Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

katwax

Het was inderdaad ook een leuke middag.
Was mijn eerste ervaring met een platenspeler. Telkens kon je duidelijk het verschil horen met de vorige versie.
De fullblow versie klonk geweldig, alleen vond ik dat Lou Reed en Depeche Mode iets te lief/clean klonken. Bij Lou Reed verwacht ik een zwart/donker gevoel in de muziek en deze was niet aanwezig.
Heb nog een leuk gesprek gehad achteraf met 1 van de personen van Linn (de oudste). De wijze waarop Linn kijkt naar audio (volgens hem) heeft mij wel doen nadenken. Hij was van mening dat het album van Lou Reed zo was opgenomen en dat ik nog nooit een goede versie had horen spelen op een set als deze.
Akoestiek was volgens hem niet nodig bij Linn, want ze maken spullen die in woonkamers werken zonder problemen en hoe beter je gaat hoe minder de ruimte invloed zal hebben op de muziek.
Vooral dat laatste is 1tje om over na te denken :)

Ben ik nu gebeten door het vinyl virus, weet ik niet, persoonlijk vind ik het kraken van een lp storen -> Linn vertegenwoordiger zijn reactie hierop was hoe beter je gaat bij de LP12 hoe minder dit zal storen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Jumping Jack

Wat een belachelijke reacties van die vent.

1. was hij er bij toen Lou Reed die plaat opnam?
2. akoestiek speelt altijd een rol. In een slechte akoestiek gaat een betere set wss nog steeds beter klinken dan een slechte, maar het volle potentieel wordt nooit gehaald.
3. kraken van een lp -> heeft vooral te maken met vuil (dus wassen), of inherent aan de persing. Oké, de naaldvorm en de gevoeligheid van het element en phonotrap (ruisvloer) heeft een invloed...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Robiwan

Quote from: katwax on July 12, 2013, 11:18:53
Het was inderdaad ook een leuke middag.
Was mijn eerste ervaring met een platenspeler. Telkens kon je duidelijk het verschil horen met de vorige versie.
De fullblow versie klonk geweldig, alleen vond ik dat Lou Reed en Depeche Mode iets te lief/clean klonken. Bij Lou Reed verwacht ik een zwart/donker gevoel in de muziek en deze was niet aanwezig.
Heb nog een leuk gesprek gehad achteraf met 1 van de personen van Linn (de oudste). De wijze waarop Linn kijkt naar audio (volgens hem) heeft mij wel doen nadenken. Hij was van mening dat het album van Lou Reed zo was opgenomen en dat ik nog nooit een goede versie had horen spelen op een set als deze.
Akoestiek was volgens hem niet nodig bij Linn, want ze maken spullen die in woonkamers werken zonder problemen en hoe beter je gaat hoe minder de ruimte invloed zal hebben op de muziek.
Vooral dat laatste is 1tje om over na te denken :)

Ben ik nu gebeten door het vinyl virus, weet ik niet, persoonlijk vind ik het kraken van een lp storen -> Linn vertegenwoordiger zijn reactie hierop was hoe beter je gaat bij de LP12 hoe minder dit zal storen :)

wel een hoop gezwets van die Linn gast. Akoestiek is altijd van belang en de Lp12 geeft altijd een eigen sausje mee aan het geheel, mooi of niet. Het verbaasd mij overigens hoe de "klank" van Linn apparatuur en speakers de laatste jaren drastisch is gewijzigd van warm, ritmisch en pakkend naar clean en strak.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

AbZ

Helemaal met JJ eens.  Een dijenkletser dit verhaal :clapping:
Ook wel treurig dat een goed merk ook weer klinkklare onzin verkoopt  :(
maar ja, zolang mensen dit serieus nemen valt ermee te verdienen.

Robiwan

Quote from: AbZ on July 12, 2013, 11:34:03
Helemaal met JJ eens.  Een dijenkletser dit verhaal :clapping:
Ook wel treurig dat een goed merk ook weer klinkklare onzin verkoopt  :(
maar ja, zolang mensen dit serieus nemen valt ermee te verdienen.

ach wellicht denken de overige Linn medewerkers er anders over.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

AbZ

Quote from: LPlover on July 12, 2013, 11:41:20
ach wellicht denken de overige Linn medewerkers er anders over.
Dat denk ik ook.  Was gewoon zo'n marketroid waarschijnlijk.  Linn maakt wel goeie spullen; daar moet je toch helder voor blijven.  Ze hebben die flauwekul helemaal niet nodig.

katwax

Linn heeft geen marktaandeel in akoestiek.
Ik heb het misschien wat kort gezegd, want die man die bleef uitleggen :)
In een ruimte met slechtere akoestiek zullen fouten/problemen van een set uitvergroot worden
Dus hoe beter de set, hoe minder fouten en hoe minder problemen je zal hebben met akoestiek

En over Lou Reed ben ik nog steeds niet overtuigd, weet zelfs niet of ik de "lieve" Lou Reed wel zou beluisteren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

clockwork

Om welk Reed album ging het? Of heb ik daar overheen gelezen?
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

AbZ

Quote from: katwax on July 12, 2013, 11:46:09In een ruimte met slechtere akoestiek zullen fouten/problemen van een set uitvergroot worden
Dus hoe beter de set, hoe minder fouten en hoe minder problemen je zal hebben met akoestiek
Sorry maar het wordt zo alleen maar erger met de flauwekul.  Bij slechte akoestiek komt het geluid juist minder goed door.  Anders zou je de akoestiek niet slecht noemen.  Zo ingewikkeld is dat niet.

raindog

Quote from: advr on July 12, 2013, 09:57:37
Gisteren tijdens een heerlijk avondje LP12's luisteren het Longwell netsnoertje mogen ontvangen.  ;D

Vannacht, het was toch nog laat geworden, de kabel gemasseerd (vermoeiend 8)) en aan de DS-i gehangen.

Vanmorgen eens geprobeerd en moet zeggen dat het geluid in ieder geval helemaal niet verkeerd is, ook al is de kabel hagelnieuw. De eerste reactie is du eigenlijk best goed, iets wat ik helemaal niet verwacht had. ;D Het geluidsbeeld blijft overeind staan en blijft heerlijk vloeiend...

Hier ook de Linn kabel meegenomen uit Zevenbergen. Gisteravond gemasseerd, aangesloten en vanmorgen een uurtje geluisterd. Mijn eerste indruk, lekker ontspannen en soepel, precies zoals ik mij zelf voel na een massage  ;D. Wanneer ik wat lastigere muziek op zoek merk ik dat het vooral wat vloeiender/makkelijker klinkt in het hoog. Binnenkort de stap terug maar eens maken om te zien of het verschil dan blijft staan. Vooralsnog ben ik er erg tevreden mee.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Quote from: clockwork on July 12, 2013, 11:49:29
Om welk Reed album ging het? Of heb ik daar overheen gelezen?

Transformer....

garmtz


Cyreg

Hey Garmt, gefeliciteerd nog met je 38e verjaardag  :bigsmile: (zag dat op de HUG)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

AbZ

#438
Op dit forum is ie een dagje jonger?  (Er staat Upcoming Birthdays ?)

iig ook van mij (alvast) gefeli!
:pompom:

katwax

Quote from: AbZ on July 12, 2013, 11:51:00
Sorry maar het wordt zo alleen maar erger met de flauwekul.  Bij slechte akoestiek komt het geluid juist minder goed door.  Anders zou je de akoestiek niet slecht noemen.  Zo ingewikkeld is dat niet.

Tja hij had vreemde stellingen, volgens hem bestaan er ook geen slechte opnames -> ongeveer zelfde verhaal als over akoestiek.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

AbZ

Quote from: katwax on July 12, 2013, 17:05:03
Tja hij had vreemde stellingen, volgens hem bestaan er ook geen slechte opnames
Oei  ;D

clockwork

Quote from: garmtz on July 12, 2013, 16:25:34
Transformer....

Nooit zo opgevallen dat dit zo'n mooi opname is. Toch eens beter luisteren.

Quote from: katwax on July 12, 2013, 17:05:03
Tja hij had vreemde stellingen, volgens hem bestaan er ook geen slechte opnames -> ongeveer zelfde verhaal als over akoestiek.

Huh? Zeker nooit Californication van de RHCP geluisterd.  :crazy:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

garmtz

Quote from: Cyreg on July 12, 2013, 16:55:31
Hey Garmt, gefeliciteerd nog met je 38e verjaardag  :bigsmile: (zag dat op de HUG)

Thanks! :)

garmtz

Quote from: AbZ on July 12, 2013, 16:56:51
Op dit forum is ie een dagje jonger?  (Er staat Upcoming Birthdays ?)

iig ook van mij (alvast) gefeli!
:pompom:
dank!

denoontje

#444
Quote from: advr on July 12, 2013, 10:50:59
wel een makkelijke snoer, heb ik waarschijnlijk nog 2 nodig. maar dat zijn de kosten niet. ;D

Tijd voor eeen shoot out

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

nou stroomgroep ligt erin...

net klaar met opruimen

Rudi64

Quote from: garmtz on July  3, 2013, 20:22:27
Nu iets geks (al eerder vermeld in dit topic): het helpt als je de kabel soepeler maakt door hem heen en weer te buigen over de gehele lengte (cm voor cm, door de kabel tussen duim en wijsvinger van beide handen heen en weer te wrikken). Hij gaat dan wat relaxte spelen. Lijkt voodoo, maar het helpt echt. Ook inspelen... Als je meer wilt weten, zoek verder op het Lejonklou forum.

Heb al even op het Lejonklou forum zitten zoeken,maar helaas niets gevonden.. :(
Kan je even een linkje posten naar die bewuste post?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Quote from: Rudi64 on July 13, 2013, 19:24:51
Heb al even op het Lejonklou forum zitten zoeken,maar helaas niets gevonden.. :(
Kan je even een linkje posten naar die bewuste post?

dat topic gaat over de verschillen in de bijgeleverde stroomkabels, van voorheen en nu, garmt kwam met de massage tip ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Cyreg

overigens was dit al paar jaar geleden 'n tip op het GrahamSlee Forum;
dat ging toen wel over z'n eigen interlink Cusat50  ;)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)