Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

Quote from: garmtz on October  5, 2012, 15:35:55
Mijn Konfig draait nu stabiel en ziet er een stuk beter uit dan die oudere versie. Super!

Is er een nieuwe update uitgekomen dan of heb je iets aangepast?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

bmateijsen

Quote from: katwax on October  5, 2012, 19:32:31
Is er een nieuwe update uitgekomen dan of heb je iets aangepast?

Nieuwe update van Konfig met een compleet nieuwe layout.

advr

Quote from: bmateijsen on October  5, 2012, 19:37:17
Nieuwe update van Konfig met een compleet nieuwe layout.

is wel erg wennen en minder functies... :dontgetit:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: advr on October  5, 2012, 21:59:21
is wel erg wennen en minder functies... :dontgetit:

Welke functies mis je dan? Ik mis niks...

advr

Quote from: garmtz on October  2, 2012, 12:53:07
Er is een beta Davaar 10! De Linn Konfig applicatie voor Mac (weet het niet voor PC, maar zal ook wel verbeterd zijn) ziet er nu een stuk beter uit!
oh.... vond het in eerste instantie knap waardeloos... :music: :music:

nu nog steeds eigenlijk, hahaha
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Quote from: garmtz on October  5, 2012, 22:00:23
Welke functies mis je dan? Ik mis niks...

test functies.. nu zegt ie alleen maar dat alles ok is... :P
ik had liever de oude lay-out gehouden... drukte ook per ongeluk op restore en hup alle instellingen weg...
dat was me nog nooit overkomen en ik ga alle versies langs en ook vaak weer terug... dat vind ik allemaal niet echt overzichtelijk geworden. gaat niet automatisch....
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Quote from: advr on October  5, 2012, 22:00:57
oh.... vond het in eerste instantie knap waardeloos... :music: :music:

nu nog steeds eigenlijk, hahaha
Gadvr... ;D

advr

Quote from: twani on October  5, 2012, 22:21:51
Gadvr... ;D

LOL

gelukkig heeft het geen invloed op de muzikaliteit van mijn Linn spul :music: :music: :music:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

twani

Quote from: advr on October  5, 2012, 22:24:20
LOL

gelukkig heeft het geen invloed op de muzikaliteit van mijn Linn spul :music: :music: :music:
weet ik ;)

Bas Akkerman

Quote from: twani on October  5, 2012, 22:30:03
weet ik ;)
Toch voor de bijl gegaan voor wat betreft de Linn-streamer in het markttopic? ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

denoontje

Quote from: advr on October  5, 2012, 22:24:20
LOL

gelukkig heeft het geen invloed op de muzikaliteit van mijn Linn spul :music: :music: :music:

Mooi, heb het ook gedownd gister op de mac. Even wennen, maar allesbis te vinden. Gelukkig gebruik ik de konfig ni vaak

garmtz

Quote from: advr on October  5, 2012, 22:00:57
oh.... vond het in eerste instantie knap waardeloos... :music: :music:

nu nog steeds eigenlijk, hahaha

Je hebt zeker de Mac Konfig nooit gezien.... :)

advr

#87
Quote from: garmtz on October  6, 2012, 10:08:17
Je hebt zeker de Mac Konfig nooit gezien.... :)

nee en dat blijft ook zo.. voor mij geen Apple wereld, veel te bekrompen... :hehe: :hehe: :hehe:

edit: ieder zijn eigen :shaun: :shaun:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

R

Ga je toch een beetje het doel van de geintegreerde versterker voorbij?

Quote from: garmtz on October  5, 2012, 15:38:10
Misschien goed om te weten voor alle gebruikers van een Majik DSM/DS-I:  het is echt ongelooflijk wat een losse 2-kanaals Majik 2100 eindversterker doet met het geluid... Als je voor niet extreem veel geld een goede verbetering wilt hebben van je Majik DSM/I, is dit echt de tip van de week! Had het al wel eens eerder kort getest, maar nu wat grondiger en de resultaten zijn echt verrassend:

- Een hoger geluidsbeeld
- Meer openheid
- Meer stabiliteit
- Beter loskomen van de speakers
- Beter focus
etc.

Echt de moeite waard!

twani

Quote from: Bas Akkerman on October  5, 2012, 23:06:55
Toch voor de bijl gegaan voor wat betreft de Linn-streamer in het markttopic? ;)
Nee Bas maar ik heb een Majik Ds gehad in het verleden ;) terminaal getroffen door de bliksem :(

twani

Quote from: garmtz on October  5, 2012, 15:38:10
Misschien goed om te weten voor alle gebruikers van een Majik DSM/DS-I:  het is echt ongelooflijk wat een losse 2-kanaals Majik 2100 eindversterker doet met het geluid... Als je voor niet extreem veel geld een goede verbetering wilt hebben van je Majik DSM/I, is dit echt de tip van de week! Had het al wel eens eerder kort getest, maar nu wat grondiger en de resultaten zijn echt verrassend:

- Een hoger geluidsbeeld
- Meer openheid
- Meer stabiliteit
- Beter loskomen van de speakers
- Beter focus
etc.

Echt de moeite waard!
Doe je dan biampen Garmt?

garmtz

Quote from: R on October  6, 2012, 22:07:24
Ga je toch een beetje het doel van de geintegreerde versterker voorbij?

Ja, dat klopt... Maar er is geen alternatief in de Majik serie met streaming+voorversterker+HDMI, dus schakel gewoon de interne versterker uit en zie de extra versterker als een 'upgrade'. Geloof me, als je het hoort, weet je dat het het geld waard is.

garmtz

Quote from: twani on October  6, 2012, 22:24:44
Doe je dan biampen Garmt?

Dan kan en zal wellicht een NOG beter resultaat geven dan simpelweg de versterker uitschakelen. Voordeel van bi-ampen is dat je de DSM dan kunt gebruiken voor het hoog (dat amper vermogen vraagt) en de 2100 voor het laag. Of het even muzikaal is als alles met 1 versterker is echter de vraag... Kwestie van uitproberen dus.

eddy135

Quote from: garmtz on October  7, 2012, 13:38:20
Dan kan en zal wellicht een NOG beter resultaat geven dan simpelweg de versterker uitschakelen. Voordeel van bi-ampen is dat je de DSM dan kunt gebruiken voor het hoog (dat amper vermogen vraagt) en de 2100 voor het laag. Of het even muzikaal is als alles met 1 versterker is echter de vraag... Kwestie van uitproberen dus.
In welke zin beter, als het niet muzikaler is?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Bas Akkerman

Wellicht doordat er een teveel aan controle en onderscheid in instrumenten en stemmen wordt weergegeven waardoor de weergave te analytisch wordt? Daardoor verbrokkelen de muzikale lijnen wat de muzikale betrokkenheid verkleint.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Klout10

Quote from: garmtz on October  7, 2012, 13:38:20
Voordeel van bi-ampen is dat je de DSM dan kunt gebruiken voor het hoog (dat amper vermogen vraagt) en de 2100 voor het laag.

Goh, in de jaren negentig adviseerde Linn altijd om de beste (kwalitatief meest hoogwaardige) eindtrap in te zetten op het hoog. Een Klout dus op het hoog en een LK100 op het laag.

Is Linn van deze filosofie afgestapt?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

bmateijsen

Vergeet niet dat de Majik DSM nog een voorversterker is,..... veel energie uit de DSM halen, betekent minder energie voor de rest en een daling in resolutie...

advr

Quote from: garmtz on October  6, 2012, 10:08:17
Je hebt zeker de Mac Konfig nooit gezien.... :)

met de nieuwe Konfig heb ik ook vaak dat ik mijn DS-i niet zie... Dat was ik zolang ik de DS-i heb nog nooit voorgekomen tot de nieuwe versie... :-[ :-[
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Quote from: Klout10 on October  8, 2012, 19:46:25
Goh, in de jaren negentig adviseerde Linn altijd om de beste (kwalitatief meest hoogwaardige) eindtrap in te zetten op het hoog. Een Klout dus op het hoog en een LK100 op het laag.

Is Linn van deze filosofie afgestapt?

Wat Bjorn zegt... :) 

denoontje

Quote from: advr on October  9, 2012, 22:14:46
met de nieuwe Konfig heb ik ook vaak dat ik mijn DS-i niet zie... Dat was ik zolang ik de DS-i heb nog nooit voorgekomen tot de nieuwe versie... :-[ :-[

Gebruik je die konfig dan zo vaak,

hij is bij mij 1 keer ingesteld en alleen af en toe check ik of er een update is, meer gebruik ik dat niet.