Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Het is ook uit eigen ervaring (van mij en van meerdere klanten).

Fred Mulder

Quote from: garmtz on September 21, 2012, 22:19:02
Ja... Niet doen... :)  Een Majik DSM speelt muzikaler dan een Akurate DS + Majik 2100... Een DS is niet bedoeld als voorversterker en dat merk je als je hem in die rol drukt. Bedenk je dat de volumeregeling in de DS-en in het digitale domein is, dus je verliest resolutie.

Ik weet niet of het om een ADS/0 of ADS/1 gaat, maar blijkbaar is het afhankelijk van specifieke DS en eindversterker combinatie, anderen hebben juist weer erg goede resultaten, in dit geval KDS/1 met NAP500
http://forums.naimaudio.com/displayForumTopic/content/17617022950848006?reply=17757776935467073#17757776935467073
http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=17816&pid=205568#pid205568


garmtz

Leuk dat het die persoon bevalt, maar zo'n combinatie vind ik meer dan bizar... Je vindt uiteindelijk van alles wel voor- en tegenstanders, dus ga uit van je eigen ervaringen, niet die van een ander.

Fred Mulder

Quote from: garmtz on September 23, 2012, 07:50:23
Leuk dat het die persoon bevalt, maar zo'n combinatie vind ik meer dan bizar... Je vindt uiteindelijk van alles wel voor- en tegenstanders, dus ga uit van je eigen ervaringen, niet die van een ander.

Precies, als het interessant is gewoon proberen!
( niet op voofhand uitsluiten)

Dirk

een klein vraagje voor de aktieve Linn'ers  :D
ik heb hier mijn CHAKT aktiv cards liggen, die overmorgen wslk op de post gaan naar een nieuwe eigenaar, maar ik wil graag nog ff 100% zeker weten wat er bij hoort te zitten in de verpakking (op het UK forum vond ik niet meteen een eenduidig antwoord)

bij het verwijderen vd 8 cards heb ik de "pinnetjes" wel gerecupereerd waarmee ze verbonden zaten op de PCB's (één setje pins per kaart), maar ik hoop dat dit ook het enige is wat erbij hoort te zitten, want de amps zijn intussen al lang verkocht, dus stand-offs of schroefjes heb ik niet meer  :unsure:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

Quote from: garmtz on September 21, 2012, 22:19:02
Ja... Niet doen... :)  Een Majik DSM speelt muzikaler dan een Akurate DS + Majik 2100... Een DS is niet bedoeld als voorversterker en dat merk je als je hem in die rol drukt. Bedenk je dat de volumeregeling in de DS-en in het digitale domein is, dus je verliest resolutie.

De volumeregeling bij DSM is toch ook digitaal, voor digitale bronnen dan?  :-\
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

bmateijsen

Quote from: Dynky on September 23, 2012, 13:44:20

bij het verwijderen vd 8 cards heb ik de "pinnetjes" wel gerecupereerd waarmee ze verbonden zaten op de PCB's (één setje pins per kaart), maar ik hoop dat dit ook het enige is wat erbij hoort te zitten, want de amps zijn intussen al lang verkocht, dus stand-offs of schroefjes heb ik niet meer  :unsure:

Stand-offs en schroefjes heb je wel nodig en zitten normaal bij de kaartjes....

Dirk

Quote from: bmateijsen on September 23, 2012, 13:54:23
Stand-offs en schroefjes heb je wel nodig en zitten normaal bij de kaartjes....
damn damn...daar vreesde ik al voor  :unhappy:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

garmtz

Quote from: eddy135 on September 23, 2012, 13:51:38
De volumeregeling bij DSM is toch ook digitaal, voor digitale bronnen dan?  :-\

Nee, analoog... Preciezer gezegd: een digitaal geregelde analoge volumeregeling.

garmtz

Quote from: Dynky on September 23, 2012, 14:26:11
damn damn...daar vreesde ik al voor  :unhappy:

Zijn wel te bestellen bij Linn... Of je koopt een bruikbaar alternatief bij een bouwmarkt...

Dirk

Quote from: garmtz on September 23, 2012, 16:22:08
Zijn wel te bestellen bij Linn... Of je koopt een bruikbaar alternatief bij een bouwmarkt...
ik had al een berichtje gestuurd naar Bjorn, met de vraag om wat meer info...zodat ik dat laatste idd (snel) kan proberen te regelen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

raindog

In tegenstelling tot de DSM is de volumeregeling op de DS wel volledig digitaal. Gisteren de NAS geïnstalleerd en daarna de DS in mijn set opgenomen. Omdat ik momenteel een paar Primaluna PL7 mono's als eindversterker gebruik op mijn Mira3 was ik wel benieuwd hoe hoe het zou klinken wanneer deze direct aan de DS zouden worden gehangen. In eerste instantie was ik behoorlijk verbaasd. Dat klonk ineens heel open, veel groter en breder dan met de Rega er nog tussen. Ook de bassen gingen ineens een stuk meer de diepte in. Nog nooit zo'n diep laag gehoord uit mijn Harbeths :headbanging: maar na een paar minuten merkte ik dat het geluid wel zo af en toe harde randjes liet horen had en agressiever klonk. Als een goedkope cd-speler zeg maar, nogal vermoeiend. Het klonk eigenlijk gewoon... tja, digitaal. Je wint dus aan directheid en transparantie doordat je geen voorversterker gebruikt maar je verliest te veel aan resolutie en verfijning.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Quote from: raindog on September 23, 2012, 17:11:25
Je wint dus aan directheid en transparantie doordat je geen voorversterker gebruikt maar je verliest te veel aan resolutie en verfijning.

Spot on... In mijn ervaring verlies je ook vooral muzikale controle en rust. Alles lijkt 'te snel' te spelen en kan dan inderdaad vermoeiend worden.

Bas Akkerman

Mooi omschreven raindog. En je ziet het belang van de voorversterking.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

zegel

Als je van luisteren op een behoorlijk volume houdt, en het volume van de DS op 80 zet en laat staan, heb je geen verlies aan resolutie ( de native stand).  Een betaalbare prima tussenoplossing op akkurate niveau is de Lejonklou Kikkin, een volumeregelaar die je tussen je DS en Eindversterker zet.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Klout10

Heeft iemand hier ervaring met de Linn Kaber luidsprekers?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

garmtz

#66
Quote from: zegel on September 23, 2012, 20:22:27
Als je van luisteren op een behoorlijk volume houdt, en het volume van de DS op 80 zet en laat staan, heb je geen verlies aan resolutie ( de native stand).  Een betaalbare prima tussenoplossing op akkurate niveau is de Lejonklou Kikkin, een volumeregelaar die je tussen je DS en Eindversterker zet.

Is inderdaad een oplossing! Blijft dan wel een 'single source' systeem.

garmtz

Er is een beta Davaar 10! De Linn Konfig applicatie voor Mac (weet het niet voor PC, maar zal ook wel verbeterd zijn) ziet er nu een stuk beter uit!


garmtz

Hmmm... Crasht nog wel steeds bij mij... Beter even nog niet upgraden naar deze Konfig, mensen...!

katwax

Lol.
Ok huidige versie is misschien visueel niet super, maar het werkt wel goed, nooit problemen mee gehad :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Lazybird

Konfig draait hier als een zonnetje, interface is een verademing imo  :clapping:
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

raindog

Hmm.. bij mij draait het nu net probleemloos allemaal dus blijf er voorlopig vanaf totdat Garmt het sein 'veilig' geeft. Zijn er ook nog functionele aanpassingen of is het puur de GUI?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

garmtz

Dat Konfig crasht is al door Linn onderkent en wordt opgelost in de volgende release. Handig, zo's developers gedeelte in het Linn forum... :)

@raindog: voor zover ik heb gezien vooral/alleen GUI.

garmtz

Mijn Konfig draait nu stabiel en ziet er een stuk beter uit dan die oudere versie. Super!

garmtz

Misschien goed om te weten voor alle gebruikers van een Majik DSM/DS-I:  het is echt ongelooflijk wat een losse 2-kanaals Majik 2100 eindversterker doet met het geluid... Als je voor niet extreem veel geld een goede verbetering wilt hebben van je Majik DSM/I, is dit echt de tip van de week! Had het al wel eens eerder kort getest, maar nu wat grondiger en de resultaten zijn echt verrassend:

- Een hoger geluidsbeeld
- Meer openheid
- Meer stabiliteit
- Beter loskomen van de speakers
- Beter focus
etc.

Echt de moeite waard!