Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robiwan

Quote from: Rudi64 on September 13, 2013, 17:36:17
Proficiat met je aankoop..
De Harbeth M30 is ook een mooie optie in combinatie met de MDSM,zelf gehoord bij BB&G..
Bubble DS is de beste app voor Android toestellen,zelfs de beste zowiezo...
Geniet van je aanwinst.. :clapping:

Rudi,

Kun jij een korte indruk geven van de Linn Majik 140 speakers, hoe klinken ze?

gr,

Robin
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Rudi64

#601
Quote from: LPlover on September 13, 2013, 20:09:47
Rudi,

Kun jij een korte indruk geven van de Linn Majik 140 speakers, hoe klinken ze?

gr,

Robin

Heel open,gedetaileerd maar ook zeer muzikaal die je uren naar muziek laat luisteren zonder vermoeiend over te komen,maar voor mijn gevoel in mijn ruimte iets te veel laag.(ruimte probleem)De alu standen die je als opties kunt bij kopen zijn een aanrader omdat het laag strakker word en alles nog meer zijn plaats krijgt in de ruimte..transparanter..
Als je een Linn set heb moet je ze zeker eens opnemen in je te beluisteren lijstje...van de synergie die je dan ontstaat krijg je spontaan een glimlach op je gezicht...
Het laag probleem is ook mede omdat ik ze niet voldoende van de achterwand kan plaatsen,daarom laat ik binnenkort
mijn Linn dealer de 2d modificatie uitvoeren waarmede het probleem hopelijk van de baan is.
Ze vragen wel even wat aandacht qua plaatsing,maar als je het goed krijgt word je ook beloont...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

bmateijsen

Hoi Rudi,

Maak ze aktiv! Dan ben je gelijk van het probleem af.... Een Linn luidsprekers kan juist met Aktiv dichtbij de muur.

Groet,

Bjorn

Mitch--

heb hier nu Linn K200 speakerkabels op proef, eerste indrukken zijn absoluut niet slecht !  :music:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Quote from: Mitch-- on September 19, 2013, 22:21:51
heb hier nu Linn K200 speakerkabels op proef, eerste indrukken zijn absoluut niet slecht !  :music:

Songcast nog even uitzetten (via de Songcast tab in Konfig), helpt ook weer iets... En de digitale uitgang... En de Ethernet LEDs... En display op sleep... :)

Mitch--

Quote from: garmtz on September 19, 2013, 22:32:55
Songcast nog even uitzetten (via de Songcast tab in Konfig), helpt ook weer iets... En de digitale uitgang... En de Ethernet LEDs... En display op sleep... :)

op songcast na had ik ze allen al uitstaan :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz


Quote from: Mitch-- on September 19, 2013, 22:53:09
op songcast na had ik ze allen al uitstaan :)

Had je al verteld ja... Maar dat van Songcast weten de meesten niet... ;)

MarkD

Voor een paar tientjes 3 m Linn K400 gescoord en daar met Mr Stanley 2 stukken "K200" van gemaakt. Eerste indruk is dat mijn set nog nooit zo muzikaal heeft geklonken! :music:
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Mitch--

Quote from: MarkD on September 21, 2013, 16:53:49
Voor een paar tientjes 3 m Linn K400 gescoord en daar met Mr Stanley 2 stukken "K200" van gemaakt. Eerste indruk is dat mijn set nog nooit zo muzikaal heeft geklonken! :music:

Cool! hier precies hetzelfde, ben zeer onder de indruk!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Mooi nieuws van Linn vandaag, de Linn Exakt, all in one speaker oplossing! mooie demo film op de Linn website ook!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Kerkhoffd

Leuk om te lezen. Maar weet nog niet of ik zo onder de indruk ben. De hype lijkt groter dan het nieuws. Beetje teveel Meridian naar mijn smaak. Kortom had op ies spectaculairders gehoopt.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rudi64

#611
Quote from: Mitch-- on September 21, 2013, 16:59:19
Mooi nieuws van Linn vandaag, de Linn Exakt, all in one speaker oplossing! mooie demo film op de Linn website ook!

All in one weet ik niet, je hoeft toch steeds je externe DS koppelen aan de Speakers,weliswaar uitgerust met de Exact module...hoe het precies werkt kan je weten via de website,maar wat je nodig hebt of hoe te installeren is (nog) niet zo duidelijk...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

advr



Als echte Linn fan vond ik het 'nieuws' enorm tegenvallen... :mellow:

Leuk een onbereikbare LP12, 40 stuks, voor belachelijk veel geld. Zoveel kan een vaatje whisky toch niet kosten.
Heb echt het gevoel dat het niet meer om de muziek gaat.... :(

Het Exakt gedoe zie ik toch echt niet de toekomst zijn en ik heb steeds meer het gevoel dat ik ga afhaken in het Linn gebeuren.
Ze komen niet eens met een Akurate DS-i... want dan kun je natuurlijk veel makkelijker NIET Linn apparatuur op aansluiten. Ze krijgen Apple trekjes... Zeer jammer.  :-\

Ook twee nieuwe subchasis die prijstechnisch zo dicht bij elkaar liggen is een vreemde keuze. Ook fijn als je net een nieuwe Keel heb gekocht.... weinig spectaculair :withstupid:

Kortom, een hele show om niets... ???


Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Ik zie de zaken compleet anders... De 40th Anniversary LP12 is gewoon een promotiemiddel en is trouwens ook al volkomen uitverkocht. Zo duur is hij overigens niet: een full blown kost normaal zo'n 26000, de whiskey is uniek en kost normaal al zo'n 1400 euro voor de 40 jaar versie.

De nieuwe subchassis vind ik een heel goede zaak: voor VEEL minder geld dan een Keel kun je je LP12 mechanisch upgraden. Dit maakt de Keel nog niet minder of onbruikbaar! De Kore staat wat betreft materiaal en constructie ver af van de 'machined from solid' Keel. En het gaat er toch niet om hoe dicht de prijzen bij elkaar liggen? Ik vind 400 of 900 Euro ook niet echt naast elkaar liggen qua prijs.

Ik snap dat je het allemaal wel niks zult vinden omdat het voor jou wellicht niet zulke zinnige zaken zijn op dit moment, maar Exakt is wel degelijk enorm belangrijk voor Linn: iedereen met Linn speakers zal er namelijk een enorme upgrade mee kunnen doen in de toekomst. Of je nou een Keltik, Tukan, Ninka, 242 etc etc hebt, er zullen op termijn filters voor komen.

advr

Natuurlijk is het een promotie LP12 maar er dan maar 40 maken is wel heel erg weinig.

Het is natuurlijk veel interessanter 2 subchassis uit te brengen en de goedkoopste standaard te leveren.
Ook dat zal ik verkeerd zien maar het zij zo. 

Je verwacht gewoon bruikbaardere apparaten zoals toen de DS-en en de DS-i zijn intreden.
Dit verplicht je tot Linn speakers en dat is jammer.

Laten we er verder maar geen eigen discussie van maken. Lijkt me zinloos.  ;D
Het is ook absoluut niet tegen jou en Bjorn hè, laat ik dat meteen de wereld uit helpen.!!
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

eddy135

Quote from: advr on September 22, 2013, 13:36:20

Als echte Linn fan vond ik het 'nieuws' enorm tegenvallen... :mellow:

Leuk een onbereikbare LP12, 40 stuks, voor belachelijk veel geld. Zoveel kan een vaatje whisky toch niet kosten.
Heb echt het gevoel dat het niet meer om de muziek gaat.... :(

Bij een dt van 40 mille gaat het natuurlijk niet om de muziek, alleen het certificaat telt....

En bovendien: whisky vaten zijn rond, dus je kunt alleen de bodem en bovenkant gebruiken!  ;)
Dat drijft de schaarste natuurlijk op.  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

garmtz


Quote from: advr on September 22, 2013, 14:06:35
Natuurlijk is het een promotie LP12 maar er dan maar 40 maken is wel heel erg weinig.

Bij een exclusief product hoort een exclusief aantal en 40 stuks ligt natuurlijk voor de hand.

QuoteHet is natuurlijk veel interessanter 2 subchassis uit te brengen en de goedkoopste standaard te leveren.
Ook dat zal ik verkeerd zien maar het zij zo. 

Misschien was ik niet duidelijk in de tekst of heb jij het verkeerd begrepen, maar het goedkoopste subchassis zal het huidige (nu dus oude) subchassis volledig vervangen. Alle nieuw geleverde LP12's hebben dit nieuwe subchassis dus standaard. Alleen als je deze los koopt als upgrade, kost dit 'part' je 400 Euri.

QuoteJe verwacht gewoon bruikbaardere apparaten zoals toen de DS-en en de DS-i zijn intreden.
Dit verplicht je tot Linn speakers en dat is jammer.

Niet helemaal waar... Linn staat er voor open om Exakt filters te maken voor welke speaker ook. Dat hebben ze expliciet gezegd. Uiteraard krijgen de eigen modellen echter voorrang.

QuoteLaten we er verder maar geen eigen discussie van maken. Lijkt me zinloos.  ;D
Het is ook absoluut niet tegen jou en Bjorn hè, laat ik dat meteen de wereld uit helpen.!!

Ik ga erop in omdat ik geen misverstanden wil over de nieuwe produkten. Wat jouw mening er verder over is, zal ik uiteraard niet persoonlijk nemen... ;)

Mitch--

ik denk dat je de LP12 Whisky helemaal los moet zien van alles, natuurlijk is het prachtig om 40 stuks te maken voor je 40ste verjaardag, horloge fabrikanten doen niet anders dan limited editions uitbrengen, ik vind het briljant om het uit te brengen en maak je het een echt collectors item terwijl je er ook nog een belachelijk goeie draaitafel voor krijgt!

De Exakt vind ik ook een zeer mooi product, niet iedereen heeft zin in een kast vol met apparaten en meters aan kabels door de kamer, maar nu word dat anders en word high end audio ook beschikbaar voor mensen met een bepaald budget die geen zin hebben in het bouwen van een enorme set maar wel muziek willen horen op zeer hoog niveau, daarom briljant.

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Linnie

Quote from: garmtz on September 22, 2013, 14:17:55
Bij een exclusief product hoort een exclusief aantal en 40 stuks ligt natuurlijk voor de hand.

Misschien was ik niet duidelijk in de tekst of heb jij het verkeerd begrepen, maar het goedkoopste subchassis zal het huidige (nu dus oude) subchassis volledig vervangen. Alle nieuw geleverde LP12's hebben dit nieuwe subchassis dus standaard. Alleen als je deze los koopt als upgrade, kost dit 'part' je 400 Euri.

Niet helemaal waar... Linn staat er voor open om Exakt filters te maken voor welke speaker ook. Dat hebben ze expliciet gezegd. Uiteraard krijgen de eigen modellen echter voorrang.

Ik ga erop in omdat ik geen misverstanden wil over de nieuwe produkten. Wat jouw mening er verder over is, zal ik uiteraard niet persoonlijk nemen... ;)


Hoi Garmtz

Hoe zou zo'n installatie er dan uit komen zien met Linn Exakt ?

Ik heb laatste versier Akurate 242 speakers aangestuurd met Klimax Kontrol en Klimax Twin, verder als bron een LP12 en Akurate DS.

Om zo'n set naar Exakt te krijgen , wat zou er dan allemaal moeten worden aangepast ?

garmtz


Quote from: Linnie on September 22, 2013, 20:02:31

Hoi Garmtz

Hoe zou zo'n installatie er dan uit komen zien met Linn Exakt ?

Ik heb laatste versier Akurate 242 speakers aangestuurd met Klimax Kontrol en Klimax Twin, verder als bron een LP12 en Akurate DS.

Om zo'n set naar Exakt te krijgen , wat zou er dan allemaal moeten worden aangepast ?
Dat is op zich nu nog toekomstmuziek, maar ik zie dan voor me een Klimax Exakt DSM+2 tuneboxen+10 kanalen versterking... Niet echt een praktisch vooruitzicht.... Het is gissen, maar ik hoop op Exakt Akubariks en Akurate Exakt DSM. Dat zou een supersysteem kunnen zijn!

Linnie

Quote from: garmtz on September 22, 2013, 20:28:06
Dat is op zich nu nog toekomstmuziek, maar ik zie dan voor me een Klimax Exakt DSM+2 tuneboxen+10 kanalen versterking... Niet echt een praktisch vooruitzicht.... Het is gissen, maar ik hoop op Exakt Akubariks en Akurate Exakt DSM. Dat zou een supersysteem kunnen zijn!

Dat betekent dus eigenlijk weer gewoon op nul beginnen .
Jammer

Rudi64

#621
Quote from: Linnie on September 22, 2013, 20:55:02
Dat betekent dus eigenlijk weer gewoon op nul beginnen .
Jammer

ik dacht dat toch mogelijk moest zijn om je bestaande set te upgraden met toevoeging van een EXAKT tunebox...
Er bestaat nog veel onduidelijkheid daarover,wel spijtig als je een nieuw product lanceert..ook op de website kom je nog niet veel te weten omtrent de upgrade mogelijkheid,nu of in de toekomst.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

#622
Quote from: Linnie on September 22, 2013, 20:55:02
Dat betekent dus eigenlijk weer gewoon op nul beginnen .
Jammer

Je kunt juist alle kanten op. Er zijn alleen mogelijkheden bijgekomen. Het is niet zo dat er producten verdwijnen. Wellicht in de toekomst, maar voorlopig niet.

Je MOET niet naar Exakt, dat beslis je volkomen zelf. Ik zou eerder (als je nu wilt upgraden) gaan voor Akurate versterking met internal Aktiv voor je 242 of upgraden naar een Akubarik en de Twin inruilen.

garmtz


Quote from: Rudi64 on September 22, 2013, 21:10:59
ik dacht dat toch mogelijk moest zijn om je bestaande set te upgraden met toevoeging van een EXAKT tunebox...
Er bestaat nog veel onduidelijkheid daarover,wel spijtig als je een nieuw product lanceert..ook op de website kom je nog niet veel te weten omtrent de upgrade mogelijkheid,nu of in de toekomst.

Die mogelijkheid is nog niet aan de orde. Eerst komen er tuneboxen voor Komri, 350 en Keltik. Die hebben uitsluitend Exakt link ingangen dus moet je in principe ook upgraden naar een Exakt DSM. Of wie weet komt er een losse A/D omzetter, wie weet...

Rudi64

Daar ik nieuwsgierig ben van nature en dit het ook deze keer gewonnen heeft van mijn scepticisme 
heb ik me bij Bjorn van BB&G 2 Longwell (1mm) Linn netsnoeren(2m) gekocht om eens te vergelijken met mijn standaard netsnoeren van 1m en 0,5m.
Wel,ik ben blij dat ik dit gedaan heb,want die Longwell netsnoertjes hebben in elk geval een positief effect in mijn set,
algemene indruk is dat er een luchtigheid,rust en transparantie in mijn set is gekomen die nog niet eerder had ervaren,
dit had ik nooit verwacht.. :-[ Het laag lijkt nu ook nog iets meer onder controle.
Is het mogelijk dat de lengte van de stroomsnoeren ook een invloed hebben daarin? Opvallend, alle Linn netsnoeren zijn
2m lang.
Ik had ondertussen al op Ebay een 2dehands Longwell (0,75mm) voor 1€ op de kop getikt en deze nu ook aangesloten op de DS.
Deze zijn blijvers...alhoewel het wel wat moeite heeft gekost om deze te integreren in mijn set.. :baaa:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.