Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

WouterK and 1 Guest are viewing this topic.

Marco66

#2975
Quote from: i2Paq on January 22, 2019, 10:49:35
Hoe geef jij je Linn een fixed IP?

Vanuit de Linn kan het niet en vanuit de Router alleen via de DHCP.

Je kunt in het menu vd connect box een ip reserveren icm mac adress vd linn.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

i2Paq

Quote from: Marco66 on January 22, 2019, 10:58:21
Je kunt in het menu vd connect box een ip reserveren icm mac adress vd linn.



Dat is wel een "fixed IP" maar vanuit de DHCP, ik geef dit liever in op het apparaat zelf zodat deze geen call hoeft te doen naar de DHCP.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Bama

Quote from: Marco66 on January 22, 2019, 10:58:21
Je kunt in het menu vd connect box een ip reserveren icm mac adress vd linn.



Kan je de vervolgstappen ook laten zien, heb hier allemaal niks mee namelijk :-[

Marco66

Quote from: i2Paq on January 22, 2019, 11:04:20
Dat is wel een "fixed IP" maar vanuit de DHCP, ik geef dit liever in op het apparaat zelf zodat deze geen call hoeft te doen naar de DHCP.

Bij mij werkt dit prima.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Quote from: Bama on January 22, 2019, 11:05:51

Kan je de vervolgstappen ook laten zien, heb hier allemaal niks mee namelijk :-[

Die zijn er niet, gewoon inloggen op je router.
Dan naar aangesloten apparaten en vervolgens het apparaat die je wilt wijzigen een vast ip adres geven middels macadres en wijzigingen opslaan.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje

Quote from: Marco66 on January 22, 2019, 11:26:10
Die zijn er niet, gewoon inloggen op je router.
Dan naar aangesloten apparaten en vervolgens het apparaat die je wilt wijzigen een vast ip adres geven middels macadres en wijzigingen opslaan.
+1
Hier ook in ziggo modem/router fixed ip voor de linn, wel switch, hierop nas en linn en rest van netwerk...
Probleemloos.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

i2Paq

Quote from: denoontje on January 22, 2019, 12:33:54
+1
Hier ook in ziggo modem/router fixed ip voor de linn, wel switch, hierop nas en linn en rest van netwerk...
Probleemloos.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zo zit het hier ook.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

raindog

Hier prima ervaringen met Ziggo Connect router en fixed IP voor de vaste apparaten zoals de Linn. Snel en stabiel, er is eigenlijk nooit iets mee. In brugmodus staan nog twee Linksys routers gekoppeld om mijn netwerk in huis uit te breiden, ook dat gaat prima icm. De Ziggo Connect.

De Ziggo XL mediabox als router gebruiker, dat is wel drama.. maar dat vind men bij Ziggo zelf ook inmiddels.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

i2Paq

Inmiddels via het Linn Forum het advies gekregen eens met PuTTY de zaak te loggen en dat gaan we dan maar eens doen.

PuTTY installeren en dan connecten met RAW naar IP-adres:2323 en natuurlijk een permanente logging.

We gaan zien wat dat opleverd.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Martin!!!

Het Linn Forum is al sinds oktober vorig jaar uit de lucht  :withstupid:
mainly British stuff

mradem

Quote from: mradem on January 17, 2019, 19:24:35
Iemand die hier ervaring mee heeft? Hoort dit of niet om te beginnen.. :P
Voor de geïnteresseerde, probleem lag aan de browser.

Ik kan overigens een set Linn zilver interlinks overnemen maar daar zitten andere pluggen op dan de standaard Linn RCA. Heeft iemand daar een nuttig advies over?

bmateijsen

Quote from: mradem on January 22, 2019, 19:05:46
Voor de geïnteresseerde, probleem lag aan de browser.

Ik kan overigens een set Linn zilver interlinks overnemen maar daar zitten andere pluggen op dan de standaard Linn RCA. Heeft iemand daar een nuttig advies over?

Dan zijn ze door iemand gesoldeerd.... als de soldering prima is, dan kan je ze natuurlijk proberen. Linn Silver is door een Linn dealer ook op de rol te bestellen.
Ik heb echter in het verleden al zeer slecht soldeerwerk gezien, dus tja, niet iedereen kan dat ;)

mradem

Quote from: bmateijsen on January 22, 2019, 19:10:18
Dan zijn ze door iemand gesoldeerd.... als de soldering prima is, dan kan je ze natuurlijk proberen. Linn Silver is door een Linn dealer ook op de rol te bestellen.
Ik heb echter in het verleden al zeer slecht soldeerwerk gezien, dus tja, niet iedereen kan dat ;)

Ok dat blijft dus tricky. Met name vanwege de afmeting en dus ook de prijs was dat wel interessant. Standaard begint bij 1,2 meter?

bmateijsen

Quote from: mradem on January 22, 2019, 19:23:05
Ok dat blijft dus tricky. Met name vanwege de afmeting en dus ook de prijs was dat wel interessant. Standaard begint bij 1,2 meter?

Klopt standaard is 1,2m. Ik zou ze ook niet korter nemen.

mradem

Quote from: bmateijsen on January 22, 2019, 19:50:45
Klopt standaard is 1,2m. Ik zou ze ook niet korter nemen.

Om welke reden?

i2Paq

#2990
Quote from: Martin!!! on January 22, 2019, 18:51:46
Het Linn Forum is al sinds oktober vorig jaar uit de lucht  :withstupid:

Op WigWam is een nieuw Linn Owners Forum  O0

Overigens is de Linn net weer gecrashed. In de logging zie ik een soort van searchaanvraag komend vanaf mijn, nieuwe, TV die ook in het netwerk hangt.
Hierna stopt de Linn met reageeen.

Ik was even vergeten dat deze nieuwe TV ook in het netwerk hangt in verband met Ambilight en Hue.

Ik zag het gebeuren, het Linn logo knipperde op de Linn en de Spotify stream stopte net nadat ik de TV aanzette.

De log is veilig en een nieuwe gestart, eens kijken wat de volgende freeze brengt.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Martin!!!

Het WigWam forum ken ik (uiteraard) ook op het forum van Lejonklou is veel informatie over Linn terug te vinden cq te vergaren.
mainly British stuff

bmateijsen

Quote from: mradem on January 22, 2019, 20:00:12
Om welke reden?

Klinkt minder en vaak omdat iemand heeft lopen knutselen ;)

i2Paq

Zojuist tijdens het spelen van Spotify gebeurde het weer, de Linn geheel bevroren.

In de PuTTY log 1-2-3 niets vreemds.

Gelukkig had ik Kazoo open met Verbose logging aan en kon ik de crash-rapports naar Linn versturen waarna ik de bevestiging kreeg dat er een ticket was aangemaakt.

Omdat ik al contact had met Linn tevens de PuTTY log naar ze verstuurd.

Nu maar afwachten.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

jossie

Als een apparaat écht bevriest staat meestal 'n processor vast. Een te lage voedingsspanning of onregelmatigheid daarin kan dat veroorzaken. Hoe oud is de Linn?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Omni !

i2Paq

Quote from: jossie on January 24, 2019, 20:22:15
Als een apparaat écht bevriest staat meestal 'n processor vast. Een te lage voedingsspanning of onregelmatigheid daarin kan dat veroorzaken. Hoe oud is de Linn?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Even 2 jaar oud, nog /- 2.5 jaar garantie.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

jossie

Kun je de Linn zonder netwerk aansluiten en kijken of het dan ook gebeurd?
Omni !

jossie

Quote from: i2Paq on January 22, 2019, 20:50:09
Op WigWam is een nieuw Linn Owners Forum  O0

Overigens is de Linn net weer gecrashed. In de logging zie ik een soort van searchaanvraag komend vanaf mijn, nieuwe, TV die ook in het netwerk hangt.
Hierna stopt de Linn met reageeen.

Ik was even vergeten dat deze nieuwe TV ook in het netwerk hangt in verband met Ambilight en Hue.

Ik zag het gebeuren, het Linn logo knipperde op de Linn en de Spotify stream stopte net nadat ik de TV aanzette.

De log is veilig en een nieuwe gestart, eens kijken wat de volgende freeze brengt.

Netwerk eraf en tv aanzetten (eerst ff af laten koelen). Mogelijk trekt de tv veel stroom bij opstarten (eerlijk gezegd zou me dat anno 2019 verbazen maar ja...).

Heb je fancy cat kabels? Probeer UTP cat5E. Geen S kabels, die veroorzaken aardlussen.
Omni !

i2Paq

Er is uitgebreide logging gestuurd naar Linn en ik ga eerst wachten op wat zij hebben te melden voordat ik de hele zaak overhoop ga gooien.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

jossie

Quote from: i2Paq on January 22, 2019, 20:50:09

Ik zag het gebeuren, het Linn logo knipperde op de Linn en de Spotify stream stopte net nadat ik de TV startte.

Knippert dat logo bij bepaalde acties of verder nooit? Dan heb je een voedingsprobleem. Kan ook in een slechte verbinding ergens in het stroomcircuit zitten (WCD, stekker). Maar lijkt meer op de Linn dan. Zit de netsnoer goed aangedrukt in de Linn?
Omni !