Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitch--

Om het Harbeth Topic niet te vervuilen, maar inhakend op de opmerking van Garmt, zijn de bijgeleverde Linn netsnoeren serieus zo goed??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Quote from: Mitch-- on June 19, 2013, 14:09:01
Om het Harbeth Topic niet te vervuilen, maar inhakend op de opmerking van Garmt, zijn de bijgeleverde Linn netsnoeren serieus zo goed??

Ja, de meest 'tuneful' snoeren die er zijn voor de Linn's.

Mitch--

Quote from: garmtz on June 19, 2013, 15:27:57
Ja, de meest 'tuneful' snoeren die er zijn voor de Linn's.

cool! alle eerlijkheid, ik heb hem nog nooit gebruikt:P
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

advr

Quote from: garmtz on June 19, 2013, 15:27:57
Ja, de meest 'tuneful' snoeren die er zijn voor de Linn's.

ik weet niet eens waar ik ze heb... ;D
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Mitch--

Quote from: advr on June 19, 2013, 15:37:59
ik weet niet eens waar ik ze heb... ;D

tijd om de kast uit te mesten denk ik zo ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Quote from: Mitch-- on June 19, 2013, 15:40:51
tijd om de kast uit te mesten denk ik zo ;)

Lijkt mij wel... En als je een hifi-freak bent, zullen er wel mooiere netsnoeren zijn (met veel 'rust'=doodsheid, of 'pit'=onnatuurlijke aanzet, 'transparantie'=vermoeiend op de lange termijn etc.). Ben je muziekliefhebber, dan ga je geen betere vinden. Er is door Linn enorm veel moeite gedaan precies het juiste snoer te vinden.

Mitch--

Quote from: garmtz on June 19, 2013, 16:21:28
Lijkt mij wel... En als je een hifi-freak bent, zullen er wel mooiere netsnoeren zijn (met veel 'rust'=doodsheid, of 'pit'=onnatuurlijke aanzet, 'transparantie'=vermoeiend op de lange termijn etc.). Ben je muziekliefhebber, dan ga je geen betere vinden. Er is door Linn enorm veel moeite gedaan precies het juiste snoer te vinden.

cool! zal hem vanavond aansluiten, verslag volgt uiteraard :)

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Quote from: Mitch-- on June 19, 2013, 16:24:48
cool! zal hem vanavond aansluiten, verslag volgt uiteraard :)

Hier even een tweak: maak het snoer soepel, door hem tussen de duimen en wijsvingers van beide handen stukje voor stukje heen en weer te buigen. Ook dat maakt uit... En beoordeel het snoer pas officieel na een paar dagen aan de stroom.

raindog

De mijne ligt ook in de kast, tussen een stel andere snoeren. Hoe herken ik de Linn kabel? Er staat nergens een verwijzing naar Linn op.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

AbZ

Quote from: raindog on June 19, 2013, 18:08:26Hoe herken ik de Linn kabel? Er staat nergens een verwijzing naar Linn op.
Luisteren  :notify:

Anders maakt het toch niet uit.

Bas Akkerman

Quote from: AbZ on June 19, 2013, 18:31:33
Luisteren  :notify:

Anders maakt het toch niet uit.
Dat is wel een unieke kans op een DBT ja. Raindog, ik verwacht een uitgebreid verslag van je bevindingen! :laugh:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

#261
Quote from: raindog on June 19, 2013, 18:08:26
De mijne ligt ook in de kast, tussen een stel andere snoeren. Hoe herken ik de Linn kabel? Er staat nergens een verwijzing naar Linn op.

Netsnoer heeft Longwell connectoren over het algemeen.

garmtz

Je herkent het Linn netsnoer aan Volex of Longwell stekkers aan beide kanten. De Longwell is de recentste variant.

raindog

#263
 ;D Eigenlijk hebben jullie helemaal gelijk maar ik ben nu eenmaal een luie audiofiel.

Na aanschaf heb ik de DS aangesloten op één van de uiteinden van mijn EAT Spider 3-in-1 netkabel. Ik heb toen wel nog een sticker geplakt op de Linn kabel voordat ik hem in mijn kabelkist heb gegooid. Maar die sticker vond ik nu dus terug op de bodem van de kist  :blush:. Er zitten vier kabels in die kist die het zouden kunnen zijn. Als ik die allemaal eerst moet gaan 'masseren' en dan een paar dagen moet laten inspelen dan ben ik nog wel even bezig.

Met jullie goedvinden stel ik het nog even uit, er zit nu toch nog zwembadwater in mijn oren..

Edit: Ik heb nog niets gevonden met Volex of Longwell. Wel iets met wat mogelijk stickerlijmresten kunnen zijn, maar daarop staan helemaal geen merknamen op de stekkers.

Edit 2: Er zit wel een niet geaarde kabel tussen met een Volex stekker, maar de kabel moet geaard zijn toch?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Bas Akkerman

Quote from: raindog on June 19, 2013, 18:49:26
;D ja Eigenlijk hebben jullie helemaal gelijk maar ik ben nu eenmaal een luie audiofiel.

Na aanschaf heb ik de DS aangesloten op één van de uiteinden van mijn EAT Spider 3-in-1 netkabel. Ik heb toen wel nog een sticker geplakt op de Linn kabel voordat ik hem in mijn kabelkist heb gegooid. Maar die sticker vond ik nu dus terug op de bodem van de kist  :blush:. Er zitten vier kabels in die kist die het zouden kunnen zijn. Als ik die allemaal eerst moet gaan 'masseren' en dan een paar dagen moet laten inspelen dan ben ik nog wel even bezig.

Met jullie goedvinden stel ik het nog even uit, zit nu toch nog zwembadwater  in mijn oren..
Of je kamer klinkt als een zwembad of de weergave is heerlijk vloeiend en nat. ;D Of je bent in een zwembad geweest, maar dat is ook weer zo saai. :yawnee:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

raindog

Quote from: Bas Akkerman on June 19, 2013, 18:58:33
[...] Of je bent in een zwembad geweest, maar dat is ook weer zo saai. :yawnee:
Jaja, ik ben reuze saai, maar wel lekker koel...  :tongue2:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

gast2018

Quote from: garmtz on June 19, 2013, 18:43:38
Je herkent het Linn netsnoer aan Volex of Longwell stekkers aan beide kanten. De Longwell is de recentste variant.


Naar aanleiding van berichten over het netsnoer ben ik een gaan zoeken ik mijn kabeldoos. Ik heb slechts 1 Linn apparaat maar kwam 2 netsnoeren tegen die Longwell opdruk hebben. Blijkbaar wordt dit netsnoer vaker geleverd met hifi apparaten.

garmtz

Quote from: raindog on June 19, 2013, 18:49:26
Edit 2: Er zit wel een niet geaarde kabel tussen met een Volex stekker, maar de kabel moet geaard zijn toch?

Ja, zijn altijd geaard...

garmtz

Quote from: ergé on June 19, 2013, 20:16:44

Naar aanleiding van berichten over het netsnoer ben ik een gaan zoeken ik mijn kabeldoos. Ik heb slechts 1 Linn apparaat maar kwam 2 netsnoeren tegen die Longwell opdruk hebben. Blijkbaar wordt dit netsnoer vaker geleverd met hifi apparaten.

Wat staat er precies op de Schuko stekker? Er moet LP33 op staan. Ook de kabel moet van Longwell zijn ('Longwell 2011' staat er dan bijvoorbeeld op).

gast2018

#269
Quote from: garmtz on June 19, 2013, 20:23:20
Wat staat er precies op de Schuko stekker? Er moet LP33 op staan. Ook de kabel moet van Longwell zijn ('Longwell 2011' staat er dan bijvoorbeeld op).

Op 1 staat Op de schuko LP33 en op het snoer Longwell p20II, deze is opvallend lang wel 2.5 mtr.

Op de andere Longwel p 2006
Schuko Longwell 34a

denoontje

Op het linn forum heb ik ook ooit lopen zoek welke soorten er waren....er zijn diverse soorten geleverd geweest.

Ik heb ze getest vs audioquest en vondt geen verschil. Dus die duurdere audioquesten waren niet nodig. Heb nu nog wel 2 lavardins eraan hangen. Beeld iets rustigerwel iets minder dynamisch. Komt wellicht door de filtering.
Als mijn stroomgroep er is nogmaals eens goed luisteren.

Mitch--

Quote from: denoontje on June 19, 2013, 20:38:37
Op het linn forum heb ik ook ooit lopen zoek welke soorten er waren....er zijn diverse soorten geleverd geweest.

Ik heb ze getest vs audioquest en vondt geen verschil. Dus die duurdere audioquesten waren niet nodig. Heb nu nog wel 2 lavardins eraan hangen. Beeld iets rustigerwel iets minder dynamisch. Komt wellicht door de filtering.
Als mijn stroomgroep er is nogmaals eens goed luisteren.

heb je nu het CMR snoer van Lavardin??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

garmtz

Quote from: ergé on June 19, 2013, 20:37:19
Op 1 staat Op de schuko LP33 en op het snoer Longwell p20II, deze is opvallend lang wel 2.5 mtr.

Dat is 'em...

denoontje

Quote from: Mitch-- on June 19, 2013, 20:43:29
heb je nu het CMR snoer van Lavardin??
yep op de ds en op de majik kontroll

garmtz

Quote from: denoontje on June 19, 2013, 20:38:37
Op het linn forum heb ik ook ooit lopen zoek welke soorten er waren....er zijn diverse soorten geleverd geweest.

Ik heb ze getest vs audioquest en vondt geen verschil. Dus die duurdere audioquesten waren niet nodig. Heb nu nog wel 2 lavardins eraan hangen. Beeld iets rustigerwel iets minder dynamisch. Komt wellicht door de filtering.
Als mijn stroomgroep er is nogmaals eens goed luisteren.

Ik zou echt de originele snoeren gebruiken... Het is natuurlijk persoonlijk, maar de originele snoeren zijn verrassend 'tuneful'. Sorry, geen goede Ned. vertaling.