Bron gezocht voor demonstratie 4K

Started by LittleNinja, September 4, 2012, 15:41:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Mensen,

Wellicht tref ik hier uiteindelijk een antwoord.

Ik ben op zoek naar een bron die 4K aan kan. Er moeten foto's en pdf bestanden op gelezen kunnen worden in een hoge resolutie. Het blijkt dat er weinig bronnen zijn ( inclusief PC's met een goed werkende 4K videokaart er in ) die deze taak kunnen op dit moment?!

Er moet een demonstratie gedaan worden waarvoor deze bron belangrijk is.

Gegroet,
LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Een enorme hoeveelheid reacties.. Dat doet me deugd.... :D

Is er iemand die mij de juiste richting op kan wijzen?
Zijn er mensen die een 4K bron hebben draaien?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"


garmtz

Ik heb op de IFA bij Sony wel slide-shows gezien op 4K TV's met foto's. Ook zelfs een video-film... Maar zag niet wat hun bron was helaas... Heb je al bronmateriaal? Foto's denk ik?

LittleNinja

Quote from: HAL on September  6, 2012, 11:45:27
http://www.youtube.com/playlist?list=PL5BF9E09ECEC8F88F

Dank, al ben ik op zoek naar een bron die het kan afspelen, niet naar 4K materiaal. Als ik een Youtube filmpje ga afspelen op een laptop met een resolutie van 1920x1080, krijg ik dus geen 4K materiaal binnen, maar gedownscaled materiaal. Dat de ingebouwde scaler er dan weer 4K van probeert te maken is niet voldoende. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Quote from: garmtz on September  6, 2012, 11:51:07
Ik heb op de IFA bij Sony wel slide-shows gezien op 4K TV's met foto's. Ook zelfs een video-film... Maar zag niet wat hun bron was helaas... Heb je al bronmateriaal? Foto's denk ik?

Foto en pdf inderdaad.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HAL

Bron: De Red uiteraard. Op diverse plaatsen in NL te huur. Bij Camelot bijvoorbeeld.

garmtz

#7
Ik dacht ook aan de Red... Maarja, leek he... ;)  (ik dan he, op 4K gebied)

LittleNinja

Quote from: HAL on September  6, 2012, 11:55:04
Bron: De Red uiteraard. Op diverse plaatsen in NL te huur. Bij Camelot bijvoorbeeld.

Ik zoek ook geen opname apparatuur.. Sorry, ik ben onduidelijk geweest.

Ik zoek een bron die het kan weergeven, dus een pc met de juiste videokaart, een 4K BluRay speler ( bestaat nog niet volgens mij ), enzovoort..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

HAL

#9
Kan de RED niet weergeven denk je? Ik bedoelde het ook niet als een opnamemedium maar als een weergave medium. Neem even contact op met een verhuurder. 10 tegen 1 dat ze, als de RED het niet kan, toch een oplossing hebben om het weer te geven. Wel een dikke portemonnee paraat houden....

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

HAL


Nahpets

#12
Vandaar ook het vraagteken. ik kom er in de handleiding niet 100% zeker uit dat 4k foto's met rust worden gelaten. Maar lijkt me in ieder geval de moeite waard voor LN om even naar te zoeken of evt de product manager van Sony te bellen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

LittleNinja

Quote from: HAL on September  6, 2012, 12:02:05
Kan de RED niet weergeven denk je? Ik bedoelde het ook niet als een opnamemedium maar als een weergave medium. Neem even contact op met een verhuurder. 10 tegen 1 dat ze, als de RED het niet kan, toch een oplossing hebben om het weer te geven. Wel een dikke portemonnee paraat houden....

Akkoord. Dan heb ik het niet goed begrepen. Ik ga eens contact opnemen, kijken of het haalbaar is.

@ieder

Dank voor alle input!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Sowieso vraag ik me af... als je een pc hebt met 4K resolutie..krijg je die uberhaupt naar de weergever toe in die resolutie?? Huidige kabels kunnen tot max 2K als ik mij niet vergis?

Cam-a-lot gesproken, hebben niet dat wat ik zoek/nodig heb. :nopompom:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

HAL

#16
Hulskamp?
JVR?

LittleNinja

Quote from: HAL on September  6, 2012, 12:55:40
Hulskamp?
JVR?

Ik probeer het nu te bereiken via een ict contact. Helaas lijkt daar wat tijd overheen te gaan..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

W

ik denk dat het een kwestie van de juiste software is. Op bijvoorbeeld de engelse wikipedia website http://en.wikipedia.org/wiki/DisplayPort van de display port technologie is te zien dat dit tot 3840x2160 aankan.

Helaas kan ik je niet verder helpen met de software. Ik weet wel dat de heren van timescapes.org de eerste film hebben uitgebracht in 4k (fantastische timelapse film), misschien dat je daar terecht kan met je vraag.

gr,

HAL

Quote from: W on September  6, 2012, 14:05:58
Ik weet wel dat de heren van timescapes.org de eerste film hebben uitgebracht in 4k (fantastische timelapse film)

Tja, wat is uitgebracht. Als je bedoelt "in de verkoop gebracht" dan lijkt het verhaal te kloppen ("It is the world's first movie to be sold to the public as a 4K file") Maar er waren natuurlijk al eerder 4K-films gemaakt.

LittleNinja

Wordt trouwens niet simpelweg iedere bioscoopfilm opgenomen en afgespeeld in 4K?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

http://www.centralpoint.nl/videokaarten/club3d/radeon-hd-7850-art-cgax-7856-num-1218729/

een simpele 7850 videokaart moet al genoeg zijn nu nog een afspeler dat kan je pc zijn nu nog 4k materiaal op je pc krijgen
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

W

#22
Quote from: HAL on September  6, 2012, 14:23:54
Tja, wat is uitgebracht. Als je bedoelt "in de verkoop gebracht" dan lijkt het verhaal te kloppen ("It is the world's first movie to be sold to the public as a 4K file") Maar er waren natuurlijk al eerder 4K-films gemaakt.

sorry, dat is uiteraard wat ik bedoel.

eventueel in google intypen: 4k media player. Daar staan wel wat hits, ook mbt de hardware die je in de computer nodig hebt voor smooth playback van uncompressed materiaal, het zijn namelijk nogal wat GBits/sec!

edit: sorry, ik lees nu nogmaals de openingspost. Volgens mij is dit een kwestie van een videokaart uitzoeken met de juiste uitgangspoort die deze resolutie kan uitsturen.

home@the movies

#23
Hi, ik heb dit toppic te laat gezien, wij hebben al een hele tijd een volledige 4K pc in onze demo ruimte staan die gekoppeld is aan de Sony VW1000 en native 4K materiaal zonder probleem kan weergeven, je had gewoon ons even moeten mailen.

Mocht je nog op zoek zijn geef dan even een seintje.

Groeten

Werner
Home@The Movies

LittleNinja

Hi Werner,

De vraag staat nog steeds open. Er is een lokale automatiseerder die er mee aan de slag zou gaan, echter zegt hij dat dit pas over een maand of twee beschikbaar zou zijn. :-X

Het gaat niet eens om films maar slechts om PDF en foto's te kunnen beoordelen. Er is dus niet eens een vreselijk sterke kaart nodig, slechts één met die resolutie.

Kun jij aangeven welke videokaart jullie gebruiken?

Groet,
LN


Quote from: home@the movies on September 18, 2012, 23:30:25
Hi, ik heb dit toppic te laat gezien, wij hebben al een hele tijd een volledige 4K pc in onze demo ruimte staan die gekoppeld is aan de Sony VW1000 en native 4K materiaal zonder probleem kan weergeven, je had gewoon ons even moeten mailen.

Mocht je nog op zoek zijn geef dan even een seintje.

Groeten

Werner
Home@The Movies
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"