Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: Kerkhoffd on August 15, 2013, 12:11:50
Auw! Geaarde stopcontacten hebben dat dus niet kunnen voorkomen, of een aparte aardeaansluiting op de Majik DS?

Een geaard stopcontact zal dat ook niet voorkomen.

Kerkhoffd

Is het dan überhaupt te voorkomen? Zie achterop de Linn Majik DS nog een aparte aarde-aansluiting. Maar die heeft dan vast ook een andere functie.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

advr

Quote from: Kerkhoffd on August 15, 2013, 13:23:42
Is het dan überhaupt te voorkomen? Zie achterop de Linn Majik DS nog een aparte aarde-aansluiting. Maar die heeft dan vast ook een andere functie.

Kan alleen door aparte bliksembeveiliging in je meterkast of de speciale stekkerblokken. Bijv. die van PS Audio Duet/Quintet.

Dus voor dat het je componenten bereikt, dan is het te laat. 8)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

#503
Niets was tegen dit oergeweld bestand. In een omtrek van 500 meter was bij iedereen ALLES met een stekker, antenne of netwerkkabel, en geaard of niet, kapot.

3 huizen verder was het ingeslagen waarbij een hele punt van het dak van een (modern stenen) huis compleet was verdwenen.

We waren op dat moment thuis, ik heb nog nooit zo'n harde klap eerder gehoord :nopompom:.

Het doet je beseffen hoe nietig de mens op aarde is tov. dit soort enorme natuurkrachten.....

De brandweer is de hele nacht met een ladderwagen bij dat huis paraat gebleven ivm eventuele minuscule brandhaarden in spouwmuren en weet ik niet meer....

twani

#504
Quote from: bmateijsen on August 15, 2013, 12:20:19
Een geaard stopcontact zal dat ook niet voorkomen.
Jouw reactie doet mij aan het volgende denken...  Hoe hebben jullie dat beveiligd in jullie winkels Bjorn, daar staat me nogal wat aan apparatuur. Nog speciale maatregelen genomen? Of rijdt je als het onweert nachts naar de zaak om alles uit de muur te trekken? :D

denoontje

Quote from: Kerkhoffd on August 14, 2013, 21:05:57
Ben al een tijdje bezig met streamen, maar nu van plan om het serieuzer aan te gaan pakken. Aanstaande vrijdag krijg ik voor het weekend een Linn Majik DS op visite. Kan bijna niet wachten.

Natuurlijk weet ik dat ik zelf moet luisteren, maar aangezien de rest van mijn set uit ander merk componenten dan Linn bestaat vraag ik jullie reacties over het te verwachten geluidskarakter van de Majik DS zodat ik kan bepalen of ik met mijn huidige interconnect uit de voeten kan of dat ik me moet gaan opmaken voor een nieuwe zoektocht naar matchende kabels.

Misschien heeft een van de forumleden hier wel een vergelijkbare set staan en kan ik veel van hem of haar ervaringen opsteken. Mijn versterker is een Primare I32 die ik combineer met Audio Physic Tempo VI luidsprekers, MIT Matrix 28s luidsprekerkabels. De Majik DS wil ik met een Kimber KS 1011 interconnect aansluiten op de Primare. Een MIT Avt-MA interconnect kan ik nog lenen.

Zie enorm uit naar dit weekend...

Gewoon eerst de bijgeleverde linn blacks proberen.
:-)

bmateijsen

Quote from: twani on August 15, 2013, 19:31:42
Jouw reactie doet mij aan het volgende denken...  Hoe hebben jullie dat beveiligd in jullie winkels Bjorn, daar staat me nogal wat aan apparatuur. Nog speciale maatregelen genomen? Of rijdt je als het onweert nachts naar de zaak om alles uit de muur te trekken? :D

Wij hebben geen overslag beveiliging....

advr

Quote from: denoontje on August 15, 2013, 19:52:49
Gewoon eerst de bijgeleverde linn blacks proberen.
:-)

dan ben je snel uitgeluisterd... :xmas:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

twani

Quote from: bmateijsen on August 15, 2013, 19:55:21
Wij hebben geen overslag beveiliging....
Wauw....... Maar wel een goede verzekering denk ik zo maar eens ;)

bmateijsen

Quote from: twani on August 15, 2013, 21:23:19
Wauw....... Maar wel een goede verzekering denk ik zo maar eens ;)

Hij is heel duur in ieder geval :-/

tompj

Quote from: bmateijsen on August 15, 2013, 21:35:11
Hij is heel duur in ieder geval :-/
Wel goed inspelen hoor die verzekering!
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Deleted Member 2


lynch1979

Quote from: tompj on August 15, 2013, 21:38:56
Wel goed inspelen hoor die verzekering!

Hoeveel uur?  :D

Achiel

Een goede bescherming tegen de bliksem begint al met het plaatsen van goede bliksemafleiders op het pand, beste is ook om de overspanning al in de meterkast aan te pakken. Alleen een aangepast stekkerblock beschermt je slechts tegen kortstondige spanningspieken, niet die met een energieinhoud van een blikseminslag.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Kerkhoffd

Heel blij met mijn nieuwste aanwinst. De Majik DS Dynamik die ik van mijn broer heb overgenomen. Vandaag ook geluisterd naar de Naim ND5-XS om een goede vergelijking te kunnen maken om zeker te weten welke combinatie mij het meest zou aanspreken, maar het is de Linn geworden. Wordt een latertje vannacht denk ik zo  ;D
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Staaled

Quote from: Kerkhoffd on August 16, 2013, 22:17:54
Heel blij met mijn nieuwste aanwinst. De Majik DS Dynamik die ik van mijn broer heb overgenomen. Vandaag ook geluisterd naar de Naim ND5-XS om een goede vergelijking te kunnen maken om zeker te weten welke combinatie mij het meest zou aanspreken, maar het is de Linn geworden. Wordt een latertje vannacht denk ik zo  ;D
Geniet ze ! :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

denoontje

Quote from: Kerkhoffd on August 16, 2013, 22:17:54
Heel blij met mijn nieuwste aanwinst. De Majik DS Dynamik die ik van mijn broer heb overgenomen. Vandaag ook geluisterd naar de Naim ND5-XS om een goede vergelijking te kunnen maken om zeker te weten welke combinatie mij het meest zou aanspreken, maar het is de Linn geworden. Wordt een latertje vannacht denk ik zo  ;D

was te verwachten ;-)

Kerkhoffd

Ik blijf vannacht maar wakker. Ieder scherp randje is overigens met de Majik helemaal weg. Heb wel een voorkeur voor mijn eigen Kimber interconnect. De Linn Black is er weer tussenuit.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

sam1909

#520
Quote from: Kerkhoffd on August 16, 2013, 22:17:54
Heel blij met mijn nieuwste aanwinst. De Majik DS Dynamik die ik van mijn broer heb overgenomen. Vandaag ook geluisterd naar de Naim ND5-XS om een goede vergelijking te kunnen maken om zeker te weten welke combinatie mij het meest zou aanspreken, maar het is de Linn geworden. Wordt een latertje vannacht denk ik zo  ;D
Geniet ervan ;)

denoontje

Quote from: Kerkhoffd on August 17, 2013, 00:24:29
Ik blijf vannacht maar wakker. Ieder scherp randje is overigens met de Majik helemaal weg. Heb wel een voorkeur voor mijn eigen Kimber interconnect. De Linn Black is er weer tussenuit.

top

Staaled

De Linn ic's doen het m.i. alleen echt goed binnen een complete Linn setup.
In mixed sets zijn ze al snel te overtreffen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

BJF

Hoe bedoel je? Van begin tot einde Linn, dus zowel versterking/bron/bekabeling/weergave?
NAD M10 V2
Elac FS247

Staaled

#524
Quote from: BJF on August 17, 2013, 09:38:58
Hoe bedoel je? Van begin tot einde Linn, dus zowel versterking/bron/bekabeling/weergave?
idd, in een dergelijk systeem doet andere bekabeling in mijn oren vaak iets geks.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)