Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Barry32

Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

Tabcam

Quote from: Barry32 on October 11, 2019, 20:07:01
https://www.whathifi.com/reviews/linn-series-3

Nog geen luister indrukken.
Juist wel toch :P, er staat toch bij de samenvatting "Stunningly clear, articulate sound" en er is een hoofdstuk "Sound" met wat indrukken?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Robiwan

Stabiliteit Linn Kazoo app op android Samsung is verre van stabiel. Jullie ook problemen?
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

HJ

Quote from: Robiwan on October 20, 2019, 10:02:41
Stabiliteit Linn Kazoo app op android Samsung is verre van stabiel. Jullie ook problemen?
Die apps werken niet zo best idd, bij mij iig.

mradem

Op iOS nog geen last van gehad

Cyreg

Quote from: Robiwan on August 17, 2019, 08:10:15
tja wat is niet goedkoper in Duitsland :(

En.....Robin wat komt er ipv je Linn Majik DSM? (nu in de verkoopsectie);
ik denk 'n betere Linn en zeker niet terug naar brommende Naim's  ::)
But...you (I) never know (denk om je avatar  ;))
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Robiwan

#3306
Quote from: Cyreg on October 26, 2019, 14:30:48
En.....Robin wat komt er ipv je Linn Majik DSM? (nu in de verkoopsectie);
ik denk 'n betere Linn en zeker niet terug naar brommende Naim's  ::)
But...you (I) never know (denk om je avatar  ;))

:D Marantz eindbak in combinatie met de Marantz NR 1608 surround versterker. Net verhuisd steek ik wat geld in mn zak ;) Oh ja plus nog een goede phonotrap.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

HJ

Ik heb een majik dsm2, ik gebruik nu een optische kabel maar is het mogelijk om het geluid van een tv via hdmi arc daaruit te krijgen?

bmateijsen

Quote from: hans. on October 30, 2019, 11:53:47
Ik heb een majik dsm2, ik gebruik nu een optische kabel maar is het mogelijk om het geluid van een tv via hdmi arc daaruit te krijgen?


Nee, HDMI ARC is alleen voor de latere HDMI boards.

HJ

Quote from: bmateijsen on October 30, 2019, 12:28:30
Nee, HDMI ARC is alleen voor de latere HDMI boards.
Thnx, Duidelijk :-)
Op de hdmi ingang werkt het ook niet ben ik achter. Nou ja, geen probleem.

bmateijsen

Quote from: hans. on October 30, 2019, 15:27:52
Thnx, Duidelijk :-)
Op de hdmi ingang werkt het ook niet ben ik achter. Nou ja, geen probleem.


ARC is Audio Return Channel, dus werkt altijd vanaf de TV retour op de HDMI uitgang ;).

HJ

Quote from: bmateijsen on October 30, 2019, 16:47:28
ARC is Audio Return Channel, dus werkt altijd vanaf de TV retour op de HDMI uitgang ;).
Klopt maar in dacht gelezen te hebben dat het soms ook op een ingang werkt.

Binnenkort  maar s op zoek naar iets anders :-)

bmateijsen

Quote from: hans. on October 30, 2019, 16:53:31
Klopt maar in dacht gelezen te hebben dat het soms ook op een ingang werkt.

Binnenkort  maar s op zoek naar iets anders :-)

Je kan hem inruilen op de DSM/3 die ik demo heb staan. (zie marktsectie) ;)

HJ

Quote from: bmateijsen on October 30, 2019, 17:35:47
Je kan hem inruilen op de DSM/3 die ik demo heb staan. (zie marktsectie) ;)
Mooi apparaat maar dan nog steeds geen DD, Dts versterking en decoders.
Toch spijt dat ik mn rotel combi verkocht heb maar komt goed.
Ik ben er alleen nog niet uit hoe...

bmateijsen

Quote from: hans. on October 30, 2019, 17:43:49
Mooi apparaat maar dan nog steeds geen DD, Dts versterking en decoders.
Toch spijt dat ik mn rotel combi verkocht heb maar komt goed.
Ik ben er alleen nog niet uit hoe...

Nee, dan moet je er een decoder kaart erin zetten en een Exaktbox erbij nemen. Dan wel ;).

myself

Quote from: hans. on October 30, 2019, 16:53:31
Klopt maar in dacht gelezen te hebben dat het soms ook op een ingang werkt.

Binnenkort  maar s op zoek naar iets anders :-)
Voor n paar tientjes heb je een hdmi/audio splitter, die het audio signaal van je hdmi aftakt en die zou je zo op n ingang moeten kunnen zetten.

Maar wat je nu hebt (optisch out) werkt ook want zo heb ik mijn tv aan mijn dsm hangen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

HJ

Quote from: myself on October 30, 2019, 18:38:47
Voor n paar tientjes heb je een hdmi/audio splitter, die het audio signaal van je hdmi aftakt en die zou je zo op n ingang moeten kunnen zetten.

Maar wat je nu hebt (optisch out) werkt ook want zo heb ik mijn tv aan mijn dsm hangen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Klopt, werkt prima waar wilde de arc proberen.

HJ

Quote from: bmateijsen on October 30, 2019, 18:26:44
Nee, dan moet je er een decoder kaart erin zetten en een Exaktbox erbij nemen. Dan wel ;).
En 2ch eindversterking, weer een kast vol...  :-))

Robiwan

Hier is het exit Majik DSM. Marantz NR1608 klinkt in mijn oren veel lekkerder en heos app is super stabiel. Avatar aangepast :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

HJ

Quote from: Robiwan on November 10, 2019, 08:26:47
Hier is het exit Majik DSM. Marantz NR1608 klinkt in mijn oren veel lekkerder en heos app is super stabiel. Avatar aangepast :D
Lexit :-))
Das wel een giller gezien het prijsverschil.

i2Paq

Quote from: Robiwan on November 10, 2019, 08:26:47
Hier is het exit Majik DSM. Marantz NR1608 klinkt in mijn oren veel lekkerder en heos app is super stabiel. Avatar aangepast :D

En dan te bedenken dat de Linn 10x zo veel kost?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Robiwan

Quote from: hans. on November 10, 2019, 08:29:43
Lexit :-))
Das wel een giller gezien het prijsverschil.

klopt en toch ervaar ik dat zo. Space optimisation via linn account viel totaal door de mand. Saai en hol/doods geluid. Tweaken met konfig wel een veel beter resultaat. Maar dat verfijnde en rustige Linn karakter bleef knagen. De Marantz is veel meer upbeat, directer en levendiger met meer dan voldoende controle :pompom:

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

HJ

#3322
Quote from: Robiwan on November 10, 2019, 08:50:18
klopt en toch ervaar ik dat zo. Space optimisation via linn account viel totaal door de mand. Saai en hol/doods geluid. Tweaken met konfig wel een veel beter resultaat. Maar dat verfijnde en rustige Linn karakter bleef knagen. De Marantz is veel meer upbeat, directer en levendiger met meer dan voldoende controle :pompom:
Ik heb het ook uitgezet ;-)
Je hebt voor dat bedrag nu wel meteen surround en streaming, phono trap etc en meteen 4K!

De marantz heeft wel een stuk minder vermogen, merkbaar voor jou?

Robiwan

Quote from: hans. on November 10, 2019, 09:34:00
Ik heb het ook uitgezet ;-)
Je hebt voor dat bedrag nu wel meteen surround en streaming, phono trap etc en meteen 4K!

De marantz heeft wel een stuk minder vermogen, merkbaar voor jou?

de marantz heeft geen phono, rega moni fono aangeschaft. 2x50 watt is meer dan voldoende voor een hoop kabaal en ook op lage volumes klink het vol en levendig. Oke wel de flat curve als EQ instelling verkregen uit de audyssey meting. 
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

HJ

Quote from: Robiwan on November 10, 2019, 10:01:16
de marantz heeft geen phono, rega moni fono aangeschaft. 2x50 watt is meer dan voldoende voor een hoop kabaal en ook op lage volumes klink het vol en levendig. Oke wel de flat curve als EQ instelling verkregen uit de audyssey meting.
Sorry, die phono zit op een hoger model idd.