Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

denoontje

Quote from: Blue-Eyes on February 22, 2019, 20:15:03
Ik zet het uit. Vind het absurt dat je 22 watt standby verbruik hebt....
Sinds ik dat weet gaan beide linn's idd uit.
Kleine moeite voor ons.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Htdre

#3101
Ik vind de set met Space optimisation veel beter/fijner voor mij klinken. Kortom dat gebruik ik.
Ik heb de ruimte etc getekend via mijn Linn account.
Ik merkte dat ik regelmatig device not online kreeg binnen de Linn account website.  Even de set rebooten via konfig en dan werkte het wel.
Concreet zijn mijn vragen:

1. Stel ik zet mijn majik uit en weer aan. En de connectie met Linn website/server is niet optimaal. Wordt mijn SO settings dan wel ingeladen?(hoop dat ie dat lokaal opslaat eigenlijk). Ik zie nl wanneer ik inlog bij Linn dat mijn device zogenaamd offline is. (Wekt echter prima met spotify, qobuz etc etc
2. Je kan het ook doen via Linn konfig. Wat heeft jullie voorkeur en waarom? Ik heb een L woonkamer majik dsm en geen wxakt

Robiwan

#3102
Quote from: Htdre on February 24, 2019, 20:13:16
Ik vind de set met Space optimisation veel beter/fijner voor mij klinken. Kortom dat gebruik ik.
Ik heb de ruimte etc getekend via mijn Linn account.
Ik merkte dat ik regelmatig device not online kreeg binnen de Linn account website.  Even de set rebooten via konfig en dan werkte het wel.
Concreet zijn mijn vragen:

1. Stel ik zet mijn majik uit en weer aan. En de connectie met Linn website/server is niet optimaal. Wordt mijn SO settings dan wel ingeladen?(hoop dat ie dat lokaal opslaat eigenlijk). Ik zie nl wanneer ik inlog bij Linn dat mijn device zogenaamd offline is. (Wekt echter prima met spotify, qobuz etc etc
2. Je kan het ook doen via Linn konfig. Wat heeft jullie voorkeur en waarom? Ik heb een L woonkamer majik dsm en geen wxakt

voor mijn woonkamer voorkeur voor konfig omdat dan custum filter kan worden gebruikt i.v.m. gekke 100 hz resonantie. Volgens mij wordt de SO setting met konfiq altijd opgeslagen, ook bij uitzetten DSM.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Htdre

#3103
Quote from: Robiwan on February 25, 2019, 07:54:23
voor mijn woonkamer voorkeur voor konfig omdat dan custum filter kan worden gebruikt i.v.m. gekke 100 hz resonantie. Volgens mij wordt de SO setting met konfiq altijd opgeslagen, ook bij uitzetten DSM.

Dankjewel. Ben benieuwd of de SO ook wordt opgeslagen in het device zelf/of bij even geen internet (volgens linn.co.uk) bij de SO in je account.

Wat zouden jullie doen (ik begrijp zelf luisteren in het beste) bij een stenen muur(bakstenen) welke gestuct zijn. Concrete of die ander?

Laatste vraag. Afstand lijkt minimaal 40 cm te zijn tussen luidspreker en achterwand in SO, is dat gemeten van de voorzijde of achterzijde? Want ik begrijp meer is beter, maar begreep uit de handleiding van de luidsprekers dat evt 25 'mocht'.  Zou juist mooi zijn als de luidspreker zelfs dan wordt 'ingepast'.  Je kan bijvoorbeeld ook niet aangeven of de de foam basdemper gebruikt of niet.

Robiwan

Quote from: Htdre on February 25, 2019, 09:33:00
Dankjewel. Ben benieuwd of de SO ook wordt opgeslagen in het device zelf/of bij even geen internet (volgens linn.co.uk) bij de SO in je account.

Wat zouden jullie doen (ik begrijp zelf luisteren in het beste) bij een stenen muur(bakstenen) welke gestuct zijn. Concrete of die ander?

Laatste vraag. Afstand lijkt minimaal 40 cm te zijn tussen luidspreker en achterwand in SO, is dat gemeten van de voorzijde of achterzijde? Want ik begrijp meer is beter, maar begreep uit de handleiding van de luidsprekers dat evt 25 'mocht'.  Zou juist mooi zijn als de luidspreker zelfs dan wordt 'ingepast'.  Je kan bijvoorbeeld ook niet aangeven of de de foam basdemper gebruikt of niet.

Antwoord HelpLine Linn:
"The Konfig settings are applied to the DS/DSM and are only changed if you change a parameter.  The calculations are carried out on the computer, so no internet connection would not affect Konfig running or calculating Space Optimisation"
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Htdre

Bedankt. Dat is konfig. Bedoel SO2 via je eigen Linn.co.uk account.
Weet je toevallig ook hoe je je speakers dichterbij dan 40cm kan intekenen?

Robiwan

Quote from: Htdre on February 26, 2019, 22:54:58
Bedankt. Dat is konfig. Bedoel SO2 via je eigen Linn.co.uk account.
Weet je toevallig ook hoe je je speakers dichterbij dan 40cm kan intekenen?

"If you make a change to Space Optimisation whilst using the new Space, this is calculated by our server and would require an active internet connection"
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

Htdre

Klopt. De vraag is. Als de calculatie eenmaal is gedaan en wordt geactiveerd heb je daarna nog een actieve verbinding nodig.

denoontje

Lijkt mij dat ie wordt gesaved in de speler.

Maar dit kun je toch testen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Htdre

Kan niet zo goed bij de kabels vh netwerk. Maar eenmaal geladen blijft ie werken idd.
Van Linn een reactie over die 40cm ook. Is een foutje in de tekst.
Moet je Yamaha of siny eens een vraag stellen :-) krijg je nooit een reactie.

denoontje

[emoji1303]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Broem

Was gisteravond op luisterbezoek bij een vriend die een Linn Akurate DSM (vv - streamer) heeft staan met daaraan een Linn ev gekoppeld. Hij gebruikt de volumeregeling van de Linn Kazoo app. Toen ik een Linn Akurate DS had zette ik de volumeregeling op fixed en gebruikte de volumeregeling van mij AB. Dit vanuit de gedachte dat het de meest zuivere manier van volumeregeling is/zou zijn (andere discussie)

Toen ik gisteren in Linn Konfig de volumeregeling uitzette lukte het niet om het volume met de AB te regelen. Sterker nog...hij bleef volle bak geluid geven  :baaa: Gelukkig niks kapot maar vraag me toch af hoe dit kan. Ik kan niks meer vinden op het Linn forum (offline gezet) Iemand een idee? Het gaat toch om een vv waar je normaal gesproken ook andere apparatuur (bv cd speler) aanhangt en je het volume met de AB kunt regelen. Als je het volume van de Kazoo gebruikt werkt de AB overigens ook. Dat kan simultaan.

Enfin, ik ben benieuwd.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Staaled

#3112
De DSM is juist als streamer/voorversterker bedoeld en dus gewoon de volumeregeling inschakelen.
Uit betekent kennelijk fixed en vol open.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Robiwan

Quote from: Staaled on March  1, 2019, 10:56:40
De DSM is juist als streamer/voorversterker bedoeld en dus gewoon de volumeregeling inschakelen.
Uit betekent kennelijk fixed en vol open.

logisch want dan is de pre out voor externe ev ingeschakeld!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

raindog

Quote from: Broem on March  1, 2019, 10:21:45
Als je het volume van de Kazoo gebruikt werkt de AB overigens ook. Dat kan simultaan.

Misschien ten overvloedde maar de Kazoo app heeft geen eigen volumeregeling, hij stuurt gewoon een signaal naar de DS(M) om aa te geven op welk volume de DS(M) ingesteld dient te worden. Het betreft dus dezelfde volumeregeling die zowel via apps als infrarood aangestuurd kunnen worden. Als je die volumeregeling uitzet (fixed) krijg je altijd het volledige line-out signaal.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Achiel

De web based spaceoptimalisation werkt veel beter, handiger en nauwkeuriger. Met het schuifbalkje op het laatst kun je de klankkleur nog een beetje tunen naar je voorkeur.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

s.t.

Als je van een Akurate DSM 1 alleen de spdif out gebruikt (dus niet analoog) en dan als streamer heeft dan een update naar dsm3 nog nut?
Ik vraag het mij afaangezien je de DAC niet echt gebruikt en alleen het streaming stuk gebruikt.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Robiwan

#3117
Quote from: Achiel on March  1, 2019, 15:38:17
De web based spaceoptimalisation werkt veel beter, handiger en nauwkeuriger. Met het schuifbalkje op het laatst kun je de klankkleur nog een beetje tunen naar je voorkeur.

SO in konfig vind ik juist veel handiger, en geeft veeeel meer ruimte tot tuning. Het ontbreken van een custom filter in web based SO is echt een vet minpunt.  Daarnaast klinkt het met web based SO te dun.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

raindog

Quote from: s.t. on March  1, 2019, 19:47:13
Als je van een Akurate DSM 1 alleen de spdif out gebruikt (dus niet analoog) en dan als streamer heeft dan een update naar dsm3 nog nut?
Ik vraag het mij afaangezien je de DAC niet echt gebruikt en alleen het streaming stuk gebruikt.

Goede vraag, denk inderdaad niet dat er dan qua geluid veel verschil zal zijn. Mogelijk dat Bjorn of Garmt dat weten.
Met een update krijg je wel hdmi 2.0 er bij, dus doorvoer van 4k HDR en ARC/CEC. Maar als je spdif uit gebruikt zul je waarschijnlijk toch geen TV gekoppeld hebben aan je DSM.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

s.t.

Tv zou ik koppelen dan via toslink in en dan spdif uit naar actieve speakers

yulunga

Quote from: s.t. on March  2, 2019, 08:10:10
Tv zou ik koppelen dan via toslink in en dan spdif uit naar actieve speakers

...of via hdmi. Volgens mij heeft de DSM1 die ingangen ook, toch?

s.t.

HDMI zou ook kunnen maar moet dan wel 4K met HDR ondersteunen

raindog

Kun je dan niet beter een exact only Akurate DSM nemen (system hub heet dat tegenwoordig) ?
Dan ben je goedkoper uit dan je huidige DSM upgraden en Volgens mij heeft die exact only ook optisch uit.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

s.t.

Ja dat zou ook een optie zijn. Gaat er dan nog steeds om of de upgrade naar laatste techniek echt nodig is met dit gebruik?

s.t.

#3124
Dubbel post