Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robiwan

Ik kan in het Tunein menu van Kazoo al tijden niet meer zoeken? Dus het zoeken naar zenders moet in het tunein account en dan opslaan onder favorieten, zeer irritant.



Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Marco66

Probleem met Kazoo gevonden, playlist moet in de Linn op visible on staan.
Nu laad hij wel de albums.
Nu nog kijken of ik deze app prettiger vind dan Lumin, die werkt gewoon goed en ziet er lekker fris uit.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

i2Paq

Quote from: Marco66 on February 10, 2019, 12:07:25
Probleem met Kazoo gevonden, playlist moet in de Linn op visible on staan.
Nu laad hij wel de albums.
Nu nog kijken of ik deze app prettiger vind dan Lumin, die werkt gewoon goed en ziet er lekker fris uit.

Maar welke Playlists gebruikt hij dan?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Marco66

Quote from: i2Paq on February 10, 2019, 13:12:33
Maar welke Playlists gebruikt hij dan?

Geen enkele, denk dat de kazoo app gewoon de source "playlist" nodig heeft om te werken schijnbaar.
Lumin app werkte wel gewoon gelijk.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Samro

#3054
Nog een vraagje: Kan ik de signaal detector ook uitschakelen op 1 of andere manier van de LK85?
Quote from: Samro on February  6, 2019, 19:11:19
Ik heb mijn Linn LK85 eindversterker aangesloten deze week. Werkt prima met de Wakonda voorversterker. Nu heb ik een paar luidsprekers verwisseld vandaag en zag ik tot mijn verbazing dat ik vergeten was de eindversterker uit te schakelen alvorens de speakers te verwisselen. Nu werkt de eindversterker nog wel prima, maar deze versterker schakelt na zo'n 10 minuten geen geluidssignaal automatisch uit, dat is normaal. Maar zodra de versterker weer inschakelt hoor ik ineens een vervelende klik/kraak. Nog eens uitgeprobeerd hetzelfde, hoewel de klank prima in orde is. Toch moet er wat aan de han0d zijn, waar zou ik het moeten zoeken volgens jullie? Niet dat ik zo technisch ben, maar misschien kunnen jullie mij op een idee brengen?

xlr8

#3055
Gaat vlgs mij niet extern, wat je wel kan proberen is de gevoeligheid (signal detector) volledig open zetten dan heb je kans dat de amp niet meer zo snel uitschakelt.

Edit:  aan de toegevoegde foto te zien lijkt het dat deze al volledig open staat ?

Samro

Dat heb ik al geprobeerd, maar maakt niks uit. En als ik de detector lager instel gaat de versterker niet aan.
Quote from: xlr8 on February 11, 2019, 12:30:31
Gaat vlgs mij niet extern, wat je wel kan proberen is de gevoeligheid (signal detector) volledig open zetten dat heb je kans dat de amp niet meer zo snel uitschakelt.

xlr8

Ok, dan zou ik niet weten hoe (en of) de inputsense intern omzeild kan worden....  iemand ?

i2Paq

Quote from: Marco66 on February 10, 2019, 14:35:34
Geen enkele, denk dat de kazoo app gewoon de source "playlist" nodig heeft om te werken schijnbaar.
Lumin app werkte wel gewoon gelijk.

Maar bij mij heb ik er helemaal geen last van, is toch vreemd.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Samro

Ok, misschien heeft het krakend inschakelen van de eindversterker ook wel niets te maken met de input signaaldetector. Ik zal de cd speler nog eens rechtstreeks (zonder mijn nieuwe losse dac er tussen) op de Wakonda voorversterker aansluiten morgen. Soms moet je gewoon wat proberen misschien.
Quote from: xlr8 on February 11, 2019, 12:36:37
ZOk, dan zou ik niet weten hoe (en of) de inputsense intern omzeild kan worden....  iemand ?

xlr8

Dat krakend inschakelen heb je dus niet manueel met de power on/off knop maar enkel bij auto sense ?

Samro

Enkel bij auto sense. [/color]
Quote from: xlr8 on February 12, 2019, 01:41:09
Dat krakend inschakelen heb je dus niet manueel met de power on/off knop maar enkel bij auto sense ?

Samro

Het probleem met de versterker is opgelost! Als ik de cd speler namelijk rechtstreeks aansluit (zonder losse dac ertussen) doet de versterker het gewoon perfect! Dus ligt het aan de de Cambridge dac misschien die ik pas had gekocht van Marktplaats (slecht contact misschien?)
Quote from: Samro on February 12, 2019, 10:39:52
Enkel bij auto sense. [/color]

Mitch--

Quote from: Samro on February 12, 2019, 12:05:55
Het probleem met de versterker is opgelost! Als ik de cd speler namelijk rechtstreeks aansluit (zonder losse dac ertussen) doet de versterker het gewoon perfect! Dus ligt het aan de de Cambridge dac misschien die ik pas had gekocht van Marktplaats (slecht contact misschien?)

Of te lage uitgangsspanning om de versterker een trigger te geven om aan te gaan, ken ook
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Samro

Nee daar lag het niet aan, dat had ik al uitgeprobeerd, die stond wel goed ingesteld. Het ligt dus aan de dac.
Quote from: Mitch-- on February 12, 2019, 13:07:15
Of te lage uitgangsspanning om de versterker een trigger te geven om aan te gaan, ken ook

i2Paq

Ook ik heb dat de Linn App. blijft hangen op "waiting for playlists" als ik naar mijn Mediaserver ga. Of ik nu Twonky / Minim oid activeer, ik kom niet bij mijn rips op mijn NAS.

De Sonos heeft geen enkel probleem.

Ik heb dus Verbose logging aangezet en een report naar Linn gestuurd.
Ticket #13283.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Marco66

Quote from: i2Paq on February 14, 2019, 19:24:20
Ook ik heb dat de Linn App. blijft hangen op "waiting for playlists" als ik naar mijn Mediaserver ga. Of ik nu Twonky / Minim oid activeer, ik kom niet bij mijn rips op mijn NAS.

De Sonos heeft geen enkel probleem.

Ik heb dus Verbose logging aangezet en een report naar Linn gestuurd.
Ticket #13283.

Bij mij opgelost door in konfig onder sources playlist op visible on te zetten.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

i2Paq

Quote from: Marco66 on February 14, 2019, 21:34:17
Bij mij opgelost door in konfig onder sources playlist op visible on te zetten.

Ik zie dat als een workarround, het is van de zotte dat je verplicht bent de Playlist als keuze op je toestel aan te zetten als ik geen Playlist heb cq. wil zien.

Ik heb Spotify ook niet zichtbaar als keuze terwijl ik het wel kan starten vanuit Spotify op mijn laptop/iPad.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Marco66

Quote from: i2Paq on February 15, 2019, 08:49:46
Ik zie dat als een workarround, het is van de zotte dat je verplicht bent de Playlist als keuze op je toestel aan te zetten als ik geen Playlist heb cq. wil zien.

Ik heb Spotify ook niet zichtbaar als keuze terwijl ik het wel kan starten vanuit Spotify op mijn laptop/iPad.

Klopt maar als het werkt...
Reden dat ik de Lumin app gebruik oa.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Samro

Helaas te snel gejuicht...Ook met mijn Aune dac die vervelende kraak, en rechtstreeks de cd speler aangesloten hetzelfde probleem nu. Het komt dus niet van de losse Cambridge dac. Maar ik had een paar simpele breedband test luidsprekertjes aangesloten (80 watt!) omdat ik bang was de tweeter van mjn grote speakers op te blazen. Het gekke is nu dat ik met de test luidsprekertjes geen enkele keer een vervelende   kraak heb gehoord bij automatisch inschakelen van de versterker! Ik heb de stereoset de hele middag aan gehad. Het lijkt er dus op dat het probleem zich alleen voordoet op mijn grotere  speakers die gewoon prima klinken.
Quote from: Samro on February 12, 2019, 12:05:55
Het probleem met de versterker is opgelost! Als ik de cd speler namelijk rechtstreeks aansluit (zonder losse dac ertussen) doet de versterker het gewoon perfect! Dus ligt het aan de de Cambridge dac misschien die ik pas had gekocht van Marktplaats (slecht contact misschien?)

i2Paq

Quote from: Marco66 on February 15, 2019, 09:20:24
Klopt maar als het werkt...
Reden dat ik de Lumin app gebruik oa.

Ik begrijp van Linnhelp dat "maybe it is a bug"....

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Robiwan

Space optimisation op het gehoor getuned in konfig. 7 kamer modi's waarvan 45, 57 en 100 Hz op het gehoor hinderlijk zijn. 45 Hz staat op -27 dB (0.041918 octaaf), 57 Hz op -36 dB (0.033535 octaaf) en 100 hz custom filter 1 op -4,5 dB. De rest van de modi's niet gecorrigeerd.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

bmateijsen

Quote from: Robiwan on February 17, 2019, 10:14:18
Space optimisation op het gehoor getuned in konfig. 7 kamer modi's waarvan 45, 57 en 100 Hz op het gehoor hinderlijk zijn. 45 Hz staat op -27 dB (0.041918 octaaf), 57 Hz op -36 dB (0.033535 octaaf) en 100 hz custom filter 1 op -4,5 dB. De rest van de modi's niet gecorrigeerd.

De nieuwe space optimisation werkt veel nauwkeuriger...

Robiwan

#3073
Quote from: bmateijsen on February 17, 2019, 20:11:45
De nieuwe space optimisation werkt veel nauwkeuriger...

je kan modi's niet corrigeren met so in linn account ;)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Samro

Probleem gevonden. Het lag aan de luidsprekers, waar de impedantie van afwijkt, zodat de sensor de speakers niet 'ziet' en dan fouten maakt. Er is dus niks kapot, maar het was wel een hele zoektocht om de'fout' te vinden.
Quote from: Samro on February 16, 2019, 00:45:05
Helaas te snel gejuicht...Ook met mijn Aune dac die vervelende kraak, en rechtstreeks de cd speler aangesloten hetzelfde probleem nu. Het komt dus niet van de losse Cambridge dac. Maar ik had een paar simpele breedband test luidsprekertjes aangesloten (80 watt!) omdat ik bang was de tweeter van mjn grote speakers op te blazen. Het gekke is nu dat ik met de test luidsprekertjes geen enkele keer een vervelende   kraak heb gehoord bij automatisch inschakelen van de versterker! Ik heb de stereoset de hele middag aan gehad. Het lijkt er dus op dat het probleem zich alleen voordoet op mijn grotere  speakers die gewoon prima klinken.