Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

PeterAlligator and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Dit LINN topic begint meer op een netwerk topic te lijken. ???

advr

Quote from: Joris1971 on July 31, 2013, 14:47:58
Dit LINN topic begint meer op een netwerk topic te lijken. ???

Valt wel mee hoorC:-)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Rudi64

Quote from: Joris1971 on July 31, 2013, 14:47:58
Dit LINN topic begint meer op een netwerk topic te lijken. ???

Tja..Linn en netwerken zijn nu eenmaal deze tijden op een of andere manier aan elkaar verbonden... :hehe:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Zee

Quote from: Rudi64 on July 31, 2013, 12:04:48
Hm..die Nexus 7 ziet er inderdaad indrukwekkend uit,niet alleen qua prestaties maar ook qua prijs...
Serieuse kanshebber..
Als ik deze moest aanschaffen zou ik zowiezo BubbleDs aanschaffen,maar wat zijn je ervaringen met Kinsky op deze tablet?
Zijn alle meta data met Kinsky-BubbleDs zichtbaar? Op de ipod touch kon je niet zien welke resolutie je bestand had die je aan het spelen bent met Kinsky vanwege het te kleine scherm.Bij ChorusDs was die wel zichtbaar.
Ondersteund BubbleDs shared playlist via songbox?...vind dit een heel goed feature,kan je pratisch eindeloos playlists bewaren...handig.. :thumbs-up:


Ja, voor een Linn renderer moet je BubbleDS hebben.  Dat is de versie van BubbleUpnp special voor Linn players.  Weet niet exact wat het verschil is maar ik zou dus idd BubbleDS nemen als je een Linn player gebruikt.

Ik heb zelf de Nexus 10.  Ook een topper (vandaag kreeg ik de upgrade naar Android 4.3).  Maar voor gebruik als control point voldoet een Nexus 7 prima. Mogelijk zelfs beter want het is een iets handzamer formaat en een 10 inch scherm is als control point niet echt nodig. 7 inch is dan prima!

- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

raindog

Quote from: Zee on July 31, 2013, 18:27:08
Ik heb zelf de Nexus 10.  Ook een topper (vandaag kreeg ik de upgrade naar Android 4.3).  Maar voor gebruik als control point voldoet een Nexus 7 prima. Mogelijk zelfs beter want het is een iets handzamer formaat en een 10 inch scherm is als control point niet echt nodig. 7 inch is dan prima!

Het zal afhankelijk zijn van de App (control point) die je gebruikt maar zelf vind ik juist de iPad (9,7") prettiger werken dan een iPad mini (7,9"). Mijn favoriete app is Lumin en daarmee kun je in album-view mooi ver uitzoomen zodat je veel details ziet. Een groter scherm met een hogere resolutie (retina) is daarbij in het voordeel.

Voorbeeldje:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Doubleoz

#480
Goede samenvatting van je luistersessie Raindog tussen Naim en Linn! Dank daarvoor.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

Rudi64

Het is dus een 2hands Nexus 7 32gb geworden van enkele maanden oud die ik aan een heel mooie prijs heb op de kop heb weten te tikken...
De Nexus 7 laat zich bij wijze van spreken zelf installeren,snel,overzichtelijk, op 10 min tijd stond alles ingesteld...heel mooie koop,bedankt voor de tip.... :clapping:
BubbleDS en Kinsky op geinstalleerd en BubbleDS wint met sprekend gemak...snelle navigatie,gebruiksvriendelijk heel overzichtelijk, Mooie interface.. :worship:

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

denoontje

Quote from: raindog on July 31, 2013, 19:44:05
Het zal afhankelijk zijn van de App (control point) die je gebruikt maar zelf vind ik juist de iPad (9,7") prettiger werken dan een iPad mini (7,9"). Mijn favoriete app is Lumin en daarmee kun je in album-view mooi ver uitzoomen zodat je veel details ziet. Een groter scherm met een hogere resolutie (retina) is daarbij in het voordeel.

Voorbeeldje:


Ik krijg volume niet bediend met lumin...jij wel?
Gebruik wel losse voor eind combi ipv de interne volumeregeling.
Met kinsky kan ik dat dan wel bedienen.

raindog

#483
Quote from: denoontje on August  6, 2013, 23:38:44
Ik krijg volume niet bediend met lumin...jij wel?
Mijn DS gebruik ik niet als voorversterker maar ik heb zojuist even de volumeregeling geactiveerd om het uit het te proberen en ook hier werkt het niet icm. Lumin. Met Kinsky werkt het wel. Ik kan me voorstellen dat dit wel een nadeel is van Lumin, wanneer je volumeregeling vanuit de app gewend bent.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Zee

Quote from: Rudi64 on August  6, 2013, 12:46:28
Het is dus een 2hands Nexus 7 32gb geworden van enkele maanden oud die ik aan een heel mooie prijs heb op de kop heb weten te tikken...
De Nexus 7 laat zich bij wijze van spreken zelf installeren,snel,overzichtelijk, op 10 min tijd stond alles ingesteld...heel mooie koop,bedankt voor de tip.... :clapping:
BubbleDS en Kinsky op geinstalleerd en BubbleDS wint met sprekend gemak...snelle navigatie,gebruiksvriendelijk heel overzichtelijk, Mooie interface.. :worship:

Eens, bubbleupnp/DS vind ik ook veruit superieur.  Enige functie die is mis is een 'home' button waarmee je in een keer terug naar de root kunt springen als je reeds enkele niveaus in de browse tree van de library bent aangeland.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

advr

Quote from: Zee on August  7, 2013, 07:26:58
Eens, bubbleupnp/DS vind ik ook veruit superieur.  Enige functie die is mis is een 'home' button waarmee je in een keer terug naar de root kunt springen als je reeds enkele niveaus in de browse tree van de library bent aangeland.

+1
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Cyreg

#486
Tjongejonge, dus zo gemakkelijk is al dat streaming met software gedoe, zelfs met Linn  :devil:

Het is te hopen dat goede muziek het belangrijkste blijft en niet het (toegang) hebben tot 500.000 muziekstukken en hobbyen met al die variaties van besturingssystemen  :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Rudi64

Quote from: Zee on August  7, 2013, 07:26:58
Eens, bubbleupnp/DS vind ik ook veruit superieur.  Enige functie die is mis is een 'home' button waarmee je in een keer terug naar de root kunt springen als je reeds enkele niveaus in de browse tree van de library bent aangeland.

Klopt..maar is dat niet in Kinsky ook zo?
Ik heb vooral zitten zoeken naar de functie om het in sleep mode te gaan van de Nexus te blokkeren,maar we klagen niet... ;)
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

advr

Quote from: Cyreg on August  7, 2013, 09:24:33
Tjongejonge, dus zo gemakkelijk is al dat streaming met software gedoe, zelfs met Linn  :devil:

Het is te hopen dat goede muziek het belangrijkste blijft en niet het (toegang) hebben tot 500.000 muziekstukken en hobbyen met al die variaties van besturingssystemen  :D

?? het werkt perfect hoor :withstupid: :withstupid:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

rb73

+1

Heb zelf nooit problemen gehad. Wel is het handig om te zorgen dat de DS via DHCP een vast IP-adres te geven, zeker als je een controlpoint als Songbook gebruikt, aangezien die onthoudt op welk adres de DS te vinden is. Idem voor de muziekserver/NAS. Start supersnel op, op die manier.
Voor Kinsky zou het niet uit moeten maken of je vaste adressen gebruikt; Linn houdt zich keurig aan de UPnP-standaard zonder een afkorting a la Songbook te nemen. Start wel wat langzamer op daardoor.

Voor 2 vrienden met een DS geldt hetzelfde: stekkers erin, één keer wat instellingen doen, en vervolgens nooit meer naar omkijken  :headbanging:

JW
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

advr

Zelfs dat hoeft niet eens. Als je de Linn gewoon aan laat staan behoudt hij ook altijd hetzelfde IP adres.  ;D
Tenminste bij mij wel. Ik heb al de jaren dat ik een DS-i heb nooit problemen gehad met een IP adres O0
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

zegel

Quote from: Cyreg on August  7, 2013, 09:24:33
Tjongejonge, dus zo gemakkelijk is al dat streaming met software gedoe, zelfs met Linn  :devil:

Het is te hopen dat goede muziek het belangrijkste blijft en niet het (toegang) hebben tot 500.000 muziekstukken en hobbyen met al die variaties van besturingssystemen  :D

Rediscover music is/was het motto van Linn, en dat is voor mij een van de belangrijkste voordelen van streaming gebleken. Op een of andere manier gaat je hand in de platen/cd kast toch telkens weer naar dezelfde muziek; terwijl de verschillende gebruiks en doorsnijdingsmogelijkheden van servers/apps je telkens nieuwe muziek laten ontdekken. Ik zou zeker niet terug willen.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Kerkhoffd

Ben al een tijdje bezig met streamen, maar nu van plan om het serieuzer aan te gaan pakken. Aanstaande vrijdag krijg ik voor het weekend een Linn Majik DS op visite. Kan bijna niet wachten.

Natuurlijk weet ik dat ik zelf moet luisteren, maar aangezien de rest van mijn set uit ander merk componenten dan Linn bestaat vraag ik jullie reacties over het te verwachten geluidskarakter van de Majik DS zodat ik kan bepalen of ik met mijn huidige interconnect uit de voeten kan of dat ik me moet gaan opmaken voor een nieuwe zoektocht naar matchende kabels.

Misschien heeft een van de forumleden hier wel een vergelijkbare set staan en kan ik veel van hem of haar ervaringen opsteken. Mijn versterker is een Primare I32 die ik combineer met Audio Physic Tempo VI luidsprekers, MIT Matrix 28s luidsprekerkabels. De Majik DS wil ik met een Kimber KS 1011 interconnect aansluiten op de Primare. Een MIT Avt-MA interconnect kan ik nog lenen.

Zie enorm uit naar dit weekend...
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

twani

Was jij niet de man die zo lyrisch was over de Node? :o

Kerkhoffd

LOL Twani. De BlueSound Node is voor het geld een prachtig apparaat, maar het kan altijd beter. Had recent contact met Garmt en die stelde voor dat ik de Linn eens moest gaan proberen. Ben dan ook erg benieuwd hoe de Majik gaat klinken hier. Andere weg zou zijn de aanschaf van een beter DAC, digitale interconnect, etc. en dan kom je toch ook al snel terecht in het budget van een Linn Majik DS.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

twani

Een Majik DS heeft een super goede prijs/prestatie verhouding en is een zeer serieuze upgrade voor jou.

Heb er een gehad, was er zeeeeeer over te spreken ;)

Kerkhoffd

Goed om te horen. Waarom heb je hem weg gedaan?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

twani

Quote from: Kerkhoffd on August 15, 2013, 00:05:27
Goed om te horen. Waarom heb je hem weg gedaan?
Dat heeft de natuur voor mij geregeld ;)

advr

Quote from: twani on August 15, 2013, 08:06:01
Dat heeft de natuur voor mij geregeld ;)
oh... da's lekker :baaa: :baaa:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Kerkhoffd

Auw! Geaarde stopcontacten hebben dat dus niet kunnen voorkomen, of een aparte aardeaansluiting op de Majik DS?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio