Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

5061

@Bama Zou de Karousel onze LP12 nog een hoorbare verbetering brengen? Heb zo m'n twijfels. Met de Kandid hoorde ik het meteen. Dat is ook de upgrade geweest die de grootste positieve winst heeft gegeven. Daarom heb ik ook m'n twijfels over de Karousel.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Bama

Ik heb het nog niet gehoord maar er wordt natuurlijk gezegd dat dit de basis is en dat het verschil goed te horen is. Ben daarom voor de zekerheid nog niet gaan luisteren.
Probleem is dat is straks na mijn verhuizing nog maar 2km van Jan Verlegh woon ;)
Maar het lijkt me ook dat een element een veel groter verschil uitmaakt.(en de voeding)

El Nino

Wacht maar tot ze je gaan vertellen dat de som der delen....je weet wel.....en dat dat in de praktijk ook nog gaat kloppen. Iets met gaan en een bijl  :music:
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Martin!!!

Quote from: Bama on December 30, 2020, 17:26:27
Ik heb het nog niet gehoord maar er wordt natuurlijk gezegd dat dit de basis is en dat het verschil goed te horen is. Ben daarom voor de zekerheid nog niet gaan luisteren.
Probleem is dat is straks na mijn verhuizing nog maar 2km van Jan Verlegh woon ;)
Maar het lijkt me ook dat een element een veel groter verschil uitmaakt.(en de voeding)

Ik zie er ook nog tegen op om te gaan luisteren bij Jan  ;D ;D ;D ik ben wel heel benieuwd naar het verschil Cirkus + Tiger Paw Tranquility versus de nieuwe Karousel ( ad € 908 een koopje in voor wat betreft een serieuze Linn upgrade )
mainly British stuff

DStout

#3504
Majik I en Kabers?

Heeft iemand ervaring met de combinatie van de Majik I (versie 2007-2010) en de Kabers? Heeft de Majik vermogen genoeg? Of zou een andere speaker een betere match zijn? Het is voor een tweede set in mijn werkkamer (we moeten dat thuiswerken toch enigszins veraangenamen).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Linn Akurate DS/1(3) - Basik - Karik - Akurate Kontrol - Akubarik Aktiv

toetertje

Om eens voorzichtig, en met een laag budget kennis te maken met linn,
heb ik een Lk85 aangeschaft. Aankomende week komt hij aan, en ik ben zeer benieuwd.
Daar ik altijd met subwoofers speel, ben ik voor het lage vermogen niet zo bang.
Ook zijn mijn speakers 4 ohm en hebben een redelijk hoog rendement.

DStout

#3506
Om mijn eigen vraag maar te beantwoorden: de combinatie tussen Majik I en Kaber werkt prima. De Majik heeft voldoende vermogen om de Kabers aan te sturen. De weergave is ook verassend dynamisch. Mijn hoofdset is een Karik, Wakonda, Klout, en Kaber combinatie recent aangevuld met een Akurate DS/1 geupgrade tot DS/3.

Wat zou jullie suggestie zijn om die laatste set een niveau hoger te tillen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Linn Akurate DS/1(3) - Basik - Karik - Akurate Kontrol - Akubarik Aktiv

Linnie

Wakonda wisselen voor een Akurate Kontrol


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

raindog

Weet iemand of Linn al concrete plannen heeft om Tidal Connect te integreren op hun streamers? Ik merk dat ik me steeds vaker begin te storen aan de bediening van de DSM via de traditionele apps Kazoo en Lumin. Het doet steeds ouderwetser aan, zeker nu ik ook ervaring heb met Bluesound op de Node 2i in onze HT. Dat is toch een stuk gebruiksvriendelijker en stabieler in de bediening. Vooral in combinatie met Tidal.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Achiel

Bedien de Linn eigenlijk ook niet meer via tablet/telefoon maar via upplay, programma wat draait op mijn laptop (ubuntu) voor andere besturingssystemen zijn er vast ook wel zulke wat handigere programmas. Lees dat het er ook is voor windows en mac https://www.lesbonscomptes.com/upplay/
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Torch

Quote from: Linnie on January 31, 2021, 20:23:44
Wakonda wisselen voor een Akurate Kontrol


Is de Majik I voorzien van een Dynamik voeding?
Zo ja, dan zou het mij niet verbazen als deze de Wakonda/Klout combi de loef afsteekt.
Als je voorkeur meer uit gaat naar de 'oude' Linn sound is een Kairn ook een behoorlijke upgarde t.o.v. de Wakonda.

El Nino

Heb op dit moment een Linn Sondek LP12 demo staan en heb de volgende configuratie gemaakt welke in de basis een Akurate versie is:

- Sondek LP 12 deck
- Kore (aluminium sub chasis)
- Lingo (power supply)
- Akito tone-arm
- Krystal MC element
- Uphorik phono stage
- Piano black plint

Als eventuele extra opties zit ik te denken aan:
- Upgrade voeding naar Radikal
- Upgrade phono stage naar Urika

Hoor graag jullie ervaring c.q. advies inzake welke upgrades een echte meerwaarde hebben. Zat dus zelf te denken aan de voeding en de phono stage. Budget is daarmee ook wel bereikt.....



Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Bama

Zijn beide de beste upgrades en in de juiste volgorde ook. Kan je later altijd nog een ander element nemen.
Ik heb het Karousel lager nog niet gehoord moet ik zeggen.

DStout

#3513
Quote from: Torch on February  1, 2021, 14:05:07
Is de Majik I voorzien van een Dynamik voeding?
Zo ja, dan zou het mij niet verbazen als deze de Wakonda/Klout combi de loef afsteekt.
Als je voorkeur meer uit gaat naar de 'oude' Linn sound is een Kairn ook een behoorlijke upgarde t.o.v. de Wakonda.
De Majik I heeft de Dynamik voeding. Hij klinkt in ieder geval wat levendiger en transparanter dan de Wakonda/Klout combinatie. 

Het is overigens lastig vergelijken. De nieuwere set (Bluesound Node 2i, Majik I, Kaber) staat in de werkkamer. De hoofdset (Akurate DS/3, Karik, Wakonda, Klout, Kaber) staat in de grotere woonkamer (met SO waardoor onder meer het relatief terughoudende laag enigszins wordt gecompenseerd).

Zou met een Akurate Kontrol de levendigheid en transparantie toenemen?

Zijn er nog andere opties? Ik sluit niet uit dat op termijn de hele hoofdset stap voor stap wordt vervangen (behalve de Akurate DS/3). Dat is echter een meerjarenplan.
Linn Akurate DS/1(3) - Basik - Karik - Akurate Kontrol - Akubarik Aktiv

bmateijsen

Heb je een voorversterker nodig? Je zou de DS/3 ook rechtsreeks op de Klout kunnen aansluiten...

Quote from: DStout on February  3, 2021, 17:32:34
De Majik I heeft de Dynamik voeding. Hij klinkt in ieder geval wat levendiger en transparanter dan de Wakonda/Klout combinatie. 

Het is overigens lastig vergelijken. De nieuwere set (Bluesound Node 2i, Majik I, Kaber) staat in de werkkamer. De hoofdset (Akurate DS/3, Karik, Wakonda, Klout, Kaber) staat in de grotere woonkamer (met SO waardoor onder meer het relatief terughoudende laag enigszins wordt gecompenseerd).

Zou met een Akurate Kontrol de levendigheid en transparantie toenemen?

Zijn er nog andere opties? Ik sluit niet uit dat op termijn de hele hoofdset stap voor stap wordt vervangen (behalve de Akurate DS/3). Dat is echter een meerjarenplan.

DStout

Quote from: bmateijsen on February  3, 2021, 18:31:44
Heb je een voorversterker nodig? Je zou de DS/3 ook rechtsreeks op de Klout kunnen aansluiten...
Ik was even kwijt dat dat ook mogelijk is. Ik gebruik alleen de Karik af en toe voor CD's die niet op Qobuz te vinden zijn.

Hoe werkt een combinatie DS/3 -> Klout qua volumeregeling?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Linn Akurate DS/1(3) - Basik - Karik - Akurate Kontrol - Akubarik Aktiv

bmateijsen

Quote from: DStout on February  4, 2021, 10:10:54
Ik was even kwijt dat dat ook mogelijk is. Ik gebruik alleen de Karik af en toe voor CD's die niet op Qobuz te vinden zijn.

Hoe werkt een combinatie DS/3 -> Klout qua volumeregeling?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De volume regeling bij een DSM is ook digitaal. Dus in Konfig gewoon de volume regeling aan zetten en de voorversterker eens tussenuit halen. Kijken wat dat brengt ;)

Barry32

Quote from: bmateijsen on February  4, 2021, 11:50:58
De volume regeling bij een DSM is ook digitaal. Dus in Konfig gewoon de volume regeling aan zetten en de voorversterker eens tussenuit halen. Kijken wat dat brengt ;)

Leidt een digitale volume regeling nog tot kwaliteitsverlies als bijvoorbeeld de volume stand 40 is (80 het volledige signaal) of zelfs nog lager of is dat verlies in kwaliteit verleden tijd met de introductie van Katalyst?
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

bmateijsen

Quote from: Barry32 on February  4, 2021, 12:55:27
Leidt een digitale volume regeling nog tot kwaliteitsverlies als bijvoorbeeld de volume stand 40 is (80 het volledige signaal) of zelfs nog lager of is dat verlies in kwaliteit verleden tijd met de introductie van Katalyst?

Op zich was de bandbreedte voor Katalyst ook al groot genoeg en wordt het pas bitjes snoepen bij hele lage volume standen.

Barry32

Quote from: bmateijsen on February  4, 2021, 14:39:18
Op zich was de bandbreedte voor Katalyst ook al groot genoeg en wordt het pas bitjes snoepen bij hele lage volume standen.

Duidelijk! ^^
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

DStout

Ik ga het proberen!

Niettemin houd ik een schuin oog open voor een Akurate Kontrol zodat ik de Basik en Karik ook nog kan gebruiken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Linn Akurate DS/1(3) - Basik - Karik - Akurate Kontrol - Akubarik Aktiv

Mitch--

Iemand ooit een Akurate DS/1 direct vergeleken met een Majik DSM/3 (In geval van de DSM, alleen als streamer ingezet in dit geval) ??

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

raindog

ik heb beide gehad, de DSM/3 heb ik nog steeds. De ADS/1 is puur als streamer de betere, verschil is echter niet groot.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Torch

#3523
Quote from: Mitch-- on February 10, 2021, 13:14:06
Iemand ooit een Akurate DS/1 direct vergeleken met een Majik DSM/3 (In geval van de DSM, alleen als streamer ingezet in dit geval) ??

Heb ze nooit zelf vergeleken, maar volgens wat ik op de diverse fora gelezen heb is de Majik DSM/3 (met exact aansluitingen en nieuwe klok) een flink stuk opgeschoven richting Akurate niveau nog zonder deze aanpassingen. Zelfde verhaal over de Akurate Katalyst die richting Klimax niveau zou gaan.
Je zou ook een Klimax Renew kunnen overwegen.

Die Lejonklou versterkers zien er trouwens fraai uit. Moet zelf nog wel eens glimlachen als ik de diverse claims lees, bijvoorbeeld gehoormatig bepalen dat de ideale lengte van luidspreker kabel precies 2.48 m is. Vind het moeilijk voor te stellen dat iemand een verschil hoort tussen 2.47 m, 2.48 m en 2.49 m ... Maar de versterkers stralen wel professionaliteit en klasse uit.

Mitch--

Quote from: raindog on February 11, 2021, 20:57:11
ik heb beide gehad, de DSM/3 heb ik nog steeds. De ADS/1 is puur als streamer de betere, verschil is echter niet groot.

thanks voor je ervaring, als het verschil zo klein is vind ik de DSM/3 prima :)

Quote from: Torch on February 12, 2021, 09:29:28
Heb ze nooit zelf vergeleken, maar volgens wat ik op de diverse fora gelezen heb is de Majik DSM/3 (met exact aansluitingen en nieuwe klok) een flink stuk opgeschoven richting Akurate niveau nog zonder deze aanpassingen. Zelfde verhaal over de Akurate Katalyst die richting Klimax niveau zou gaan.
Je zou ook een Klimax Renew kunnen overwegen.

Die Lejonklou versterkers zien er trouwens fraai uit. Moet zelf nog wel eens glimlachen als ik de diverse claims lees, bijvoorbeeld gehoormatig bepalen dat de ideale lengte van luidspreker kabel precies 2.48 m is. Vind het moeilijk voor te stellen dat iemand een verschil hoort tussen 2.47 m, 2.48 m en 2.49 m ... Maar de versterkers stralen wel professionaliteit en klasse uit.

Klopt kwa DSM/3 ervaring en reviews, ook dat lees ik, en tijdens de introductie van de DSM was dit verschil ook zeer duidelijk, vooral tov van zijn voorganger de DSM/2.

Klimax Renew zou kunnen maar dan heb ik wel een apparaat was veel ouder is dan mijn huidige DSM, en het geluid van de TV over HDMI laten lopen vind ik ook wel erg fijn, en dat heb je alleen met een KDSM, en die zijn niet te betalen.....

Ja Lejonklou is erg mooi inderdaad en ik ben er aan verknocht , ik lees ook af en toe met verwondering hoor waar en hoe zaken tot stand zijn gekomen, ik probeer eens wat en als er dingen beter klinken nou mooi meegenomen :) Leuk dat er mensen zijn die zo met hun hobby/liefhebberij/werk bezig kunnen en willen zijn, mooie bijkomstigheid is dat ik het niet meer hoef te doen en kan ik luisteren naar wat zij in elkaar hebben gezet. Wat er dan precies in zit zal mij een redelijke zorg zijn, hoe het klinkt is des te belangrijker, en dat klinkt top! :)  De lengtes van die speaker kabels vind ik ook maar een gek verhaal, nooit uitgeprobeerd overigens, misschien werkt het wel degelijk  :thumbs-up:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'