Showkees W.Otter

Started by W.Otter, September 1, 2012, 16:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on September  3, 2012, 23:38:55
ik hou het in gedachte mocht ik ooit in de buurt zijn!

tijd om te slapen

Trusten, ik luister nog even naar Justin Nozuka.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

ik luister naar mn vriendin die probeert te slapen en zij naar mijn getyp  :ph34r: luisterze :music:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

weet iemand ook hoeveel stroom een BKxxls400 verbruikt in standby? vrij weinig toch aangezien het klasse D is? geen zin om m steeds aan te zetten als ik ga luisteren.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Ik draai nu met een VV/EV en externe DAC. Op den duur toch over naar 5.1, wat zal het verstandigste zijn om mee te beginnen?
Ik dacht zelf aan om een surround processor te kopen de rsp1572 (of 1570 ik denk niet dat ik de extra features heel veel ga gebruiken) dan kan mijn externe dac en VV plaats maken daarvoor.
Tevens lijkt mij de rdg1520 (streaming) ook wel interessant mede door dat ik de Squeezebox zo lelijk vind en er een goede DAC ingebouwd zit en ik hierdoor indezelfde serie blijf wat een pré is voor mij.

het schijnt dat de rsp1570 net als alle Rotels goed presteert in stereo dus hier zal ik mij verder niet zorgen om maken (heb afspraak gemaakt om deze te beluisteren bij mijn dealer) Dit geeft mij het voordeel dat het begin naar 5.1 gemaakt is en kan ik later uitbreiden met eindversterkers.

mijn idee is om de 5 kanaals rmb1575 (5ch 250watt) aan te schaffen en de rb1572 (2ch 250watt) te te biampen voor de fronts.

ook mijn tv moet geupgrade worden maar dat is voor latere zorg.

een paar ideetjes, andere suggesties zijn ook welkom mits ze in de Rotel sfeer blijven!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on September  4, 2012, 12:04:52
Ik draai nu met een VV/EV en externe DAC. Op den duur toch over naar 5.1, wat zal het verstandigste zijn om mee te beginnen?
Ik dacht zelf aan om een surround processor te kopen de rsp1572 (of 1570 ik denk niet dat ik de extra features heel veel ga gebruiken) dan kan mijn externe dac en VV plaats maken daarvoor.
Tevens lijkt mij de rdg1520 (streaming) ook wel interessant mede door dat ik de Squeezebox zo lelijk vind en er een goede DAC ingebouwd zit en ik hierdoor indezelfde serie blijf wat een pré is voor mij.

het schijnt dat de rsp1570 net als alle Rotels goed presteert in stereo dus hier zal ik mij verder niet zorgen om maken (heb afspraak gemaakt om deze te beluisteren bij mijn dealer) Dit geeft mij het voordeel dat het begin naar 5.1 gemaakt is en kan ik later uitbreiden met eindversterkers.

mijn idee is om de 5 kanaals rmb1575 (5ch 250watt) aan te schaffen en de rb1572 (2ch 250watt) te te biampen voor de fronts.

ook mijn tv moet geupgrade worden maar dat is voor latere zorg.

een paar ideetjes, andere suggesties zijn ook welkom mits ze in de Rotel sfeer blijven!

Je zou kunnen starten met een voordeligere VV uit de 10 serie, als de VV 7 kanaals in heeft kan je altijd een BR kopen met 7.1 analoog uit en dan kan je toch gebruik maken van alle nieuwste formats. Je houdt de investering zo een stuk lager. De afschrijving is in het begin erg hoog op zeker 5 ch amps,
Ik zou zeker second life overwegen, om een voorbeeld te noemen, ik heb mijn 1098VV in een winkel met nog 6 mnd garantie gekocht voor 375,-. Ding was uit 2007.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

heb je helemaal gelijk in hoor! heb ik ook zeker overwogen. Opzich is budget niet zo'n probleem, het hoeft niet nu meteen, wellicht als ik het geld eindelijk bij elkaar heb zijn de modellen tweedehands net zo voordelig te krijgen als de 10 serie.

ik wil gewoon alles HDMI aan kunnen sluiten, 3D ondersteuning hoeft niet dus het oude model voldoet (en heeft 8ch in) dus mochten er nieuwe codecs ingevoerd worden is dit geen probleem. De 15 serie heeft gewoon de voorkeur voor mij!

tweedehands is zeker aantrekkelijk, er is voor alsnog een vrij constante stroom aan aanbod dus daar zie ik soms wel eens wat leuks voorbij komen.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on September  4, 2012, 12:34:51
heb je helemaal gelijk in hoor! heb ik ook zeker overwogen. Opzich is budget niet zo'n probleem, het hoeft niet nu meteen, wellicht als ik het geld eindelijk bij elkaar heb zijn de modellen tweedehands net zo voordelig te krijgen als de 10 serie.

ik wil gewoon alles HDMI aan kunnen sluiten, 3D ondersteuning hoeft niet dus het oude model voldoet (en heeft 8ch in) dus mochten er nieuwe codecs ingevoerd worden is dit geen probleem. De 15 serie heeft gewoon de voorkeur voor mij!

tweedehands is zeker aantrekkelijk, er is voor alsnog een vrij constante stroom aan aanbod dus daar zie ik soms wel eens wat leuks voorbij komen.

Ik heb indredaad geen HDMI, speel geluid over toslink wat me prima bevalt. Ogen open houden en als er een kans komt grijpen :)
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

dat hoeft inderdaad geen probleem te geven om het met toslink te doen, voor het gebruiksgemak moet mn vriendin het ook nog kunnen bedienen..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

VTEC_genieter

Heb ergens gelezen dat toslink geen Dolby True HD en DTS-HD-MA door kan geven.
Of LeonArdusS heeft de ervaring.....

Ik heb Ralf zien posten/zeggen dat de XXLS400 standby ongeveer 7 watt verbruikt.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

LeonArdusS

Quote from: VTEC_genieter on September  4, 2012, 19:37:23
Heb ergens gelezen dat toslink geen Dolby True HD en DTS-HD-MA door kan geven.
Of LeonArdusS heeft de ervaring.....

Ik heb Ralf zien posten/zeggen dat de XXLS400 standby ongeveer 7 watt verbruikt.

Klopt helemaal, ik draai gewoon DTS, heb nog geen BR gekocht.
Als ik over ga op BR dan ga ik het analoog aansluiten, mij VV heeft 7 kanaals in.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

nog een reden dat ik hdmi wil ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on September  4, 2012, 20:11:21
nog een reden dat ik hdmi wil ;)

Ik stel niet zo'n hoge eisen aan HT, hifi is belangrijker.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

if you can have it all...

he jouw CM6 zijn van het formaat als mijn CM9. waarom dan een CMC erbij en geen CMC2?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

De CMC is uit dezelfde lijn als de CM4 en CM6, die CMC2 was er toen nog niet.
Ik heb de set 5.0 gekocht via MP dus alle speakers samen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

Heb een probleempje met mijn harman/kardon (al een tijdje). wanneer ik mijn tv (ziggo samsung decoder) rechtstreeks aansluit op de HK en dan doorlussen naar de tv herkent ie het signaal wel maar klapt ie er af en toe uit waardoor ie het signaal kwijt is en op blauw beeld springt (en knippert)

hetzelfde met mijn laptop, wanneer ik die via HDMI op de HK aansluit herkent ie het signaal wel maar wil ie m niet doorgeven ( ik zie af en toe mijn bureaublad op tv maar ook dit gaat gepaard met knipperen)

tuurlijk is het gewoon mogelijk om hdmi op de tv aan te sluiten en met een optisch signaal het geluid door te geven maar dit is natuurlijk niet helemaal de bedoeling.

ik heb al gedacht aan een firmware update maar hiervoor heb ik een usb->serial (rs232) kabel nodig en die ga ik daarvoor niet kopen.

weet iemand waar dit aan ligt?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on September  6, 2012, 14:06:07
Heb een probleempje met mijn harman/kardon (al een tijdje). wanneer ik mijn tv (ziggo samsung decoder) rechtstreeks aansluit op de HK en dan doorlussen naar de tv herkent ie het signaal wel maar klapt ie er af en toe uit waardoor ie het signaal kwijt is en op blauw beeld springt (en knippert)

hetzelfde met mijn laptop, wanneer ik die via HDMI op de HK aansluit herkent ie het signaal wel maar wil ie m niet doorgeven ( ik zie af en toe mijn bureaublad op tv maar ook dit gaat gepaard met knipperen)

tuurlijk is het gewoon mogelijk om hdmi op de tv aan te sluiten en met een optisch signaal het geluid door te geven maar dit is natuurlijk niet helemaal de bedoeling.

ik heb al gedacht aan een firmware update maar hiervoor heb ik een usb->serial (rs232) kabel nodig en die ga ik daarvoor niet kopen.

weet iemand waar dit aan ligt?

Aangezien je het met meerdere app. hebt is foutbepaling moeilijk, is het op alle poorten hetzelfde?
Is het bij de laptop ook af en toe of altijd?
Dit zijn altijd moeilijke problemen, ik zou in ieder geval de firmware releasenotes nalezen of dit een bekend issue is. Heeft dit vanaf het begin gespeeld?
Wellicht is er iemand in jouw regio op het forum die zo'n kabel heef die je even kan lenen mocht de update toch noodzakelijk zijn.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

bedankt Leon,

Met de tv is het soms 10 minuten goed en dan 'verliest' ie het signaal en dan gaat het kastje vanzelf uit en moet je m weer opnieuw aan zetten.
Met de laptop is dit echt seconden werk, knipperen dus. Qua poorten maakt het niet uit, elke HDMI poort doet dit. Met mijn ps3 heb ik geen problemen, die stottert wel eens maar herpakt het signaal heel snel weer en stoort dus niet.

geeft allemaal wel aan dat er idd iets met de HK is, maar wat! heb ze wel eens gebeld maar dat mocht niet baten.

ik ga die firmware updates eens bekijken, als dit het zou verhelpen is 20 euro niet zo'n probleem. als er iemand in de buurt woont zou dat heel mooi zijn!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Dit zal het inderdaad wel zijn! staat er letterlijk in -> handshake met hdmi connections en settop boxes

Update Improvements


Software release June 10 Version 07-01-2010 / AFW V0.98.3.1

Harman Kardon® AVR 255/AVR 355 SOFTWARE UPGRADE INSTRUCTIONS
Harman Kardon, Inc., is pleased to offer this upgrade, which improves the performance of your AVR through an update to the internal software and firmware that controls the unit and contains the operating instructions for the audio- and video-processing systems. Unlike many consumer products, which are designed with "fixed" memory, these Harman Kardon products feature flash memory that is upgradeable through a standard RS-232 serial port. To install the software, please follow these instructions. If you have any questions, consult the Harman Kardon Web site at www.harmankardon.com.

This software package includes all previous improvements, feature additions and bug fixes (see below), in addition to the following major items:

Software release June 10; Version 07-01-2010 / AFW V0.98.3.1
The elimination of random audio dropouts that could occur when listening to the DTS® Neo:6 surround mode.

Enhancements to the HDCP handshake when using HDMI connections.

Improvements so that the Lip Sync adjustment works properly with all video input sources.


Previous releases:
Software release Oct 09; Version 28-07-2009 01 / AFW v0.97.2.2
The elimination of audio glitches that previously occurred when the audio stream was interrupted or changed, particularly when changing sources.

Issues with occasional loss of sound or inability to lock incoming high-resolution audio streams.

Improved compatibility with cable set-top boxes when an HDMI™ connection is used.

Lip Sync may now be set individually for each source.

Software release Mar 09; Version 02-03-2009 01 / AFW v0.96.1.1
2ch PCM from Xbox360 mutes AVR and detected wrongly as Multi-channel PCM is now resolved.

Occasional pops when audio stream is interrupted like changing track on a source or sound format change on a disc from HDMI and SPDIF input sources have been eliminated.

Audio and video system performance and HDMI compatibility have been improved, and other low-level operating system improvements have been made.

Software release Dec 08; Version 071008 01 / AFW95.1.1
Problems when a DVI connection is used to connect the AVR to either a source or video display and the output is limited to 480p have been corrected. Any DVI connection will now allow the full range of permissible video outputs, as determined by the source, the display and the program material.

In addition to general improvements to the overall operation of your AVR, the following specific improvements are part of this upgrade:
The AVR will now pass "whiter than white" and "blacker than black" video information when it is available. Note that not all video displays are compatible with these signals, and the video information cannot be displayed unless both the source and display are able to handle them.

Occasional screen or display freezes or loss of video when switching from analog video to HDMI™ video or between AM/FM and XM® radio have been eliminated.

Corrects for frame jitter.

Dolby® Pro Logic® IIx processing is now available for 7.1 systems when the input source is "DTS-ES® Discrete."

Improved navigation capability when using an iPod connected to an AVR 355 via The Bridge II.

Occasional pops and clicks with certain PCM audio sources have been eliminated.

Audio and video system performance and HDMI compatibility have been improved, and other low-level operating system improvements have been made.

Update Eligibility

To determine if your unit has the latest versions of the software and firmware, turn your AVR on, press the AVR button, and then press 1-2-3-4-OK on the remote control. (If this sequence does NOT display the version number, please press 1-2-3-0-OK.) If the bottom line of the display reads 07-01-2010 01 / AFW v0.98.3.1, you have the correct version and no further action is needed. If the bottom line of the display shows any other readout, please proceed with the upgrade.
Important Note:
This software is specially designed for use with Harman Kardon AVR 255 and AVR 355 receivers. Use with any other models or brands may cause damage to the product. DO NOT USE THIS SOFTWARE WITH ANY OTHER PRODUCTS.

System Requirements
To install the software upgrade, you will need to purchase a standard RS-232 connection cable. Do not use a "null modem" cable, as it uses connection links that are not compatible with your AVR. If your computer is not equipped with a serial port, you may use one of the USB-to-serial-port adapters listed below that have been tested for interoperability with the AVRs. Most brand-name adapters will also work, but due to the wide variety of computers, operating systems and adapters, we cannot guarantee that other adapters will work in all situations.

Gigaware™ Model 26-949

StarTech.com Model ICUSB232

IOGEAR Model Z-GUC232A

You will also need to have access to a computer that is close enough to be connected to the AVR that you are upgrading. The minimum system requirements for the computer are:
Processor: Intel® Pentium® II processor or equivalent, or higher

Operating system: Windows® 2000 SP4 or higher (for Windows 2000 or Windows XP, your system may require you to have "administrator" user rights)

Hard-drive space: 10MB available

System RAM: 128MB

CD-ROM drive (when using the CD-ROM version of the program)

RS-232 serial port
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on September  6, 2012, 14:26:43
bedankt Leon,

Met de tv is het soms 10 minuten goed en dan 'verliest' ie het signaal en dan gaat het kastje vanzelf uit en moet je m weer opnieuw aan zetten.
Met de laptop is dit echt seconden werk, knipperen dus. Qua poorten maakt het niet uit, elke HDMI poort doet dit. Met mijn ps3 heb ik geen problemen, die stottert wel eens maar herpakt het signaal heel snel weer en stoort dus niet.

geeft allemaal wel aan dat er idd iets met de HK is, maar wat! heb ze wel eens gebeld maar dat mocht niet baten.

ik ga die firmware updates eens bekijken, als dit het zou verhelpen is 20 euro niet zo'n probleem. als er iemand in de buurt woont zou dat heel mooi zijn!

Je zou nog eens wat met de kabels kunnen proberen. Ik heb recentelijk een HDMI kabel besteld voor mij atv2, kabel komt binnen en doet het niet, testje gedaan en hij doet het wel op dvd speler. Winkel benaderd, sturen een nieuwe kabel en die doet het wel op de atv2 en op dvd.
Wellicht zit de beperking in de kabel. Heb je ze van hetzelfde merk, koop een goedkope action kabel, gebruik ik ook voor mijn dvd en zie wat die doet? Vervang de kabel tussen HK en tv.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

moet ik dan alle vorige installaties doen? of voldoet de nieuwste?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on September  6, 2012, 14:43:43
moet ik dan alle vorige installaties doen? of voldoet de nieuwste?

Dat varieert, meestal bevat de laatste fix alle eerdere wijzigingen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

heb inderdaad verschillende kabels geprobeerd, een van 30 euro een van 10 euro en nu 1 van de action (2,50) ik lachte me dood! prachtige 3 meter kabel  :clapping:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

ik denk dat ik het kabeltje gewoon even ophaal en dan weer terugbreng als de update er op zit  :devil:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on September  6, 2012, 14:48:50
ik denk dat ik het kabeltje gewoon even ophaal en dan weer terugbreng als de update er op zit  :devil:
Gewoon aangeven dat het de verkeerde is...hahahaha.
Heb ik een x met een speciale wastafeltang gedaan, ding was 45,- en had ik maar 1x nodig.
Gewoon voorzichtig gebruikt en terug gebracht.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

hahaha

ding is al uit de seal dus tja moet maar he.. ik heb het kabeltje gekocht maar ik heb alle stappen gevolgt maar krijg m niet aan het updaten.. er staat dat als je een usb poort gebruikt op een laptop je niet genoeg power hebt.. zou dat echt zoveel uitmaken? laptop hangt gewoon aan netstroom
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF