Vraag mountain lion

Started by Loki999, September 12, 2012, 19:44:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Loki999

Hoi allemaal, ik heb ook een probleem sinds mijn upgrade naar mountain lion. Bij het even niet gebruiken van mijn imac gaat het beeld naar zwart zoals eerst. Maar nu stoppen alle onderliggende bewerkingen.
Weet iemand raad?

Gr. Patrick
Onkyo 706, kef Q7, kef Q5, IQ6, Xbox360 Elite, ps3, wii
Sony 46W4500, Sony 40v2000, HUMAX 5000c

Loki999

Ok domme vraag of hele domme vraag? Ik kom er echt niet uit namelijk. Schermbeveiliging staat ingestelt om na een uur in te gaan.
Onkyo 706, kef Q7, kef Q5, IQ6, Xbox360 Elite, ps3, wii
Sony 46W4500, Sony 40v2000, HUMAX 5000c

weust

Hoe staan je stroom instellingen?
Wanneer gaat de computer op standby of zelfs uit?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Loki999

Hoi dankjewel voor je reactie. Ik ben nu op mijn werk en zal dat morgen even na kijken.

gr Patrick
Onkyo 706, kef Q7, kef Q5, IQ6, Xbox360 Elite, ps3, wii
Sony 46W4500, Sony 40v2000, HUMAX 5000c

apogeefreak

Ja dit is een bekende bug in Mountain Lion. Hij stopt gewoon alles wat er draait en gaat in slaap. Of het nu downloaden of films bewerken of wat dan ook is. Zonder muis of keyboard gaat hij in slaap.
Een tijdelijke fix is het programmatje cafeïne te installeren. Daarmee zet je tijdelijk de energiestand helemaal uit. Als alles dan binnen is zet je de energiestand weer snel aan.
Onbegrijpelijk dat ze het nog niet gefixt hebben maar misschien is het wel heel moeilijk.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Loki999

hij doet het! ik heb alleen de stroominstellingen aangepast. Die waren naar 15 minuten terug gegaan. Bij energiestand de sluimertijd aangepast. weer super bedankt.
Onkyo 706, kef Q7, kef Q5, IQ6, Xbox360 Elite, ps3, wii
Sony 46W4500, Sony 40v2000, HUMAX 5000c

weust

Mooi :-)

Kan zijn dat ze terug zijn gegaan omdat je het slotje rechtsonder heft gebruikt.
In sommige gevallen kan je dan wel instellingen wijzigen, maar worden ze niet op geslagen.
Je moet dan eerst op het slotje klikken, plus het wachtwoord, en daarna kan je wijzigingen maken en opslaan.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

JürgenW

Ik heb een probleem dat hiermee verband houdt. Misschien weet iemand hoe ik daarmee om moet gaan.

Situatie: iMAC, Mountain Lion (maar was ook zo bij de vorige versie), TimeMachine geactiveerd, externe HDD tbv. de TimeMachine (via USB poort aangesloten).

Wanneer de iMAC in de sluimerstand gaat en ik hem naar een tijdje weer activeer, dan krijg ik de mededeling dat ik de HDD niet op de juiste wijze heb verwijderd.
Wat ik zie - voor de activering - is dat het LED lichtje van de HDD in korte afstanden flikkert (een ander flikkeren dan dat van opslaan); mijn vermoeden: TimeMachine probeert de HDD te bereiken, maar vanwege de sluimerstand is die losgekoppeld.

Het maakt hierbij niet uit of ik in de Finder Verwijder xxxHDD Time Machine heb gekozen of niet.

Jürgen

JürgenW

Heeft niemand een idee?

Jürgen

weust

Wat van merk is die Externe HDD? Ik heb thuis ergens een Samsung die ook in standby kan gaan.
Wellicht is dat het probleem.

Verder heb ik zelf TC ingebouwd in mijn Synology NAS, dus gedoe met een externe schijf heb ik niet.
Ook niet handig met meerdere macs thuis natuurlijk.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

JürgenW

Het is een Medion HDDrive 2 GO 1,5 Tb; USB 2.0 (van Aldi).

(Ik ben nog niet toe aan een NAS.)

weust

Hmm. Enige dat ik mij dan kan bedenken is dat de Medion er niet goed tegen kan dat een systeem in standby gezet word.

Als je nog niet toe bent aan een NAS kun je altijd nog overwegen om een Time Capsule aan te schaffen.
Hoef je praktisch niets voor in te stellen. Alleen je Time Machine natuurlijk even, maar dat is zo gedaan.
Scheelt iig een hoop gedoe vind ik. Ding staat immers niet bij de computer ruimte in beslag te nemen.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

JürgenW

Als het aan de HDD kan liggen, dan zal ik ook nog contact opnemen met Medion. 's Kijken wat zij zeggen.