Is Brussel te ver voor een Nederlander om een kwalitatieve AV-show te bezoeken?

Started by audiovideo2day, September 5, 2012, 14:43:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

 Is Brussel (België) te ver voor een Nederlander om naar een kwalitatieve HiFi Show te komen? (gratis inkom! - gratis parking!)

Neen, helemaal niet!
14 (26.4%)
Gratis inkom en gratis parking? Dat maakt de reisafstand meer dan goed!
7 (13.2%)
Ja voor mij is de afstand echt wel té ver.
11 (20.8%)
Het is het overwegen waard.
18 (34%)
Ik vind het niet de moeite.
8 (15.1%)

Total Members Voted: 53

audiovideo2day

Beste collega's, audio-, video- en HT-liefhebber,

New Music en audiovideo2day organiseren een top AV-evenement in Brussel op 6 en 7 oktober. Wij met ons team vragen ons af of een afstand van 150 tot 200 km onoverbrugbaar is voor iemand uit Nederland om deze kwalitatieve show te bezoeken.

Ons evenement biedt een heleboel topmerken die op volle kracht meer dan 40 grote ruimtes vullen.
Verder is er gratis parking en gratis toegang, zodat de enige kost je verplaatsing en je lunch is.

De enige echte investering voor een leuk bezoek aan onze show is dus wat verplaatsingstijd.

Daarom onze vraag : Is Brussel echt te ver voor iemand uit Nederland om deze kwalitatieve show te bezoeken ?

We kijken met veel interesse uit naar jullie reacties !

Meer info over dit event :
http://www.audiovideo2day.eu/nl/newmusic2012



Locatie :
Dolce La Hulpe Brussels
Chaussée de Bruxelles 135
1310 La Hulpe
Belgium
www.dolcelahulpe.be


Volg ons op Facebook, vind ons leuk en maak kans op een Bowers & Wilkins P3 Headphone ter waarde van €199: https://www.facebook.com/pages/audiovideo2day/10150094143145181 :music:

Jumping Jack

Optie 2 moet toch veel Nederlanders aanspreken, niet?  >:D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Peerless Monster

Wellicht met meerdere mensen in de auto voor de gezelligheid?
Brussel valt toch wel mee qua afstand/tijd?
Is een leuk dagje uit lijkt me?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

gast2018

#3
Het is vrij algemeen gesteld. Maar ik denk dat het nogal een verschil maakt of je in Noord Groningen woont of ten zuiden van Breda.

Ben een paar jaar geleden ooit eens bij een beurs in Brussel gweest. Was een verademning tov de Nederlandse beurzen. Heerlijk rustig.

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on September  5, 2012, 15:10:22
Wellicht met meerdere mensen in de auto voor de gezelligheid?
Brussel valt toch wel mee qua afstand/tijd?
Is een leuk dagje uit lijkt me?

Brussel is prima te doen

Nahpets

Hij staat hier in de planning. Leuke afstand vanaf Aalsmeer, maar heb zeer goede herinneringen aan de shows in Edelgem.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

LeonArdusS

Ben helaas dat weekend verhinderd, 1,5 rijden valt toch reuze mee.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

WickedGame

Quote from: Peerless Monster on September  5, 2012, 16:41:38
Brussel wel... Maastricht daarentegen ;)

Vooral als je een bloemenwinkel zoekt  :tongue2:

weust

Daar ik geen auto heb (wel een rijbewijs overigens) en ik uit Den Haag kom is het voor mij heel makkelijk om via de trein te komen.
Die rijd rechtstreeks vanaf Hollandsch Spoor, of iig vanaf Rotterdam Centraal.
Ben er dan in iets meer dan 2 uur op Brussel Centraal.

Voor mij best te doen. Naar mijn ouders in Enschede is 2,5 uur.

Ligt er natuurlijk nog wel aan hoe lang, en vooral hoe, ik van Centraal naar de locatie kom.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

MVG

Voor mij zeker te doen, amper een uur rijden, daar ik bij Breda woon en binnen een kwartier de grens al over kan zijn!

Leuk! Ik ga hier maar eens heen denk ik!

RonK.

Quote from: ergé on September  5, 2012, 15:26:29
Het is vrij algemeen gesteld. Maar ik denk dat het nogal een verschil maakt of je in Noord Groningen woont of ten zuiden van Breda.

Ben een paar jaar geleden ooit eens bij een beurs in Brussel gweest. Was een verademning tov de Nederlandse beurzen. Heerlijk rustig.

Precies, ik woon ten zuidwesten van Breda, Brussel is prima te doen.

Ongeveer net zo ver als naar Utrecht of Veldhoven vanaf hier  O0

MVG

Quote from: RonK. on September  5, 2012, 17:58:13
Precies, ik woon ten zuidwesten van Breda, Brussel is prima te doen.

Ongeveer net zo ver als naar Utrecht of Veldhoven vanaf hier  O0

Voor mij dus ook! Ook ten zuid westen van Breda, waarschijnlijk heel dichtbij elkaar dan?

squeek

Wat is ver he. Ikzelf hou wel van die 'mini-reisjes' en ben dan ook een echte kilometervreter. Ben zelf vaak genoeg van zuid antwerpen tot amsterdam of eindhoven gereden enkel om een film te gaan zien in imax. Denk dat het daarom persoonsgebonden is en natuurlijk hoe ver je van de grens woont natuurlijk.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

eric_audio

Ik ben onlangs een weekend naar Brussel geweest, en het was dichterbij dan ik verwachtte. Goed te doen dus. En na afloop het centrum in om goed te eten 😊
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

RonK.

Quote from: MVG on September  5, 2012, 18:02:50
Voor mij dus ook! Ook ten zuid westen van Breda, waarschijnlijk heel dichtbij elkaar dan?


Ongeveer nog een 10 km westerlijker  :bigsmile:

MVG

Quote from: RonK. on September  5, 2012, 19:27:24

Ongeveer nog een 10 km westerlijker  :bigsmile:

Dan weet ik t al  ;D Leuk! Voor mijn gevoel zitten er niet zoveel hifi of ht freaks in de buurt, toch wel dus. Ga je ook naar de show?

H&C Hifi

Voor de meeste toch een pittig eind rijden.

Het moet dan wel echt een stuk beter zijn dan AV-NU willen mensen het er voor over hebben zo'n afstand afteleggen....
Is het geen optie om het een volgend jaar in Antwerpen te houden ?, krijg je gegarandeerd meer bezoekers.
Ook ik zou geneigd zijn om een kijkje te nemen wanneer de afstand kleiner zou zijn.

Gr,

Marcel
Home&Car Hifi

Jumping Jack

Tja, New Music is nu eenmaal een Brusselse winkel...
In Antwerpen (Edegem) was er vorig jaar trouwens een beurs van AudioVideo2day...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Quote from: Jumping Jack on September  5, 2012, 14:47:08
Optie 2 moet toch veel Nederlanders aanspreken, niet?  >:D
jaak!  maar dan wel met gratis overnachting in dat hotel ernaast.


Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Automaat

Is voor mij het overwegen waard.
Ik ben naar een aantal shows geweest waar een vette entreeprijs werd berekend + stevige paarkeerkosten. Op zich geen probleem maar ik vind dat dan wel nette presentaties/demonstraties moeten (kunnen) worden gegeven. En dat de bezoekers een beetje rekening met elkaar houden: even je mond houden, tussen de presentaties/demonstraties is voldoende tijd iets tegen je metgezel te zeggen. En waar ik meestal stevig van baal, is om in de buurt te zitten van 'kenners' die elkaar kost wat kost in kennis willen overtreffen. Mag, maar doe dat dan op de gang.
Reading the HTForum is learning every day!!

AbZ

Quote from: Jumping Jack on September  5, 2012, 20:53:28
Als je je tent meeneemt, mag je in mijn tuin overnachten  ;D
Is dat dan het overwegen waard?  ;D

Nee, ik kom wel vaker in België voor de audio
dus de afstand zou ik geen bezwaar vinden
en de meeste Belgen ook niet  :D

Peerless Monster

Quote from: AbZ on September  5, 2012, 21:12:57
Is dat dan het overwegen waard?  ;D

Nee, ik kom wel vaker in België voor de audio
dus de afstand zou ik geen bezwaar vinden
en de meeste Belgen ook niet  :D

We kunnen met aantal gaan Abel ;). Geen benzinekosten... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

brtram

Quote from: Jumping Jack on September  5, 2012, 14:47:08
Optie 2 moet toch veel Nederlanders aanspreken, niet?  >:D

Doe er een (2e) kop koffie gratis bij en we staan in de rij   :coffee:

Voor een goede show, is Brussel vanuit Amsterdam best de moeite waard.