Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lazybird

Ik zou het even proberen want het klinkt goed en als het niets is kan je nog altijd upgraden :)
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Mitch--

Quote from: Rudi64 on July 10, 2013, 12:50:33
Iemand ervaring met de Lejonklou Kikkin 2.2 volume regelaar hier?
Volgens sommige mensen op het Lejonklou forum wordt dit beschouwd op (bijna) Akurate niveau..en zou eventueel
een veel goedkoper alternatief kunnen zijn voor vervanging van mijn Majik-I, ook omdat ik maar 1 bron meer gebruik.. :satisfied:

Groeten,
Rudi

Dynky heeft er een gehad geloof ik!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Quote from: Mitch-- on July 10, 2013, 13:44:09
Dynky heeft er een gehad geloof ik!
Als het gaat om dat wat ik heb gehoord (Renew DS) op de luistersessie van de Lumin dan komt ie aardig in de buurt van de Akurate. Maar niet helemaal... ;) Ik vond hem (teruglezend uit mijn bevindingen) wat pittiger en rommeliger dan een Akurate, maar daardoor wel wat energieker.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Quote from: Bas Akkerman on July 10, 2013, 14:57:19
Als het gaat om dat wat ik heb gehoord (Renew DS) op de luistersessie van de Lumin dan komt ie aardig in de buurt van de Akurate. Maar niet helemaal... ;) Ik vond hem (teruglezend uit mijn bevindingen) wat pittiger en rommeliger dan een Akurate, maar daardoor wel wat energieker.

de kikkin is een stand alone volume regelaar, niet een streamer of wat dat ook, niet zoals de Renew DS, Akurate DS of Klimax
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bas Akkerman

Quote from: Mitch-- on July 10, 2013, 15:03:01
de kikkin is een stand alone volume regelaar, niet een streamer of wat dat ook, niet zoals de Renew DS, Akurate DS of Klimax
Soms... ::)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Quote from: Rudi64 on July 10, 2013, 15:54:01
Dito... ;D

heb je wel eens aan de huidige linn aanbieding gedacht? volgens mij aktiv kaarten gratis bij aankoop van versterker? Miss nu de kans om een 6100 te kopen en full aktiv te draaien ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Quote from: Mitch-- on July 10, 2013, 16:00:40
heb je wel eens aan de huidige linn aanbieding gedacht? volgens mij aktiv kaarten gratis bij aankoop van versterker? Miss nu de kans om een 6100 te kopen en full aktiv te draaien ;)

Ja,hoor...maar het budget laat het nu niet toe :(...anders heel graag... :P

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Quote from: Rudi64 on July 10, 2013, 16:04:45
Ja,hoor...maar het budget laat het nu niet toe :(...anders heel graag... :P

jammer! was anders prachtige kans geweest!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dirk

Ik heb hem idd gehad, tot grote tevredenheid.
hij is hier pas uit de set gegaan toen de KK/1 erin kwam, misschien zegt dat genoeg ;)
de Kikkin biedt serieuze value for money, die met recht en reden zo populair is bij vele 1-source Linnies, want 100% passend vwb tunefullness bij Linn bronnen.

fwiw ; er staat er al ff eentje te koop op het Lejonklou forum, maar ik gok dat hij niet wil verzenden naar het buitenland,anders zou hij al lang weg moeten zijn (de mijne was op enkele dagen weg via datzelfde forum)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Rudi64

#411
Quote from: Dynky on July 10, 2013, 19:53:59
Ik heb hem idd gehad, tot grote tevredenheid.
hij is hier pas uit de set gegaan toen de KK/1 erin kwam, misschien zegt dat genoeg ;)
de Kikkin biedt serieuze value for money, die met recht en reden zo populair is bij vele 1-source Linnies, want 100% passend vwb tunefullness bij Linn bronnen.

fwiw ; er staat er al ff eentje te koop op het Lejonklou forum, maar ik gok dat hij niet wil verzenden naar het buitenland,anders zou hij al lang weg moeten zijn (de mijne was op enkele dagen weg via datzelfde forum)

Ik ben zelf al een beetje op zoek geweest en heb er eentje gevonden bij in Göteborg ex demo.
Ik ben juist een beetje bang dat ik de volume bediening via kinsky-ipod touch ga missen en daarom twijfel ik nog...
En is het qua stage en transparantie en plaatsing evenwaardig aan de AK/0?Als je al een KK nodig hebt om hem te doen vergeten...veelbelovend... :o
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Dirk

ik heb nooit een AK gehad, dus daar kan ik je weinig over zeggen.
wel vond ik hem duidelijk beter klinken dan rechtstreeks van de KDS/1, die ik toen nog had...dat was echt geen vergelijk.
de Kikkin levert je die typische volwassenheid op van een pre, zonder het prijskaartje  ;)

ik gebruikte nog steeds de interne volumeregeling op de DS btw, maar binnen een heel beperkte range en altijd rondom het maximum, dus ik zette het volume via de remote op de Kikkin op standje "ongeveer"...en vervolgens deed ik de fijnregeling tijdens het luisteren op de app.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Rudi64

Quote from: Dynky on July 10, 2013, 20:21:17
ik heb nooit een AK gehad, dus daar kan ik je weinig over zeggen.
wel vond ik hem duidelijk beter klinken dan rechtstreeks van de KDS/1, die ik toen nog had...dat was echt geen vergelijk.
de Kikkin levert je die typische volwassenheid op van een pre, zonder het prijskaartje  ;)

ik gebruikte nog steeds de interne volumeregeling op de DS btw, maar binnen een heel beperkte range en altijd rondom het maximum, dus ik zette het volume via de remote op de Kikkin op standje "ongeveer"...en vervolgens deed ik de fijnregeling tijdens het luisteren op de app.

Goede tip...
Doet de weegschaal een beetje naar de kant van Kikkin overhellen.. :satisfied:

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Dirk

ok
maar ik snap je sig niet helemaal, heb je nu een ADS/0 of een /1...of een /0 kast met het nieuwe /1 board?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Rudi64

Quote from: Dynky on July 10, 2013, 20:52:41
ok
maar ik snap je sig niet helemaal, heb je nu een ADS/0 of een /1...of een /0 kast met het nieuwe /1 board?

Het is een algemeen aanvaarde benaming op de Linn Fora voor een ADS/0 met het nieuwe board van de ADS/1 aan boord...zo ADS/0/1...maar officieel is er geen specifieke benaming aan gegeven... ???
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Dirk

Quote from: Rudi64 on July 10, 2013, 21:51:28
Het is een algemeen aanvaarde benaming op de Linn Fora voor een ADS/0 met het nieuwe board van de ADS/1 aan boord...zo ADS/0/1...maar officieel is er geen specifieke benaming aan gegeven... ???
de dag dat ze het qua benamingen echt eens zijn op het Linn forum...die is imo nog ver weg, maar ik had al wel zo'n vermoeden  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Rudi64

Quote from: Dynky on July 10, 2013, 22:27:46
de dag dat ze het qua benamingen echt eens zijn op het Linn forum...die is imo nog ver weg, maar ik had al wel zo'n vermoeden  ;)

De meeste gebruiken ADS/0/1 maar ook een enkeling ADS/0.1..but what's in a name...
we weten waar we over praten,he... ;D
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

advr

Gisteren tijdens een heerlijk avondje LP12's luisteren het Longwell netsnoertje mogen ontvangen.  ;D

Vannacht, het was toch nog laat geworden, de kabel gemasseerd (vermoeiend 8)) en aan de DS-i gehangen.

Vanmorgen eens geprobeerd en moet zeggen dat het geluid in ieder geval helemaal niet verkeerd is, ook al is de kabel hagelnieuw. De eerste reactie is du eigenlijk best goed, iets wat ik helemaal niet verwacht had. ;D Het geluidsbeeld blijft overeind staan en blijft heerlijk vloeiend...

Ik had er toch best een leuk kabeltje aan hangen ...

De komende dagen eens lekker laten spelen en dan eens proberen op de Linto en later op de Radical voeding.


Zoals gezegd gisteren ook een heerlijk avond gehad LP12-je luisteren. Veel versies gehoord en zo'n FB LP12 is toch wel magisch.
De technische uitleg door een van de aanwezige Linn deskundige was zeer leerzaam.
Aan het nieuwe Kandid element moest ik wel even wennen. T.o.v. de oude Akiva, het was anders, totaal anders. Maar super wat er uit een groef gehaald kan worden en wat er nog meer aan info in zit. Dat duurt nog wel even voordat dat er allemaal uitkomt.

Bedankt heren voor deze avond. :music:

Tevens wat forum leden mogen ontmoeten! ;D

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Ik vond het een topdag, bedankt voor de aanwezigheid en wij vonden het ontzettend leuk om te doen!

advr

Als overdag even goed was als de avond dan was het zeker een topdag.

Ik heb met aandacht naar alles geluisterd. De avond was zo om... ;D

Goed geregeld allemaal!
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: advr on July 12, 2013, 10:05:14
Als overdag even goed was als de avond dan was het zeker een topdag.

Ik heb met aandacht naar alles geluisterd. De avond was zo om... ;D

Goed geregeld allemaal!

De middag was even plezierig!

Bedankt voor de complimenten!

advr

Quote from: garmtz on July 12, 2013, 10:07:39
De middag was even plezierig!

Bedankt voor de complimenten!

ere wie ere toekomt!
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Mitch--

Quote from: garmtz on July 12, 2013, 10:07:39
De middag was even plezierig!

Bedankt voor de complimenten!

absoluut! vond het een top middag :)

Quote from: advr on July 12, 2013, 09:57:37
Gisteren tijdens een heerlijk avondje LP12's luisteren het Longwell netsnoertje mogen ontvangen.  ;D

Vannacht, het was toch nog laat geworden, de kabel gemasseerd (vermoeiend 8)) en aan de DS-i gehangen.

Vanmorgen eens geprobeerd en moet zeggen dat het geluid in ieder geval helemaal niet verkeerd is, ook al is de kabel hagelnieuw. De eerste reactie is du eigenlijk best goed, iets wat ik helemaal niet verwacht had. ;D Het geluidsbeeld blijft overeind staan en blijft heerlijk vloeiend...

Ik had er toch best een leuk kabeltje aan hangen ...

De komende dagen eens lekker laten spelen en dan eens proberen op de Linto en later op de Radical voeding.


Zoals gezegd gisteren ook een heerlijk avond gehad LP12-je luisteren. Veel versies gehoord en zo'n FB LP12 is toch wel magisch.
De technische uitleg door een van de aanwezige Linn deskundige was zeer leerzaam.
Aan het nieuwe Kandid element moest ik wel even wennen. T.o.v. de oude Akiva, het was anders, totaal anders. Maar super wat er uit een groef gehaald kan worden en wat er nog meer aan info in zit. Dat duurt nog wel even voordat dat er allemaal uitkomt.

Bedankt heren voor deze avond. :music:

Tevens wat forum leden mogen ontmoeten! ;D



leuk dat ie nu al goed bevalt! kan je inderdaad helemaal vinden in je omschrijving, had ik zelf ook!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

advr

Quote from: Mitch-- on July 12, 2013, 10:17:27

leuk dat ie nu al goed bevalt! kan je inderdaad helemaal vinden in je omschrijving, had ik zelf ook!

wel een makkelijke snoer, heb ik waarschijnlijk nog 2 nodig. maar dat zijn de kosten niet. ;D

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster