Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Mooi dat ze bevallen!

Linnie

#626
Heeft al iemand het nieuwe Kore subchassis gehoord tov van het oude standaard chassis ?
Ik heb begrepen dat de Keel een grote verbetering brengt maar dat is zo duur.
Hoe verhoudt een Kore zich tot een Keel ?

garmtz


Quote from: Linnie on October 10, 2013, 18:29:04
Heeft al iemand het nieuwe Kore subchassis gehoord tov van het oude standaard chassis ?

Ja... :)

Quote
Hoe verhoudt een Kore zich tot een Keel ?

Goed... :)

garmtz

Kom de verschillen gewoon zelf beluisteren 9 november bij BB&G Zevenbergen!

fireman

Vraagje mbt Linn vs naim

Is de Linn Majik DSM te vergelijken met de naim superuniti ? Indien niet, in welke specifieke delen niet? Los van eigen merk geluidskarakter. En/of in welk element blinkt de ene meer uit dan de ander?
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Deleted Member 2

Quote from: Jumping Jack on October 21, 2013, 12:14:27
Dit waren mijn indrukken toen ik op zoek was:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=122717.msg2192248#msg2192248

Die superuniti is als ik dat zo lees misschien wel een mooie versterker voor jou :D

bmateijsen

Quote from: Fireman on October 21, 2013, 12:06:02
Vraagje mbt Linn vs naim

Is de Linn Majik DSM te vergelijken met de naim superuniti ? Indien niet, in welke specifieke delen niet? Los van eigen merk geluidskarakter. En/of in welk element blinkt de ene meer uit dan de ander?

Majik DSM heeft hdmi ingangen, de Superuniti niet. Functioneel zijn ze verder gelijk aan elkaar.

raindog

Nog een functioneel voordeel van Linn is de Airplay integratie, dat gebruik ik best veel (Spotify).  Belangrijkste is toch het verschil in sound. Ze klinken echt heel anders...
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Quote from: raindog on October 21, 2013, 23:44:24
Nog een functioneel voordeel van Linn is de Airplay integratie, dat gebruik ik best veel (Spotify).  Belangrijkste is toch het verschil in sound. Ze klinken echt heel anders...

Airplay is wel toe te voegen aan een Naim streamer via een Airport Express, maar inderdaad is dit niet standaard. En de klankverschillen zullen inderdaad de belangrijkste factor (moeten) zijn in de keuze.

Achiel

Nieuwe setup, even een snelle foto, brak met de telefoon.

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

bmateijsen

Quote from: Achiel on October 22, 2013, 13:46:22
Nieuwe setup, even een snelle foto, brak met de telefoon.



Kijk.. ze zijn er al ;D

cardas49

Quote from: Achiel on October 22, 2013, 13:46:22
Nieuwe setup, even een snelle foto, brak met de telefoon.

Hoe bevalt je nieuwe set? Ik zie geen extra versterking dus je speelt passief?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

En een andere algemene vraag: hoe sluit je een sub aan op een MDSM? Via de pre-outs?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

bmateijsen

Quote from: mark235 on October 22, 2013, 15:54:37
En een andere algemene vraag: hoe sluit je een sub aan op een MDSM? Via de pre-outs?

Zeker! Of evt. speakerlevel.

Groet,

Bjorn

cardas49

#640
Thx.

Ik ga nog even door:

Het upgraden van speakers zoals Linn mogelijk maakt lijkt me een mooi systeem, maar volgens mij zit je altijd met het dilemma of je je passieve speakers Aktiv maakt, of alles inruilt en een passieve setup uit een hogere productlijn aanschaft. Deze laatste optie kost meer. Brengt het ook meer? Klinkt bijv een ADSM + Akurate 212 passief (veel) beter dan een MDSM + 2100 + Majik 109 Aktiv? Is een dergelijke vergelijking uberhaupt fair, of moet ik het anders zien?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

R

Mooi!! (in het zwart ;))

Quote from: Achiel on October 22, 2013, 13:46:22
Nieuwe setup, even een snelle foto, brak met de telefoon.

bmateijsen

Je vergeet nog andere combi's, namelijk Akurate DSM + Majik 109 aktiv... Ik prefereer Aktiv boven niet aktiv. ;).
Maar een betere bron, doet natuurlijk ook veel....

Wat belangrijk is, is dat je geniet van muziek. Beter kan altijd... maar het gevaar ligt op de loer dat er altijd beter is ;)

Groet,

Bjorn

Quote from: mark235 on October 22, 2013, 17:22:11
Thx.

Ik ga nog even door:

Het upgraden van speakers zoals Linn mogelijk maakt lijkt me een mooi systeem, maar volgens mij zit je altijd met het dilemma of je je passieve speakers Aktiv maakt, of alles inruilt en een passieve setup uit een hogere productlijn aanschaft. Deze laatste optie kost meer. Brengt het ook meer? Klinkt bijv een ADSM + Akurate 212 passief (veel) beter dan een MDSM + 2100 + Majik 109 Aktiv? Is een dergelijke vergelijking uberhaupt fair, of moet ik het anders zien?

Achiel

Quote from: mark235 on October 22, 2013, 15:54:07
Hoe bevalt je nieuwe set? Ik zie geen extra versterking dus je speelt passief?

Speel passief inderdaad, eerste indrukken zijn erg positief, helaas had ik middagdienst dus niet er serieus voor kunnen gaan zitten. Zal meer foto's plaatsen de komende tijd.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

cardas49

Quote from: bmateijsen on October 22, 2013, 17:35:48
Wat belangrijk is, is dat je geniet van muziek. Beter kan altijd... maar het gevaar ligt op de loer dat er altijd beter is ;)

Groet,

Bjorn

Snap ik. Ik probeer een beeld te krijgen van een "logisch" linn upgrade pad, en wat de meeste linn eigenaren kiezen. Ben gewoon benieuwd.

Kunnen speakers en bron / versterking uit verschillende lijnen met succes gemengd worden? Bijv: MDSM + akurate 212?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

garmtz

Source first! Liever altijd de bron op niveau brengen en dan pas de speakers. Mijn mening is dat je verder komt met Aktiv dan duurder passive, maar daar zijn meningen sterk over verdeeld. Vergis je niet in de kwaliteit van een Majik 109 of 140! Vooral aktief aangestuurd en goed getuned geïnstalleerd, gaat dat al aardig ver.

cardas49

Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

clockwork

ik ben aan het experimenteren met Spotify via Airplay op mijn Akurate DS. Als 'bron' gebruik ik mijn Ipad 1 of de IPhone 4s met Spotify App's. 

Vooralsnog ben ik niet zo enthousiast. Ik krijg regelmatig hickups in de weergave. Ook ben ik niet erg onder de indruk van de kwaliteit (zelfs in 320kb). Het blijft een beetje 'plat'. Kan dat aan mijn (verouderde) Apple'tjes of aan mijn internet verbinding liggen of is dit nu eenmaal een beperking van Airplay/Spotify?

Wat zijn jullie ervaringen?

   
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

raindog

Qua geluidskwaliteit heb ik geen klachten, ik vind Spotify steeds weer verrassend goed klinken. Meestal word ik me pas bewust van de 'mindere' kwaliteit als ik direct daarna iets van mijn NAS beluister (flac) of een LP op zet. Dan merk ik ineens een flink verschil, vooral minder detail en een vlakkere weergave. Maar het zit de muziekbeleving eigenlijk nauwelijks in de weg.

Wat betreft hickups, wanneer ik onder het luisteren andere taken op de iPad wil uitvoeren dan gebruik ik mijn iPhone om Spotify te streamen naar de DS. Dan heb ik nauwelijks uitval. Ook download ik de muziek zoveel mogelijk (schuifje 'offline beschikbaar' aanzetten) zodat je maar de helft van het dataverkeer hebt over wifi.

Ik kan mij wel herinneren dat met de iPad 1 het streamen wat minder lekker liep. Of dat komt door de tragere processor of de minder goede/snelle wifi-ontvangst weet ik niet. Met de iPad 2 en 3 eigenlijk heb ik nooit meer problemen gehad op dat vlak. 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Quote from: clockwork on October 23, 2013, 12:22:21
ik ben aan het experimenteren met Spotify via Airplay op mijn Akurate DS. Als 'bron' gebruik ik mijn Ipad 1 of de IPhone 4s met Spotify App's. 

Vooralsnog ben ik niet zo enthousiast. Ik krijg regelmatig hickups in de weergave. Ook ben ik niet erg onder de indruk van de kwaliteit (zelfs in 320kb). Het blijft een beetje 'plat'. Kan dat aan mijn (verouderde) Apple'tjes of aan mijn internet verbinding liggen of is dit nu eenmaal een beperking van Airplay/Spotify?

Wat zijn jullie ervaringen?

Het Airplay protocol zelfs is vrij brak... Als je een computer gebruikt mety Songcast, klinkt Spotify dan beter?