Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Rudi64

Quote from: Klout10 on June 26, 2015, 14:01:36
Misschien een domme vraag, maar ik stel hem toch.

Stel ik koop een nieuwe Majik DSM (met Exakt links) en een paar Majik 109 luidsprekers. In hoeverre is het dan mogelijk om gebruik te maken van nieuwe ontwikkelingen als Linn Exakt en Space Optimization?

Je moet zowiezo active gaan en een Exakt tunebox bij aan schaffen.
Space kan je zo passief ook gebruik van maken.
Ik zou misschien nog even wachten,ik heb opgevangen dat er binnen de Majik range een 3 en 4 weg Exakt speaker gaat gelanceerd
worden...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

bmateijsen

Quote from: Klout10 on June 26, 2015, 14:01:36

Stel ik koop een nieuwe Majik DSM (met Exakt links) en een paar Majik 109 luidsprekers. In hoeverre is het dan mogelijk om gebruik te maken van nieuwe ontwikkelingen als Linn Exakt en Space Optimization?


Space Optimization + voor de Majik 109 is gewoon beschikbaar vanaf elke streamer, dus zelfs met een andere versterker.
Exakt voor de Majik lijn kan alleen als je dat doet via een externe akurate exakt tunebox en aanvult met een zeskanaals versterker.

Klout10

Quote from: bmateijsen on June 26, 2015, 14:21:22
Space Optimization + voor de Majik 109 is gewoon beschikbaar vanaf elke streamer, dus zelfs met een andere versterker.
Exakt voor de Majik lijn kan alleen als je dat doet via een externe akurate exakt tunebox en aanvult met een zeskanaals versterker.

Okee, bedankt voor de snelle reactie. Enig idee of de Majik Exakt luidspreker enkel een gerucht is of dat er werkelijk zoiets aan zit te komen?
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

bmateijsen

Quote from: Klout10 on June 26, 2015, 14:30:11
Okee, bedankt voor de snelle reactie. Enig idee of de Majik Exakt luidspreker enkel een gerucht is of dat er werkelijk zoiets aan zit te komen?

Er is een hoop speculatie.... maar alleen de ontwikkelafdeling van Linn weet het op dit moment....

Rudi64

#1729
Quote from: Klout10 on June 26, 2015, 14:30:11
Okee, bedankt voor de snelle reactie. Enig idee of de Majik Exakt luidspreker enkel een gerucht is of dat er werkelijk zoiets aan zit te komen?

:-X
En het lijkt me ook een logische stap om in de Majik range een "betaalbare  ::)" exakt speaker uit te brengen..
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

bmateijsen

Quote from: Rudi64 on June 26, 2015, 14:43:10
:-X
En het lijkt me ook een logische stap om in de Majik range een "betaalbare  ::)" exakt speaker uit te brengen..

Logisch wel.. maar of dat Linn dit ook gaat doen, is iets wat we pas na de zomer/ begin herfst zullen weten.

Klout10

Toch nog even afwachten dan ...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

BJF

Ik heb nogal geaarzeld om dit te posten, want eigenlijk schaam ik me dood, voel me een eersteklas s(l)ul.
Wat is er aan de hand? Twee van de klepjes voor de Toslink ingangen veren niet meer automatisch terug, en dat is ook nog eens eigen schuld  :embarassed:

Ik kwam erachter dat van Toslink 1 het klepje niet meer terugveerde toen ik alles loshaalde om de set definitief te plaatsen en de kabelspaghetti te reorganiseren. Daar baalde ik natuurlijk al van.
Hoewel Toslink 1 het nog deed, besloten toch maar de tweede aansluiting te gebruiken. Ik klikte voorzichtig dezelfde(...) plug in nr. 2, die bleef netjes zitten. Trok hem er even uit om te checken en: klepje nr. 2 naar de Filistijnen! K*t!

Ik vermoed dat de plug van de noname kabel ietsje te groot is waardoor die klepjes schade oplopen. Ik heb inmiddels een andere kabel gebruikt en nog veel voorzichtiger in aansluiting nr. 3 gedaan, die blijft gelukkig heel. De andere kabel ligt inmiddels in de vuilnisbak.

Beide aansluitingen doen het nog wel, maar de kabel blijft niet echt lekker (vast)zitten. Na wat zoeken op internet blijkt het klepje niet alleen te moeten voorkomen dat er stof in de ingang komt, maar heeft het ook een soort vergrendelingsfunctie voor de plug.

Ik baal als een stekker, heb de Majik DSM net en heb hem nu al zelf vernield. Volgens mij is reparatie nog niet eens zo simpel c.q. goedkoop omdat de klepjes deel uitmaken van de aansluitingen zelf en die zijn gesoldeerd op een bord/kaart. Die wijsheid lees ik tenminste op het internet, o.a. op het Linnforum.

Iemand hier ervaring met hetzelfde en eventueel met reparatie ervan?

NAD M10 V2
Elac FS247

Mitch--

Quote from: BJF on June 29, 2015, 08:52:24
Ik heb nogal geaarzeld om dit te posten, want eigenlijk schaam ik me dood, voel me een eersteklas s(l)ul.
Wat is er aan de hand? Twee van de klepjes voor de Toslink ingangen veren niet meer automatisch terug, en dat is ook nog eens eigen schuld  :embarassed:

Ik kwam erachter dat van Toslink 1 het klepje niet meer terugveerde toen ik alles loshaalde om de set definitief te plaatsen en de kabelspaghetti te reorganiseren. Daar baalde ik natuurlijk al van.
Hoewel Toslink 1 het nog deed, besloten toch maar de tweede aansluiting te gebruiken. Ik klikte voorzichtig dezelfde(...) plug in nr. 2, die bleef netjes zitten. Trok hem er even uit om te checken en: klepje nr. 2 naar de Filistijnen! K*t!

Ik vermoed dat de plug van de noname kabel ietsje te groot is waardoor die klepjes schade oplopen. Ik heb inmiddels een andere kabel gebruikt en nog veel voorzichtiger in aansluiting nr. 3 gedaan, die blijft gelukkig heel. De andere kabel ligt inmiddels in de vuilnisbak.

Beide aansluitingen doen het nog wel, maar de kabel blijft niet echt lekker (vast)zitten. Na wat zoeken op internet blijkt het klepje niet alleen te moeten voorkomen dat er stof in de ingang komt, maar heeft het ook een soort vergrendelingsfunctie voor de plug.

Ik baal als een stekker, heb de Majik DSM net en heb hem nu al zelf vernield. Volgens mij is reparatie nog niet eens zo simpel c.q. goedkoop omdat de klepjes deel uitmaken van de aansluitingen zelf en die zijn gesoldeerd op een bord/kaart. Die wijsheid lees ik tenminste op het internet, o.a. op het Linnforum.

Iemand hier ervaring met hetzelfde en eventueel met reparatie ervan?

Wat is de invloed? Bij geen invloed lekker zo laten, jammer maja
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

road rebel

#1734
Ik zou ofwel 1) de aansluitingen met kapotte klepjes gebruiken ofwel 2) toslink plugs aanbrengen in de aansluitingen met kapotte klepjes.
Klepjes dienen namelijk enkel om opstapeling van stof tegen te gaan!

Achiel

Zou me ook niet zo druk maken over de klepjes en zoals de voorganger ook al aangeeft, gewoon een plug erin zodat er geen stof inkomt, knip desnoods zo'n goedkope plastic toslink kabel kapot en probleem opgelost. Kost je dan een euro.

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

BJF

Ik gebruik ze inderdaad nu ook, ze werken op zich gewoon wel. Alleen gaan de stekkertjes nu te gemakkelijk los.
En ik baal uiteraard omdat ik èn zelf schuld heb èn ik altijd zuinig op mijn spullen ben èn ik de apparatuur graag perfect heb/houd. Tsja....
NAD M10 V2
Elac FS247

eddy135

Quote from: BJF on June 29, 2015, 15:42:26

En ik baal uiteraard omdat ik èn zelf schuld heb èn ik altijd zuinig op mijn spullen ben èn ik de apparatuur graag perfect heb/houd. Tsja....

Beetje raar om jezelf de schuld te geven, terwijl de leverancier van de verkeerde plugjes natuurlijk fout zit... ;)
Ik zou iig. de kabel nog even uit de kliko vissen, en een melding maken bij die toko.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

advr

Apart, Ik heb eens vele soorten geprobeerd maar zoiets mag eigenlijk niet gebeuren.

Kan bijna niet je eigen schuld zijn... ???
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

BJF

Net via Twitter dit bericht:

QuoteGreat news. @linnproducts amazing Space Optimisation software will now make any brand of speaker sound better. Best of all, it's free!

:confused:
NAD M10 V2
Elac FS247

garmtz


Kerkhoffd

Zeker! Wachten duurt alleen lang. Vier maanden inmiddels, and counting...
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

newday

Misschien mis ik iets maar waar wacht je dan precies op?
Is toch gewoon beschikbaar?

Kerkhoffd

Beschikbaar komen van mijn luidsprekers.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

newday

Quote from: Kerkhoffd on July 14, 2015, 17:31:20
Beschikbaar komen van mijn luidsprekers.

Bovenstaand Twitter bericht gaat er juist over dat er nu ook een "Space Optimisation for any speaker" is voor als je speakers er niet tussen staan, zie ook het Linn forum:
http://forums.linn.co.uk/bb/showthread.php?tid=30855

Kerkhoffd

Thanks for the tip. Zit ik daar te wachten tot ze mijn speakers (eindelijk ;-)) inmeten... Ga vanavond meteen even experimenteren.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

BJF

Quote from: garmtz on July 14, 2015, 09:46:00
Is toch mooi?
Jazeker, ik was alleen nogal verrast door deze move. In eerste instantie specifieke aanpassingen per speaker en dan out of the blue (voor mij dan hè) een algemene optimalisatie. Vandaar de gebruikte smiley.
NAD M10 V2
Elac FS247

Kerkhoffd

Zal wel aan mij liggen, maar snap echt helemaal niets van Space Optimalisation in Kinsky. Alle gegevens meerdere keren ingevuld maar Kinsky slaat daarvan niets op. Dit zou zichzelf toch moeten wijzen. Als ik het na een avondje googlen en fora uitpluizen nog niet voor elkaar heb ga ik gewoon terug naar de pré SO setup.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

garmtz

Quote from: Kerkhoffd on July 14, 2015, 20:47:05
Zal wel aan mij liggen, maar snap echt helemaal niets van Space Optimalisation in Kinsky. Alle gegevens meerdere keren ingevuld maar Kinsky slaat daarvan niets op. Dit zou zichzelf toch moeten wijzen. Als ik het na een avondje googlen en fora uitpluizen nog niet voor elkaar heb ga ik gewoon terug naar de pré SO setup.

Misschien Konfig gebruiken? :)

Kerkhoffd

LOL Schrijffoutje Garmt. Lukt me niet via Konfig uiteraard. Zo weer eens een poging wagen op de PC. MacBook Konfig krijg ik niet aan de praat.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio