Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

i2Paq

#3000
Linn heeft de logs geanalyseerd en krabt zich ook achter te oren. Het lijkt er op of de playback "gewoon" stopt.
Hierna zien ze dat ik hem Uit/Aan zet in de logs.

Op hun advies de Linn zojuist teruggezet naar fabrieksinstellingen en hierna weer geconfigureerd.

Gisteravond en vanochtend prima gespeeld met TV en TuneIn als bron, nu draait weer Spotify.

Nu maar afwachten.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

jossie

Mijn vraag over het knipperende logo zweeft nog in het rond...
Omni !

i2Paq

Quote from: jossie on January 30, 2019, 08:09:11
Mijn vraag over het knipperende logo zweeft nog in het rond...

Het knippert als je de Linn met de On/Off aanzet of als hij iets lijkt te doen (bv. op het netwerk) waarbij er vertraging optreed.

Maar dat laatste viel mij pas op toen ik het een keertje zag terwijl de Linn bevroor.

Verder brand het zachtjes als de Linn in slaapmode is.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Dr.Bedlo

Quote from: Htdre on January 10, 2019, 13:06:47
Ja ben ook wel benieuwd inderdaad. Mooi is ie zeker. Doet me een beetje denken aan een de recente naim serie.
Alleen bij Linn weet je dat de software goed (beter) is :-) En wat me zo aanspreekt aan Linn is dat het na jaren nog wordt

Met alle respect maar ik  lees meer en meer dat Linn software en netwerk issues kent. Daar heb ik bij Naim geen last van
Quad vintage.

eddy135

Quote from: fred19633 on February  2, 2019, 12:45:54
Met alle respect maar ik  lees meer en meer dat Linn software en netwerk issues kent. Daar heb ik bij Naim geen last van
Waar dan?
Ik lees hier maar over 1 persoon met een probleem...

Draait bij mij ook al 10 jaar feilloos...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dr.Bedlo

Quote from: eddy135 on February  2, 2019, 13:07:55
Waar dan?
Ik lees hier maar over 1 persoon met een probleem...

Draait bij mij ook al 10 jaar feilloos...

Wat je niet wilt lezen, kun je ook niet lezen.
Quad vintage.

Kerkhoffd

Mwah Fred, kwaliteit van het netwerk is vaak debet aan verbindingsproblemen, niet het apparaat dat er ee verbonden is (Linn of Naim). Zo ook hier in het verleden. De NDX van mijn broer wilde hier thuis ook niet koppelen aan het netwerk en viel regelmatig stil tijdens spelen, terwijl mijn Akurate DS feilloos werkte. Is daarom Naim prut? Nee dus. Bleek dat er een kabelbreuk in de groene kabel van  ziggo te zitten tussen de verdeelkast en mijn huis waardoor het netwerk niet stabiel was en waarop de Naim heftiger reageerde. Inmiddels is dit hersteld en nu heeft de NDX geen problemen meer. Snap die vete van de fanboys van Naim of Linn niet zo.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

raindog

Quote from: fred19633 on February  2, 2019, 12:45:54
Met alle respect maar ik  lees meer en meer dat Linn software en netwerk issues kent. Daar heb ik bij Naim geen last van

Met alle respect... als je her en der eens wat leest moet je je ook afvragen wat het echte probleem is. Tegenwoordig worden thuisnetwerken steeds uitgebreider en gecompliceerder. Allerhande modems, routers en switches die aan elkaar geknoopt worden, oud en nieuw door elkaar, het is vaak een ratjetoe bij mensen.

Als er iets in mijn netwerk stabiel is dan zijn het mijn Linn DS(M) streamers en mijn Synology Nas. Werkt altijd, al tien jaar lang, in verschillende configuraties met alle firmware varianten die er sinds die tijd voorbijgekomen zijn. Volgens mij heeft Linn het echt goed op orde.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

i2Paq

Quote from: i2Paq on January 26, 2019, 12:58:48
Linn heeft de logs geanalyseerd en krabt zich ook achter te oren. Het lijkt er op of de playback "gewoon" stopt.
Hierna zien ze dat ik hem Uit/Aan zet in de logs.

Op hun advies de Linn zojuist teruggezet naar fabrieksinstellingen en hierna weer geconfigureerd.

Gisteravond en vanochtend prima gespeeld met TV en TuneIn als bron, nu draait weer Spotify.

Nu maar afwachten.

Het is nu een week geleden sinds ik de Linn een Factory reset heb gegeven en de configuratie opnieuw heb opgebouwd.

Sinds die tijd geen enkel issue meer geweest


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Dr.Bedlo

#3009
Zal best,l. Isseus door eigen ondeskundigheid houd je toch wel.
Quad vintage.

blue-eyes

#3010
Quote from: raindog on February  2, 2019, 13:38:44
Met alle respect... als je her en der eens wat leest moet je je ook afvragen wat het echte probleem is. Tegenwoordig worden thuisnetwerken steeds uitgebreider en gecompliceerder. Allerhande modems, routers en switches die aan elkaar geknoopt worden, oud en nieuw door elkaar, het is vaak een ratjetoe bij mensen.

Als er iets in mijn netwerk stabiel is dan zijn het mijn Linn DS(M) streamers en mijn Synology Nas. Werkt altijd, al tien jaar lang, in verschillende configuraties met alle firmware varianten die er sinds die tijd voorbijgekomen zijn. Volgens mij heeft Linn het echt goed op orde.

Even los van het Linn issue. Netwerken is een expertise. Dat men tegenwoordig met de handige interfaces nu zaken voor elkaar krijgen betekent nog niet dat men netwerken kan maken......
Niet voor niets dat goede netwerk mensen goed betaald worden in de ICT.
Vak apart!

Ook met de Linn kan het in de nuance zitten, of net de verkeerde combi, kabels en hardware. En dan nog de instelling.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dr.Bedlo

#3011
Het lijkt allemaal zo makkelijk maar is in de praktijk helaas vaak niet zo. Dealers snappen er vaak ook niets van. Plug en play ammehoela. Als u hiet klikt, dan ziet u dit. Ja maar vervolgens zie je geheel iets anders. Ach...passe nu sinds mijn nieuwe apparatuur. Werkt feilloos. Zoals het hoort.

Ik werd altijd onzeker over de Nas.had ik die wel goed staan, had ik geen mogelijkheden aangeklikt die ik niet nodig had en  die conflicteerden, had ik wel de goede software. En dat gedoe met rippen. Zelfde verhaal. Met de Core is die onrust geheel weg. Cd in de Core en klaar. Maar ja prijstechnisch uiteraard niet voor iedereen weggelegd.
Quad vintage.

eddy135

Quote from: fred19633 on February  2, 2019, 13:17:52
Wat je niet wilt lezen, kun je ook niet lezen.
Noem je dat respect?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dr.Bedlo

Nee...een rake opmerking.
Quad vintage.

eddy135

Quote from: fred19633 on February  2, 2019, 20:28:25
Nee...een rake opmerking.
Hooguit een persoonlijke mening volgens mij...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Sirius666

Quote from: eddy135 on February  2, 2019, 21:10:13
Hooguit een persoonlijke mening volgens mij...

Dat kan vervolgens ook gewoon een rake opmerking zijn hoor. Alleen nu niet :D

Dr.Bedlo

Dat zou zo kunnen zijn, alleen de conclusie dat maar  een persoon last heeft van software problemen met Linn is onjuist. maar dat wil Eddy dus niet zien cq lezen. Vandaar mijn gerechtvaardigde opmerking. Hoewel ik daar ook geenszins mee bedoel dat alleen Linn daar bovenmatig een probleem mee zou hebben, geenzins Naim heeft daar ook wel last van. hoewel dat meer en meer tot het verleden behoort.
Quad vintage.

Sirius666

Quote from: fred19633 on February  3, 2019, 11:55:02
Dat zou zo kunnen zijn, alleen de conclusie dat maar  een persoon last heeft van software problemen met Linn is onjuist. maar dat wil Eddy dus niet zien cq lezen. Vandaar mijn gerechtvaardigde opmerking. Hoewel ik daar ook geenszins mee bedoel dat alleen Linn daar bovenmatig een probleem mee zou hebben, geenzins Naim heeft daar ook wel last van. hoewel dat meer en meer tot het verleden behoort.

Klopt ook ;) Als je internet het doet en je muziek bedraad af kan spelen dan zou ik het apart vinden als het vervolgens niet goed gaat met Linn ertussen. En dit lees je idd vaker. En aan de andere kant ook genoeg dat het wél goed gaat.

advr

#3019
Al vanaf het begin dat ik de Majik Dsi heb (vanaf het begin) heb ik nog nooit last gehad van uitval of rare dingen. Vaak installeer ik ook alle betas en die doen het ook goed. Tevens heeft mijn Sneaky ook geen problemen. Dat heeft Linn goed voor elkaar. Maar het zijn waarschijnlijk simpeler apparaten dan tegenwoordig..

(Edit: even wat gecorrigeerd :-) )


Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

eddy135

Quote from: fred19633 on February  3, 2019, 11:55:02
Dat zou zo kunnen zijn, alleen de conclusie dat maar  een persoon last heeft van software problemen met Linn is onjuist. maar dat wil Eddy dus niet zien cq lezen. Vandaar mijn gerechtvaardigde opmerking. Hoewel ik daar ook geenszins mee bedoel dat alleen Linn daar bovenmatig een probleem mee zou hebben, geenzins Naim heeft daar ook wel last van. hoewel dat meer en meer tot het verleden behoort.
Ik trek die conclusie niet, en wil nu graag dat je stopt met mij blijven te beschuldigen van dingen niet willen of zien!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dr.Bedlo

#3021
Aan die beschuldiging heb jezelf het grootste aandeel gehad. En wat er mis is aan mijn conclusie en de daarop volgende bewering is mij niet duidelijk.Maar je duld blijkens geen tegengas? Daar kan ik perfect mee functioneren. En zullen we er nu maar een punt achter zetten.
Quad vintage.

Robiwan

Linn DSM majik blijft toch :D. Na wat finetuning op het gehoor met SO in konfig (sommige roommodi's zijn op het gehoor niet storend, dus geen correctie) klinkt het met de Mission M34 speakers gewoon erg fraai en zeker niet des Linns saai. Linn met Wilson Benesch bijvoorbeeld, ik noem geen namen van dealers, is in mijn oren uiterst saai die de muziek geen recht doet.

En zo spelen we vrolijk verder.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

#3023
Toch maar gehouden? Geef je geen ongelijk.
Quad vintage.

raindog

Quote from: fred19633 on February  2, 2019, 12:45:54
Met alle respect maar ik lees meer en meer dat Linn software en netwerk issues kent. Daar heb ik bij Naim geen last van

Quote from: fred19633 on February  3, 2019, 11:55:02
[..] Hoewel ik daar ook geenszins mee bedoel dat alleen Linn daar bovenmatig een probleem mee zou hebben, geenzins Naim heeft daar ook wel last van. hoewel dat meer en meer tot het verleden behoort.

Wordt jij nu niet moe van jezelf Fred? Wat is nou jouw bijdrage hier...?
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)