Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Iemand al Melco Cat kabels gebruikt icm Linn? Als Exaktlink and Switch>Streamer link?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Brammus

Weet iemand of ik zonder problemen een paar actieve subs aan de Majik DSM kan knopen via high-level aansluiting.

Ik zit te denken aan 1 of 2 SVS sb1000's ter ondersteuning van mijn WB'S.

B.v.d. Gr. Bram

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

i2Paq

Quote from: Brammus on July  5, 2018, 14:13:21
Weet iemand of ik zonder problemen een paar actieve subs aan de Majik DSM kan knopen via high-level aansluiting.

Ik zit te denken aan 1 of 2 SVS sb1000's ter ondersteuning van mijn WB'S.

B.v.d. Gr. Bram

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Als je Googled dan zul je zien dat dit een oplossing kan zijn.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Brammus

Quote from: i2Paq on July  5, 2018, 15:26:17
Als je Googled dan zul je zien dat dit een oplossing kan zijn.
Vriendelijk bedankt voor je nuttige bijdrage. ^

Dit zegt Linn klantenservice er iig van.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

raindog

Volgens mij snappen ze het high-level aansluitconcept van actieve subwoofers niet helemaal bij Linn, het is namelijk nauwelijks belastend voor de eindversterker. Ik heb in ieder geval prima ervaringen met high-level aansluitingen, ook op een Linn DSM.

Nu moet ik wel zeggen dat niet iedere fabrikant van subwoofers even veel aandacht geeft aan high-level verbindingen. Ooit een sub gehad van B&W die line level toch echt wel duidelijk stiller (minder brom/ruis) en strakker klonk.
Met Rel en BK echter prima ervaringen, die adviseren vaak ook high-level gebruik bij stereo toepassing. SVS heb ik geen ervaring mee.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Brammus

Quote from: raindog on July  5, 2018, 19:07:32
Volgens mij snappen ze het high-level aansluitconcept van actieve subwoofers niet helemaal bij Linn, het is namelijk nauwelijks belastend voor de eindversterker. Ik heb in ieder geval prima ervaringen met high-level aansluitingen, ook op een Linn DSM.

Nu moet ik wel zeggen dat niet iedere fabrikant van subwoofers even veel aandacht geeft aan high-level verbindingen. Ooit een sub gehad van B&W die line level toch echt wel duidelijk stiller (minder brom/ruis) en strakker klonk.
Met Rel en BK echter prima ervaringen, die adviseren vaak ook high-level gebruik bij stereo toepassing. SVS heb ik geen ervaring mee.
Vriendelijk bedankt, daar kan ik wat mee. Het gaat er met name om dat ik hem niet om zeep kan helpen via de speaker terminals. Hoe dit precies werkt gaat mijn kennis te boven namelijk en dan is enige bevestiging wel prettig. [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

bmateijsen

Quote from: Brammus on July  5, 2018, 19:11:39
Vriendelijk bedankt, daar kan ik wat mee. Het gaat er met name om dat ik hem niet om zeep kan helpen via de speaker terminals. Hoe dit precies werkt gaat mijn kennis te boven namelijk en dan is enige bevestiging wel prettig. [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk



Waarom zou je ze high-level willen aansluiten?

Brammus

Quote from: bmateijsen on July  5, 2018, 20:07:03
Waarom zou je ze high-level willen aansluiten?
Eigenlijk enkel omdat ik dat hier op het forum regelmatig lees en hoor. Er wordt beweerd dat dit muzikaler zou zijn vanwege het volledige signaal dat de sub dan krijgt.

Maar of dit alleen bij surroundrecievers zo is weet ik eigenlijk niet. Klinkt wel aannemelijk nu ik er zo over denk. 2.0 vs 5.1 zeg maar.


Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

raindog

Quote from: Brammus on July  5, 2018, 20:33:23
Eigenlijk enkel omdat ik dat hier op het forum regelmatig lees en hoor. Er wordt beweerd dat dit muzikaler zou zijn vanwege het volledige signaal dat de sub dan krijgt.

Maar of dit alleen bij surroundrecievers zo is weet ik eigenlijk niet. Klinkt wel aannemelijk nu ik er zo over denk. 2.0 vs 5.1 zeg maar.


Ook line-level uit op een majik dsm geeft een volledig signaal. Er zit geen interne crossover voor.

Belangrijkste verschil tussen high-level en line-level zit 'm er volgens mij vooral in dat het line-level signaal direct na de voorversterkerfase wordt uitgegeven en het high-level signaal ook door de eindversterking is gegaan. Bij eindversterkers die best wel wat kleuren in het laag kan daardoor een verschil ontstaan in die twee signalen. Theoretisch zal line-level doorgaans het meest optimale signaal bieden met de minste vervorming. Met een high-level aansluiting is het echter volgens velen, en ik deel die ervaring enigzins, makkelijker om sub en speakers goed te integreren, omdat ze allebei exact hetzelfde signaal krijgen.

Ondanks goede ervaringen met high-level staat mijn Linn tegenwoordig gewoon via Line-level (Linn black interlink) aangesloten op een Rythmik sub en dat gaat uitstekend.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Brammus

Quote from: raindog on July  5, 2018, 21:09:02
Ook line-level uit op een majik dsm geeft een volledig signaal. Er zit geen interne crossover voor.

Belangrijkste verschil tussen high-level en line-level zit 'm er volgens mij vooral in dat het line-level signaal direct na de voorversterkerfase wordt uitgegeven en het high-level signaal ook door de eindversterking is gegaan. Bij eindversterkers die best wel wat kleuren in het laag kan daardoor een verschil ontstaan in die twee signalen. Theoretisch zal line-level doorgaans het meest optimale signaal bieden met de minste vervorming. Met een high-level aansluiting is het echter volgens velen, en ik deel die ervaring enigzins, makkelijker om sub en speakers goed te integreren, omdat ze allebei exact hetzelfde signaal krijgen.

Ondanks goede ervaringen met high-level staat mijn Linn tegenwoordig gewoon via Line-level (Linn black interlink) aangesloten op een Rythmik sub en dat gaat uitstekend.


Duidelijk verhaal, thx.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

i2Paq

Quote from: Brammus on July  5, 2018, 17:55:47
Vriendelijk bedankt voor je nuttige bijdrage. ^

Dit zegt Linn klantenservice er iig van.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Excuses, ik dacht dat je de Line Outputs bedoelde en vandaar dat ik refereerde aan verhalen die ik las waarbij men deze dus ook zo gebruikte.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

mradem

Quote from: raindog on July  5, 2018, 21:09:02
Ook line-level uit op een majik dsm geeft een volledig signaal. Er zit geen interne crossover voor.

Belangrijkste verschil tussen high-level en line-level zit 'm er volgens mij vooral in dat het line-level signaal direct na de voorversterkerfase wordt uitgegeven en het high-level signaal ook door de eindversterking is gegaan. Bij eindversterkers die best wel wat kleuren in het laag kan daardoor een verschil ontstaan in die twee signalen. Theoretisch zal line-level doorgaans het meest optimale signaal bieden met de minste vervorming. Met een high-level aansluiting is het echter volgens velen, en ik deel die ervaring enigzins, makkelijker om sub en speakers goed te integreren, omdat ze allebei exact hetzelfde signaal krijgen.

Ondanks goede ervaringen met high-level staat mijn Linn tegenwoordig gewoon via Line-level (Linn black interlink) aangesloten op een Rythmik sub en dat gaat uitstekend.

Ik doe het ook gewoon op de line level. Werkt prima.

Cyreg

op Hi-level pak je dan het klankkarakter vd versterker mee, die je speakers aanstuurt en lijkt me voor stereo 'n betere optie (vroeger met REL Storm 2 uitgeprobeerd)
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Htdre

Ik kan het niet helemaal vinden hier. Maar iemand verkoopt een Linn klimax renew dsm/1.
Is dat hetzelfde als een Linn klimax dsm/1? Enkel dan nog de 'oude' behuizing?

Mitch--

Quote from: Htdre on August  1, 2018, 14:08:12
Ik kan het niet helemaal vinden hier. Maar iemand verkoopt een Linn klimax renew dsm/1.
Is dat hetzelfde als een Linn klimax dsm/1? Enkel dan nog de 'oude' behuizing?

Is hetzelfde binnenwerk als de DSM/1 inderdaad maar in een andere behuizing, niet zozeer oudere. Dit is een optie die Linn aanbied aan klanten die hun speler upgraden en de 'oude' printplaat overhouden, die kan dan weer spelend worden gemaakt.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Htdre

Dat scheelt nogal. Tweedehands rond de 4000. Meer dan 10.000 nieuw. WoW dankjewel

Mitch--

Quote from: Htdre on August  1, 2018, 18:12:32
Dat scheelt nogal. Tweedehands rond de 4000. Meer dan 10.000 nieuw. WoW dankjewel

Vergeet niet dat de normale Klimax natuurlijk niet voor niets zo duur is, de behuizing doet heel veel en die krijg je er bij een Renew niet bij ;)

Tevens krijg je nu met een DSM/1 geen Katalyst oid... maja das ook weer een serieuze investering
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Sopper

Quote from: Htdre on August  1, 2018, 18:12:32
Tweedehands rond de 4000

+/- €4.500
Veel goedkoper heb ik ze nog niet gezien
(Renew DSM/0 is iets goedkoper)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

bmateijsen

Quote from: Htdre on August  1, 2018, 18:12:32
Dat scheelt nogal. Tweedehands rond de 4000. Meer dan 10.000 nieuw. WoW dankjewel

Wij hebben nog een occasion Klimax DSM met Katalyst... Dus laatste specificaties en ook echt Klimax... Die laat die renew echt verbleken ;)

Htdre

Snap ik. Alleen helaas ook een prijs die mij laat verbleken :-)
(Goede deal hoor, maar helaas boven budget:-)) maar ik kom zeker eens langs bij jullie!

i2Paq

Is er een andere applicatie die ik kan gebruiken voor het sturen van TuneIn naar mijn Linn?

Kazoo is sinds de laatste update in mei niet meer bruikbaar voor mij omdat hij custom Urls niet meer speelt.

Linn is op de hoogte maar zegt dat ik de enige ben of iig. dat er weinig mensen met problemen zijn en brengen pas "ergens eind 2017" en update/fix uit, if ever.  :crazy:

Ik heb een abo bij oa. DI.fm en dan krijg je dus custom Urls om te spelen in je streamer.

Ben zelfs in staat een Sonos te kopen want de Linn is nu gewoon waardeloos om te streamen  >:(

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Dirk

kan je geen Roon draaien op je Linn?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

i2Paq

Quote from: Dynky on August  5, 2018, 12:17:05
kan je geen Roon draaien op je Linn?

Dat zal dan op een externe Pc dan wel NAS moeten en daar wil ik niet aan.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

bmateijsen

Je kan toch gewoon je inlog gebruiken bij internetradio? Als die custom url's in je tunein staan, dan neem je die gelijk mee.
Dus gewoon naar koffie en klik op radio. Als die nu op worldwide of netherlands of zoiets staat, klik je op pijltjes achter het blokje en kan je je eigen user-id invullen.

Quote from: i2Paq on August  5, 2018, 12:02:22
Is er een andere applicatie die ik kan gebruiken voor het sturen van TuneIn naar mijn Linn?

Kazoo is sinds de laatste update in mei niet meer bruikbaar voor mij omdat hij custom Urls niet meer speelt.

Linn is op de hoogte maar zegt dat ik de enige ben of iig. dat er weinig mensen met problemen zijn en brengen pas "ergens eind 2017" en update/fix uit, if ever.  :crazy:

Ik heb een abo bij oa. DI.fm en dan krijg je dus custom Urls om te spelen in je streamer.

Ben zelfs in staat een Sonos te kopen want de Linn is nu gewoon waardeloos om te streamen  >:(