Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bmateijsen

#225
Quote from: Miesepies on March 29, 2013, 18:23:21
Nou...  zie ineens het volgende:

Dus, als ze die variable/fixed selectie makkelijk te gebruiken maken via de app, zou het misschien nog wel wat kunnen worden met onze relatie ;)
De koptelefoon versterker heeft een aparte volume knop, dus een fixed output is dan perfect!

Hoe zou je de Sneaky DSM willen gaan gebruiken? Met de interne versterking? Indien ja, dan is dit nog steeds een gevaarlijke optie... Immers je zou maar eens vergeten om de fixed output weer uit te zetten....

De Sneaky kan via een web browser of Konfig worden aangepast. Ik zie het letterlijk niet gebeuren dat de configuratie via Kinsky (de app die je gebruikt om te besturen) aangepast kan worden.

garmtz

Quote from: bmateijsen on March 29, 2013, 18:27:59
Hoe zou je de Sneaky DSM willen gaan gebruiken? Met de interne versterking? Indien ja, dan is dit nog steeds een gevaarlijke optie... Immers je zou maar eens vergeten om de fixed output weer uit te zetten....

De Sneaky kan via een web browser of Konfig worden aangepast. Ik zie het letterlijk niet gebeuren dat de configuratie via Kinsky (de app die je gebruikt om te besturen) aangepast kan worden.
De fixed output zet gelijk de eindversterker uit. Dus geen gevaar... Deze setting veranderen via Kinsky kan inderdaad niet en zie ik inderdaad ook niet gebeuren.

Miesepies

Waarschijnlijk niet, nee. Jammer...

Robiwan

Quote from: garmtz on March 29, 2013, 07:18:59
ik vind inderdaad de Klimax 350A heel bijzonder klinken. Als deze daar een beetje op lijkt qua klank, kun je alvast gaan sparen...

:D :D Bankaccount is too low.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

garmtz

Quote from: Miesepies on March 29, 2013, 22:33:19
Waarschijnlijk niet, nee. Jammer...
je kunt natuurlijk wel gewoon via de browser op je tablet die setting veranderen. Zo vaak hoef je toch niet te switchen?

garmtz

Een leuk artikel/review over de LP12 in de laatste Stereoplay. Wie een scan wil, laat maar weten...

advr

Quote from: garmtz on April 14, 2013, 11:27:06
Een leuk artikel/review over de LP12 in de laatste Stereoplay. Wie een scan wil, laat maar weten...

Graag :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz


advr

Quote from: garmtz on April 14, 2013, 20:12:33
Gestuurd!

Zag het, het was mijn werkadres maar dat mag de pret niet drukken.

Gisteren had ik geen tijd om het te openen. Ga ik vandaag doen, zag wel snel dat het deze keer om een normale uitvoering ging en niet zo'n full blown ding van 20.000 euro 8)
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: advr on April 15, 2013, 08:37:19
Gisteren had ik geen tijd om het te openen. Ga ik vandaag doen, zag wel snel dat het deze keer om een normale uitvoering ging en niet zo'n full blown ding van 20.000 euro 8)

Klopt... Maakt het review des te interessanter voor de 'normale' gebruiker.

advr

Quote from: garmtz on April 15, 2013, 15:53:01
Klopt... Maakt het review des te interessanter voor de 'normale' gebruiker.

dat bedoel ik en ook een gewone Akito 2 arm en Lingo.

Alleen jammer van het Adict element.

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: advr on April 15, 2013, 18:46:40
Alleen jammer van het Adict element.
Hoezo? Toch zeker geen slecht element dacht ik zo?

advr

Op de een of andere reden kunnen mij Linn cartridgen niet bekoren. Ze pakken mij niet.   :crazy:
Alleen de Akiva heb ik  nog nooit gehoord.

Daarom ben ik toen uitgekomen op een Benz Wood L2.
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Lazybird

Hoi garmtz, mag ik ook een kopie :)
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

abbcdcg

Hier ook :-)
Neem aan dat het de stereoplay van april is, die heb ik nog niet....

twani

Quote from: abbcdcg on April 15, 2013, 22:08:23
Hier ook :-)
Neem aan dat het de stereoplay van april is, die heb ik nog niet....
Mag jij wel zo laat opblijven abbcdcg? :P

garmtz

Lazybird en abbcdcg, zouden jullie mij een PM met email adres willen sturen?

BJF

Linn en Totem, iemand ervaring? Ben benieuwd of iemand ermee speelt c.q. gespeeld heeft. Ben inmiddels in het bezit van een Majik DS-I en er is een 2100 onderweg, vandaar.
NAD M10 V2
Elac FS247

Bensz

#243
Hoe zijn de ervaringen met de Majik 109 speakers? Dit in combinatie met de Majik DSM.

garmtz

De nieuwe Linn Akubarik (http://www.beterbeeldengeluid.nl/nieuws/380-linn-akubarik) is (TERECHT!) waanzinnig goed getest in de laatste audio. Deze speakers zullen je mening over Linn speakers opnieuw definiëren. Eng goed...

Als je een kopietje wilt, stuur me dan een PM met je email adres!

Bas Akkerman

Haha, die Duitsers zijn (begrijpelijk) trots op de Champions League-finale. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

newday

Garmt, veel positieve geluiden over de Akubarik waaronder van jou.
Hebben jullie deze voorlopig nog als demo staan in Hilversum of Zevenbergen?

Hoe vergelijk je deze speakers met andere speakers uit jullie assortiment van vergelijkbare prijs, Wilson Audio, Wilson Benesch, Harbeth, andere?

Ik heb nu de Klimax Twin als eindversterker, dan lijkt de passieve uitvoering logischer denk ik?
Al enig idee over prijs en wanneer deze ongeveer geïntroduceerd zal gaan worden?


garmtz

Quote from: newday on May 12, 2013, 15:57:06
Garmt, veel positieve geluiden over de Akubarik waaronder van jou.
Hebben jullie deze voorlopig nog als demo staan in Hilversum of Zevenbergen?

Nee, nog niet... We hadden een exemplaar te leen van Linn. Maar zal niet te lang meer duren voordat we hem zelf hebben staan...

QuoteHoe vergelijk je deze speakers met andere speakers uit jullie assortiment van vergelijkbare prijs, Wilson Audio, Wilson Benesch, Harbeth, andere?

De Linn is 'Linns'... Dit betekent dat hij ongelooflijk goed is in het volgen van muzikale lijnen, dictie van zangers, scheiding van instrumenten etc. Echter, waar de vroegere Linn speakers (bijv. 242, Ninka) wel eens wat droog konden klinken, heeft de Akubarik een betere duiding van de 'sfeer' in de opname en is tegelijk de meest homogene Linn in de hele lijn (incl. de 350). Ook de ruimtelijke afbeelding is opvallend goed t.o.v. bijv. de oudere 242. Ze hebben dan ook volgens henzelf grote stappen gezet in de ontwikkeling van de crossovers. Hier een video-uitleg van de ontwerperPhil Bud zelf....

http://vimeo.com/64562784

Een vergelijking met andere speakers vind ik altijd heel lastig zonder te vervallen in het opsommen van de individuele eigenschappen van de andere merken, maar ik zeg al wel dat geen van de andere speakers zo goed is in het volgen van de 'tune' en 'flow'. Ook logisch, gezien de Linn-filosofie.

QuoteIk heb nu de Klimax Twin als eindversterker, dan lijkt de passieve uitvoering logischer denk ik?

Wellicht... Ik vind de stap naar Aktiv echter altijd enorm, dus de Twin zou dan een eerste stap zijn naar volledig 'Aktiv'. Je zou ook kunnen denken aan inruil van de Twin.

QuoteAl enig idee over prijs en wanneer deze ongeveer geïntroduceerd zal gaan worden?

Nee...

newday

Quote from: garmtz on May 12, 2013, 17:15:13
Je zou ook kunnen denken aan inruil van de Twin.

Aaaah, net de Dynamik upgrade achter de rug  :'(
Maar ja, misschien tzt de vergelijking maar eens doen tussen de Aktiv en Twin met de Passiv, dan zijn we waarschijnlijk al weer een half jaartje verder.

Linnie

Leuk hier een Linn  topic ga ik volgen.
Ben al 25 jaar bezitter en liefhebber van allerhande Linn apparatuur.

Ook eind vorig jaar bezoek gebracht aan de Linn fabriek in Glasgow, was een geweldige ervaring.