CA plates van Crusade Audio Electronics

Gestart door Henkes, september 4, 2012, 09:18:11

Vorige topic - Volgende topic

Henkes

CA plates van Crusade Audio Electronics

Introductie set:
Mijn set bestaat tegenwoordig uit Tannoy Kensington, VTL MB-185 buizen monoblokken van 240 Watt op Tetrode-stand  en een voorversterker (passief) van CI Audio Pcl-1 mk2. Alles bedraad met AVID Black (ook naar de speakers).  Als bron stream ik over de Logitech Squeezebox (SB) met de bijbehorende voeding en het Metrum Octave dac. De stroomvoorziening is een Furutech TP80e en verder Belden stroomkabels.

Tweaks:
Ik heb jarenlang (circa 15 jaar) best wel veel audio gehad, bijna elk jaar wel weer een andere set.
Daarnaast ben ik ook heel veel bezig geweest met tweaks onder mijn spullen zoals spikes, steen,  masterbase.  Altijd moest ik hierbij heel goed luisteren naar de kleine veranderingen die ze teweeg brachten. 

De oplossing:
Mijn huidige set klonk altijd een beetje traag en het geluid bleef aan de speakers kleven. Het was heel mooi hoor in vergelijking met andere audio sets. Maar eigenlijk wist ook niet dat deze set mooier zou kunnen klinken.

Toen kwam ik in aanraking met de CA plates van Crusade Audio. Er zijn diverse modellen in volgorde van werking en prijs. De Basic, de CA-plate (instapmodel), de Diamond-1, de Diamond-2 en nu is ook de ontwikkeling gaande voor de Diamond-3.

Ik heb eerst de CA-plates gebruikt. De Basic heb ik nooit gehad.  Toen ik deze onder de eindversterkers plaatste was het meteen een stuk mooier. Meer ruimte en diepte en echter. Belachelijk gewoon. Maar na een paar dagen stortte het geluid helemaal in. Ik was weer bij af.

Ik heb toen overleg gehad met Crusade Audio en eerst de instructies opgevolgd:
-   Als je laminaat in je woonruimte hebt dan moet je er voor zorgen dat je bekabeling daar niet op ligt. Laminaat brengt statische elektriciteit met zich mee.  Dit zorgt ervoor dat deze slechte eigenschap door de CA plates beter wordt  weergegeven en daarom gaat je set weer beroerder klinken. Beter zou zijn massief houten vloer of tapijt (min of meer, niet alle). Ik heb dit opgelost door onder mijn gehele set massief houten planken te leggen en alle bedrading daar op te leggen. Je kunt natuurlijk ook achter je audio massief houten planken leggen en daar dan je bedrading opleggen.
-   Vervolgens heb ik de luidsprekerkabels ook nog van de grond gelift met wat schuim.
-   Daarnaast moeten je (voor)versterkers met rubber(voetjes) op de CA-plates staan. Niet met spikes. Spikes maken het geluid ieler. Of zonder voetjes (zoals de SB).
-   Ontkoppel eventueel je surround-set van je stereo set.

Hierna heb ik opnieuw de CA-plates onder de eindversterkers gelegd en stortte het geluid niet meer in. Het was meteen beter en het bleef zo. Het systeem begon steeds beter te klinken. Ik dacht echt dat dit niet meer beter kon. Het was zo'n groot verschil met voorheen.
Totdat ik ook nog een CA-plate onder mijn voorversterker, DAC en streamer zette. Ongelooflijk, tijdens het eronder schuiven hoorde je het geluid gewoon opleven. Ik had meteen een hoger geluidsbeeld, dieper en veel echter, maar belangrijk: veel snellere afwerking. Dit was absurd. Nu stond dus de hele stereo set op de CA-plates. Het effect is werkelijk veel mooier dan het steeds maar wisselen van apparatuur en bekabeling.

Ik wilde eigenlijk niets meer aan mijn set veranderen, totdat ik het voorstel kreeg de Diamond-1 onder de eindversterkers te zetten. Die kans liet ik niet voorbij gaan. En wat ik niet had verwacht, omdat je vaak naar subtiele veranderingen moet zoeken bij tweaks, gebeurde toch. Ik kreeg evenveel verbetering in mijn set erbij, net als toen ik naar de CA-plates ging. Ik rolde letterlijk van de bank en een enorme glimlach kwam op mijn gezicht. Dit klinkt als een set van 150.000 euro (kun je nagaan als je daar de CA-plate of de Diamond-1 onder zet). De set klinkt nu superecht. Zanger of zangeres staat letterlijk in je woonkamer in 3D. Drums, band meer naar achteren gefocussed, maar de grootste klapper was het breder worden van je set, de snelheid (gemak) en de losheid van alles ten opzicht van elkaar.  Het geluid gaat ver buiten de speakers.  Het laag had meer detail, elke snaaraanslag in het laag was duidelijk waar te nemen in de gelaagdheid ervan. Dit is een muziekbeleving van het hoogste soort.

Advies:
Stop met geneuzel met dopjes, dure stroomkabels, spikes, etc. Ga direct voor de CA-plates of nog beter de Diamond-1. Echt wonderschoon (let wel op de instructies, anders versterken de CA-plates je slechte eigenschappen van je set). 

AbZ

Altijd leuk, 1e postings die spontaan een product aanprijzen.

Citaat van: Henkes op september  4, 2012, 09:18:11Stop met geneuzel
Lijkt me een goed plan.

Nahpets

Lijkt inderdaad een topic gebasseerd op de Stassen methode.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Hai Henkes,

Let niet op wat hier boven geschreven wordt. Achterdocht is gauw gewekt als je dit als een eerste post neerzet.
Zelf heb ik ook een review geschreven (al een hele tijd eerder). Die mag je hier lezen:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107055.msg1845677#msg1845677
In ieder geval welkom en ik ben blij dat ik nu eindelijk eens een medestander naast HTIP heb!

Rogier je hebt prachtige producten blijkt maar weer.

Abel en Stephan, in je hok! Bloedhonden mogen maar even snuffelen aan het slachtoffer.... ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

AbZ

Hey, heb alleen maar gezegd dat het leuk en spontaan overkwam  :angel:

en bij jou klinkt alles met tweak geweldig  ;D  en zonder tweak...  ook geweldig  ;D

Peerless Monster

Citaat van: AbZ op september  4, 2012, 12:36:54
Hey, heb alleen maar gezegd dat het leuk en spontaan overkwam  :angel:

en bij jou klinkt alles met tweak geweldig  ;D  en zonder tweak...  ook geweldig  ;D

Niet alles onthouden jij! ;)

Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

AbZ

Citaat van: Peerless Monster op september  4, 2012, 12:40:39
Niet alles onthouden jij! ;)
Maak je geen zorgen; het is me bijgebleven als een positieve, constructieve opmerking   :xmas:

Hmm, die kerstmuts is eigenlijk wel een beetje warm met dit weer  :-\

Peerless Monster

Citaat van: AbZ op september  4, 2012, 12:56:55
Maak je geen zorgen; het is me bijgebleven als een positieve, constructieve opmerking   :xmas:

Hmm, die kerstmuts is eigenlijk wel een beetje warm met dit weer  :-\

Ik vond hem zelf destijds (hij staat volgens mij in het frank topic, een erg mooie uiitspraak).
En iedereen heeft een beetje zijn eigen waarheid en ik ben blij dat om me heen het beetje waarheid dat ik heb ook wordt ondersteund ;D

Ga binnenkort maar (weer) eens een blindtest doen ;D

Rogiervh

Citaat van: Peerless Monster op september  4, 2012, 12:31:07
Hai Henkes,

Let niet op wat hier boven geschreven wordt. Achterdocht is gauw gewekt als je dit als een eerste post neerzet.
Zelf heb ik ook een review geschreven (al een hele tijd eerder). Die mag je hier lezen:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107055.msg1845677#msg1845677
In ieder geval welkom en ik ben blij dat ik nu eindelijk eens een medestander naast HTIP heb!

Rogier je hebt prachtige producten blijkt maar weer.

Abel en Stephan, in je hok! Bloedhonden mogen maar even snuffelen aan het slachtoffer.... ;D

Bedankt! Ik ben niet voor niets awarded  8) hehehe

Peerless Monster

Rogiervh

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

AbZ

Citaat van: Crusade op september  4, 2012, 14:45:21Ik ben niet voor niets awarded  8) hehehe
Had ook niet verwacht dat het gratis was.