Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

henkt1

Maakt het nog uit welke massage olie? En met happy finish speelt ie helemaal relaxed en open ;-)
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Joris1971

Quote from: henkt1 on July 13, 2013, 23:44:56
Maakt het nog uit welke massage olie? En met happy finish speelt ie helemaal relaxed en open ;-)

Ik weet niet wat je allemaal met die kabels van plan bent.  ;D

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Linnie

In dat Linn home ben ik vorig jaar geweest , toen het net klaar was. Echt gaaf , zo'n beetje alle systemen die ze hebben staan daar in een nagemaakte woning uitgestald

Rudi64

Iemand ooit een Dynamik voeding in een Linn Exotik (non D/A) geplaatst?
Daar het door Linn niet meer ondersteund en verkrijgbaar is,wordt ,mede daar de settings verloren gaan na een power down,zou ik graag weten welke Dynamik voeding er in de Exotik past.
Waarschijnlijk de Dynamik van de AK/0,maar wil wel zeker zijn...mijn dealer kan er ook geen uitsluitsel over geven..
Ik kan altijd de D/A bord bij kopen Dynamik inclusief,maar daar hangt een prijskaartje aan van 1900€.
Ik ben aan het overwegen op termijn een Exotik pre te kopen,daar deze exact de zelfde is als de oude Kontrol..
maar zijn prijsstelling beter is  8)


Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

De dealer kan het gewoon opzoeken of navragen... Het is dezelfde Dynamik voeding als van een Akurate Kontrol/0...

Rudi64

Quote from: garmtz on July 18, 2013, 16:34:42
De dealer kan het gewoon opzoeken of navragen... Het is dezelfde Dynamik voeding als van een Akurate Kontrol/0...

Dank u Garmtz..
Mijn dealer heeft Linn gecontacteerd,maar krijgt als antwoord dat het uitsluitend met de D/A upgrade verkrijgbaar en niet aan te raden is...garantie vervalt bij plaatsing van de Dynamik voeding zonder D/A bord.
Hebben jullie dit al moeten doen voor klanten van jullie?


Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

Hebben we nog niet moeten doen, maar voor ons gelden dezelfde regels helaas...

Rudi64

#458
Quote from: garmtz on July 18, 2013, 16:47:51
Hebben we nog niet moeten doen, maar voor ons gelden dezelfde regels helaas...

Maar ik vind het overwegen waard,daar de meeste Exotik's die nu 2de hands aangeboden worden,de garantieperiode
verstreken is...juist de garantie van de Dynamik voeding ben je kwijt...maar denk niet dat die zo snel stuk gaan,
maar je weet nooit..
En als je alles in beschouwing neemt,dat de Exotik exact dezelfde electronica en opbouw is van de AK/0,kan dat soms een koopje zijn.Maar de Dynamik voeding is wel essentieel...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Rudi64

#459
@Cyreg ..

Ik zag dat je het Linn Longwell P2011 netsnoer dat je wou uit proberen terug verkocht hebt.
Wat waren je bevindingen ervan?

EDIT..zopas je mening erover gevonden iets verderop... sorry.. :-[
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Rudi64

Werken sommige mensen hier al met Kinsky op een Android toestel? Indrukken?
Zou me later graag eens toestelletje met een wat groter scherm willen aanschaffen als control point dan de Ipod touch.Deze is wel aardig,maar heb de indruk dat kinsky daar soms nog al eens op vast loopt,zeker als tussen je albums wilt scrollen...en zeker ook omdat je niet over je volledige meta data beschikt.Is dit het geval bij de Ipad mini?
Welke android toestellen zijn aan te raden,welke niet?
Voorlopig lijkt de Ipad mini de grootste kanshebber..maar sluit niets uit...vind trouwens de apple toestellen steeds pittig geprijst... :hmmm:

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

denoontje

Quote from: Rudi64 on July 31, 2013, 00:10:37
Werken sommige mensen hier al met Kinsky op een Android toestel? Indrukken?
Zou me later graag eens toestelletje met een wat groter scherm willen aanschaffen als control point dan de Ipod touch.Deze is wel aardig,maar heb de indruk dat kinsky daar soms nog al eens op vast loopt,zeker als tussen je albums wilt scrollen...en zeker ook omdat je niet over je volledige meta data beschikt.Is dit het geval bij de Ipad mini?
Welke android toestellen zijn aan te raden,welke niet?
Voorlopig lijkt de Ipad mini de grootste kanshebber..maar sluit niets uit...vind trouwens de apple toestellen steeds pittig geprijst... :hmmm:



ipad van oudere generatie?

Rudi64

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

bmateijsen

Gewoon een iPad nemen, met Kinsky hebben we gemerkt dat Android niet zo vlekkeloos werkt, als dat een iPad werkt.

Zee

Ik heb zelf alleen ervaring met Android.  Daar vind ik BubbleUpnp met kop en schouders boven de andere control points uitsteken,  Veel beter dan Kinsky (met name veel overzichtelijker).  Als je dan ook nog Minimserver als mediaserver gebruikt heb je een topcombinatie.

Om het betaalbaar te houden zou ik als ik jou was de Nexus 7 kopen als tablet.  Hiervan is net een nieuw model uit, dus allicht kun je de 'oude'  nu nog voordeliger scoren dan dat hij al was!
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

advr

Kinsky op een pc werkt ook maar redelijk. Bij een herstart vind hij mij DS-i heel vaak niet...  Op mijn S4 gaat dat zelfs beter dan op een pc.
De beste app vind ik nog steeds BubbleDs. Beter/stabieler nog dan BubbleUpnp. Kost eenmalig iets maar heb er al jaren plezier van. PlugPlayer gebruik ik ook nog wel eens. Met minimserver werken ze allemaal goed. Nog steeds vind ik het jammer dat er geen Synology versie is van Asset. Dat programma werkt nog beter en sneller en is makkelijker aan te passen aan je eigen selecties.

Persé een iPad lijkt mij niet nodig. :)) maar ik ben ook geen Apple adict..O0
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Rudi64

Quote from: Zee on July 31, 2013, 08:26:25
Ik heb zelf alleen ervaring met Android.  Daar vind ik BubbleUpnp met kop en schouders boven de andere control points uitsteken,  Veel beter dan Kinsky (met name veel overzichtelijker).  Als je dan ook nog Minimserver als mediaserver gebruikt heb je een topcombinatie.

Om het betaalbaar te houden zou ik als ik jou was de Nexus 7 kopen als tablet.  Hiervan is net een nieuw model uit, dus allicht kun je de 'oude'  nu nog voordeliger scoren dan dat hij al was!

Van BubbleDs-Upnp heb ik ook al veel goede dingen gelezen..maar Kinsky is mijn favorite interface,daar deze altijd zal ondersteund worden door Linn,daar andere meestal afhangen van hun ontwikkelaar...zoals Chorus,deze word al een tijdje niet meer ge-updated en ondersteund.Het werkt nog steeds prima,maar door toekomstige software updates van Apple zie ik deze in de toekomst ook nog onbruikbaar worden en verdwijnen...spijtig...
Maar die Nexus 7 ziet er wel een degelijk toestel uit...alhoewel op het eerste zicht niet veel groter dan de Ipod-Touch..ga even nader bekijken...bedankt voor de tip...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Rudi64

Quote from: advr on July 31, 2013, 09:58:33
Kinsky op een pc werkt ook maar redelijk. Bij een herstart vind hij mij DS-i heel vaak niet...  Op mijn S4 gaat dat zelfs beter dan op een pc.
De beste app vind ik nog steeds BubbleDs. Beter/stabieler nog dan BubbleUpnp. Kost eenmalig iets maar heb er al jaren plezier van. PlugPlayer gebruik ik ook nog wel eens. Met minimserver werken ze allemaal goed. Nog steeds vind ik het jammer dat er geen Synology versie is van Asset. Dat programma werkt nog beter en sneller en is makkelijker aan te passen aan je eigen selecties.

Persé een iPad lijkt mij niet nodig. :)) maar ik ben ook geen Apple adict..O0

Bij loopt Kinsky veel stabieler op de pc dan op de Ipod..je ziet maar,ik denk dat veel afhankelijk is van je netwerk.
Feit is dat minimserver een zegen is als ik de problemen die ik vroeger had met Twonky in acht neem...dat ik daar ooit geld aan gegeven heb...
Ik heb momenteel een mini pc,tje met een usb Hd op aangesloten waarop juist minimserver en songbox loopt en die louter dient als mijn nas...werkt probleemloos..Qnap heb ik al een tijd aan de kant geschoven wegens continu onverwachte spin-ups...het kan soms simpel zijn...



Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Rudi64

Quote from: bmateijsen on July 31, 2013, 08:12:03
Gewoon een iPad nemen, met Kinsky hebben we gemerkt dat Android niet zo vlekkeloos werkt, als dat een iPad werkt.

Is Kinsky voor android nog altijd in beta versie of is er al een stabiele versie beschikbaar?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

katwax

Voor android gebruik ik al redelijk lang BubbleDS.
Tot nu toe is de support van de ontwikkelaar uitstekend geweest.

Gebruik kinsky soms op pc, maar als ik kan zal ik toch naar device met bubbleds grijpen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rudi64

Quote from: Zee on July 31, 2013, 08:26:25
Ik heb zelf alleen ervaring met Android.  Daar vind ik BubbleUpnp met kop en schouders boven de andere control points uitsteken,  Veel beter dan Kinsky (met name veel overzichtelijker).  Als je dan ook nog Minimserver als mediaserver gebruikt heb je een topcombinatie.

Om het betaalbaar te houden zou ik als ik jou was de Nexus 7 kopen als tablet.  Hiervan is net een nieuw model uit, dus allicht kun je de 'oude'  nu nog voordeliger scoren dan dat hij al was!

Hm..die Nexus 7 ziet er inderdaad indrukwekkend uit,niet alleen qua prestaties maar ook qua prijs...
Serieuse kanshebber..
Als ik deze moest aanschaffen zou ik zowiezo BubbleDs aanschaffen,maar wat zijn je ervaringen met Kinsky op deze tablet?
Zijn alle meta data met Kinsky-BubbleDs zichtbaar? Op de ipod touch kon je niet zien welke resolutie je bestand had die je aan het spelen bent met Kinsky vanwege het te kleine scherm.Bij ChorusDs was die wel zichtbaar.
Ondersteund BubbleDs shared playlist via songbox?...vind dit een heel goed feature,kan je pratisch eindeloos playlists bewaren...handig.. :thumbs-up:

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

denoontje

hier nooit problemen met kinsky op ipad en macbook pro

blueray

Ik gebruik ook al sinds tijden bubble ds op zowel android telefoon als tablet. Nooit problemen. Met kinski ook niet, is bij mij wel langzamer.
Revel m105/adi rme 2 dac/ncore iom amp/Nuc i3 Roon server

zegel

Quote from: Rudi64 on July 18, 2013, 16:43:21
Dank u Garmtz..
Mijn dealer heeft Linn gecontacteerd,maar krijgt als antwoord dat het uitsluitend met de D/A upgrade verkrijgbaar en niet aan te raden is...garantie vervalt bij plaatsing van de Dynamik voeding zonder D/A bord.
Hebben jullie dit al moeten doen voor klanten van jullie?

Zelf ook een ( geupgrade) exotik gehad. Als je deze upgraded met alleen de D-voeding en zonder board, dan verliest hij bij een power up zijn instellingen. Er zijn truckjes voor, maar allen erg onhandig in gebruik. Dus praktisch gesproken moet je een DA board er altijd bijnemen, wil je perse de voeding upgraden. ( in mijn geval deed Linn er een gratis vernieuwing van het display bij, dat zal ook bij jou ook wel wat aan lichtsterkte hebben ingeboet). Is overigens een upgrade die door Linn zelf moet worden gedaan in Schotland
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

advr

Quote from: Rudi64 on July 31, 2013, 10:21:41
Bij loopt Kinsky veel stabieler op de pc dan op de Ipod..je ziet maar,ik denk dat veel afhankelijk is van je netwerk.
Feit is dat minimserver een zegen is als ik de problemen die ik vroeger had met Twonky in acht neem...dat ik daar ooit geld aan gegeven heb...
Ik heb momenteel een mini pc,tje met een usb Hd op aangesloten waarop juist minimserver en songbox loopt en die louter dient als mijn nas...werkt probleemloos..Qnap heb ik al een tijd aan de kant geschoven wegens continu onverwachte spin-ups...het kan soms simpel zijn...

Mijn netwerk is even simpel als stabiel. Ik ben daar aardig in thuis. Daar ligt het absoluut niet aan.
Heb eerst ook mini pc zelf gemaakt maar vind de synology toch wel makkelijker en energie zuiniger. De ondersteuning is ook super. Minimserver draait overigens vlekkeloos op mijn 412+. Twonky hen ik nooit gebruikt evenals Qnap. Synology werkt doet en probleemloos.
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster