Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

newday

#1450
Betreffende het gapless verhaal, dit lijkt niets met de Linn DS te maken te hebben, ik ben nu ingelogd via de webbrowser en speel Kate Bush - Never For Ever, ook hier niet gapless.
Het heeft dus puur met hun bronmateriaal te maken of een album wel of niet gapless wordt afgespeeld.


Edit: Laat maar, dit klopt ook niet, de webbrowser speelt geen enkel album gapless  :'(


Broem

Zag op de site van Linn dat de Tidal integratie met de Kazoo IPad app nog even op zich laat wachten. Upgrade komt asap. gebruiksgemak (althans in mijn set) met een iPad is toch wel erg groot.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

garmtz

Quote from: Doubleoz on December 20, 2014, 08:48:24
Duidelijk, dank voor de reactie. Maar dat betekent dat het niet uitmaakt of ik nou een Linn Majik I of een DSM zou kopen. Ik heb altijd een losse eindversterker nodig om alle 6 kanalen aan te sturen?

Klopt.

advr

#1453
Vandaag ook Kazoo (Tidal) op de laptop gezet en gaan luisteren naar cd's welke ik zelf ook op de NAS heb staan.

Helaas moet ik zeggen dat het geluid me toch tegenvalt. Ik vind een enorm verschil zitten in via de NAS of via Tidal.
Het klinkt niet lekker. Zal morgen nog eens wat proberen. Ben al niet zo'n muziekstream fan en hiermee ga ik het ook niet worden ook. ???
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Dat was mijn voorlopige conclusie ook na een korte test.

eddy135

Ik kijk voorlopig maar even de kat uit de boom hiermee, als ik e.e.a. zo lees... :sigh:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

newday

Quote from: eddy135 on December 21, 2014, 00:11:44
Ik kijk voorlopig maar even de kat uit de boom hiermee, als ik e.e.a. zo lees... :sigh:

Waarom zou je, je kan het toch gewoon 2 maanden uitproberen, aanmelden is zo gebeurd.

Mijn conclusie is om voorlopig maar even geen 1 op 1 vergelijk met de NAS te doen, raak ik misschien teleurgesteld  ;)

bmateijsen

Gebruik je minimserver met transcoding? Heb je deze al eens uitgezet en opnieuw vergeleken met Tidal?
Ik weet dat Garmt deze test nog wilde doen, maar deze hebben we nog niet gedaan...

advr

#1458
Quote from: bmateijsen on December 21, 2014, 10:55:29
Gebruik je minimserver met transcoding? Heb je deze al eens uitgezet en opnieuw vergeleken met Tidal?
Ik weet dat Garmt deze test nog wilde doen, maar deze hebben we nog niet gedaan...

Dat kan nog wel eens proberen vandaag. ;D


(dan wil dat eigenlijk zeggen dat de DS-i dat niet helemaal lekker doet. Je hoort iets verschil maar dat is een nuance verschil als je erg technisch gaat luisteren.
Het verschil tussen NAS en Tidal is geen nuance verschil helaas....
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Dirk

de iOS app is nu ook aangepast met Tidal integratie, te vinden in de Appstore  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

clockwork

Quote from: Dynky on December 21, 2014, 19:26:26
de iOS app is nu ook aangepast met Tidal integratie, te vinden in de Appstore  ;)

Super! Dank je voor de tip.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Dirk

#1461
Quote from: clockwork on December 21, 2014, 19:39:10
Super! Dank je voor de tip.
op het Linn forum waren ze er (uiteraard) als eerste bij, I just passed on the message  ;D

fwiw; je hebt exact dezelfde (beperkte) functionaliteit als op de Mac of PC, dus geen mogelijkheid tot bvb het bookmarken van artiesten of cd's, wat ik toch wel een gemis vind...zeker als je bvb de integratie van Qobuz bekijkt op de Sonos.
maar wie weet komt dat soort zaken er binnenkort nog wel bij, dit is tenslotte nog maar de eerste versie...en ze lijkt alvast stabiel. ;)

edit: typo
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

clockwork

#1462
Quote from: Dynky on December 21, 2014, 19:45:07
op het Linn forum waren ze er (uiteraard) als eerste bij, I just passed on the message  ;D

fwiw; je hebt exact dezelfde (beperkte) functionaliteit als op de Mac of PC, dus geen mogelijkheid tot bvb het bookmaker van artiesten of cd's, wat ik toch wel een gemis vind...zeker als jij bvb de integratie van Qobuz bekijkt op de Sonos.
maar wie weet komt dat soort zaken er binnenkort nog wel bij, dit is tenslotte nog maar de eerste versie...en ze lijkt alvast stabiel. ;)

Ja, het is erg basic allemaal. Welke iOS app heb je nodig? Ik heb net Kazoo ge-update, maar ik zie geen Tidal tabje zoals op mijn pc.

Edit: terwijl ik tikte kwam er een update. Nu werkt het wel.  Briljant hoor!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

newday

BubbleDS voor Android heeft nu ook (zeer beperkte) Tidal ondersteuning.
Er wordt nog aan gewerkt  :)

Achiel

Al sinds de aanschaf van de Majik-dsm de internet radio nooit werkend gekregen. Nu schakel ik er per ongeluk naar de radio en werkt het plots. Misschien met de laatste firmware update van de Linn of van de router die toevallig ook een update heeft gehad.  Zal het nooit weten wat het nu was maar wel blij dat het werkt. Lekker etn.fm streamen.  :headbanging:
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

bmateijsen

Quote from: Achiel on December 24, 2014, 14:53:03
Al sinds de aanschaf van de Majik-dsm de internet radio nooit werkend gekregen. Nu schakel ik er per ongeluk naar de radio en werkt het plots. Misschien met de laatste firmware update van de Linn of van de router die toevallig ook een update heeft gehad.  Zal het nooit weten wat het nu was maar wel blij dat het werkt. Lekker etn.fm streamen.  :headbanging:

Radio is wel het makkelijkste eigenlijk om te installeren. Hoef je namelijk echt niets voor te doen als de DSM nieuw is....

Achiel

Quote from: bmateijsen on December 24, 2014, 15:21:53
Radio is wel het makkelijkste eigenlijk om te installeren. Hoef je namelijk echt niets voor te doen als de DSM nieuw is....

Dat zou zo moeten zijn, had al vanalles geprobeerd, zelfs de dsm op dmz gezet in de router zodat alle internetverkeer vrij naar de unit zou moeten gaan en nog werkte niks. Natuurlijk ook diverse voorkeuren geprobeerd, wederom geen succes en nu ineens wel. Nu alleen nog hopen dat het blijft werken, net mijn voorkeurlijst op tunein aangepast.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

garmtz

Misschien ook nooit op 'play' gedrukt na kiezen van de input?

jvanhambelgium

HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Bas Akkerman

Ik had er wel een paar, maar de meeste was ik vergeten te downloaden. Dat wordt dus alsnog na de Kerst!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Achiel

Quote from: garmtz on December 24, 2014, 16:32:45
Misschien ook nooit op 'play' gedrukt na kiezen van de input?

Alle knoppen van de afstandsbediening geprobeerd. Ook op kinsky op zowel de telefoon als de tablet als op de laptop kwamen nooit stations. De Nederlandse, vlaamse en eigen voorkeur geprobeerd etc. etc. Denk op 1 of andere manier toch met de laatste firmware upgrade dat het ineens werkt.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

cable-guy

Na enkele dagen kan ik melden dat Tidal zeer goed werkt. De stabiliteit is goed en de klank is definitief CD kwaliteit. Dat het slechter klinkt wil ik pertinent bestrijden. Ja ik heb vergeleken en verschillen gehoord. Maar niet dat je kunt zeggen dat NAS of TIDAL beter of slechter is. Anders. Wellicht heb ik andere masterings op mijn NAS. En een verschillend karakter heb je ook tussen apparaten in dezelfde klasse.
Het aanbod is groot maar nog niet ruim genoeg voor doorgewinterde muziekliefhebbers zoals ikzelf. Ook de interface is nog niet perfect. Maar voor een begin vind ik het echt goed en zou de enorme schat aan muziek nu al zeer ongaarne willen missen.

Joris1971

#1472
Ik vind de layout van Kazoo ronduit Blegh
Miz te modern en op de een of andere manier pakt het mij niet.
Draai nog steeds met Kinksky  :inlove:

Ps nooit problemen gehad met radio

advr

Quote from: cable-guy on December 24, 2014, 17:48:48
Na enkele dagen kan ik melden dat Tidal zeer goed werkt. De stabiliteit is goed en de klank is definitief CD kwaliteit. Dat het slechter klinkt wil ik pertinent bestrijden. Ja ik heb vergeleken en verschillen gehoord. Maar niet dat je kunt zeggen dat NAS of TIDAL beter of slechter is. Anders. Wellicht heb ik andere masterings op mijn NAS. En een verschillend karakter heb je ook tussen apparaten in dezelfde klasse.
Het aanbod is groot maar nog niet ruim genoeg voor doorgewinterde muziekliefhebbers zoals ikzelf. Ook de interface is nog niet perfect. Maar voor een begin vind ik het echt goed en zou de enorme schat aan muziek nu al zeer ongaarne willen missen.

Gelukkig heeft niet iedereen slechte ervaringen maar ik vind het nog steeds niets :xmas: :xmas: :xmas:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

garmtz

Nogmaals een test gedaan ZONDER transcoding aan (dus flac van de NAS vergeleken met flac van TIDAL) en ik hoor toch echt nog steeds dat TIDAL iets minder is. Vooral wat ruimtelijk vlakker en qua dynamiek iets gecomprimeerder.Alsof het toch niet echt CD-formaat is...