Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Kerkhoffd

Quote from: Robiwan on November 10, 2019, 08:50:18
klopt en toch ervaar ik dat zo. Space optimisation via linn account viel totaal door de mand. Saai en hol/doods geluid. Tweaken met konfig wel een veel beter resultaat. Maar dat verfijnde en rustige Linn karakter bleef knagen. De Marantz is veel meer upbeat, directer en levendiger met meer dan voldoende controle :pompom:

Ben ook nooit onder de indruk geweest van de versterking van Linn. Vandaar hier ook DS zonder M. Combinatie met 'other brand' versterking en luidsprekers dan weer wel hele mooie ervaring en resultaten mee.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

HJ

Quote from: Robiwan on November 10, 2019, 08:26:47
Hier is het exit Majik DSM. Marantz NR1608 klinkt in mijn oren veel lekkerder en heos app is super stabiel. Avatar aangepast :D
Inmiddels heb ik een vergelijkbare stap gezet. Om binnen Linn naar surround te switchen vind ik voor nu te kostbaar en ik ben toch benieuwd hoe een moderne receiver klinkt.
Ik moet erlijk zeggen dat het me tot nu toe niet tegen valt. De nieuwe generatie receivers klinkt imo echt beter dan een paar jaar geleden.



Robiwan

Quote from: hans. on November 17, 2019, 12:36:54
Inmiddels heb ik een vergelijkbare stap gezet. Om binnen Linn naar surround te switchen vind ik voor nu te kostbaar en ik ben toch benieuwd hoe een moderne receiver klinkt.
Ik moet erlijk zeggen dat het me tot nu toe niet tegen valt. De nieuwe generatie receivers klinkt imo echt beter dan een paar jaar geleden.

ik zal eerlijk zeggen dat duur spul me meestal tegenvalt. Budget of net klasse hoger klinkt in mijn oren vaak het fijnste. Daarnaast werkt het ook allemaal probleemloos kon ik van Naim en Linn niet zeggen :embarassed:
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

raindog

Quote from: Robiwan on November 17, 2019, 13:02:02
Daarnaast werkt het ook allemaal probleemloos kon ik van Naim en Linn niet zeggen :embarassed:

Denk dat dat vooral persoonlijke pech of mismatch met je netwerk moet zijn geweest. Ik heb divers Linn spul gehad en het is het meest betrouwbare merk gebleken dat ik ooit gehad heb, zowel hardwarematig als qua software. Bij mij in ieder geval al meer dan 10 jaar Linn plezier zonder enig probleem, van Majik DSi tot Klimax DSM.

Qua klank is het te persoonlijk om er iets van te zeggen. Als je een marantz receiver beter vind klinken dan een majik dsm, dan ben je gezegend. Ben zelf momenteel op zoek naar een receiver in de prijsklasse van max 4000 euro en zou willen dat er eentje te vinden was die in stereo dezelfde geluidskwaliteit biedt als een majik dsm..  ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Robiwan

#3329
Quote from: raindog on November 17, 2019, 15:38:13
Denk dat dat vooral persoonlijke pech of mismatch met je netwerk moet zijn geweest. Ik heb divers Linn spul gehad en het is het meest betrouwbare merk gebleken dat ik ooit gehad heb, zowel hardwarematig als qua software. Bij mij in ieder geval al meer dan 10 jaar Linn plezier zonder enig probleem, van Majik DSi tot Klimax DSM.

Qua klank is het te persoonlijk om er iets van te zeggen. Als je een marantz receiver beter vind klinken dan een majik dsm, dan ben je gezegend. Ben zelf momenteel op zoek naar een receiver in de prijsklasse van max 4000 euro en zou willen dat er eentje te vinden was die in stereo dezelfde geluidskwaliteit biedt als een majik dsm..  ;)

Beetje Japanner van pakweg 500 euro klinkt net zo goed of beter in stereo als de DSM ;) Je zal versteld staan bij een direct vergelijk :colgate:. Netwerk mismatch is onzin, het werkt of het werkt niet. Ik mag me zeker gelukkig prijzen dat die eindeloze zoektocht na pakweg 10 jaar... :D nu eindelijk gestopt is....zennnnnn.

Zelfs vinyl via de Rega planar 2 met fono mini klinkt op de analoge ingangen echt boven verwachting. En dat voor een Rega die zelfs geen mankementen heeft :D.

Laatst nog een Marantz MM 7025 2x140 watt eindbak geprobeerd. De NR1608 heeft front-pre outs. De klank kreeg wat meer gemak, reserve en soepelheid, maar qua punch, directheid en betrokkenheid minder goed dan de "bare" NR1608.

De Mission M34 speakers 2e hands gekocht voor 100 euro en ook die bevallen uitstekend. Strak, helder en transparant en geen eindeloos gekloot met de plaatsing en finetuning. Met de Naim Allae speakers maar ook de Focals altijd onrust.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

bmateijsen

Quote from: Robiwan on November 17, 2019, 16:38:20
Beetje Japanner van pakweg 500 euro klinkt net zo goed of beter in stereo als de DSM ;) Je zal versteld staan bij een direct vergelijk :colgate:. Netwerk mismatch is onzin, het werkt of het werkt niet. Ik mag me zeker gelukkig prijzen dat die eindeloze zoektocht na pakweg 10 jaar... :D nu eindelijk gestopt is....zennnnnn.

Je vergeet iets toe te voegen... In jouw oren..... Want ik heb die vergelijking ook al een paar keer gedaan en op punten die ik belangrijk vindt, wint die 500 euro Japanner niets.

QuoteZelfs vinyl via de Rega planar 2 met fono mini klinkt op de analoge ingangen echt boven verwachting. En dat voor een Rega die zelfs geen mankementen heeft :D.

Laatst nog een Marantz MM 7025 2x140 watt eindbak geprobeerd. De NR1608 heeft front-pre outs. De klank kreeg wat meer gemak, reserve en soepelheid, maar qua punch, directheid en betrokkenheid minder goed dan de "bare" NR1608.

De Mission M34 speakers 2e hands gekocht voor 100 euro en ook die bevallen uitstekend. Strak, helder en transparant en geen eindeloos gekloot met de plaatsing en finetuning. Met de Naim Allae speakers maar ook de Focals altijd onrust.

Ik denk dat de onrust vooral ook bij jou zit.... ;).

Robiwan

#3331
Quote from: bmateijsen on November 17, 2019, 17:22:35
Je vergeet iets toe te voegen... In jouw oren.....

Dat geldt voor ieder hier ;)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

HJ

Quote from: Robiwan on November 17, 2019, 13:02:02
ik zal eerlijk zeggen dat duur spul me meestal tegenvalt. Budget of net klasse hoger klinkt in mijn oren vaak het fijnste. Daarnaast werkt het ook allemaal probleemloos kon ik van Naim en Linn niet zeggen :embarassed:
Als het spul meer kost verwacht je meestal meer. Maar dat is met bv een auto niet anders denk ik.
Je betaalt natuurlijk ook voor exclusiviteit en de lagere afzet.
Het midden segment is tegenwoordig gewoon prima en het is maar wat je precies zoekt in je setup.
Dat probleemloos werken, tja ik ben nog niet veel tegen gekomen dat echt probleemloos werkt. Zodra er een processor oid in zit is het gevoelig en hapert er wel eens iets,  ook bij linn idd.

Bama

Ik zie Linn Akurates DSM die geüpgraded zijn naar Katalyst maar die zien er verschillend uit. De een heeft een opdruk met Katalyst achterop en de ander een sticker aan de onderkant. Klopt dit beide?

denoontje

#3334
denk fabrieks af vs upgrade?
of een ds die nu dsm is?

de mijne heeft een sticker :P
en is een upgrade

myself

Nooit zo goed naar gekeken eigenlijk.
Bij een upgrade traject wordt de volledige binnenkant vernieuwd dus alleen de kast blijft hetzelfde


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

beetle99

Quote from: Bama on December 17, 2019, 19:38:56
Ik zie Linn Akurates DSM die geüpgraded zijn naar Katalyst maar die zien er verschillend uit. De een heeft een opdruk met Katalyst achterop en de ander een sticker aan de onderkant. Klopt dit beide?

De mijne is met opdruk, had een DSM /0, die moest naar Schotland voor de upgrade

Bama

Quote from: denoontje on December 17, 2019, 19:46:00
denk fabrieks af vs upgrade?
of een ds die nu dsm is?

de mijne heeft een sticker :P
en is een upgrade

Het zijn beiden dsm uitvoeringen en geüpgraded. Maar als een sticker ook kan weet ik voldoende, bedankt.

denoontje

Anders openmaken..check of er een katalyst dac in zit

iedere upgrade heeft ookweer 5 jaar garantie.
Kun je denk ik ook adh van serienummer checken bij linn net als of de upgrade is gedaan.

Volgens mij moeten ze altijd naar schotland voor deze mod.

Bama

Zit te dubben tussen een gebruikte Akurate of een Klimax dsm. De Klimax is 5000 duurder, twijfel of ik dat verschil wel ga horen.

denoontje

Quote from: Bama on December 17, 2019, 20:08:03
Zit te dubben tussen een gebruikte Akurate of een Klimax dsm. De Klimax is 5000 duurder, twijfel of ik dat verschil wel ga horen.

Dat durf ik niet te zeggen...veel geld...ben je ook mooi op weg naar een mooie projector :-)

Upgrade naar katalyst was wel zo duidelijk..zelfs de queen hoorde het verschil.

Bama

Projector en surround zijn al paar jaar de deur uit, heb ik niet zoveel mee.

denoontje

lol...


door de ugrade te doen wel weer 5 jaar garantie....
en 5000 voor andere leuke zaken...

enige is dan naast elkaar luisteren


Mitch--

Quote from: Bama on December 17, 2019, 20:08:03
Zit te dubben tussen een gebruikte Akurate of een Klimax dsm. De Klimax is 5000 duurder, twijfel of ik dat verschil wel ga horen.

Beide met Katalyst? Anders zou ik de Akurate Katalyst doen!  8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Bama

Quote from: Mitch-- on December 17, 2019, 20:15:57
Beide met Katalyst? Anders zou ik de Akurate Katalyst doen!  8)
Beide katalyst.

maar de Akurate Katalyst scoort ook erg hoog in de Duitse bladen zag ik.
Ga er nog eens goed over nadenken.

Mitch--

Quote from: Bama on December 17, 2019, 20:19:02
Beide katalyst.

maar de Akurate Katalyst scoort ook erg hoog in de Duitse bladen zag ik.
Ga er nog eens goed over nadenken.

Poeh das een lastige.... Klimax is prachtig maar wel een tikje aan de prijs.... en de Akurate Katalyst heel erg goed!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Quote from: Bama on December 17, 2019, 19:58:17
Het zijn beiden dsm uitvoeringen en geüpgraded. Maar als een sticker ook kan weet ik voldoende, bedankt.

Gewoon een mailtje naar de Linn helpline met het serienr. als je zekerheid wilt..
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Kerkhoffd

Wie heeft de Davaar 52.117 of 52.119 firmware voor de Akurate DS lokaal bewaard? Of het webadres waar ik deze firmware versie nog kan downloaden? Ik helaas niet, en ik zou deze graag eens willen proberen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Rudi64

#3349
Quote from: Kerkhoffd on January  6, 2020, 13:15:02
Wie heeft de Davaar 52.117 of 52.119 firmware voor de Akurate DS lokaal bewaard? Of het webadres waar ik deze firmware versie nog kan downloaden? Ik helaas niet, en ik zou deze graag eens willen proberen.

Het was altijd te vinden op deze pagina.  https://linn-artifacts-public.s3-eu-west-1.amazonaws.com/VersionInfo/Downloads/
Maar de link blijkt stuk te zijn..misschien gewoon niet meer publiek toegankelijk?
Edit..nieuwe link blijkbaar  ;) ;D
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.