Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz


raindog

Quote from: garmtz on June 20, 2013, 22:09:32
O.k. Doe ik! Nog meer gegadigden voor een origineel Linn snoer?

Yep, doe mij er maar ook eentje. Mijn gegevens heb je.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

denoontje

Wist dat ze niet duur waren..had het al eens gelezen.

Volgens mij kan mijn synology niet naar wav transcoderen geloof ik. Kon ook Mimi al niet draaien.

Zit er toch aan te denken een 2e nas bij te zetten, een 2 bay voor foto en muziek.
Helaas is mijn 4 bay niet uit te breiden met een los diskstation.

garmtz

Quote from: denoontje on June 21, 2013, 00:43:02
Wist dat ze niet duur waren..had het al eens gelezen.

Volgens mij kan mijn synology niet naar wav transcoderen geloof ik. Kon ook Mimi al niet draaien.

Zit er toch aan te denken een 2e nas bij te zetten, een 2 bay voor foto en muziek.
Helaas is mijn 4 bay niet uit te breiden met een los diskstation.

Mediaserver kan wel degelijk naar WAV omzetten, maar high-res wordt dan wel 16/44.1.

Cyreg

Quote from: garmtz on June 20, 2013, 22:09:32
O.k. Doe ik! Nog meer gegadigden voor een origineel Linn snoer? Kan ik er gelijk meerdere bestellen... Overigens geef ik wel een disclaimer: blind kopen is nooit verstandig, ook al zegt de winkelier dat het snoer geweldig is... ;)  Tenminste kun je er van uit gaan dat het een eerlijk advies is, want verdienen doe ik natuurlijk amper op zo'n snoer. En dat geeft ook niets... :)

Voor de liefhebbers nog 'n interessante link over standaard netkabels, vooral voor Linn  :D
http://www.lejonklou.com/forum/viewtopic.php?t=116&start=100
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Mitch--

#305
Quote from: denoontje on June 21, 2013, 00:43:02
Wist dat ze niet duur waren..had het al eens gelezen.

Volgens mij kan mijn synology niet naar wav transcoderen geloof ik. Kon ook Mimi al niet draaien.

Zit er toch aan te denken een 2e nas bij te zetten, een 2 bay voor foto en muziek.
Helaas is mijn 4 bay niet uit te breiden met een los diskstation.

welke nas heb je? mijne kan ook geen minim draaien, miss hebben we hetzelfde!

Ik loop bij het transcoden wel tegen een ander probleem aan, sommige albums draaien nu op halve snelheid :S net of je een 45 toeren lp afdraait op 33 toeren, als ik het transcoden uitzet is er niks aan de hand, iemand een oplossing hiervoor??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

advr

Quote from: garmtz on June 20, 2013, 22:09:32
O.k. Doe ik! Nog meer gegadigden voor een origineel Linn snoer? Kan ik er gelijk meerdere bestellen... Overigens geef ik wel een disclaimer: blind kopen is nooit verstandig, ook al zegt de winkelier dat het snoer geweldig is... ;)  Tenminste kun je er van uit gaan dat het een eerlijk advies is, want verdienen doe ik natuurlijk amper op zo'n snoer. En dat geeft ook niets... :)

voor die paar euro neem ik  graag de gok en buiten dat ben jij niet zomaar iemand :music: :music:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Quote from: denoontje on June 21, 2013, 00:43:02
Wist dat ze niet duur waren..had het al eens gelezen.

Volgens mij kan mijn synology niet naar wav transcoderen geloof ik. Kon ook Mimi al niet draaien.

Zit er toch aan te denken een 2e nas bij te zetten, een 2 bay voor foto en muziek.
Helaas is mijn 4 bay niet uit te breiden met een los diskstation.

mijn DS412+ draait met miniserver..geen enkel probleem...zelfs ds audio kan dat. ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

Quote from: advr on June 21, 2013, 19:20:53
mijn DS412+ draait met miniserver..geen enkel probleem...zelfs ds audio kan dat. ;D
ik heb de 411

Zal ds audio eens checken dan

raindog

Quote from: advr on June 21, 2013, 19:19:24
voor die paar euro neem ik  graag de gok en buiten dat ben jij niet zomaar iemand :music: :music:

Dat wordt bijna een powerbuy zo..  ;D
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Weet je wat Ad en Mitch? Ik stuur de kabels wel op en als je ze toch niet wilt houden, betaal je alleen de verzendkosten. Als je ze wel wilt houden, betaal je verzendkosten + 29 Euro. No gain, no pain! :)

abbcdcg

Quote from: denoontje on June 21, 2013, 00:43:02
Wist dat ze niet duur waren..had het al eens gelezen.

Volgens mij kan mijn synology niet naar wav transcoderen geloof ik. Kon ook Mimi al niet draaien.

Zit er toch aan te denken een 2e nas bij te zetten, een 2 bay voor foto en muziek.
Helaas is mijn 4 bay niet uit te breiden met een los diskstation.

stokt ie op java  of wil ie gewoon helemaal niet?

garmtz

Ik heb het even nagekeken en ik heb Minimserver prima draaiend gekregen op onze DS212+... Niet zonder slag of stoot, maar hij deed het uiteindelijk wel...

denoontje

de 411 heeft draait geen java, althans ik heb het niet aan de praat gekregen. Ligt aan de processor...
en minim vraagt om java

Mitch--

Quote from: denoontje on June 21, 2013, 20:21:30
de 411 heeft draait geen java, althans ik heb het niet aan de praat gekregen. Ligt aan de processor...
en minim vraagt om java

same problem hier! heb een 207+, wat ouder type inmiddels, en java krijg ik wel erop alleen blijft minim zeggen dat java niet correct geïnstalleerd staat.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: garmtz on June 21, 2013, 19:55:02
Weet je wat Ad en Mitch? Ik stuur de kabels wel op en als je ze toch niet wilt houden, betaal je alleen de verzendkosten. Als je ze wel wilt houden, betaal je verzendkosten + 29 Euro. No gain, no pain! :)

prima plan!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Martin!!!

Quote from: Mitch-- on June 21, 2013, 20:29:02
same problem hier! heb een 207+, wat ouder type inmiddels, en java krijg ik wel erop alleen blijft minim zeggen dat java niet correct geïnstalleerd staat.

Same here!
mainly British stuff

advr

Quote from: garmtz on June 21, 2013, 19:55:02
Weet je wat Ad en Mitch? Ik stuur de kabels wel op en als je ze toch niet wilt houden, betaal je alleen de verzendkosten. Als je ze wel wilt houden, betaal je verzendkosten + 29 Euro. No gain, no pain! :)

Ik heb er geen probleem mee Garmt. Ik betaal gewoon, of het nu iets is of niet.  :xmas:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Mitch--

nou de originele Linn netkabel hangt er tussen, thnx garmt!

en ja, hij klinkt inderdaad het lekkerste! heb hier gehad, de furutech 3ts20, oyaide pa-23, te leen een furutech alpha-3, en nu dus de Longwell  :D meest muziekaal, de andere kabels brengen ook veel goeds begrijp mij niet verkeerd, maar dit is gewoon het lekkerste!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

#319
Waar ik nu nieuwsgierig van raak is of dit ook zo is op "merkvreemde" componenten? Zo ja, kan Garmt er nog wel een paar honderd bestellen denk ik :P

Of is het wellicht zo dat deze kabels het juist zo lekker doen bij de moderne Dynamik "netzteilen" van Linn?

Vraagt een bepaald soort voeding überhaupt om een ander soort netkabel, neem een buizenversterker bijv. Wil die graag een ander soort netkabel in z'n kont hebben dan bijv een Majik i versterker om maar eens een groot verschil te noemen....

Is daar fysiek gesproken op voorhand al iets over te vertellen?

advr

Quote from: Mitch-- on June 30, 2013, 22:44:32
nou de originele Linn netkabel hangt er tussen, thnx garmt!

en ja, hij klinkt inderdaad het lekkerste! heb hier gehad, de furutech 3ts20, oyaide pa-23, te leen een furutech alpha-3, en nu dus de Longwell  :D meest muziekaal, de andere kabels brengen ook veel goeds begrijp mij niet verkeerd, maar dit is gewoon het lekkerste!

Leuk...  :bigsmile:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

#321
Quote from: twani on July  1, 2013, 09:00:16
Waar ik nu nieuwsgierig van raak is of dit ook zo is op "merkvreemde" componenten? Zo ja, kan Garmt er nog wel een paar honderd bestellen denk ik :P

Of is het wellicht zo dat deze kabels het juist zo lekker doen bij de moderne Dynamik "netzteilen" van Linn?

Vraagt een bepaald soort voeding überhaupt om een ander soort netkabel, neem een buizenversterker bijv. Wil die graag een ander soort netkabel in z'n kont hebben dan bijv een Majik i versterker om maar eens een groot verschil te noemen....

Is daar fysiek gesproken op voorhand al iets over te vertellen?

Ik heb daar nooit enige lijn in kunnen ontdekken helaas... Ik kan ook niet zeggen of de 'Longwell P2011' het ook goed doet op andere componenten, maar ik vermoed dat de eigenschappen die het heeft op een Linn, zich ook wel enigszins naar andere componenten 'vertalen'.

twani

Dat zou wel een hoop dikke "kabelshit" in mijn kastje schelen :D

Mitch--

Quote from: twani on July  1, 2013, 10:13:54
Dat zou wel een hoop dikke "kabelshit" in mijn kastje schelen :D

ten opzichte van de furutechs is het idd nogal een kinderachtig kabeltje :P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Quote from: Mitch-- on July  1, 2013, 13:39:50
ten opzichte van de furutechs is het idd nogal een kinderachtig kabeltje :P

Heb je hem ook even gemasseerd?