Wachtwoord managers, wie gebruikt welke?

Started by jeepee, September 6, 2012, 23:35:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jack_D


Privé gebruik ik geen wachtwoordmanager, maar op het werk heb ik zoveel verschillende login's dat je wel min of meer moet. De baas biedt KeePass aan op het bedrijfsnetwerk en dit bevalt prima, gebruik het al vele jaren.

Quote from: jeepee on September  6, 2012, 23:35:36
Ik wil een wachtwoord manager gaan gebruiken. Lijkt me handig.
Wie gebruikt zo'n programma ook en wat is een goed programma?

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Jack_D

KeePass is gratis, die kun je dus gewoon zelf even uittesten  :thumbs-up:







Quote from: SV..S on January 11, 2021, 15:01:29
kunnen jullie niet een eensgezind antwoord geven, nu weet ik het nog niet  :D
ik zie hier de voorkeur voor Dashlane;

https://www.password-pros.com/nl?gclid=CjwKCAiAxeX_BRASEiwAc1QdkfTnHRg0XaBKhwk3Tuc-c_nVbHrm4jYHL1V_bYF81csj9yYYVvFddRoCz-MQAvD_BwE

myself

Quote from: pameijer on January  9, 2021, 17:07:29
Hier LastPass. Werkt goed, gratis en ook voor op mijn iPhone. Ik gebruik alles door elkaar, Windows, Apple, telefoons, tablets. Altijd alles mooi synchroon en gebruiksvriendelijk.
Gebruik lastpass al 3 jaar. Ideaal en gratis


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

RonK.

Ik heb mijn wachtwoorden nog altijd in een Excelbestand met een wachtwoord beveiliging staan in mijn Onedrive account.

Werkt voor mij prima.


DustinV


kermy

Hier Bitwarden.


Met vriendelijke groet,

Kermy

minplus

Volgens de consumentengids de beste gratis variant. Alleen de 1Password voor 38,50 per jaar zou beter zijn in gebruiksgemak en veelzijdigheid maar minder in veiligheid. Heeft wel een noodtoegang voor familie wanneer je dood neervalt naast versleutelde opslagruimte en een familie-abonnement.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

StefaanD

Wat besluit de consumentengids dan dat 1Password minder veilig zou zijn?

Heb 1Password jaren gebruikt tot ze besloten over te stappen op een jaarlijks abonnement, en dan overgestapt op gewoon de Apple sleutelhanger.

minplus

Heb het niet kunnen vinden maar niet uitvoerig gezocht.
De Apple sleutelhanger is volgens hen perfect als je met Safari werkt.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

jazzy

Hier ook een tevreden LastPass gebruiker. Zag wel dat ze die Beveiligingsscore nu premium hebben gemaakt, voor die test die je vertelt hoe vaak je bijvoorbeeld hetzelfde wachtwoord gebruikt moet je nu een betaald abonnement hebben.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

mikekiwi

#61
Vraagje over degenen die met meerderen thuis een passwordmanager gebruiken: hebben jullie een family-account of volstaat als je thuis vaak dezelfde computer + browser gebruikt ook een 1-persoons account (waarin je bijv. met tags een onderscheid maakt). Of gaat hij dan piepen als er 2 verschillende accounts zijn voor bijv LinkedIn, FB, Twitter, etc....?

chansig

Quote from: RonK. on January 12, 2021, 18:54:07
Ik heb mijn wachtwoorden nog altijd in een Excelbestand met een wachtwoord beveiliging staan in mijn Onedrive account.

Werkt voor mij prima.

Idem..

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Teejoo

Quote from: RonK. on January 12, 2021, 18:54:07
Ik heb mijn wachtwoorden nog altijd in een Excelbestand met een wachtwoord beveiliging staan in mijn Onedrive account.

Werkt voor mij prima.
Mmm, ik heb dat ook maar dan wel geïncrypt met axcrypt. Zonder dat zou ik het niet online zetten.

Raphie

Alles wat cloud based is, werkt voor mij niet, gaat de service weg of hack, ligt alles op straat
lokale password manager werkt niet voor wanneer je multiple devices gebruikt (3 windows pc's, 2 macs en 2 telefoons)
De iCloud manager werkt op zich goed, maar ook daar nog steeds problemen met automatisch genereerde passwords op windows.

een aasd-ee344-3333-sjeeje als wachtwoord, genereerd op iCloud onthoud je natuurlijk nooit wanneer je weer eens achter een windows PC zit om vanuit daar in te loggen.

Eigenlijk zouden de Microsoft account en iCloud account een gedeelde service moeten worden. Omdat ik het vertik om zaken in 3rd PTY tools te dumpen of handmatig toe te voegen, op te zoeken, over te typen.
Passwords horen voor mij in een password cache en ik wil me daar verder niet druk over te hoeven maken.
JBL PRX Power!

Teejoo

#65
Quote from: Raphie on April 17, 2021, 10:09:59
Alles wat cloud based is, werkt voor mij niet, gaat de service weg of hack, ligt alles op straat
lokale password manager werkt niet voor wanneer je multiple devices gebruikt (3 windows pc's, 2 macs en 2 telefoons)
De iCloud manager werkt op zich goed, maar ook daar nog steeds problemen met automatisch genereerde passwords op windows.

een aasd-ee344-3333-sjeeje als wachtwoord, genereerd op iCloud onthoud je natuurlijk nooit wanneer je weer eens achter een windows PC zit om vanuit daar in te loggen.

Eigenlijk zouden de Microsoft account en iCloud account een gedeelde service moeten worden. Omdat ik het vertik om zaken in 3rd PTY tools te dumpen of handmatig toe te voegen, op te zoeken, over te typen.
Passwords horen voor mij in een password cache en ik wil me daar verder niet druk over te hoeven maken.
Precies, daarom ook gewoon lokaal versleuteld en gesynct met m'n Office 365 pro omgeving. iCloud gebruik ik niet voor opslag, en dat hoeft ook niet als je Microsoft gebruikt. Dat werkt ook op m'n iPhone en iPads.

Voor alle niet spannende accounts gebruik ik de ingebouwde Google wachtwoordmanager.

Hanky Panky

Quote from: SV..S on January 11, 2021, 15:01:29
kunnen jullie niet een eensgezind antwoord geven, nu weet ik het nog niet  :D
ik zie hier de voorkeur voor Dashlane;

https://www.password-pros.com/nl?gclid=CjwKCAiAxeX_BRASEiwAc1QdkfTnHRg0XaBKhwk3Tuc-c_nVbHrm4jYHL1V_bYF81csj9yYYVvFddRoCz-MQAvD_BwE

Dashlane heb ik nu een proefrun mee draaien. Eens kijken of het wat is
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Garyp

Quote from: Raphie on April 17, 2021, 10:09:59
Alles wat cloud based is, werkt voor mij niet, gaat de service weg of hack, ligt alles op straat
lokale password manager werkt niet voor wanneer je multiple devices gebruikt (3 windows pc's, 2 macs en 2 telefoons)
Je eigen prive cloud draaien op een (kleine) NAS in je meterkast, bijv. Nextcloud. Jij beheert de dienst, niemand anders. Daar sla je dan ook je password repository op (mbv webdav). Zelf gebruik ik enpass, heeft apps voor windows, apple, mobile devices etc.