Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Indien er daadwerkelijk 4 x33 watt biamp aan de Harbeths kan worden aangesloten zou dit voor mij wel eens de heilige graal kunnen zijn.
Ik luister altijd op gematigd niveau en wil mijn apparatuur zo simpel mogelijk qua hoeveelheid en bediening.....Bluray speler en tv decoder er ook nog op, me happy......

twani


bmateijsen

Quote from: twani on March 17, 2013, 10:37:02
Dank je Antoine, dom van me.......

Zie nu ook dat het Speakon schema erbij staat.. ;D.

twani

4x33 watt, Harbeth SHL5 gaat toch prima Bjorn? Ik luister nooit luid......

twani

Heren van BB&G, Garmt en Björn.....ik hoor wel wanneer mijn zwarte Sneaky DSM binnen is. Inderdaad, ik bestel er nu één ;)


Groet,
Theo.



bmateijsen

Quote from: twani on March 17, 2013, 11:19:00
Heren van BB&G, Garmt en Björn.....ik hoor wel wanneer mijn zwarte Sneaky DSM binnen is. Inderdaad, ik bestel er nu één ;)


Groet,
Theo.




Leuk! Gaan we doen Theo!

Groet,

Bjorn

R


twani

Het kleine broertje van de jouwe :pompom:  jouw speakers hebben ook wel even wat meer sap nodig dan de mijne.......

R

Kleine broertje, maar net zo functioneel! Heerlijk stukje technologie, ben benieuwd hoe die bevalt.

rb73

Inderdaad, prachtige technologie. Kan me nog goed herinneren dat ik de toen-nieuwe Klimax DS hoorde naast een CD12. Zelfs toen was de DS al beter, en dat was nog voor de /1 en de Dynamik upgrades  :P

JW
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

mvo

Linn heeft er (eindelijk) een nieuwe speaker bij,

De Akubarik

Geen geweldige naam vind ik, maar een speaker volgens het Isobarik principe en passend in de Akurate lijn,
vandaar de samenvoeging. Zeg maar de grote broer van de Majik Isobarik.
Ziet er wel een stuk beter dan uit dan z´n naam doet vermoeden.

Prijs: nog niet bekend, er gaan geruchten rond van tegen de 20.000 euro.
Dan krijg je echter wel gelijk een actieve speaker met ingebouwde eindversterkers.
Dus in combinatie met bijv. de Linn ADSM streamer/voorversterker ben je gelijk klaar.
(voor degenen die nog op hun stoel zitten: een Actieve set 242 met Akurate eindversterkers komt ook welgeteld op zo´n 27.500 eurootjes)

Zie links op het Linn forum als op een Finse website
http://www.hifiharrastajat.org/foorumi/showthread.php?79831-Linn-News/page17
http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=22385

Linn LP12 | Lejonklou Gaio phonostage | Linn LK1 + LK2 pre/power | Linn Sara speakers
Nakamichi DR2 Tapedeck

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

gast2018

Pfff mooi maar eerst eens een grote prijs in de staatsloterij binnenharken.

eddy135

Quote from: mvo on March 28, 2013, 17:20:03
Linn heeft er (eindelijk) een nieuwe speaker bij,

De Akubarik

Geen geweldige naam vind ik, maar een speaker volgens het Isobarik principe en passend in de Akurate lijn,
vandaar de samenvoeging. Zeg maar de grote broer van de Majik Isobarik.
Ziet er wel een stuk beter dan uit dan z´n naam doet vermoeden.

Prijs: nog niet bekend, er gaan geruchten rond van tegen de 20.000 euro.
Dan krijg je echter wel gelijk een actieve speaker met ingebouwde eindversterkers.
Dus in combinatie met bijv. de Linn ADSM streamer/voorversterker ben je gelijk klaar.
(voor degenen die nog op hun stoel zitten: een Actieve set 242 met Akurate eindversterkers komt ook welgeteld op zo´n 27.500 eurootjes)

Zie links op het Linn forum als op een Finse website
http://www.hifiharrastajat.org/foorumi/showthread.php?79831-Linn-News/page17
http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=22385

Gloeiende, gloeiende, wat een plaatje! :wub:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

rb73

Ben heel benieuw hoe 'ie klinkt  :tongue2:

JW
Linn: Klimax DSM (Organik), Chakra Twin, Sonus Faber Olympica Nova III

Robiwan

Quote from: rb73 on March 28, 2013, 20:34:26
Ben heel benieuw hoe 'ie klinkt  :tongue2:

JW

superstrak en clean naar verwachting, de Linn karakteristiek de laatste jaren. Speaker ziet er fraai uit. Het laatste topmodel klonk in mijn oren ongelooflijk schoon, helder, en lichtvoetig maar gek genoeg toch "full bodied". Zeldzame combi en derhalve ook zeer prijzig.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Miesepies

Hmm... zou een Sneaky DSM goed combineren met Totem Dreamcatchers ?
En, kan je makkelijk switchen tussen  de speaker uitgang of rca uit (zodat je een koptelefoon versterker aan de uitgang kan gebruiken) ?

advr


naast een nieuwe speaker ook een nieuw 'kaal' element  :music: :crazy:

De Linn Kandid.




Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: advr on March 28, 2013, 22:30:18
naast een nieuwe speaker ook een nieuw 'kaal' element  :music: :crazy:

De Linn Kandid.
Yep, gebaseerd op een Lyra Kleos...

garmtz

Quote from: LPlover on March 28, 2013, 20:40:02
superstrak en clean naar verwachting, de Linn karakteristiek de laatste jaren. Speaker ziet er fraai uit. Het laatste topmodel klonk in mijn oren ongelooflijk schoon, helder, en lichtvoetig maar gek genoeg toch "full bodied". Zeldzame combi en derhalve ook zeer prijzig.
ik vind inderdaad de Klimax 350A heel bijzonder klinken. Als deze daar een beetje op lijkt qua klank, kun je alvast gaan sparen...

garmtz

Quote from: Miesepies on March 28, 2013, 21:47:45
Hmm... zou een Sneaky DSM goed combineren met Totem Dreamcatchers ?
En, kan je makkelijk switchen tussen  de speaker uitgang of rca uit (zodat je een koptelefoon versterker aan de uitgang kan gebruiken) ?
Moet uitstekend gaan! Er is geen ongeregelde line out aanwezig volgens mij.

Miesepies

Quote from: garmtz on March 29, 2013, 07:19:38Er is geen ongeregelde line out aanwezig volgens mij.

Zat even te lezen op de Linn site... volume is voor zowel speaker als rca outputs. Zag niet direct ergens wat staan waarmee je alleen de speaker output zou kunnen muten... mute is volgens mij voor beide uitgangen.

Das jammer, want dat maakt het schakelen naar een koptelefoon versterker lastig, anders had ik zeker wel interesse om de sneaky eens te beluisteren.

bmateijsen

Quote from: Miesepies on March 29, 2013, 18:13:03
Zat even te lezen op de Linn site... volume is voor zowel speaker als rca outputs. Zag niet direct ergens wat staan waarmee je alleen de speaker output zou kunnen muten... mute is volgens mij voor beide uitgangen.

Das jammer, want dat maakt het schakelen naar een koptelefoon versterker lastig, anders had ik zeker wel interesse om de sneaky eens te beluisteren.

Dat kan bij de Majik DSM wel, bij de Sneaky DSM niet....

Miesepies

Nou...  zie ineens het volgende:

QuoteANALOGUE OUTPUT (RCA, variable/fixed level) - To connect to subwoofer or external power amplifier (or pre amplifier when internal volume control is disabled, this will also disable the internal Power amplifier/speaker outputs) with unbalanced (RCA) analogue inputs.

Dus, als ze die variable/fixed selectie makkelijk te gebruiken maken via de app, zou het misschien nog wel wat kunnen worden met onze relatie ;)
De koptelefoon versterker heeft een aparte volume knop, dus een fixed output is dan perfect!

garmtz

Klopt inderdaad! Kun je aan/uitzetten in Konfig of via een browser.