Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

WouterK and 1 Guest are viewing this topic.

Mitch--

Quote from: garmtz on July  1, 2013, 13:46:54
Heb je hem ook even gemasseerd?

me vriendin verklaarde me voor gek, dus uitgebreid :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Quote from: Mitch-- on July  1, 2013, 13:54:40
me vriendin verklaarde me voor gek, dus uitgebreid :P

HAHAHA!

advr

Quote from: Mitch-- on July  1, 2013, 13:54:40
me vriendin verklaarde me voor gek, dus uitgebreid :P

LOL
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

Quote from: garmtz on July  1, 2013, 13:46:54
Heb je hem ook even gemasseerd?

We hebben de cat 7 gister ook even gemasseerd. Helaas niet voor en na beluisterd...


denoontje

Quote from: Mitch-- on June 30, 2013, 22:44:32
nou de originele Linn netkabel hangt er tussen, thnx garmt!

en ja, hij klinkt inderdaad het lekkerste! heb hier gehad, de furutech 3ts20, oyaide pa-23, te leen een furutech alpha-3, en nu dus de Longwell  :D meest muziekaal, de andere kabels brengen ook veel goeds begrijp mij niet verkeerd, maar dit is gewoon het lekkerste!

Wat veranderde het meeste voor je?

Mitch--

Quote from: denoontje on July  1, 2013, 19:20:23
Wat veranderde het meeste voor je?

moeilijk om er exact de vinger op te leggen, maar ik vind dat het totaal plaatje beter klopt! muziek klinkt zoals muziek, de andere netkabels hebben wat meer hun eigen signatuur op het totaal plaatje, deze maakt het totaal af, klinkt gewoon lekker:)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Is ook moeilijk uit te leggen... :)   Wat mij betreft is de kabel het meest 'tuneful'. Oftewel: hij laat je het gemakkelijkst lijnen in de muziek volgen.

denoontje

Quote from: garmtz on July  1, 2013, 22:57:32
Is ook moeilijk uit te leggen... :)   Wat mij betreft is de kabel het meest 'tuneful'. Oftewel: hij laat je het gemakkelijkst lijnen in de muziek volgen.

heb je hem ookal eens vergeleken met lavardin op de linn?

garmtz

Quote from: denoontje on July  1, 2013, 22:59:38
heb je hem ookal eens vergeleken met lavardin op de linn?

Nee, wij hebben al een hele tijd niet meer de beschikking over de Lavardin netsnoeren.

Mitch--

Quote from: garmtz on July  1, 2013, 22:57:32
Is ook moeilijk uit te leggen... :)   Wat mij betreft is de kabel het meest 'tuneful'. Oftewel: hij laat je het gemakkelijkst lijnen in de muziek volgen.

dat laatste is misschien wel de beste omschrijving!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

#335
zal ik nog eens checken als ik wat tijd heb en de stroomvoorziening is op orde (volgende week \O/)

Mitch--

Quote from: denoontje on July  1, 2013, 23:03:19
zal ik nog eens checken als ik wat tijd heb en de stroomvoorziening is op orde (volgende week \O/)

zeker doen, je zal misschien verrast zijn! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

Quote from: Mitch-- on July  1, 2013, 23:06:02
zeker doen, je zal misschien verrast zijn! :)

had dit al ens gedaan, en de lavardin was rustiger, maar iets minder dynamisch.

Hij hangt er nu nog tussen...


wellicht weer een M&G doen dan voor second opinion

Mitch--

Quote from: denoontje on July  1, 2013, 23:06:57
had dit al ens gedaan, en de lavardin was rustiger, maar iets minder dynamisch.

Hij hangt er nu nog tussen...


wellicht weer een M&G doen dan voor second opinion

ik kom graag helpen hoor  :smile: ben ook wel benieuwd!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

denoontje

#339
houden we warm (PM)...wellicht ad ook?

garmtz

Quote from: denoontje on July  1, 2013, 23:06:57
had dit al ens gedaan, en de lavardin was rustiger, maar iets minder dynamisch.

Hij hangt er nu nog tussen...


wellicht weer een M&G doen dan voor second opinion

Niet naar het geluid luisteren! Luister naar de melodielijnen en ritme...

advr

Quote from: denoontje on July  1, 2013, 23:10:03
houden we warm (PM)...wellicht ad ook?

Zeker. 
Ik ga wel op 20 juli naar Italië en ook nog een weekendje Bospop zit er tussen :music: :music: :music:

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Linnie

Quote from: garmtz on June 19, 2013, 22:31:39
Volgens mij zijn ze gewoon los verkrijgbaar. Heb net op de prijslijst gekeken, maar niet kunnen vinden. Zal er eens een mail aan wijden.


Op al mijn kabels die bij mijn Akurate en Klimax zijn geleverd staat Tongyuan LF
Zijn die Longwell kabels anders ?

garmtz

Quote from: Linnie on July  2, 2013, 19:32:38

Op al mijn kabels die bij mijn Akurate en Klimax zijn geleverd staat Tongyuan LF
Zijn die Longwell kabels anders ?

De Longwells zijn nieuwer. Als je Tongyuan op de kabel hebt staan en Volex op de stekkers, heb je prima snoeren!

Cyreg

#344
Quote from: Linnie on July  2, 2013, 19:32:38

Op al mijn kabels die bij mijn Akurate en Klimax zijn geleverd staat Tongyuan LF
Zijn die Longwell kabels anders ?

Zie de link voor de gehoormatige verschillen tussen Tongyuan en Longwell.
Best nog wel ingewikkeld (geen EU schuko's), maar wel wat anders van klank  ;)

http://www.lejonklou.com/forum/viewtopic.php?t=116&postdays=0&postorder=asc&start=100
op de bladzijde hiervoor (wel schuko's) staat het expliciet en simpeler mbt die 2 merken/types
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

advr

Quote from: garmtz on July  2, 2013, 19:43:32
De Longwells zijn nieuwer. Als je Tongyuan op de kabel hebt staan en Volex op de stekkers, heb je prima snoeren!

nooit gedacht dat die Linn snoertjes van goede kwaliteit zouden zijn  ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Rudi64

#346
Hallo iedereen...eerste postje hier en gelijk even van wal steken... :smile:
Ik heb hier met een beetje verbazing de posts gelezen waarin er blijkbaar verschillen geclaimt worden tussen standaard netsnoeren van Linn.Linn heeft altijd beweerd dat dure netsnoeren "waste of money" is op hun apparatuur en een standaard netsnoer volstaat.Laat staan dat daar onderling verschillen tussen bestaan.
Denk je echt dat er bij  linn mensen zich bezig houden met het onderling testen van die netsnoeren,die worden gewoon in het groot aangekocht.Met de Dynamik voeding is dit trouwens waardeloos...
Ik denk dat ze bij Linn eens hard in hun vuistje lachen als mensen die netsnoeren willen aankopen voor 29€ die normaal gezien een paar euro's kosten..maar dat is ieder zijn keuze natuurlijk... ;)
Ik heb trouwens bij alle Kabels.nl  mezelf kortere netsnoeren aangekocht omdat dit beter in te werken in mijn rack..geen verschillen waargenomen... :-[
Mijn 2 euro'tjes..
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

advr

Quote from: Rudi64 on July  2, 2013, 20:37:04
Hallo iedereen...eerste postje hier en gelijk even van wal steken... :smile:
Ik heb hier met een beetje verbazing de posts gelezen waarin er blijkbaar verschillen geclaimt worden tussen standaard netsnoeren van Linn.Linn heeft altijd beweerd dat dure netsnoeren "waste of money" is op hun apparatuur en een standaard netsnoer volstaat.Laat staan dat daar onderling verschillen tussen bestaan.
Denk je echt dat er bij  linn mensen zich bezig houden met het onderling testen van die netsnoeren,die worden gewoon in het groot aangekocht.Met de Dynamik voeding is dit trouwens waardeloos...
Ik denk dat ze bij Linn eens hard in hun vuistje lachen als mensen die netsnoeren willen aankopen voor 29€ die normaal gezien een paar euro's kosten..maar dat is ieder zijn keuze natuurlijk... ;)
Ik heb trouwens bij alle Kabels.nl  mezelf kortere netsnoeren aangekocht omdat dit beter in te werken in mijn rack..geen verschillen waargenomen... :-[
Mijn 2 euro'tjes..

welkom op het forum.  :shaun:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Jumping Jack

Nou, bij naim gaan ze er toch prat (pun intended) op dat ze pas na lang zoeken en vergelijken bij de netsnoeren van hun keuze zijn uitgekomen... Lijkt me niet zo gek dat ze dat bij linn net zo doen.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mitch--

Quote from: Jumping Jack on July  2, 2013, 20:55:03
Nou, bij naim gaan ze er toch prat (pun intended) op dat ze pas na lang zoeken en vergelijken bij de netsnoeren van hun keuze zijn uitgekomen... Lijkt me niet zo gek dat ze dat bij linn net zo doen.

zoals Garmt daar vaak het antwoord op heeft gegeven doen ze dat inderdaad. Ook eens gesproken met iemand van Linn zelf, bij een Linn Lounge avond bij BB&G, tunen ze bij Linn wel degelijk hun systemen met deze kabels, er is dus bij Linn wel degelijk iemand mee bezig te zorgen dat ondanks dat het kabeltjes van 'een eurootje' zijn, ze wel de systemen goed laten klinken zoals ze bedoeld zijn.

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'