aanschaf nieuwe versterker/receiver

Started by kingfriko, April 8, 2013, 20:50:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kingfriko

Omdat ik opeens een defect rechterkanaal heb op mijn Cambridge audio versterker ben ik nu op zoek naar een nieuwe versterker of receiver ,
geen idee wat er gebeurd is maar van de een op de andere deed het rechterkanaal het niet meer , rechterspeaker zit nou in linkerkanaal B (van B doet dus ook het rechterkanaal het niet)
maar dat is dus geen stereo meer  :angel: kabels enz al nagekeken .
Nou wil ik graag bij stereo blijven , pas kleiner gaan wonen en meer speakers kan ik echt niet kwijt .
Heb nu 2x KEF IQ7 staan , subwoofer erbij zou kunnen maar niet echt nodig met deze speakers .
Ik kijk wel heel veel films waarvan ik het geluid ook over de versterker wil laten gaan , dus makkelijkst is dan via HDMI , dan kom ik al bijna automatisch op een receiver uit geloof ik ?
Aangezien ik dus maar 2 speakers gebruik beetje onnodig misschien om een 5.1 receiver te nemen ?
verder luister ik cd`s en vaak muziek via mijn HTPC die er ook op aangesloten gaat worden .
Nou vind ik zelf pioneer erg mooi kwa geluid en uiterlijk , vroeger al ervaring met onkyo , dat was ook prima , zal nog `s 2ehands rondneuzen naar iets leuks .
Iemand soms een tip wat ik het beste kan doen ? wil rond de 500 euro besteden en hij moet in ieder geval in zilverkleur leverbaar zijn  8)
Heb zelfs even gedacht aan een Onkyo LS3100 2.1 set maar ik denk dat ik dan veel vermogen in moet leveren , en zo`n set is meer alleen voor een tv op aan te sluiten ?
plus dat ik graag mijn vloerstaanders behoud ...
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

kingfriko

Even getest met koptelefoon heb ik ook slechts aan een kant geluid , neem aan dat de versterker dan opgegeven kan worden  :(
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

mijkie

ligt het niet aan de bron?? je dvd/blu-ray speler oid ??
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

jvanhambelgium

Ik heb nog een dikke zilverkleurige Onkyo TX-SR875 in de markt staan die Kef's rijkelijk kan voorzien van vermogen...
Tenzij natuurlijk 3D een vereiste is...
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

kingfriko

Quote from: mijkie on April 10, 2013, 20:15:23
ligt het niet aan de bron?? je dvd/blu-ray speler oid ??

nee verschillende bronnen geprobeerd en  ook interlinks gewisseld , helaas zonder succes , eerst wil ik een nieuwe plasma kopen , daarna moet de versterker er toch aan geloven , kwam al wel wat versterkers met usb aansluiting tegen , dat is ook een optie misschien ...
(in plaats van een receiver met HDMI )
vind het wel vreemd , zoiets gaat toch niet zomaar kapot ? overbelasting kan dus totaal geen sprake van zijn .
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

chansig

Voor minder dan 500 euro is hij ws wel te maken. Ik ken nog wel iemand die dat kan doen voor je.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

kingfriko

ik kijk het nog even aan , als reparatie meer als 100 euro zou zijn koop ik liever wat nieuws en gelijk beters indien mogelijk , lijkt mij ook wel op te lossen met een reparatie maar ja een leuke upgrade is ook altijd leuk  :angel:
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

kingfriko

#7
Quote from: jvanhambelgium on April 10, 2013, 20:44:47
Ik heb nog een dikke zilverkleurige Onkyo TX-SR875 in de markt staan die Kef's rijkelijk kan voorzien van vermogen...
Tenzij natuurlijk 3D een vereiste is...

Zeer mooi apparaat ja , maar zoek echt meer iets voor 2 speakers , die ik misschien nog wil vervangen voor wat "modernere" en betere vloerstaanders ...
bovenaan m`n lijstje staat nu de onkyo TX 8050 , binnenkort s gaan luisteren , ik hou wel ven een versterker met genoeg kracht , misschien moet ik toch iets meer geld insteken anders  >:D
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

mijkie

#8
wel eerst luisteren naar bijv. een Onkyo, ik vind een Onkyo receiver niet zo in stereo.......ben niet verder gekomen dan een 3008......

maarruh 2dehands een optie ??
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

kingfriko

#9
2ehands zeker een optie , ik heb er geen haast mee , dus ik hou de markt in de gaten  8)
In het verleden al s een onkyo receiver gehad in combinatie met kef surround en dat was redelijk in stereo , maar niet heel bijzonder .
Ik wil nu dus in ieder geval een stap omhoog , ook alvast voor als ik nieuwe speakers zou aanschaffen in de toekomst , wil er wel een tijd mee vooruit kunnen , ga in ieder geval binnenkort ergens luisteren maar win graag van tevoren altijd wat info in ... belangrijk in ieder geval USB of HDMI , genoeg power en niet al te duur ...
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

kingfriko

Ben er inmiddels achter dat er maar zeer weinig stereo versterkers een usb aansluiting hebben , HDMI al helemaal niet geloof ik , gaat het dus toch verplicht een 5.1 receiver worden , dus op zoek naar een receiver die goed in stereo is   >:D
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

kingfriko

Quote from: kingfriko on April 11, 2013, 22:21:24
Ben er inmiddels achter dat er maar zeer weinig stereo versterkers een usb aansluiting hebben , HDMI al helemaal niet geloof ik , gaat het dus toch verplicht een 5.1 receiver worden , dus op zoek naar een receiver die goed in stereo is   >:D
Iemand die weet hoe de pioneer VSX 527-s in stereo presteert ? lijkt me wel een kanshebber , genoeg power , mooi uiterlijk en mooi prijsje ook nog !
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling

AbZ

Quote from: kingfriko on April 11, 2013, 22:21:24
Ben er inmiddels achter dat er maar zeer weinig stereo versterkers een usb aansluiting hebben , HDMI al helemaal niet geloof ik
Die zijn er wel hoor, met USB of HDMI.

Eddye

Quote from: AbZ on April 11, 2013, 23:04:26
Die zijn er wel hoor, met USB of HDMI.
NAD C390DD heeft iig HDMI via een extra kaart en volgens mij ook USB. Is alleen iets meer dan het gestelde budget.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

evilniek

Je kunt ook is zoeken op trefwoord powerdac, NAD C390DD is daar ook een voorbeeld van. Interessant is ook dat deze zogenaamde powerdac's compleet digitaal zijn opgebouwd, dus geen a/d conversies meer (wel een d/a, als ik me niet vergis) scheelt weer een paar stappen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

kingfriko

#15
Ja die is helaas licht boven het budget inderdaad  ;D

Ik ben beland bij de yamaha RX473 , denk dat ik deze ga bestellen , heeft op zich alles wat ik zoek ...
Monitor Audio PL100ll - Moon 340ix - Moon 280d DAC/MIND - Atlas bekabeling