Showkees W.Otter

Started by W.Otter, September 1, 2012, 16:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

Het is er tijd voor: een showcase!

Hallo iedereen,

Een kleine greep uit mijn geschiedenis:

JVC MXJ850R
Logitech Z-5500
B&W CM8
B&W CMC2
B&W CM7
Rotel RC-1550
Rotel RB-1572
Rotel RDG1520
Rotel RSP1570
Rotel RMB1575
BK XXLS400 FF
SVS PB13ultra
Logitech Squeezebox
MF V-dac
HTPC (i3/8gb ddr3/120gb ssd/BD)
Humax 5050c
Dune HD smart B1
Dune HD Max
Sony 32w4000


Op dit moment speel ik met deze componenten, randapparatuur en bekabeling:

Stereo/HT:

STEREO - Lyngdorf TDAI-2170
FRONTS - B&W CM9 (superspikes)

TV:  LG OLED55b6 & Sony 46hx850
Console: ps4
NAS: Synology 415+ 8TB


Bekabeling:

W&M Tornado powercord (x4)
W&M LS-01 3,5m (x2)
Canare 4s11/W&Mbs104
W&M LS-03 1m (1x)
W&M AC-01 1m (x3)
W&M AC-01 2,5m (x1)
W&M DC-01 1,5m (x1)
W&M SC-01 5m (1x)
Supra Combicon kabelbruggen
Internet over de coax
marmitek ircontrol 6
RUconnected hdmi (4x)
RUconnected analoog interlink 5x 2,5m
JouwHifi stekkerblok


Jouwhifi stekkerblok/W&M tornado powercord
Rotel RDG-1520
W&M Bekabeling all the way
Nieuw meubel aldenkamp/vogel's q7077.1
Test(je) BA A25
Komst Humax & Dune B1
Komst Harmony one
Joe Bonamassa in HMH
Nieuw Huis!
Rotel RSP-1570
Klussen
MoCa Multimedia over Coax
Ontwerp nieuw meubel
Sony HX850
CMC2
Dune HDtv101 voor op de slaapkamer
Nieuw kabels; RUconnected, W&M, IRextender
Meten met Umik-1
Start Maatwerk meubel  :pompom:
Aankomst meubel
Canare 4s11
Philips Hue
Rotel RMB-1575
HTPC
SVS PB13Ultra
B&W CM7




B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Nog wat fototjes
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

#2
en nog wat :clapping:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

chansig

Mooie spullen en mooie inrichting maar wat een beroerde opstelling van de set. Het zal niet anders gaan...maar als ik deze foto zie ben ik zo blij met mijn situatie.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

W.Otter

Bedankt :)
Het is inderdaad niet anders! het huis is klein maar goed het klinkt nog steeds super! als ik dan eindelijk een nieuw huis heb gaat er weer een wereld voor me open  8)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

S@m

Leuke set Otter!

Quote from: W.Otter on September  1, 2012, 16:36:35
Bedankt :)
als ik dan eindelijk een nieuw huis heb gaat er weer een wereld voor me open  8)

En ga je misschien zelfs verschillen waarnemen tussen netsnoeren  8)

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Maro

#7
Mooie spulletjes. De stereo opstelling is idd ver van perfect maar dat weet je zelf ook. Waarom de stereo set niet bij de HK? Switchboxje er tussen en er gaat een wereld voor je open. :D

Blijf je in Assen?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

high-q

Mooi spul en mooie foto's Wessel! Sluit me bij de rest aan dat de opstelling niet ideaal is, maar dat geef je zelf ook al aan. Heb zelf jaren lang in Assen gewoond, waaronder in een vrij klein huis samen met mijn vriendin.

Kan inderdaad snel gaan in een nieuw huis. Heb nu zelfs sinds een half jaar een HT :headbanging:

Als je voor nop meer uit je huidige bron wilt halen kan ik je de Touch Toolkit 3.0 aanraden.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

CZ79

Ziet er netjes uit, mooie set zo!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

W.Otter

Quote from: Maro on September  1, 2012, 21:21:28
Mooie spulletjes. De stereo opstelling is idd ver van perfect maar dat weet je zelf ook. Waarom de stereo set niet bij de HK? Switchboxje er tussen en er gaat een wereld voor je open. :D

Blijf je in Assen?

dankje, ik heb vorig jaar toen mijn vriendin een half jaar op stage was in het buitenland de CM8een in de woonkamer gehad en toen was het inderdaad een enorm verschil! veel meer rust en open geluid. Ik weet dat er veel meer uit te halen valt maar goed. ik kan of het geld op de bank laten staan of alvast de spullen kopen, experimenteren etc. dus dat doe ik liever ;)

ik ben wel van plan in Assen te blijven, al is mijn geliefde stad ook niet meer wat het geweest is.. wie weet dat ik ooit voor werkgelegenheid ergens anders ga wonen. eerst maar eens mijn studie afmaken ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: high-q on September  1, 2012, 23:45:02
Mooi spul en mooie foto's Wessel! Sluit me bij de rest aan dat de opstelling niet ideaal is, maar dat geef je zelf ook al aan. Heb zelf jaren lang in Assen gewoond, waaronder in een vrij klein huis samen met mijn vriendin.

Kan inderdaad snel gaan in een nieuw huis. Heb nu zelfs sinds een half jaar een HT :headbanging:

Als je voor nop meer uit je huidige bron wilt halen kan ik je de Touch Toolkit 3.0 aanraden.
bedankt :) fotos worden gewoon met een nokia telefoon gemaakt ;)
waar heb je gewoond in Assen en waar woon je nu?

is die Toolkit een third party app?
ooit komt mijn HT er ook nog wel ;) maar een begin is er iig. ik zal je HT eens bekijken, ben m vast al wel eens tegengekomen.

Quote from: cz79 on September  2, 2012, 07:47:45
Ziet er netjes uit, mooie set zo!

thnx, het kastje van de welbekende zweedse meubelgigant moet nog eens plaatsmaken voor een mooie inbouwkast maar voor nu prima, kan alle kabels, mn DAC en stekkerblok er mooi in kwijt :)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

vanzomereng

Fraaie set en veel luisterplezier hiermee...

nu maar snel verhuizen, wellicht de beste (duurste) upgrade  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Maro

Quote from: VANZOMERENG on September  2, 2012, 11:52:30

nu maar snel verhuizen, wellicht de beste (duurste) upgrade  ;D

Ben jij zijn buurman ofzo? :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

W.Otter

hahaha duurde even maar het kwartje is gevallen ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

high-q

Quote from: W.Otter on September  2, 2012, 11:48:58
waar heb je gewoond in Assen en waar woon je nu?

is die Toolkit een third party app?
ooit komt mijn HT er ook nog wel ;) maar een begin is er iig. ik zal je HT eens bekijken, ben m vast al wel eens tegengekomen.

Ik heb in 7 jaar in Peelo, 17 jaar in Marsdijk en 2 jaar in Kloosterveen gewoond. Inmiddels woon ik alweer 4 jaar in de buurt van Leeuwarden :)

TT 3.0 is inderdaad niet van Logitech zelf:
http://soundcheck-audio.blogspot.nl/2011/11/touch-toolbox-30.html

In mijn topic staan op de laatste 2 pagina's mijn bevindingen.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

W.Otter

een echte assenaar dus! en dan ga je in friesland wonen?  :nowink:

ik zal eens kijken, bedankt!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

high-q

Quote from: W.Otter on September  2, 2012, 14:40:39
een echte assenaar dus! en dan ga je in friesland wonen? :nowink:

ik zal eens kijken, bedankt!

Ja klopt. Als een paar jaar geleden tegen me gezegd had dat ik dat zou doen, dan had ik je wss voor gek verklaard  ::). Maar ja, werk hè. Voor mij én de vrouw.

TT3.0 is de moeite waard om te proberen, kan ook niks mis gaan!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

W.Otter

ik blijf hangen bij het uitpakken van het toolbox bestand met die PUTTY, die vind ie niet ofzo..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

high-q

Quote from: W.Otter on September  2, 2012, 15:23:32
ik blijf hangen bij het uitpakken van het toolbox bestand met die PUTTY, die vind ie niet ofzo..

Vreemd, als je de stappen één voor één bij langs loopt moet het gewoon lukken. Je hangt in stap 3.6 van de guide?
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

W.Otter

heb het al afgeblazen;) helemaal geen zin om hier uren mee bezig te zijn en zoveel zal het waarschijnlijk ook niet helpen. vind mn geluid prima zo! zoek het liever in een andere dac en zo voorts. Toch bedankt!

wat heeft het jou gebracht dan?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

Leuke set in een helaas beroerde opstelling, wel `n mooie inrichting.


Quote from: W.Otter on September  2, 2012, 11:42:22
... Ik weet dat er veel meer uit te halen valt maar goed. ik kan of het geld op de bank laten staan of alvast de spullen kopen, experimenteren etc. dus dat doe ik liever ;)
De logica van bovenstaande ontgaat mij totaal; voornaamste bij een set (lees; voor een goed resultaat) is de afstemming van speakers op de ruimte (akoestiek en plaatsingsmogelijkheden). Nu heb je al de speakers; ga je daarbij een passend huis zoeken soms ¿ Wel cool; de speakers als uitgangspunt nemen in de huizenjacht :D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

Quote from: Xander32 on September  2, 2012, 18:57:26
Leuke set in een helaas beroerde opstelling, wel `n mooie inrichting.

De logica van bovenstaande ontgaat mij totaal; voornaamste bij een set (lees; voor een goed resultaat) is de afstemming van speakers op de ruimte (akoestiek en plaatsingsmogelijkheden). Nu heb je al de speakers; ga je daarbij een passend huis zoeken soms ¿ Wel cool; de speakers als uitgangspunt nemen in de huizenjacht :D.

kijk: sommige mensen gaan heel ver in dingen als akoestiek, speakers afstemmen op versterking etc. wat mij vooral boeid is dat het er mooi uitziet en lekker klinkt.
ik ga geen duizenden euros uitgeven om net dat kleine beetje extra er uit te halen.
Veel speakers en versterkers vind ik spuuglelijk en wil ik niet in mijn huis hebben staan, uit de speakers die ik wel mooi vind én goed klinken heb ik deze gekozen. Ik heb mijn doel al vrijwel duidelijk, als die behaalt is zal ik misschien verder gaan kijken hoe of wat met akoestiek etc.

Je moet niet vergeten dat ik 24 ben en nog lang niet zoveel kennis en ervaring heb als sommigen hier op het forum, als ik het echt zo interessant vind over een aantal jaren zal ik mij er dan over bekommeren. Waarschijnlijk ben jij ooit ook begonnen met vrijwel geen kennis (misschien in de tijd dat er nog geen HTforum of internet was) en heb je het ook allemaal zelf uit moeten vogelen. Dat doe ik nu ook, ik lees veel en krijg goede tips en dat stel ik zeer op prijs en daardoor vind ik het ook leuk om mee bezig te zijn.
Mijn prioriteiten liggen niet bij alleen maar bezig zijn met hoe het 't best zal klinken. ik wil ervan genieten en niet 10 keer de speakers door het huis zeulen om te kijken waar het beste rendement ligt. Een sub komt bij mij simpelweg niet midden in de woonkamer dus die keuzes zijn vrij makkelijk gemaakt.

ik hoop dat de logica nu wel duidelijk is  ;) en betreft een nieuw huis kopen, als daar een mooie kamer geschikt is voor HT dan zal ik dat zeker meenemen in de beslissing. als iemand een motor heeft wil die 'm ook graag in de schuur kunnen rijden. dus ja, ik denk dat veel mensen een huis kopen op hun bezittingen. als het geen spullen zijn dan zijn het wel kinderen of huisdieren.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Xander32

Dank je voor de reply; echter wederom een bevestiging van hetgeen ik reeds opmerkte - mij ontgaat de logica.
Maar geen gezeur daarover; je hebt er een mooie installatie staan en jij bent er content mee; helemaal goed toch :clapping:.


Have fun.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

W.Otter

je ziet het grotere plaatje nog niet ;) en ik ben een moeilijk persoon om te begrijpen, niet jouw schuld dus  :P
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF