Plannen met een JL Audio 12W6-V2

Started by Clifdon, September 5, 2012, 02:06:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

knubbe

#50
Cliffdon, komen de draadeinden wel vast te zitten als de boven en onderkant erop zit? Zou bang zijn voor een rammeltje ofzo namelijk.

Marco, iemand vinden om te fineren? Pardon? Dit is het zelfbouw gedeelte :D
Ik heb het 1x zelf gedaan omdat ik het graag eens wilde proberen en het is best zelf te doen !

Maar het is de laatste tijd inderdaad een leuk gedeelte van het forum :) Keep up the good work ! :thumbs-up:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Timvg

#51
in verkeerd topic gepost

morca

Quote from: knubbe on November  8, 2012, 21:11:04


Marco, iemand vinden om te fineren? Pardon? Dit is het zelfbouw gedeelte :D

zelf bouwen,af laten werken door pro,nieuwe kist beneden wil ik ook laten spuiten,
die moet net als nieuw uit de winkel komen,doe ik het ineens goed  ;)
misschien niet helemaal DIY,maar wel supernetjes.

Clifdon

Quote from: knubbe on November  8, 2012, 21:11:04
Clifdon, komen de draadeinden wel vast te zitten als de boven en onderkant erop zit? Zou bang zijn voor een rammeltje ofzo namelijk.


Ik had eerst gewone moertjes gekocht. Ik was al van plan deze te gaan vervangen door zelfborgende moertjes (toch bang dat ze los gaan komen). De gaten waar de moeren verzonken inzitten stop ik ook gewoon helemaal vol met PU lijm. De kist moet inderdaad geen rammelaar worden!

Heren ik zat zojuist nog even in gedachte met de pootjes die er onder moeten komen. Ik heb echt geen id wat het worden moet. Ik vind dat er iets subtiels onder moet (niet te gek hoog van de grond). Ik moet in de onderplaat ook rekening houden met het verloop van de kabel. Deze moet natuurlijk niet op de plaats komen waar het voetje zit. Ik zal vanavond eens op zoek gaan of er ergens betaalbare simpele spikes te vinden zijn welke niet af doen aan het ontwerp.

Timvg

of rubberen meubelpootjes van bij concrad?

Clifdon

Momenteel even rond aan het kijken. Ik zie hier en daar wel wat leuk dingen maar ik weet nou 1,2,3 niet of het echt zou staan.

Even nog iets anders. Ik zit er aan te denken om toch even wat magneetjes mee te nemen voor stel ik wil in de toekomst toch een dergelijk lelijk front monteren op de sub omdat hij minder op moet vallen. Geen slecht idee toch? Ik wil in elk geval nooit en ten nimmer van die gaatjes boren in het frontpaneel.

Inmiddels zijn de lagen verlijmd. Dit kan zo tot morgen drogen denk ik. Morgen dus de lijmresten afsteken(er is best wel wat uitgelopen). Daarna het gat voor de woofer frezen, ik ben benieuwd.

whoknows

Holy moly,

Zit er super mooi uit :inlove:, heb je van te voren precies het volume berekend die je nodig hebt voor de woofer?
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

nielvm

Ziet er echt super uit. Hier wordt geen half werk verricht  :)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Roksan

 O0 Wauw ziet er echt goed uit!!

Als het met de afwerking ook nog gaat lukken dan heb je echt een mooie sub in huis!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Clifdon

Het moet gewoon lukken met de afwerking. Als het mij niet lukt laat ik het professioneel doen. Ij niet gewoon netjes worden. Maar ij denk dat het goed te doen is. Dat het tijd gaat kosten is een ding dat zeker is. Maar je moet er iets voor over hebben natuurlijk. (Ik heb het geluk dat ik de vrije tijd kan vinden, komende week word dat al weer wat lastiger.) echt ik zou hem zo graag al laten spelen.

Ik zit overigens nog met een gat van 105mm dat moet ik maken voor de speakerterminal. Decoupeerzaag lukt niet. Dat word niet strak. Bovenfrees lukt niet want de radius is te klein. Ik heb geen ideeen meer :o

Haspel

Iets in de richting van dit misschien ?


Roksan

Ik zou zoiets nemen


KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Dirk

Quote from: Roksan on November 10, 2012, 09:35:05
Ik zou zoiets nemen
eens, bij een sub zou ik btw niet met van die "inbouwpotjes" gaat werken waar je zo'n groot gat voor moet maken
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Martijnst1990

Ik heb wel zo'n plaatje met terminals, maar heb daar alleen 2 gaten voor geboord zodat ze er precies invallen, is misschien ook een idee:

Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

knubbe

Quote from: Roksan on November 10, 2012, 09:35:05
Ik zou zoiets nemen

:withstupid:
Even opletten want die dingen zijn vaak te kort ;D
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Dirk

Quote from: knubbe on November 10, 2012, 10:55:30
:withstupid:
Even opletten want die dingen zijn vaak te kort ;D
idd goed uitkijken naar de lengte die je nodig hebt...en die hangt naturlijk af van je (kast)wanddikte

forumsponsor Erik (Jouw Hifi) heeft wel langere modellen in het aanbod  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea


Clifdon

Ja een gatenzaag heb ik wel maar niet van rond 105mm. De terminal komt overigens verzonken aan de onderkant zodat er aan de achterkant enkel een kabel uit de kist komt. Nee ik krijg op de ronde kist nooit die terminals net genoeg gemonteerd.

Ik denk dat ik maar een grote ring maak die ik als freesgeleiding kan gebruiken. Moet lukken denk ik. Terminal had ik overigens al gekocht aangezien ik aan zon beetje alle kanten over mijn budget ga moet ik toch een beetje op gaan passen.

Marco, zijn die schroefgaten van die jl woofers altijd maar m5? Ik vind het maar kleine boutjes eigenlijk.

Roksan

Nog steeds zin om een tweede te maken?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO


Clifdon

Roksan ikke wel hoor :). Haha, Ik zou dan wel alles even in een andere volgorde doen. Maar dat is juist goed dat ik dat uit de bouw van deze kist die ervaringen gehaald heb. echter voor ik aan een tweede wil beginnen zou ik wel graag de kist volledig afgewerkt hebben.., Ik heb namelijk nog geen goed gevoel over of ik de kist 100% strak ga krijgen. Voor mijzelf wil ik hem sowieso strak(anders gaat hij niet gebruikt worden). Wanneer het voor een ander is ligt de lat natuurlijk nog een stuk hoger.

Ik heb er vanmiddag wel aan zitten denken of ik het spuitwerk niet beter bij een pro spuiterij kan laten doen. Dus enkel het spuitwerk. Het plamuren en schuren/primeren wel zelf doen. Daarna de kist laten voorzien van een hoogglanswit lakje. Ik vraag me nl. af of ik het resultaat van een spuiterij ga evenaren in de stoffige omgeving waar ik zal moeten spuiten.

knubbe

Quote from: Clifdon on November 10, 2012, 15:39:55
Ja een gatenzaag heb ik wel maar niet van rond 105mm. De terminal komt overigens verzonken aan de onderkant zodat er aan de achterkant enkel een kabel uit de kist komt. Nee ik krijg op de ronde kist nooit die terminals net genoeg gemonteerd.

Ik denk dat ik maar een grote ring maak die ik als freesgeleiding kan gebruiken. Moet lukken denk ik. Terminal had ik overigens al gekocht aangezien ik aan zon beetje alle kanten over mijn budget ga moet ik toch een beetje op gaan passen.

Marco, zijn die schroefgaten van die jl woofers altijd maar m5? Ik vind het maar kleine boutjes eigenlijk.

Naar een dergelijke oplossing ben ik ook nog op zoek (iets verzonken aan de onderkant)! Welke terminal heb je hiervoor aangeschaft?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Clifdon

Ok waar ik dus vandaag achter kom is dat ik thuis mijn MTX sub heb aangesloten als 2Ohm (parallel). En ik de Crown XTI1000 in bridge mode heb staan waar hij alleen op 4 en op 8Ohm kan werken :S. Typische gevalletje van hoe sloop ik een versterker. Zo meteen maar even de subwoofer er uit schroeven en anders aansluiten.

Gister nog heel eventjes bezig geweest met mijn nieuwe kistje. Lijm er af geschraapt en lichtelijk geschuurd. Volgens mij zit er ongeveer 4 uur schuurwerk aan(met de hand). En kan ik daarna wel zo goed en kwaad als het kan beginnen met het plamuren.

Ik denk dat ik maar voor een polyester plamuur ga hechting daarvan is volgens mij een stuk groter dan reguliere plamuur. Waardoor misschien wel een strakker resultaat te behalen valt.


*Speakerterminal kijk ik nog even na wat ik heb gebruikt*


Roksan

En zijn er inmiddels al meer vorderingen gemaakt?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO