Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clockwork

ik ben wel benieuwd naar de reactie van he bezoek van Joris als hij dat alvast gaat zitten doen.. ;D

OT: voor de liefhebbers staat er een zwarte Klimax Renew DS op MP. Prijs NOTK. Valt buiten mijn budget, maar wie weet is er nog iemand op zoek.  :D

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Rudi64

Quote from: bmateijsen on July  3, 2013, 20:20:45
Zolang je het maar vergeleken hebt en geluisterd naar de muziek (de tune) ;)
Heel zeker Bjorn....spot on.. :music:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Martin!!!

Quote from: Rudi64 on July  3, 2013, 19:58:33
Wat ik wel vind van die nieuwe netsnoertjes die gekocht heb is dat je iets meer duwen om ze in de toestellen te pluggen,maar dan zitten ze wel muurvast..
Ik heb nog alle orginele netsnoeren die bij de toestellen waren ,dus die zijn die wel degelijk vergeleken geweest met de nieuwe.....maar toch bedankt voor het aanbod.. ;D

Welke heb je dan gekocht ter vervanging?
mainly British stuff

garmtz

Even tussendoor... Rudi64, waarom geen Majik 6100 en Aktiv spelen? Vanwaar de 5100?

Rudi64

Quote from: Martin!!! on July  3, 2013, 21:55:15
Welke heb je dan gekocht ter vervanging?

Hier op deze site...http://www.allekabels.nl/category/1245/Apparaatsnoer.html
Heb louter deze gekocht omdat ik kortere lengtes nodig had en de orginele snoeren niet wou stuk knippen..
Beschikbaar op verschillende lengtes en diktes...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

Quote from: Rudi64 on July  3, 2013, 22:01:10

Hier op deze site...http://www.allekabels.nl/category/1245/Apparaatsnoer.html
Heb louter deze gekocht omdat ik kortere lengtes nodig had en de orginele snoeren niet wou stuk knippen..
Beschikbaar op verschillende lengtes en diktes...

3x 0,75 mm2 besteld? De Longwell is 3x 1,00 mm2...

Rudi64

#381
Quote from: garmtz on July  3, 2013, 22:04:14
3x 0,75 mm2 besteld? De Longwell is 3x 1,00 mm2...

Heb 3 stuks 0,75mm2 gekocht,correct..
Bij de DS is het normaal 0,75mm2 standaard kabel bij Linn.Zoals op mijn originele kabel vermeld staat.
Voor de versterking is het 1.00 mm2,toegegeven..maar mag normaal geen probleem zijn,0,75mm2 kan heel wat meer aan dan wat de amps nodig hebben...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Rudi64

#382
Quote from: garmtz on July  3, 2013, 21:58:38
Even tussendoor... Rudi64, waarom geen Majik 6100 en Aktiv spelen? Vanwaar de 5100?

Ik had deze voor een zacht prijsje kunnen kopen als ex demo bij mijn Linn dealer en speelde toen nog niet met de M140's,maar kon dan toch bi-ampen.
Nu is het inderdaad een ander verhaal..kom juist nog 1 kanaal tekort,en moet ik dan een extra amp bijkopen en de active cards..
Dus de volgende stap zou zijn een AK/0 (2dehands) of actief gaan,volgens de dealer zou de upgrade van de voorversterking de  logische next step zijn...alle opinies welkom.. :unsure:
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

AbZ

Quote from: Rudi64 on July  3, 2013, 22:23:09alle opinies welkom.. :unsure:
Beginnen met alleen aktief laag?

Rudi64

#384
Quote from: AbZ on July  3, 2013, 22:25:15
Beginnen met alleen aktief laag?

Niet mogelijk met de M140...het is alles of niets.
Vanaf Akurate speakers kan men dat doen..of misschien de Isobaric,maar daar ben ik niet zeker van..
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

Bij de Isobarik kun je inderdaad alleen laag actief maken, bij de 140 niet. Ik zou persoonlijk eerder gaan voor volledig Aktiv, maar de dealer gaat voor source first... Is ook wat voor te zeggen... ;) 

Als je namelijk van plan bent zeker naar actief te gaan in de toekomst, is de AK/0 een goede keuze. Later kun je dan een Majik 3100 erbij kopen en alles aktief draaien. Liever zou ik een 'symmetrische' versterkerbelasting hebben (bijv. liever 2x 4100 of 1x 2100 en 1x 6100), maar dat is wel een beetje kniesoren... :)

Rudi64

Quote from: garmtz on July  3, 2013, 22:35:48
Bij de Isobarik kun je inderdaad alleen laag actief maken, bij de 140 niet. Ik zou persoonlijk eerder gaan voor volledig Aktiv, maar de dealer gaat voor source first... Is ook wat voor te zeggen... ;) 

Als je namelijk van plan bent zeker naar actief te gaan in de toekomst, is de AK/0 een goede keuze. Later kun je dan een Majik 3100 erbij kopen en alles aktief draaien. Liever zou ik een 'symmetrische' versterkerbelasting hebben (bijv. liever 2x 4100 of 1x 2100 en 1x 6100), maar dat is wel een beetje kniesoren... :)

Bedankt voor het advies...het wordt gewaardeerd.. :smile:


Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Quote from: Joris1971 on July  3, 2013, 19:55:13
Hangt er al tussen  ;D

Testen gaat nu even niet (visite)

en wat is de uitkomsten ten opzichte van de nordost?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

newday

Quote from: newday on May 12, 2013, 21:59:14
Aaaah, net de Dynamik upgrade achter de rug  :'(
Maar ja, misschien tzt de vergelijking maar eens doen tussen de Aktiv en Twin met de Passiv, dan zijn we waarschijnlijk al weer een half jaartje verder.

Toch wat sneller dan gedacht, volgens het Linn forum is de passieve Akubarik volgende week al beschikbaar (omgerekend ca. 10k euro's):
http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=23575

Cyreg

Het Linn standaard Longwell P2011 netsnoer (vorige week nieuw van BB&G) blijkt na 'n aantal dagen (incl massage  :clapping:) te weinig synergie te hebben in mijn setup :( (zie "De Markt")
Wel voldoende detail en emotie, maar de klankbalans nijgt wat teveel naar het volle, donkere?

Ik heb dan ook geen Linn apparatuur  :D, haha, maar ben wel altijd benieuwd naar verschillende netsnoeren van grotere electronica fabrikanten, vooral als het niet al teveel kost  ;)

De netsnoertjes van Cyrus vind ik bijv helemaal niks > koel, leeg, weinig laag, emotieloos etc

Maar zo heb ik ook nog 'n standaard Naim I-Sheng netsnoer, dat prima gaat met m'n LFD, zeker nu(ook probeerseltje) met Linn K20 LSkabel ipv m'n dikkere, fijnaderigere, ook koperen ArtSpeak's.

Wel met dezelfde zeer goed klinkende, simpele, vergulde, schroef banaantjes (ArtSpeak selectie)! Dat is de Hepta BC1070, zeer eenvoudig, maar veel beter klinkend dan bijv Puresonic 6200.

Enfin, zo blijft de audiooterie 'n beetje in beweging en is ook leuk voor weinig  ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

garmtz

Tja, het succes van het netsnoer op een Linn is inderdaad geen garantie van succes op andere merken... ;)  En het grappige is ook dat een Naim i-sheng snoer op een Linn, deze 'Naimser' maakt en een Longwell op een Naim, deze 'Linnser' maakt... :D

Mitch--

Quote from: garmtz on July  8, 2013, 20:03:10
Tja, het succes van het netsnoer op een Linn is inderdaad geen garantie van succes op andere merken... ;)  En het grappige is ook dat een Naim i-sheng snoer op een Linn, deze 'Naimser' maakt en een Longwell op een Naim, deze 'Linnser' maakt... :D

zo die zin moest ik drie keer lezen ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

zit er trouwens verschil tussen het gebruiken van de K400 en K20 speakerkabel, als je ze allebei singlewire gebruikt, bij de k400 dan de twee aders in elkaar getwist op + en - ??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Ja, K200 (K400 doormidden gesneden) klinkt beter dan K20...

Mitch--

Quote from: garmtz on July  8, 2013, 22:34:02
Ja, K200 (K400 doormidden gesneden) klinkt beter dan K20...

dus dat zijn dan enkele aders?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Quote from: Mitch-- on July  8, 2013, 22:42:02
dus dat zijn dan enkele aders?

Ja... Je moet de K400 niet 'shot gunned' gebruiken (dus de aders van + en - in elkaar draaien). Je verandert dan totaal de elektrische parameters van de kabel. De twist in de twee aderparen zijn nu juist om common mode noise te verminderen. Ga je de plus en min van elkaar afhalen, heb je dat voordeel niet en je verandert drastisch dus de capaciteit en inductie van de kabel.

Dus als je niet bi-wired: altijd K400 splitsen.

Mitch--

Quote from: garmtz on July  8, 2013, 22:56:41
Ja... Je moet de K400 niet 'shot gunned' gebruiken (dus de aders van + en - in elkaar draaien). Je verandert dan totaal de elektrische parameters van de kabel. De twist in de twee aderparen zijn nu juist om common mode noise te verminderen. Ga je de plus en min van elkaar afhalen, heb je dat voordeel niet en je verandert drastisch dus de capaciteit en inductie van de kabel.

Dus als je niet bi-wired: altijd K400 splitsen.

check! ga ik eens even op beraadslagen :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64


Iemand ervaring met de Lejonklou Kikkin 2.2 volume regelaar hier?
Volgens sommige mensen op het Lejonklou forum wordt dit beschouwd op (bijna) Akurate niveau..en zou eventueel
een veel goedkoper alternatief kunnen zijn voor vervanging van mijn Majik-I, ook omdat ik maar 1 bron meer gebruik.. :satisfied:

Groeten,
Rudi
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Lazybird

Heb je de interne volume controle van je Akurate geprobeert. Als je die op 100% zet klinkt ook erg goed, met 1 bron zou ik dat zelf in overweging nemen.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Rudi64

Quote from: Lazybird on July 10, 2013, 13:03:50
Heb je de interne volume controle van je Akurate geprobeert. Als je die op 100% zet klinkt ook erg goed, met 1 bron zou ik dat zelf in overweging nemen.

Nee,heb ik nog niet gedaan...maar vroeger met de Majik DS wel...en was de Majik-I duidelijk beter...meer natuurlijker..
Het klonk gewoon harder en niet aangenaam..moeilijk uit te leggen...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.