Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

#3675
Quote from: Mitch-- on September  2, 2021, 14:02:31
Ik ben hier niet geweldig in hoor, maar zal het voor mij een beetje samenvatten: Enorme toename ruimte, diepte van het geluidsbeeld, meer eenheid, veel meer rust in de muziek, de muziek klinkt voor mij nog meer als de 'muziek' (die is een beetje vaag maar kan er weinig anders van bakken ;) )

Mijn vriendin is doorgaans zeer sceptisch en 'hoort het toch allemaal niet', maar bij de Katalyst toevoeging zei ze 'o nu denk ik dat ik het begin te snappen'...

Hier hetzelfde..heb bij bb&g een akurate met en zonder naast elkaar geluisterd.  Behoorlijk verschil waar te nemen. Ook mijn vriendin (die normaliter helemaal niet direct wat om dit geeft of zegt dat hoor ik toch niet) gaf bovengeschreven aan, diepte ruimte etc.
Door die 1:1 ervaring geen twijfel en direct de upgrade besteld (was gelukkig ook linn actie :-) )

El Nino

Quote from: rb73 on September  1, 2021, 11:07:05
El Nino heeft gelijk gekregen. De kogel is door de kerk: over een tijdje staat hier een Next Generation Klimax DSM  :angel:

Ik denk dat ik binnenkort maar een stereo-topic ga openen...

Great!!  :clapping: :clapping:
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

PeterAlligator

Wauw, 80/20 is wel heel erg dun afgestemd. Ik zou lekker gaan schuiven, als ik jou was, want mijn ervaring is dat het laag gewoon strak blijft. Beter strak dan vet, maar nog liever strak en substantieel laag. Het kan prima. Ik denk ook aan de reviewer van de Klimax Organik. Die vond het laag ook veel te dun met de so-settings. Stemmen hebben wat meer laag nodig, knappen daar enorm van op.

PeterAlligator

Quote from: fugazi_2009 on September  2, 2021, 09:43:51
Dat is voor mij ook nog steeds een vraag, of uberhaupt de switch naar Katalyst interresant is of niet. Toen ik mijn eerste Akurate DS kocht, had ik de keuze uit een versie 0 of een versie 1. Toen heb ik heel bewust de versie 0 gekozen omdat ik die gewoon fijner vond klinken. Dat is nu ook nog mijn twijfel richting de Katalyst.

Herkenbaar. Ik heb ook heel lang gewacht met upgraden van de DS. Nooit voor de DS/1 of DS/2 gegaan. DS/0'boogiede' meer, al was hij wel wat minder strak. Katalyst upgrade is echter van een totaal andere orde. Twintig seconden beluisterd en toen meteen besteld!

fugazi_2009

Quote from: PeterAlligator on October  2, 2021, 21:20:27
Herkenbaar. Ik heb ook heel lang gewacht met upgraden van de DS. Nooit voor de DS/1 of DS/2 gegaan. DS/0'boogiede' meer, al was hij wel wat minder strak. Katalyst upgrade is echter van een totaal andere orde. Twintig seconden beluisterd en toen meteen besteld!
Ik ben dus uiteindelijk een heel andere richting op gegaan. De Klimax DS is vervangen door de MSB The Analog DAC. Een apparaat welke zijn naam absoluut waar maakt.
En behalve het geluid lost die in mijn set ook nog een praktisch probleem op. De Linn zat achter de Melco, dus sowieso moest eerst de Melco aan staan voordat de Linn met de app bereikt kon worden. Maar vaak moest ik eerst dan de Linn volledig rebooten voordat die weer goed op het netwerk te zien was. Luxe problemen,  maar toch.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

PeterAlligator

Ik zie hem niet bij de line-up staan van mbs. Is dat een wat oudere dac? MBS trouwens nog nooit gehoord. Ziet er indrukwekkend uit, vooral die Selekt. Wel een prijzig apparaatje.... Dan is de Linn Selekt goedkoper  ;)

fugazi_2009

Quote from: PeterAlligator on October 10, 2021, 01:37:43
Ik zie hem niet bij de line-up staan van mbs. Is dat een wat oudere dac? MBS trouwens nog nooit gehoord. Ziet er indrukwekkend uit, vooral die Selekt. Wel een prijzig apparaatje.... Dan is de Linn Selekt goedkoper  ;)

The Analog Dac is inderdaad net uit het assortiment. Ja,  ze hebben inderdaad bij MSB behoorlijk prijzige modellen. Maar ze zijn wel allemaal modulair, en dat kan je altijd later nog uitbreiden. Bijvoorbeeld of je de betere voeding wilt of niet,  welke ingangen je wilt e.d. The Analog DAC begon in de basis voor iets tussen de 7 en 8K. Mijne heeft dan de betere voeding,  volume controle, netwerk renderen, i2s en usb input. Dan kom je ongeveer op een nieuwprijs van 16k uit
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

mradem

Weet iemand of er een linn app is waar Apple Music in geïntegreerd zit? Via AirPlay vind ik minder prettig werken en is kwalitatief wat minder volgens mij..

DStout

#3683
Bij mijn weten is die er niet en moet je AirPlay gebruiken voor Apple Music.
Linn Akurate DS/1(3) - Basik - Karik - Akurate Kontrol - Akubarik Aktiv

El Nino

Linn gaat een upgrade aanbieden voor de Linn Klimax DSM/3 t.w. de nieuwe DAC Organik uit de Next Generation DSM. Voor een kleine € 6.500 ben je dan weer het mannetje.....
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Robiwan

Quote from: El Nino on April  8, 2022, 22:29:25
Linn gaat een upgrade aanbieden voor de Linn Klimax DSM/3 t.w. de nieuwe DAC Organik uit de Next Generation DSM. Voor een kleine € 6.500 ben je dan weer het mannetje.....

hoppa 6500 euro voor 0,1% verbetering, knap hoor. Wat een geld gaat helemaal nergens meer over. Heilige graal bestaat niet.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

denoontje

Quote from: Robiwan on April  9, 2022, 08:19:30
hoppa 6500 euro voor 0,1% verbetering, knap hoor. Wat een geld gaat helemaal nergens meer over. Heilige graal bestaat niet.
Hoe weet je dat het maar 0.1% is 🥸
Dac upgrade in mijn akurate was significant.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Robiwan

Quote from: denoontje on April  9, 2022, 08:25:28
Hoe weet je dat het maar 0.1% is 🥸
Dac upgrade in mijn akurate was significant.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

al die zogenaamde upgrades vallen in een blindtest door de mand.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

El Nino

Op een gegeven moment dient zich natuurlijk wel de vraag aan hoeveel beter wordt het nog. Dat de upgrades duur zijn is niet zo'n verrassing, ontwikkelkosten, bedrijfskosten, distributiekosten en de kosten van sterk gestegen grondstofprijzen voor edele metalen. Dat staat los van de geluidskwaliteit. Ik draai nog even lekker door met m'n huidige set-up, ben een tevreden mens.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

jerry88

Of iets duur is is relatief.
Iedereen heeft een verschillend huishoudboekje.

denoontje

#3690
Quote from: Robiwan on April  9, 2022, 08:35:44
al die zogenaamde upgrades vallen in een blindtest door de mand.
Want......????
Eugen ervaring???

Heb ze site bij site gehoord een met en een zonder upgrade en het was overduidelijk.

In jou ogen zou een marantz dan hetzelfde klinken als een arcam zeker[emoji3166]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bmateijsen

Quote from: Robiwan on April  9, 2022, 08:35:44
al die zogenaamde upgrades vallen in een blindtest door de mand.

Je moet stand-up comedy gaan doen ;-).

Linnie

Quote from: El Nino on April  8, 2022, 22:29:25
Linn gaat een upgrade aanbieden voor de Linn Klimax DSM/3 t.w. de nieuwe DAC Organik uit de Next Generation DSM. Voor een kleine € 6.500 ben je dan weer het mannetje.....

Zover ik begrepen heb geldt dit niet alleen voor de KDSM/3 maar ook voor de andere uitvoeringen als de 0 en de 1
Ik kan me voorstellen dat vooral bij de oudere uitvoeringen deze upgrade , een flink verschil gaat maken

DV79

Vraag.

Ik draai met een Linn Majik DSM/2, naar volle tevredenheid overigens.
Ik zou daar een eindversterker aan toe willen voegen.

Op MP staan Chakra 3200 en ook een Akurate 2200, beide met Dynamik voeding. Heeft iemand deze wel eens vergeleken met elkaar?
Zit hier (veel) verschil in? Buiten natuurlijk de 3 tegen 2 kanalen en de leeftijd?
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

bmateijsen

Het verschil is 3 vs 2 Kanaals. Meer eigenlijk niet....

DStout

Dit forum kijkt qua Linn helaas te zijn doodgebloed. Erg jammer. Waar is iedereen naar toe vertrokken? HiFi Wigwam?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Linn Akurate DS/1(3) - Basik - Karik - Akurate Kontrol - Akubarik Aktiv

denoontje

Fb?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Valkyrie

In de verkoopsectie heb ik nog een Linn te koop staan, maar helaas is er weinig animo inderdaad.
Toch wel raar, want het is een schitterend merk.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Barry32

Schitterend merk idd waarvan de betrouwbaarheid prima is.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Achiel

Nu nog een manier om de updaten zonder een windows pc of mac  ;)
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X