Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Quote from: Jumping Jack on July  2, 2013, 20:55:03
Nou, bij naim gaan ze er toch prat (pun intended) op dat ze pas na lang zoeken en vergelijken bij de netsnoeren van hun keuze zijn uitgekomen... Lijkt me niet zo gek dat ze dat bij linn net zo doen.

Klopt. Doen ze bij Linn ook. Als mensen dat niet geloven, mogen ze dat zelf weten.

Rudi64

Quote from: Mitch-- on July  2, 2013, 21:01:00
zoals Garmt daar vaak het antwoord op heeft gegeven doen ze dat inderdaad. Ook eens gesproken met iemand van Linn zelf, bij een Linn Lounge avond bij BB&G, tunen ze bij Linn wel degelijk hun systemen met deze kabels, er is dus bij Linn wel degelijk iemand mee bezig te zorgen dat ondanks dat het kabeltjes van 'een eurootje' zijn, ze wel de systemen goed laten klinken zoals ze bedoeld zijn.

Mij lijkt het sterk dat er onder die standaard netsnoeren verschillen zouden bestaan,hoe subtiel ook..het is gewoon een niet afgeschermd snoertje zoals er zovele zijn..
Nu goed...ik heb geen verschillen waargenomen,maar dat is geen referentie... ;)Ik heb zeker geen ultiem gehoor..

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Quote from: Rudi64 on July  2, 2013, 21:21:57
Mij lijkt het sterk dat er onder die standaard netsnoeren verschillen zouden bestaan,hoe subtiel ook..het is gewoon een niet afgeschermd snoertje zoals er zovele zijn..
Nu goed...ik heb geen verschillen waargenomen,maar dat is geen referentie... ;)Ik heb zeker geen ultiem gehoor..

ik heb ook zeker een verre van perfect gehoor, toch doet de kabel iets, wat geen id, maar ik leg mijn furutech van 10 maal de prijs er met liefde voor in de la
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Quote from: Mitch-- on July  2, 2013, 21:30:15
ik heb ook zeker een verre van perfect gehoor, toch doet de kabel iets, wat geen id, maar ik leg mijn furutech van 10 maal de prijs er met liefde voor in de la

Ik speelde vroeger ook met de Furutech 3t s20 (die blauwe) met gold stekkers van Furutech..
En toen ik de Majik Ds gekocht had,eens vergeleken met het standaard snoer en ook gelijk de kast in..
Met die Furu's heb ik toen het gevoel gehad dat ze ondermeer het laag veel te veel aandikten..het klopte gewoon niet..
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Quote from: Rudi64 on July  2, 2013, 22:12:49
Ik speelde vroeger ook met de Furutech 3t s20 (die blauwe) met gold stekkers van Furutech..
En toen ik de Majik Ds gekocht had,eens vergeleken met het standaard snoer en ook gelijk de kast in..
Met die Furu's heb ik toen het gevoel gehad dat ze ondermeer het laag veel te veel aandikten..het klopte gewoon niet..

same here! ik ook de 3ts20, werd niks, geluidsbeeld slibde dicht, de oyaide kwam al beter in de richting, maar de Linn zet een beter totaal plaatje neer

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

wat gaat Davaar 12 brengen  ;D?? Zie net dat er een update is!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

raindog

#356
Quote from: Rudi64 on July  2, 2013, 20:37:04
Denk je echt dat er bij  linn mensen zich bezig houden met het onderling testen van die netsnoeren,die worden gewoon in het groot aangekocht.Met de Dynamik voeding is dit trouwens waardeloos...

Quote from: Rudi64 on July  2, 2013, 22:12:49
Ik speelde vroeger ook met de Furutech 3t s20 (die blauwe) met gold stekkers van Furutech..
En toen ik de Majik Ds gekocht had,eens vergeleken met het standaard snoer en ook gelijk de kast in..
Met die Furu's heb ik toen het gevoel gehad dat ze ondermeer het laag veel te veel aandikten..het klopte gewoon niet..

Ik vind je commentaren redelijk tegenstrijdig Rudi64. Eerst geef je aan dat het allemaal waardeloos is omdat de DS een Dynamik voeding heeft, je impliceert daarmee dat netsnoeren geen verschil zullen maken op de DS. Vervolgens geef je doodleuk aan dat een Furutech netsnoer bij jou het laag veel te veel aandikte. Dus zelf heb je ervaren dat er wel degelijk verschil kan zijn tussen netsnoeren. Waarom hier dan, in notabene je eerste posts op het forum, zo gniffelend sceptisch lopen doen  :dontgetit: ??

Quote from: Rudi64 on July  2, 2013, 20:37:04Ik denk dat ze bij Linn eens hard in hun vuistje lachen als mensen die netsnoeren willen aankopen voor 29€ die normaal gezien een paar euro's kosten..maar dat is ieder zijn keuze natuurlijk... ;)

Jij lacht mensen uit die 29 euro betalen voor een Linn kabel, terwijl die beter klinkt dan de dure Furutech die je zelf naar de kast hebt verwezen??? 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Rudi64

#357
Quote from: raindog on July  3, 2013, 02:11:13
Ik vind je commentaren redelijk tegenstrijdig Rudi64. Eerst geef je aan dat het allemaal waardeloos is omdat de DS een Dynamik voeding heeft, je impliceert daarmee dat netsnoeren geen verschil zullen maken op de DS. Vervolgens geef je doodleuk aan dat een Furutech netsnoer bij jou het laag veel te veel aandikte. Dus zelf heb je ervaren dat er wel degelijk verschil kan zijn tussen netsnoeren. Waarom hier dan, in notabene je eerste posts op het forum, zo gniffelend sceptisch lopen doen  :dontgetit: ??

Ik heb nooit beweerd dat ik nog geen verschillen heb gehoord tussen netsnoeren (o.a Furutech en andere)..wel dat ik nog geen verschil gehoord heb tussen de verschillende standaard netsnoeren,kleine nuance...
Wat de Dynamik voeding betreft..een tijdje terug heb ik samen met een vriend enkele interlinks vergeleken,eerst in zijn set en dan in de mijne...waar bij mijn vriend in zijn Primare-PMC set-up de verschillen heel gemakkelijk te duiden waren, was in mijn set het resultaat dat de verschillen veel subtieler en mimimaal te onderscheiden waren..wij waren zelf verbaasd over de uitkomst.Dit is naar mijn mening door de Dynamik voeding.
Ok,wist niet dat je bij je eerste posten hier een evaluatie periode moest doorlopen vooraleer je wat kritisch mag wezen... ;) ;)

QuoteJij lacht mensen uit die 29 euro betalen voor een Linn kabel, terwijl die beter klinkt dan de dure Furutech die je zelf naar de kast hebt verwezen???

Hier ga ik na het herlezen van de post wel wat in de fout,had het misschien wat genuanceerder mogen brengen..
daarom bied ik u en andere mensen die zich hierdoor beledigd voelen mijn oprechte excuses aan...dit was absoluut niet mijn bedoeling...heb me wat ongelukkig uitgedrukt.. :-[
Ik stelde gewoon de prijsstelling in vraag die Linn hier hanteert..
Ik heb me bij alle kabeltjes.nl me 3 standaard netsnoertjes aangeschaft voor ongeveer 18€ verzending naar Belgie
inbegrepen...daarom vindt ik in vergelijking met de prijs die Linn vraagt overdreven,maar natuurlijk niet vergeleken met andere netsnoeren zoals de Furutech natuurlijk..
Ik vraag me trouwens af waarom Linn die niet gewoon aanbied in hun gamma en je die pas na een paar omwegen kan bestellen...misschien omdat het niet uitmaakt welk standaard netsnoer je gebruikt?.. ???
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Rudi64

Quote from: Mitch-- on July  3, 2013, 00:08:57
wat gaat Davaar 12 brengen  ;D?? Zie net dat er een update is!

Inderdaad...http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/ReleaseNotes

Ik vind dat de laatste official releases van Davaar aan elkaar zijn gewaagd geluidsmatig.
Alhoewel sommige zweren bij de eerste Davaar release ..(4.1.10)
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

advr

#359
Quote from: Mitch-- on July  3, 2013, 00:08:57
wat gaat Davaar 12 brengen  ;D?? Zie net dat er een update is!

huh, die heb ik allang... (4.12.357) ;D

edit: 4.1.10 is inderdaad een van de meest muzikale versies... :bigsmile:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Joris1971

Heb een nord ost netkabel aan mijn akurate streamer hangen, de standaard kabel die erbij zat, zat nog in de doos...
Die kabel ziet er gewoon uit als een el cheapo kabeltje dat bij een tv zit als je die koopt.. Vaag me serieus af wat het verschil is tussen deze linn kabel en een ander standaard netsnoer.

Ook beetje jammer dat erop het netsnoer geen Linn gedrukt staat.. Bij mij staat er op de kabel :
Gfc-3a S010806 KTL SU01001-4001 227 IEC 53 <VDC> etc ect

bmateijsen

Ga luisteren....!!!

garmtz

Quote from: Joris1971 on July  3, 2013, 19:20:07
Heb een nord ost netkabel aan mijn akurate streamer hangen, de standaard kabel die erbij zat, zat nog in de doos...
Die kabel ziet er gewoon uit als een el cheapo kabeltje dat bij een tv zit als je die koopt.. Vaag me serieus af wat het verschil is tussen deze linn kabel en een ander standaard netsnoer.

Ook beetje jammer dat erop het netsnoer geen Linn gedrukt staat.. Bij mij staat er op de kabel :
Gfc-3a S010806 KTL SU01001-4001 227 IEC 53 <VDC> etc ect

Het gaat om het etc etc... :). Staat er Volex op de stekkers?

Joris1971

#363
Quote from: garmtz on July  3, 2013, 19:30:29
Het gaat om het etc etc... :). Staat er Volex op de stekkers?

Nee , er staat Longwell op.

Ook op de kabel

Dirk

Quote from: garmtz on June 19, 2013, 18:43:38
Je herkent het Linn netsnoer aan Volex of Longwell stekkers aan beide kanten. De Longwell is de recentste variant.
;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Quote from: Joris1971 on July  3, 2013, 19:38:20
Nee , er staat Longwell op.

Ook op de kabel

Gebruiken, de Nordost verkopen en blij wezen! :)

En als het je echt aan het hart gaat: eerst vergelijken met de Nordost.

Rudi64

Quote from: garmtz on July  3, 2013, 19:30:29
Het gaat om het etc etc... :) . Staat er Volex op de stekkers?

Heb even contact opgenomen met de Linn helpline met de vraag of het nut heeft om de kabel op lengte te knippen of een doodgewone standaard kabel te kopen en kreeg het volgende antwoord..
Quote
[font=]Dear Rudi[/font]

[font=]Thank you for your e-mail.[/font]

[font=]The mains cable supplied with our products are a standard type connection and the specification should be printed on the cable insulation. Certainly, I would strongly advise against reducing the length of your current mains cables and re-attaching the input connector. Instead I would recommend consulting with your Linn retailer for a suitable alternative mains cable that meets the length requirements for your system. If you are unsure where your nearest Linn retailer is located, a full list can be found through the following link to our website.[/font]
Lijkt me vooral een kwestie hoe je dealer hier tegen aan kijkt..
Mijn Linn dealer vind dat het niet uitmaakt...maar ieder beslist voor zich zelf natuurlijk..
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

bmateijsen

De IEC is gemaakt specifiek voor de IEC inlet die Linn gebruikt. Ze klemmen dus ook goed.
Als je het wil proberen, dan zou je voor 29 euro een experiment kunnen doen ;).

Joris1971

Quote from: garmtz on July  3, 2013, 19:41:38
Gebruiken, de Nordost verkopen en blij wezen! :)

En als het je echt aan het hart gaat: eerst vergelijken met de Nordost.

Hangt er al tussen  ;D

Testen gaat nu even niet (visite)

Rudi64

#369
Quote from: bmateijsen on July  3, 2013, 19:47:06
De IEC is gemaakt specifiek voor de IEC inlet die Linn gebruikt. Ze klemmen dus ook goed.
Als je het wil proberen, dan zou je voor 29 euro een experiment kunnen doen ;) .

Wat ik wel vind van die nieuwe netsnoertjes die gekocht heb is dat je iets meer duwen om ze in de toestellen te pluggen,maar dan zitten ze wel muurvast..
Ik heb nog alle orginele netsnoeren die bij de toestellen waren ,dus die zijn die wel degelijk vergeleken geweest met de nieuwe.....maar toch bedankt voor het aanbod.. ;D
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Rudi64

#370
Dubbele post..sorry
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

bmateijsen

Quote from: Rudi64 on July  3, 2013, 19:58:33

Wat ik wel vind van die nieuwe netsnoertjes die gekocht heb is dat je iets meer duwen om ze in de toestellen te pluggen,maar dan zitten ze wel muurvast..
Ik heb nog alle orginele netsnoeren die bij de toestellen waren ,dus die zijn die wel degelijk vergeleken geweest met de nieuwe.....maar toch bedankt voor het aanbod.. ;D


Zolang je het maar vergeleken hebt en geluisterd naar de muziek (de tune) ;)

garmtz

Quote from: Joris1971 on July  3, 2013, 19:55:13
Hangt er al tussen  ;D

Testen gaat nu even niet (visite)

Nu iets geks (al eerder vermeld in dit topic): het helpt als je de kabel soepeler maakt door hem heen en weer te buigen over de gehele lengte (cm voor cm, door de kabel tussen duim en wijsvinger van beide handen heen en weer te wrikken). Hij gaat dan wat relaxte spelen. Lijkt voodoo, maar het helpt echt. Ook inspelen... Als je meer wilt weten, zoek verder op het Lejonklou forum.

BJF

Pfff, kabelvoodoo in het Linntopic. Zit ik dan met mijn Britse 2100 waarbij ik een MM netsnoertje gekocht heb omdat ik de Britse niet in het stopcontact kreeg  ;D De DS-I draait wel origineel....
NAD M10 V2
Elac FS247

garmtz

Quote from: BJF on July  3, 2013, 20:48:01
Pfff, kabelvoodoo in het Linntopic. Zit ik dan met mijn Britse 2100 waarbij ik een MM netsnoertje gekocht heb omdat ik de Britse niet in het stopcontact kreeg  ;D De DS-I draait wel origineel....

Zit je met een Linn apparaat waarschijnlijk dichter bij een goed geluid dan met een dik afgeschermd exemplaar met exotische connectoren waarschijnlijk...