Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

advr

Quote from: denoontje on October 10, 2012, 09:56:23
Gebruik je die konfig dan zo vaak,

hij is bij mij 1 keer ingesteld en alleen af en toe check ik of er een update is, meer gebruik ik dat niet.

Vaak sluit ik tijdelijk apparaten aan via toslink of spdif en dan wil ik die zichtbaar maken en weer onzichtbaar. Tevens speel ik nog wel eens met de delay. Dat kon vroeger alleen via Konfig nu ook via de explorer dus er zijn wel mogelijkheden.
Natuurlijk kijk ik ook vaak of en (beta) updates zijn.
Via mijn notebook wil Konfig de DS-i niet zien. Wel via een pc in het netwerk met vaste bekabeling. Die gebruik ik ook altijd als update device.
Ik baal ervan dat op de notebook de Konfig niet goed functioneert. Pas na 10 min is de DS-i zichtbaar...

Met de oude versie had ik NOOIT problemen... met de nieuwe wel.. Tevens vind ik de letter types er maar knullig uitzien. Ik vind de verandering gewoon geen vooruitgang.,
Nu kunnen jullie wel mat de MAC gaan liggen schermen maar ik wil geen Mac of wat dan ook. Het lijkt er op of er alleen maar Apple bestaat.. Belachelijk natuurlijk.. Ik wil gewoon niet in die afgesloten wereld zitten waarbij je maar precies moet doen wat mr Apple zegt.  :withstupid:  Hihi. iTunes vind ik al helemaal niets. Ze kunnen FLAC niet eens native aan, je moet dat fluhuppelepup gebruiken.

Dus voor mij is de nieuwe Konfig niet lekker...

Klagen doe ik niet hoor. Het is nu eenmaal zo.  ??? ???
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Lazybird

@advr vervelend dat de app niet meer voor je naar behoren werkt, echter ik zie niet in wat apple ermee te maken heeft  :sleep:

Ik deel je mening dat Itunes zijn beperking heeft, dat is helaas de keerzijde van een gesloten architectuur.
Een standaard binnen de industrie "Alac of Flac" zou beter zijn.

Maar je hoeft geen apple of itunes te gebruiken daar ben je tenslotte vrij in  ;D.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

eddy135

Quote from: denoontje on October 10, 2012, 09:56:23
Gebruik je die konfig dan zo vaak,

hij is bij mij 1 keer ingesteld en alleen af en toe check ik of er een update is, meer gebruik ik dat niet.
Ja, ook mijn idee!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

denoontje

Tja hier wel mac ;p

Maar gebruikngeen itunes.
Afspelen doe ik met de linn, dus alles is in flac op de server.

Maar je had toch een ipod touch voor de bediening?
Toch en beetje mac dus....

advr

#104
Quote from: Lazybird on October 10, 2012, 19:04:22
@advr vervelend dat de app niet meer voor je naar behoren werkt, echter ik zie niet in wat apple ermee te maken heeft  :sleep:

Ik deel je mening dat Itunes zijn beperking heeft, dat is helaas de keerzijde van een gesloten architectuur.
Een standaard binnen de industrie "Alac of Flac" zou beter zijn.

Maar je hoeft geen apple of itunes te gebruiken daar ben je tenslotte vrij in  ;D.

het was een Quote van Garmt die memoreerde dat ie onder Apple er veel mooier uitziet.... :P

ik gebruik Asset. ;D

@Dennoontje: Ooit ben ik inderdaad met een iPod touch begonnen omdat dat toen de enige was om Asset goed te bedienen zonder pc. Nu gebruik ik mijn S3 en ligt de iPod lekker te verstoffen :music:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: advr on October 11, 2012, 07:32:35
het was een Quote van Garmt die memoreerde dat ie onder Apple er veel mooier uitziet.... :P

Dat heb je dan volledig verkeerd begrepen.., Wat ik wilde zeggen, was dat de OUDE Konfig niet goed werkte op de Mac en wel PC. Het is maar wat je wilt lezen... ;)

advr

#106
Quote from: garmtz on October 11, 2012, 09:27:03
Dat heb je dan volledig verkeerd begrepen.., Wat ik wilde zeggen, was dat de OUDE Konfig niet goed werkte op de Mac en wel PC. Het is maar wat je wilt lezen... ;)

EXCUSES!!! ;D ;D

edit: dan heb ik je inderdaad helemaal verkeerd begrepen... ik ben ook zo in de ban van Apple :withstupid: :withstupid:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz


denoontje

Quote from: advr on October 11, 2012, 07:32:35
het was een Quote van Garmt die memoreerde dat ie onder Apple er veel mooier uitziet.... :P

ik gebruik Asset. ;D

@Dennoontje: Ooit ben ik inderdaad met een iPod touch begonnen omdat dat toen de enige was om Asset goed te bedienen zonder pc. Nu gebruik ik mijn S3 en ligt de iPod lekker te verstoffen :music:


Och dan wil ikdie best vrijblijvend gratis ophalen ;-)

advr

Quote from: denoontje on October 11, 2012, 19:25:51
Och dan wil ikdie best vrijblijvend gratis ophalen ;-)

het is er wel een van  de eerste generatie  :music:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

Iemand ervaring met een linn majik-i?
Al dan niet met wilson benesch sq2

Ik vondt de majik dsm-i iets te lief vs een primare i30, te veel laid back

garmtz

Quote from: denoontje on October 14, 2012, 08:42:31
Iemand ervaring met een linn majik-i?
Al dan niet met wilson benesch sq2

Ik vondt de majik dsm-i iets te lief vs een primare i30, te veel laid back

Is iets minder laidback. Wat krachtiger en beter gedefinieerd. Maar het is geen dag en nacht verschil. De losse combinatie is beter dan de DSM.

denoontje

geef die wel het meer upfront?
was gister namelijk aan het luisteren op wat zachter niveau en dan doet de primare toch te weinig....ben dus eens licht aan het denken aan wat anders.

garmtz

Quote from: denoontje on October 14, 2012, 11:57:32
geef die wel het meer upfront?

Minimaal... Het blijft een Linn...

Quotewas gister namelijk aan het luisteren op wat zachter niveau en dan doet de primare toch te weinig....ben dus eens licht aan het denken aan wat anders.

Primare is wat doods op lage niveaus, dat hoor ik iedere keer weer ja...

R

Ook hier maar even delen, nog steeds erg blij met deze beauty!!


twani

Dat begrijpen wij erg goed :P

s.t.

Quote from: advr on October 10, 2012, 13:46:33

Via mijn notebook wil Konfig de DS-i niet zien. Wel via een pc in het netwerk met vaste bekabeling. Die gebruik ik ook altijd als update device.
Ik baal ervan dat op de notebook de Konfig niet goed functioneert. Pas na 10 min is de DS-i zichtbaar...

Gebruik je misschien een UPC Cisco modem/router? deze heeft dit probleem met wifi en bedraad toegang naar een upnp apparaat. Dit is op te lossen door een andere router te nemen en de Cisco in bridge (is nu een nieuwe optie) te zetten.


twani

Je geeft daar voor Linn bezitters zeer ter zake doende informatie :clapping: Ik weet nog dat Konfig mijn DS soms ook niet zag, irritant lang zelfs af en toe.....

Miesepies

Ben wat aan het rond lezen over de Linn streamers, en toen kwam ik het volgende stukje tegen. Wel grappig ;)

QuoteLinn produced an Akurate DS - we'll call this the ADS.
It was then available with a new power supply so it was they called the ADS Dynamik.
Linn made the power supply available as an upgrade so now it is possible to have and ADS Dynamik from the factory or an ADS with a retro-fitted Dynamik. Both are called ADS Dynamik and sound the same.

Then Linn launched a significantly improved Akurate DS called the ADS/1 which is in the same chassis but has a new front panel and a slightly different display panel.
The ADS/1 comes with a Dynamik power supply as standard, but we don't mention that in the product name - its just an ADS/1.
So after launching the ADS/1, the orignal ADS is now called the ADS/0 or ADS/0 Dynamik if it is a later version of the ADS/0 or an ADS/0 with a retro fitted power supply.

OK? Try and keep up!

Linn have now decided that the circuit boards from the ADS/1 can be retro fitted to the ADS/0 and ADS/0 Dynamik.
You can then use old circuit boards to go into a new, fairly basic case to create the Akurate DS Renew or ADSR.
All ADSRs and ADS/0s that are upgraded to ADS/1 spec will have Dyanmik power supplies.
If you take this option of an upgrade to your ADS/0 or ADS/0 Dynamik you will effectively end up with exactly the same spec as and ADS/1, but it'll be inside an ADS/0 case.

What do we call an ADS/0 with ADS/1 circuitry inside? There doesn't seem to be a concensus, but I'm going to call it the ADS/0/1 on this blog.

denoontje

Lees in mijn stereo topic evt mijn  ervaring tot nu toe van een kontrol majik en chakra 2200 (niet dynamic) vs mijn primare i30.

Miesepies

Ik las ergens (dacht in het verhaal van nieuwe app voor Linn streamers) dat het noodzakelijk was om een UPNP AV server te hebben met Linn extensions. Weet iemand hoe dit zit of werkt ? Mocht ik voor Linn streaming gaan, is dat iets waar ik rekening mee moet houden ?

bmateijsen

Quote from: Miesepies on November 22, 2012, 13:52:51
Ik las ergens (dacht in het verhaal van nieuwe app voor Linn streamers) dat het noodzakelijk was om een UPNP AV server te hebben met Linn extensions. Weet iemand hoe dit zit of werkt ? Mocht ik voor Linn streaming gaan, is dat iets waar ik rekening mee moet houden ?

Als je voor Linn gaat, dan is dat al geregeld ;). De DS is degene die voor de control point en UPNP software bepaald wat ze doen.

Groet,

Bjorn

denoontje

zo de primare is ip verkocht, de linn set blijft staan...

Speel nu dus met een chakra 2200 en een majik control; dus voor eind combi die qua looks past bij de ds. --> WAF approved

Heeft niet de looks gewicht en feel van de primare set , maar geluid is toch verfijnder en meer fundament en balans in mijn kamer.
Minder aangezet midden hoog (metalig); hetgeen toch ook wat luistermoeheid gaf.
Tevens is nu wel de tijd om nog wat geld voor een cd speler te vangen nu streaming een vlucht neemt bij een ieder.
Ook het voordeel van ipad bedienbaarheid is erg prettig.

Op dit moment nog met de lavardin nestsnoeren (heb uiteindelijk de originele linns nog nagestuurd gekregen, moet ik nog eens testen).
Tussen de ds en de majik de quadlink van cardas en de linn black tussen de majik en de chakra.
Speakersnoer is nog de cardas crosslink biwi, maar mowi aangesloten (bruggen op de wb' zijn terminals).

nu nog de crt eruit en een mooi audio/video meubel ;-)

zal nog eens wat pics schieten dit weekend.

garmtz


Moondust

Ik ben me een beetje aan het inlezen in Linn systemen. Zonder nog maar een noot op een Linn systeem gehoord te hebben, neig ik al naar een bepaalde config, eentje die nog ruimte heeft om te groeien. Nu ben ik benieuwd wat de groeipotentie is van onderstaande config en dan doel ik voornamelijk op het volledig actief aansturen.

Linn Majik DSM
Linn 140
Linn K20 of K400

Als ik een dergelijke set volledig actief (quad amp) zou willen aansturen, heb ik dan alleen een Linn Majik 6100 + AKTIV cards + interlinks nodig? Of heb je daar dan een Linn Majik 2100 extra bij nodig? Wordt de eindversterking in de Majik DSM bij AKTIV quad amping eigenlijk nog wel gebruikt of staat die gewoon niets te doen? En zo ja, is de directe aanschaf van een DS dan niet beter dan een DSM als je toch gelijk AKTIV gaat?

En om de nieuwsgierigheid een beetje tegemoet te komen. Ik snap dat AKTIV quad amping het mooiste resultaat geeft, maar wellicht is AKTIV tri amping bijna net zo goed. Of misschien is AKTIV bi amping ook al een hele stap en leveren tri en quad maar marginale winst? Wat zijn de meningen hierover?
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R