Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rudi64

Quote from: Mitch-- on May 11, 2018, 10:30:07
Ach ja, je moet altijd iets te wensen hebben he als ik het zo hoor ;)

Zo is het.. :clapping: ;D
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Welke stroomkabels zitten er tegenwoorden standaard bij Linn apparatuur geleverd? Nog steeds de Longwell P-2011 of is dit inmiddels iets anders geworden?

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

Quote from: Mitch-- on May 17, 2018, 12:55:26
Welke stroomkabels zitten er tegenwoorden standaard bij Linn apparatuur geleverd? Nog steeds de Longwell P-2011 of is dit inmiddels iets anders geworden?


Tijdelijk is er iets anders geleverd dan Longwell, nu op de connectors staat nog steeds Longwell

Cyreg

#2578
Quote from: Mitch-- on May 17, 2018, 12:55:26
Welke stroomkabels zitten er tegenwoordig standaard bij Linn apparatuur geleverd?
Nog steeds de Longwell P-2011 of is dit inmiddels iets anders geworden?

Ik heb 2 Longwell pc's in gebruik op sources met als tekst ondermeer P-2004 en P-2005, die leest van IEC naar Schuko (verkeerd om?)
Zullen dan wel geen door Linn geleverde pc's zijn....?

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Dr.Bedlo

Vorige week een uitzonderlijke en uitgebreide luistersessie gedaan met de Linn DSM Streamer en de Naim Uniti Nova, Maar de uitkomst willen jullie niet weten.
Quad vintage.

Rudi64

Inderdaad, geen interesse voor.. :D
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Dr.Bedlo

Quote from: Rudi64 on May 18, 2018, 12:04:30
Inderdaad, geen interesse voor.. :D

En dat is maar goed ook.
Quad vintage.

bert de melker

Nou ik wil het wel weten Fred [emoji848]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Dr.Bedlo

Quote from: bert de melker on May 18, 2018, 12:19:18
Nou ik wil het wel weten Fred [emoji848]


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Ok....laat ik vooropstellen dat de verschillen niet zo heel groot zijn als weleens word beweerd door zowel het Linn kamp als het Naim kamp.Naim is bekend om zijn zogenaamde PRAT , en dat houd simpelweg in dat je meegaat in de muziek, een stukje emotie zeg maar. Terwijl Linn door de Naimies word geassocieerd met een saaie dode klank. Natuurlijk allemaal sterk overdreven, maar een kern van waarheid zit er wel enigzins in.
Nu mijn Naim Nova goed is ingespeeld ( althans dat dacht ik) en ik tussens neus en lippen al vernam dat de Nova meer naar de Linnsound  tendeerde was ik wel oorgierig geworden. Want als de gedetaileerheid en het stereobeeld naar Linn trokken dan was ik wel getrigerd.

Ik dus naar de hifihandel en mijn eigen speakers meegenomen (Harbeth 30.1) en ja...ik moet eerlijk zeggen dat beide kwa geluid veel opelkaar leken. het klankkarakter was bij de Linn meer uitgesproken in de zin van de pure hifiwaarden zoals resolutie, focus, en noem het allemaal maar op. dat was bij Naim minder, maar ook niet veel minder. Wat uiteindelijk de doorslag gaf was iets meer body en beleving bij de Naim. dat spreekt mij toch meer aan. En ja , ik kan het niet anders zeggen , de wirwar van apparaten bij Linn waardoor je als onbekende van Linn apparaten toch wel word geintimideerd. daar snap je geen hout meer van. Naim is wat dat betreft een stuk duidelijker geworden.
Maar ik kan mij voorstellen dat je even zo goed voor Linn kunt kiezen.



Quad vintage.

Bama

#2584
Vorige week bij mijn collega naar zijn uniti Nova gaan luisteren op een setje dynaudio en was not my cup of tea zullen we maar zeggen. Ik kan het niet zo mooi uitleggen als jij maar een deel is natuurlijk ook smaak. Alleen het gesodemieter wat je overal ineens leest dat door een software update het apparaat ineens totaal anders klinkt. :wacko:

Maar goed om te lezen dat je blij bent met je eigen spullen en grappig om te lezen dat je verward raakt van Linn spullen ik heb juist altijd hetzelfde gehad met de Naïm spullen. ;)

Volgende week krijgt mijn Lp12 een update.
Lingo wordt radikal
Linto wordt urika
Ekos 2 wordt ekos se
Element moet ik nog even naar kijken.
Ben benieuwd.

Ik heb nog een Linn sneaky die ik minder gebruik sinds mijn Trinnov Roon accepteert maar ik ga voor het mooie toch nog een Akurate ds kopen waarschijnlijk, staat leuker in mijn rek al is me ook een Aurender a10 aangeboden voor een nette prijs en dat heb ik ook altijd een mooi apparaat gevonden. :dozingoff:

Dr.Bedlo

#2585
Dat kan, hoewel ik dan de Dynaudios met alle respect voor Naim een verkeerde keuze vind. Ja ik geef je gelijk op een gegeven had Naim een modellen politiek waar geen touw meer aan was vast te knopen. Maar dat heeft zich gelukkig gekeerd. Ja inderdaad het zal een duidelijke keuze zijn. Kan mij goed voorstellen dat ik ook wel weer kan leven met een Linn....persoonlijke voorkeur zal ik maar roepen.
Denk ook dat Naim bewust heeft gekozen met de software voor een meer algemeen geaccepteerd klankbeeld, en dat neigt naar Linn. Dat word lang niet door een ieder gewaardeerd.De beleving is namelijk een stuk minder geworden bij de Uniti serie. Bij de classic series zit het nog wel goed heb ik vernomen.
Quad vintage.

bert de melker

Nou Bama die Aurender A 10 is geweldig zo mooi daar ga je geen spijt van krijgen .
Fred bedankt voor je uitleg leuk om te lezen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Bama

Quote from: fred19633 on May 18, 2018, 12:50:26
Dat kan, hoewel ik dan de Dynaudios met alle respect voor Naim een verkeerde keuze vind. Ja ik geef je gelijk op een gegeven had Naim een modellen politiek waar geen touw meer aan was vast te knopen. Maar dat heeft zich gelukkig gekeerd. Ja inderdaad het zal een duidelijke keuze zijn. Kan mij goed voorstellen dat ik ook wel weer kan leven met een Linn....persoonlijke voorkeur zal ik maar roepen.

Ik denk dat het beide mooie merken zijn en jouw speakers hebben ook met beiden een mooie match denk ik.
De ene houdt van blond en de ander van een brunette ;)

Dr.Bedlo

Quad vintage.

Mitch--

Quote from: fred19633 on May 18, 2018, 12:40:45
Ok....laat ik vooropstellen dat de verschillen niet zo heel groot zijn als weleens word beweerd door zowel het Linn kamp als het Naim kamp.Naim is bekend om zijn zogenaamde PRAT , en dat houd simpelweg in dat je meegaat in de muziek, een stukje emotie zeg maar. Terwijl Linn door de Naimies word geassocieerd met een saaie dode klank. Natuurlijk allemaal sterk overdreven, maar een kern van waarheid zit er wel enigzins in.
Nu mijn Naim Nova goed is ingespeeld ( althans dat dacht ik) en ik tussens neus en lippen al vernam dat de Nova meer naar de Linnsound  tendeerde was ik wel oorgierig geworden. Want als de gedetaileerheid en het stereobeeld naar Linn trokken dan was ik wel getrigerd.

Ik dus naar de hifihandel en mijn eigen speakers meegenomen (Harbeth 30.1) en ja...ik moet eerlijk zeggen dat beide kwa geluid veel opelkaar leken. het klankkarakter was bij de Linn meer uitgesproken in de zin van de pure hifiwaarden zoals resolutie, focus, en noem het allemaal maar op. dat was bij Naim minder, maar ook niet veel minder. Wat uiteindelijk de doorslag gaf was iets meer body en beleving bij de Naim. dat spreekt mij toch meer aan. En ja , ik kan het niet anders zeggen , de wirwar van apparaten bij Linn waardoor je als onbekende van Linn apparaten toch wel word geintimideerd. daar snap je geen hout meer van. Naim is wat dat betreft een stuk duidelijker geworden.
Maar ik kan mij voorstellen dat je even zo goed voor Linn kunt kiezen.

Wirwar van apparaten bij Linn...?!  :butbut: mijn god, hogere Naim-kunde, een studie naar alle opties mbt voedingen (etc etc etc etc etc etc........) is volgens mij een universitaire opleiding?! Om over de gevoeligheid voor kabels nog maar te zwijgen... :-X
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dr.Bedlo

Gelukkig grotendeels verleden tijd.
Quad vintage.

Mitch--

nog even wat, ik heb nu een Majik Exaktbox, hierin zitten zowel de 8 dac's als de 8 eindversterkers, maar is deze ook te combineren met een Akurate Exakbox ? Dus dan gebruik je slechts de eindversterkers en gebruik je de da's van de Akurate Exaktbox? Of kan dit niet..?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Dr.Bedlo

Quad vintage.

bmateijsen

Quote from: Mitch-- on May 21, 2018, 12:03:02
nog even wat, ik heb nu een Majik Exaktbox, hierin zitten zowel de 8 dac's als de 8 eindversterkers, maar is deze ook te combineren met een Akurate Exakbox ? Dus dan gebruik je slechts de eindversterkers en gebruik je de da's van de Akurate Exaktbox? Of kan dit niet..?

Soms helpt het om zelf op onderzoek te gaan ;).
http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/Majik_ExaktBox-I#Back_Panel_Connections

Mitch--

Quote from: bmateijsen on May 21, 2018, 19:39:30
Soms helpt het om zelf op onderzoek te gaan ;).
http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/Majik_ExaktBox-I#Back_Panel_Connections

Gezien, maar ik dacht misschien is er meer kennis, vragen staat vrij :)

NOg eentje, op een PVC vloer, wat zal ik nemen, Soundcare Superspikes of Linn Skeets?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

Quote from: Mitch-- on May 22, 2018, 09:06:10
Gezien, maar ik dacht misschien is er meer kennis, vragen staat vrij :)

Maar een analoge ingang is een analoge ingang toch ;).

QuoteNOg eentje, op een PVC vloer, wat zal ik nemen, Soundcare Superspikes of Linn Skeets?

Skeets.

Rudi64

Quote from: Mitch-- on May 22, 2018, 09:06:10
Gezien, maar ik dacht misschien is er meer kennis, vragen staat vrij :)

NOg eentje, op een PVC vloer, wat zal ik nemen, Soundcare Superspikes of Linn Skeets?

Op PVC skeets, op hardere ondergrond zoals een tegelvloer soundcare superspikes.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

Quote from: Rudi64 on May 22, 2018, 15:00:47
Op PVC skeets, op hardere ondergrond zoals een tegelvloer soundcare superspikes.

Omdat??

Rudi64

Quote from: garmtz on May 25, 2018, 15:44:12
Omdat??


Omdat ik beide heb uitgeprobeerd bij me thuis op tegelvloer (M140) en ik tot deze conclusie kwam.. ;)
Tevens ook op Linn fora gelezen dat skeets beter zijn op zachtere ondergrond.
Onder de stands van de Akudoriks gebruik ik nu SSC netpoints 300.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

Quote from: Rudi64 on May 25, 2018, 15:55:48

Omdat ik beide heb uitgeprobeerd bij me thuis op tegelvloer (M140) en ik tot deze conclusie kwam.. ;)
Tevens ook op Linn fora gelezen dat skeets beter zijn op zachtere ondergrond.
Onder de stands van de Akudoriks gebruik ik nu SSC netpoints 300.

En zijn laminaat, parket of houten vloerdelen dan 'zacht' of 'hard'? Bij steen en tapijt/vloerbedekking weet ik het antwoord wel... ;)