Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerkhoffd

Hoe kun je dat eigenlijk vergelijken. Ik heb de upgrade van 9 naar 12 gedaan, maar kan nergens vinden hoe ik Davaar 9 weer terug zou kunnen zetten als ik dat zou willen. Tips hoe zijn welkom.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

advr

Quote from: denoontje on August 22, 2013, 22:08:40
hoe kun je dat snel 1 op 1 vergelijken?

1 op 1 vergelijken kan alleen als je 2 DS-en naast elkaar hebt en kunt switchen.
maar andere firmware installeren kost 5 min.

ik gebruik altijd, zoals iedereen denk ik, bepaalde nummers die dan elke keer draai. ik ken mijn set door en door en hoor de verschillen snel, hoe klein ook. je kunt zo vaak als je wilt van firmware wisselen. het is bij mij nog nooit fout gegaan en anders is er altijd nog een mogelijkheid via de reset button aan de achterkant van je DS.

voor Kerkhoffd: als je Konfig opstart en je kijkt onder de tab 'advanced' dan kun je daat het pad en de naam van een opgeslagen firmware bestand invullen. Je drukt op UPDATE en het proces begint.

nadat ik firmwareware gewisseld heb zet ik mijn DS-i uit via de aan/uit knop op de achterkant en weer aan. Dat schijnt invloed te hebben en heb je een vers opgestarte DS.

hier kun je diverse firmware versies downloaden en uitproberen. de beta versies staan er niet tussen. 4.1.10 staat er tussen. 4.11.4 was een beta die staat in een andere directory maar die is nu leeg. als er een beta versie is staat die daar totdat een officiele versie komt dat wordt de beta dir leeggemaakt. die moet je dus altijd meteen downloaden wil je er later nog eens naar terug grijpen.

veel plezier ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Quote from: Kerkhoffd on August 22, 2013, 23:30:03
Hoe kun je dat eigenlijk vergelijken. Ik heb de upgrade van 9 naar 12 gedaan, maar kan nergens vinden hoe ik Davaar 9 weer terug zou kunnen zetten als ik dat zou willen. Tips hoe zijn welkom.

zie post hierboven. op hier kun je ook het nodige vinden ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kerkhoffd

Hartstikke bedankt voor je antwoord! Had het zelf nog niet gevonden  ;D Ga er dit weekend maar eens goed voor zitten.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

advr

#579
Quote from: Kerkhoffd on August 23, 2013, 08:48:18
Hartstikke bedankt voor je antwoord! Had het zelf nog niet gevonden  ;D Ga er dit weekend maar eens goed voor zitten.

zorg dat de boel onder stroom blijft en je netwerkverbinding met de DS niet verbroken wordt tijdens het firmware wisselen. ;D

neem de eerste keer er de tijd voor en kijk hoe het werkt.
benieuwd of je verschillen waarneemt.

ik wissel nog wel eens maar uiteindelijk hou ik me wel aan de laatste versie. ;D
edit: alles went :hehe:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

BJF

Ik ben de zaak opnieuw aan het opstellen, alles aan het omgooien. Ik wil toch eens een heel andere opstelling proberen, wat minder WAF/MAF en wat meer HiFi. Ik loop daarbij (opnieuw) tegen het volgende aan de handleiding is daar ook niet behulpzaam bij.

De C 2100 heeft geen links/rechts aanduiding op de kanalen. Op zich logisch omdat hij ook in andere opstellingen dan stereo gebruikt kan worden. Voor mijn stereo-opstelling alleen niet handig.

Ik heb de DS-i en de 2100 aangesloten zoals op onderstaande afbeelding:
Pre out Left op DS-i naar IN/Channel 2 Audio op C 2100.
Pre out Right op DS-i naar IN/Channel 1 Audio op C 2100.
Ik ga er daarbij vanuit dat Channel 1 Audio dus het rechterkanaal is, Channel 2 Audio het linker.
Gezien de positie van de speakeruitgangen op de DS-i lijkt mij dat het meest logisch, maar klopt het ook?

NAD M10 V2
Elac FS247

bmateijsen

Links is links en rechts is rechts ;)

BJF

Snelle reactie, hoopte ik al op ;)

Dat is dan van de voorkant gezien ga ik vanuit, op het plaatje (van de achterkanten) is het net andersom nl.
En ik ben niet zo goed in Schotse logica...
NAD M10 V2
Elac FS247

newday

Quote from: BJF on August 23, 2013, 15:01:29
Ik ben de zaak opnieuw aan het opstellen, alles aan het omgooien. Ik wil toch eens een heel andere opstelling proberen, wat minder WAF/MAF en wat meer HiFi. Ik loop daarbij (opnieuw) tegen het volgende aan de handleiding is daar ook niet behulpzaam bij.

De C 2100 heeft geen links/rechts aanduiding op de kanalen. Op zich logisch omdat hij ook in andere opstellingen dan stereo gebruikt kan worden. Voor mijn stereo-opstelling alleen niet handig.

Ik heb de DS-i en de 2100 aangesloten zoals op onderstaande afbeelding:
Pre out Left op DS-i naar IN/Channel 2 Audio op C 2100.
Pre out Right op DS-i naar IN/Channel 1 Audio op C 2100.
Ik ga er daarbij vanuit dat Channel 1 Audio dus het rechterkanaal is, Channel 2 Audio het linker.
Gezien de positie van de speakeruitgangen op de DS-i lijkt mij dat het meest logisch, maar klopt het ook?



Zoals je zelf al aangeeft is er geen links en rechts, alleen 1 en 2 dus in principe is alles goed en klopt het dus ook.
Ik zou het zelf zo doen dat je het het makkelijkste kan onthouden, dus inderdaad zoals je nu gedaan hebt, dan is het het zelfde als op de MDSi.

BJF

Als ie zoals bij mij in bi-amp in stereo wordt ingezet is het toch wel lekker als het rechterlaag ook uit de rechterspeaker komt. Het is dus niet sowieso goed ;)
NAD M10 V2
Elac FS247

katwax

Quote from: bmateijsen on August 23, 2013, 15:11:42
Links is links en rechts is rechts ;)
Zeker want die Engelse durven al is tegendraads zijn  :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dirk

ik zie het probleem niet zo.
bij de Majik en Akurate amps zitten de aansluitingen vh respectievelijke kanaal exact onder de luisprekerterminals van datzelfde kanaal, dus wat jij nou waar wil steken, bepaal je toch echt 100% zelf. ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mitch--

Quote from: BJF on August 23, 2013, 15:53:53
Als ie zoals bij mij in bi-amp in stereo wordt ingezet is het toch wel lekker als het rechterlaag ook uit de rechterspeaker komt. Het is dus niet sowieso goed ;)

cool ben benieuwd hoe het geheel klinkt! ook wel eens van garmt gehoord dat alleen een 2100  als stereo versterker met een mdsi al voor een behoorlijke verbetering kan zorgen, ga je hem ook als stereo eind gebruiken/proberen? voordeel is dat dan je in de mdsi de versterker uit kan zetten en deze zijn totale voeding kan gebruiken voor de streamer wat mogelijk het geluid alleen maar ten goede komt!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

newday

Quote from: BJF on August 23, 2013, 15:53:53
Als ie zoals bij mij in bi-amp in stereo wordt ingezet is het toch wel lekker als het rechterlaag ook uit de rechterspeaker komt. Het is dus niet sowieso goed ;)

Ik bedoel dat er meerdere manieren zijn om het "goed" te doen, zolang jij weet hoe je het gedaan hebt en je kan het onthouden (of begrijpen) dan is het toch goed.

garmtz

Het beste is om de eindversterker in de MDSI uit te zetten via Konfig en uitsluitend de 2100 als eindversterker te gebruiken.

Mitch--

Quote from: garmtz on August 23, 2013, 16:06:18
Het beste is om de eindversterker in de MDSI uit te zetten via Konfig en uitsluitend de 2100 als eindversterker te gebruiken.

dacht ik ook idd! zou ik ook nog wel eens willen proberen!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

BJF

Quote from: Dynky on August 23, 2013, 15:56:04
ik zie het probleem niet zo.
bij de Majik en Akurate amps zitten de aansluitingen vh respectievelijke kanaal exact onder de luisprekerterminals van datzelfde kanaal, dus wat jij nou waar wil steken, bepaal je toch echt 100% zelf. ;)
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest, sorry.

Ik sluit mijn speakers bi-amp aan, het hoog wordt verzorgd door de DS-i, het laag door de C 2100. Op de DS-i staat netjes welk kanaal rechts is en welk links. Die aanduidingen ontbreken op de C 2100, zowel bij de speakerterminals als bij de RCA ingangen. Ik wil uiteraard voorkomen dat het linkerlaag uit de rechterspeaker komt, vandaar mijn vraag  ;)

Ik heb het zo aangesloten als Bjorn heeft aangegeven, dat leek me ook al het meest logisch.

Quote from: Mitch-- on August 23, 2013, 15:56:33
cool ben benieuwd hoe het geheel klinkt! ook wel eens van garmt gehoord dat alleen een 2100  als stereo versterker met een mdsi al voor een behoorlijke verbetering kan zorgen, ga je hem ook als stereo eind gebruiken/proberen? voordeel is dat dan je in de mdsi de versterker uit kan zetten en deze zijn totale voeding kan gebruiken voor de streamer wat mogelijk het geluid alleen maar ten goede komt!
Ik had het ook al bi-amp aangesloten, maar heb de opstelling nu helemaal omgegooid. De C 2100 wordt dus alleen voor het laag gebruikt.
Hoe het gaat klinken, tsja, daar ben ik ook wel heel benieuwd naar. Ik hoop beter, anders is deze hele verhuizng voor niks geweest  :butbut:

Quote from: newday on August 23, 2013, 16:01:21
Ik bedoel dat er meerdere manieren zijn om het "goed" te doen, zolang jij weet hoe je het gedaan hebt en je kan het onthouden (of begrijpen) dan is het toch goed.
... en dat is dan ook weer helemaal waar.
NAD M10 V2
Elac FS247

BJF

Quote from: garmtz on August 23, 2013, 16:06:18
Het beste is om de eindversterker in de MDSI uit te zetten via Konfig en uitsluitend de 2100 als eindversterker te gebruiken.
Huh? Dat is nieuw voor me, mij was juist aangeraden om te bi-ampen ivm de moeilijk aanstuurbare PM1's??
NAD M10 V2
Elac FS247

Mitch--

Quote from: BJF on August 23, 2013, 16:13:22
Huh? Dat is nieuw voor me, mij was juist aangeraden om te bi-ampen ivm de moeilijk aanstuurbare PM1's??

die 2100 kan wel tegen een stootje ;) en de mdsi krijgt zo de volle voeding voor de streamer
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Quote from: BJF on August 23, 2013, 16:13:22
Huh? Dat is nieuw voor me, mij was juist aangeraden om te bi-ampen ivm de moeilijk aanstuurbare PM1's??

Er staat je niets in de weg om e.e.a. uit te proberen... Ik vermoed echter dat je uit zult komen op de door mij genoemde aansluitmethode. Dus single wire op de 2100, met de eindversterker in de MDSI uit. Om precies de reden die Mitch noemt: de voeding van de MDSI hoeft dan uitsluitend te worden gebruikt voor de streamer en voorversterker.

Als je het bi-amp beter vind klinken, prima natuurlijk! :)  Je zou dan zelfs kunnen proberen de 2100 op het hoog aan te sluiten i.p.v. het laag.

Experimenteren is leuk en leerzaam... ;)

Achiel

Vandaag een Majik Dsm besteld. Zal volgende week wel binnen zijn hoop ik, dan begint de zoektocht naar andere monitor luidsprekers.

Kadidaten zijn de Majik 109's, Revel M106. Tips zijn welkom.

Verder ook maar eens actief de cd speler proberen verkopen, de linn versterking die ik nu heb staan geraak ik wel vanaf met inruil denk ik. Moeten we nog eens over babbelen met de winkel. LK100 is schijnbaar een gewilde eindbak.

Nog wel even kijken hoe ik mijn huidige luidspreker kabel nog even kan blijven gebruiken. Aan de LK100´s zit een andere plug dan aan de nieuwe  Majik.

Voorlopig voor het streamen ga ik mijn htc one-x telefoon gebruiken, denk dat ik wacht op de nieuwe 10" nexus tablet. De nieuwe 7" scoort overal goed maar ik vind dat net te klein. Welke app werkt lekker voor het streamen?
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

katwax

Op Nexus (android) bubbleDS
Gebruik ik ondertussen al een tijdje, onlangs is er nog een update gebeurt oa voor Nexus 10 support.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kerkhoffd

Quote from: Achiel on September 13, 2013, 16:12:28
Vandaag een Majik Dsm besteld.

Veel plezier met je aanschaf!
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rudi64

Quote from: Achiel on September 13, 2013, 16:12:28
Vandaag een Majik Dsm besteld. Zal volgende week wel binnen zijn hoop ik, dan begint de zoektocht naar andere monitor luidsprekers.

Kadidaten zijn de Majik 109's, Revel M106. Tips zijn welkom.

Verder ook maar eens actief de cd speler proberen verkopen, de linn versterking die ik nu heb staan geraak ik wel vanaf met inruil denk ik. Moeten we nog eens over babbelen met de winkel. LK100 is schijnbaar een gewilde eindbak.

Nog wel even kijken hoe ik mijn huidige luidspreker kabel nog even kan blijven gebruiken. Aan de LK100´s zit een andere plug dan aan de nieuwe  Majik.


Voorlopig voor het streamen ga ik mijn htc one-x telefoon gebruiken, denk dat ik wacht op de nieuwe 10" nexus tablet. De nieuwe 7" scoort overal goed maar ik vind dat net te klein. Welke app werkt lekker voor het streamen?

Proficiat met je aankoop..
De Harbeth M30 is ook een mooie optie in combinatie met de MDSM,zelf gehoord bij BB&G..
Bubble DS is de beste app voor Android toestellen,zelfs de beste zowiezo...
Geniet van je aanwinst.. :clapping:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

denoontje

Quote from: Achiel on September 13, 2013, 16:12:28
Vandaag een Majik Dsm besteld. Zal volgende week wel binnen zijn hoop ik, dan begint de zoektocht naar andere monitor luidsprekers.

Kadidaten zijn de Majik 109's, Revel M106. Tips zijn welkom.

Verder ook maar eens actief de cd speler proberen verkopen, de linn versterking die ik nu heb staan geraak ik wel vanaf met inruil denk ik. Moeten we nog eens over babbelen met de winkel. LK100 is schijnbaar een gewilde eindbak.

Nog wel even kijken hoe ik mijn huidige luidspreker kabel nog even kan blijven gebruiken. Aan de LK100´s zit een andere plug dan aan de nieuwe  Majik.

Voorlopig voor het streamen ga ik mijn htc one-x telefoon gebruiken, denk dat ik wacht op de nieuwe 10" nexus tablet. De nieuwe 7" scoort overal goed maar ik vind dat net te klein. Welke app werkt lekker voor het streamen?

Waarom de eindbak wegdoen?