richten op het licht vanaf het raam.

Ja ,ik weet het...ben geen fotograaf... :-[
Heb even andere foto genomen en geplaatst,maar resultaat is niet veel beter...en als ik niet naar het raam richt kan je het niet zo inschatten. 
Het was juist de bedoeling om de plaatsing van de speakers te laten zien...rechterspeaker staat op zo een 50 cm van de zijmuur,terwijl de andere vrij staat...(beide zo een 33 cm van de achterwand)
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

eddy135

Quote from: Rudi64 on October 26, 2013, 13:40:02
Ja ,ik weet het...ben geen fotograaf... :-[
Heb even andere foto genomen en geplaatst,maar resultaat is niet veel beter...

Gewoon even een behoorlijke camera aanschaffen... ;) ...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Miesepies

Ietsje lichter gemaakt...

Rudi64

Quote from: eddy135 on October 26, 2013, 15:22:25
Gewoon even een behoorlijke camera aanschaffen... ;) ...

Ah ja...maar gewoon geen interesse voor...
Ik geef dan liever iets meer uit aan muziek... :bigsmile:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Rudi64

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

denoontje


eddy135

Quote from: Rudi64 on October 26, 2013, 15:45:27
Ah ja...maar gewoon geen interesse voor...
Ik geef dan liever iets meer uit aan muziek... :bigsmile:

Snap 't; was ook meer een verwijzing naar een eerdere opmerking over de aanschaf van een eindversterker...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Mitch--

even een vraagje onder de mede mac gebruikers, werkt bij jullie sinds de update naar OSX 9 Mavericks de Kinsky app ook niet meer?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Quote from: Mitch-- on October 27, 2013, 00:48:28
even een vraagje onder de mede mac gebruikers, werkt bij jullie sinds de update naar OSX 9 Mavericks de Kinsky app ook niet meer?

Stond op de linn forum site dat kinsky nog niet compatible is....

Achiel

Quote from: twani on October 25, 2013, 18:48:15
Niet dat ik daar alles van weet, maar een Linn set lijkt me in zo'n "harde" kamer een juiste keuze.

Mooi spul man!  Genietze ;)

De woonkamer is zeker niet hard te noemen, kan me voorstellen dat het zo lijkt, maar tegenover de set staat een grote hoekbank en de tafel staat op een dik kleed. Verder is het plafond van houten schorten. Verder zijn de gordijnen vrij dik. Een klaptest geeft dan ook niet echt een echo.

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Mitch--

Quote from: denoontje on October 27, 2013, 01:16:10
Stond op de linn forum site dat kinsky nog niet compatible is....

thnx! ik zit niet op het linn forum dus vandaar. Is er al een tijdsplanning wanneer ie wel compatible is?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'