Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Cyreg

#2475
wat is er dan klankmatig mis met de wel bekende Linn K20 LSkabel??

of moet alles biwired?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Rudi64

Quote from: Cyreg on January  7, 2018, 12:27:58
wat is er dan klankmatig mis met de wel bekende Linn K20 LSkabel??

of moet alles biwired?

Ik zou het niet weten..deze heb ik nooit uitgeprobeerd.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

Quote from: Cyreg on January  7, 2018, 12:27:58
wat is er dan klankmatig mis met de wel bekende Linn K20 LSkabel??

of moet alles biwired?

Niks, hoezo?

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

mradem

#2478
edit

Htdre

Vraagje over space optimisation. Ik heb nog geen speakers. Maar zouden jullie speakers nemen welke compatibel zijn of maakt dat niet zoveel uit?

bmateijsen

Quote from: Htdre on January 26, 2018, 14:57:06
Vraagje over space optimisation. Ik heb nog geen speakers. Maar zouden jullie speakers nemen welke compatibel zijn of maakt dat niet zoveel uit?

Space optimization kan altijd... ook als de luidsprekers niet in de database staan. Het is wel verstandig om Space Optimization te laten doen door een dealer die dit ook echt kan. Het is niet alleen maar kamer invoeren en klaar... Je moet tune-dem doen en je moet daarna de filters checken en aanpassen.

garmtz

Quote from: Rudi64 on January  7, 2018, 09:26:23
Ik heb gewoon voor zeker gespeeld en volledig met K400 bekabeld, wel afgewerkt met de Deltron pluggen.
Zo een grote kost is 2de hands K400 nu ook niet, zeker als je ze vergelijkt met de recente veel duurdere K200 die ik persoonlijk
niet zo goed vind..maar daar verschillen de meningen nu over.
Ik heb voor de Exaktlink en voor switch-DSM geopteerd voor de AudioQuest cinnamon , bracht toch wat verfijning in mijn set en ook, je kan er geen buil aan vallen qua kost...dus misschien gewoon even proberen?


Ik vind de nieuwe K200 juist beter dan de 'oude' K200 (K400 in tweeën geknipt). Wat beviel jou niet aan de nieuwe K200?

Rudi64

#2482
Quote from: garmtz on January 28, 2018, 20:38:32
Ik vind de nieuwe K200 juist beter dan de 'oude' K200 (K400 in tweeën geknipt). Wat beviel jou niet aan de nieuwe K200?

Bij een dealer hebben we de K200 vergeleken met zoals bij u een K400 in twee  geknipt.
De meeste vonden de K200 beter maar ik vond dat er bij de K200 iets miste, het geheel klopte naar mijn gevoel beter met
de K400...de K200 is naar mijn gevoel meer open maar mist de sprankeling-timing van de de K400 als ik het moet beschrijven.
De K200 vind ik zeker geen slechte kabel..
maar Ik vind dan alles in acht genomen de prijs buiten proporties naar mijn mening..bijna het dubbele voor een single wire.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Teejoo

Sinds dit weekend na heel wat jaren geleden ook weer Linn eigenaar: een Linn Majik DS, digitaal aangesloten op de Arcam AV860. Alleen nog even kijken hoe ik de IR code van de Arcam kan omzetten. Beide apparaten reageren op dezelfde codereeks.

blue-eyes

Dat is niet moeilijk Theo!

In de handleiding staat hoe. In het menu de AB code op 19 instellen (uit mijn hoofd) en de AB omzetten naar een andere code, conform tabel achter in de handleiding.

Been there, done that :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Thanks! Ik gebruik de origine ab niet, maar moet de Pronto ook even omprogrammeren.

gast2018

Ik heb af en toe maar zeker de laatste tijd het volgende, als ik internet radio luister hapert de steam soms. Zo om de 30 sec een paar tellen geen geluid. Vorige week was dat het geval en vandaag ook weer. Inmiddels ben ik er achter dat er dan een davaar update staat. Als ik deze gedaan heb is het probleem verholpen.

Mijn Majik is van 2011,  zijn er meer mensen die dit hebben?

Kerkhoffd

Had hetzelfde met de Akurate DS (draaide overigens op Davaar 37). Minder frequent dan jij weliswaar, maar op een middagje luisteren toch een keer of twee, drie dat de stream stopte. En alleen bij radio. Niet bij een Qobuz stream. Na de upgrade naar Davaar 60 (laatste versie) de afgelopen dagen niet meer voorgekomen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Mitch--

Weet niet of het 'electronisch' uitmaakt, maar kan je als je 4 kanalen per speaker moet aansluiten (Linn Exakt), dus in totaal 4 keer + en 4 keer - moet aansluiten, alle +'en door 1 kabel met 4 aders laten lopen en alle -'en door 1 kabel met 4 aders laten lopen? Of gaat dit lading technisch gezien niet goed??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: Mitch-- on January 30, 2018, 05:40:47
Weet niet of het 'electronisch' uitmaakt, maar kan je als je 4 kanalen per speaker moet aansluiten (Linn Exakt), dus in totaal 4 keer + en 4 keer - moet aansluiten, alle +'en door 1 kabel met 4 aders laten lopen en alle -'en door 1 kabel met 4 aders laten lopen? Of gaat dit lading technisch gezien niet goed??

Iemand......?  :(
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

eddy135

Lijkt mijn geen probleem geven...hooguit zullen de verschillende signalen erkaar wel enigzins beinvloeden, in ieder geval  anders dan bij + - door de zelfde kabel.

Maar of je dat gaat horen vraag ik me af.. :-\

Gewoon proberen, dus!
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Teejoo

Heeft iemand voor mij de rc5 ir codes voor de Linn DS spelers? Het leren vanuit de ab lukt niet erg.

Ik heb het nodig voor de Pronto

Teejoo

Waar kan ik zoeken in de Kazoo app? Ik bedoel dus gewoon naam intoetsen en zoeken.

Kan het niet vinden...

denoontje

klik
Quote from: Teejoo on February  5, 2018, 20:36:13
Waar kan ik zoeken in de Kazoo app? Ik bedoel dus gewoon naam intoetsen en zoeken.

Kan het niet vinden...

klik op vergrootglaasje

Teejoo


blue-eyes

Je kiest eerst de "room" (via menu => de 3 liggende streepjes onder elkaar). Dan krijg je rechtsboven het vergrootglas.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bama

Quote from: Teejoo on February  5, 2018, 21:23:48
en dat vind ik??

Eerst klikken op my music, of TIDAL, of Qobuz of  tunein en dan rechts bovenin

Teejoo

Quote from: Bama on February  5, 2018, 21:31:06
Eerst klikken op my music, of TIDAL, of Qobuz of  tunein en dan rechts bovenin
ik zie het al, dat is dus niet zichtbaar bij de iTunes server..

blue-eyes

#2498
Mimim server is the way :D

L I N K J E
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Teejoo

Quote from: Blue-Eyes on February  5, 2018, 21:48:20
Mimim server is the way :D

L I N K J E
die heb ik ook, maar ik moet ook iTunes gebruiken ivm Sonos.