Showkees W.Otter

Started by W.Otter, September 1, 2012, 16:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

#1975
Ik heb ze wel, de anthem metingen, zijn alleen niet gepost. Metingen geven een indicatie niet hoe speakers klinken. Maar even simpel gezegd, een redelijk vlakke curve vanaf 32 Hz. (0db)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

skyfox

Veel succes met je nieuwe baan! Er komt toch ook een kleine aan? 

Kan je met roomperfect nog iets het laag aanzetten of anderszins invloed uitoefenen in hoe de software corrigeert? Ik begin me af te vragen of een paar snelle monitoren in combinatie met (een of twee) snelle subs misschien jouw ultieme set zou zijn.  Of was jij of jouw wederhelft niet van de monitoren? Een set Kef LS50 met 2x 10" subs bijvoorbeeld.

Als je toch meer bij zuilen zou willen blijven, hoe denk je over Monitor Audio? De nieuwe zilver serie heeft een beetje het warme van B&W naar mijn mening, met die oemph in het laag die je denk ik zoekt.

Van beide merken weet ik alleen niet hoe het matcht met Lyngdorf, daar ik die alleen op B&W heb gehoord.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

DofN

Quote from: frank2 on September 19, 2017, 08:38:20
Ik heb ze wel, de anthem metingen, zijn alleen niet gepost. Metingen geven een indicatie niet hoe speakers klinken. Maar even simpel gezegd, een redelijk vlakke curve vanaf 32 Hz. (0db)

Ja ok, dat zegt dus niet veel.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

W.Otter

Quote from: skyfox on September 19, 2017, 08:39:59
Veel succes met je nieuwe baan! Er komt toch ook een kleine aan? 

Kan je met roomperfect nog iets het laag aanzetten of anderszins invloed uitoefenen in hoe de software corrigeert? Ik begin me af te vragen of een paar snelle monitoren in combinatie met (een of twee) snelle subs misschien jouw ultieme set zou zijn.  Of was jij of jouw wederhelft niet van de monitoren? Een set Kef LS50 met 2x 10" subs bijvoorbeeld.

Als je toch meer bij zuilen zou willen blijven, hoe denk je over Monitor Audio? De nieuwe zilver serie heeft een beetje het warme van B&W naar mijn mening, met die oemph in het laag die je denk ik zoekt.

Van beide merken weet ik alleen niet hoe het matcht met Lyngdorf, daar ik die alleen op B&W heb gehoord.

Ja hoe weet jij dat ;) had ik dat hier ook al verteld  :dozingoff: dan snap je natuurlijk wel dat mijn prioriteiten op het moment wel even anders liggen zeker in combinatie met mijn nieuwe baan, dat zorgt er voor dat ik ongeveer 1 keer per week een dag samen met mijn gezin ben de andere dagen ben ik aan het werk dus ik offer dat ene dagje vrij met mijn gezin niet op door het hele land door te crossen om een set te beluisteren. Ik heb daarnaast gewoon meer te doen ;)

ik heb de monitor audio pl100II gehoord en dat was zeker een goede luidspreker maar ook daar had ik die 4500 euro niet voor over, net als de SF. ze blazen me gewoon niet echt weg, niet genoeg in ieder geval.

de KEF ls50 was inderdaad een optie geweest al wou ik ze dan graag wireless hebben, meer naar een all-in-one oplossing. nu heb ik die geweldige Lyngdorf en ben ik aangewezen op de passieve versie ook prima maar de Wireless versie spreekt mij dan meer aan, hoewel de roomperfect en integratie van dual sub door de Lyngdorf een stuk beter zal zijn dan alleen de kefjes.

ik ga er eens stevig over nadenken! Ik moet zeggen dat de laatste tijd de focus hier ook wat minder op audio ligt, wellicht zit er een verhuizing in het verschiet het komende jaar wat een nieuwe/andere set zeker niet ondenkbaar maakt.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

chansig

Quote from: frank2 on September 19, 2017, 08:00:44
Deze speakers door C&D gebouwd zijn door hem ontworpen en zijn niet te koop als bouwpakket bij speakerland. Pas geleden heeft hij andere speakers die hij gebouwd had hier laten horen, goedkoper type met andere units en dat klonk toch niet zo fraai als deze. In mijn speakers zitten dure scan speak units met een filter wat ervoor zorgt dat van diep laag tot hoog alles homogeen klinkt, bij veel speakers hoor je vaak de hoge tonen unit, hier niet het geluid is er gewoon en je kunt niet de verschillende units apart aanwijzen.

Daarom noem ik de Scan Speak ook het stiefbroertje. De jouwe zijn een afgeleide daarvan. Bij veel speakers hoor je vaak de hoge tonen unit ? Geen idee naar welke speakers jij allemaal hebt geluisterd...maar redelijk rare bijzondere opmerking.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#1980
Quote from: frank2 on September 19, 2017, 08:38:20
Ik heb ze wel, de anthem metingen, zijn alleen niet gepost. Metingen geven een indicatie niet hoe speakers klinken. Maar even simpel gezegd, een redelijk vlakke curve vanaf 32 Hz. (0db)

Ik denk dat Abel niet zozeer bedoelt hoe laag kunnen je speakers...maar hoe ziet/hoort je laag eruit.

En je hebt nu een vlakke curve ? De piek (in het laag) van 20 dB (of hoeveel die ook was/is) is weg ? Hoe is je dat gelukt ? Gaaf hé...dat verschil zonder een vette piek (of diepe dalen) erin, dan weet je plots wat je al die jaren gemist hebt. Tenminste dat was mijn ervaringen toen hier pieken en dalen (in het laag) grotendeels weg waren en zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Ik heb maar een piek in het laag en alleen bij de linker speaker bij 35 Hz. Arc aanzetten en het is weg. Ik prefereer het geluid zonder arc.
Overigens kan de peak wel weg maar dan moet ik de ruimte naast de linker speaker gedeeltelijk opvullen wat niet mooi is om te zien.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Oke...ik was even in verwarring omdat je aangaf een vlakke curve te hebben.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scoc

Quote from: W.Otter on September 19, 2017, 09:16:08
Ja hoe weet jij dat ;) had ik dat hier ook al verteld  :dozingoff: dan snap je natuurlijk wel dat mijn prioriteiten op het moment wel even anders liggen zeker in combinatie met mijn nieuwe baan, dat zorgt er voor dat ik ongeveer 1 keer per week een dag samen met mijn gezin ben de andere dagen ben ik aan het werk dus ik offer dat ene dagje vrij met mijn gezin niet op door het hele land door te crossen om een set te beluisteren. Ik heb daarnaast gewoon meer te doen ;)

ik heb de monitor audio pl100II gehoord en dat was zeker een goede luidspreker maar ook daar had ik die 4500 euro niet voor over, net als de SF. ze blazen me gewoon niet echt weg, niet genoeg in ieder geval.

de KEF ls50 was inderdaad een optie geweest al wou ik ze dan graag wireless hebben, meer naar een all-in-one oplossing. nu heb ik die geweldige Lyngdorf en ben ik aangewezen op de passieve versie ook prima maar de Wireless versie spreekt mij dan meer aan, hoewel de roomperfect en integratie van dual sub door de Lyngdorf een stuk beter zal zijn dan alleen de kefjes.

ik ga er eens stevig over nadenken! Ik moet zeggen dat de laatste tijd de focus hier ook wat minder op audio ligt, wellicht zit er een verhuizing in het verschiet het komende jaar wat een nieuwe/andere set zeker niet ondenkbaar maakt.

Overweeg zeker de optie om de huidige CM's te houden en vul deze aan met 2 Lyngdorf subs BW2's en dat in combinatie met Roomperfect. Nadien kan je dan nog altijd verder kijken maar ik denk dat je al een aanzienlijke verbetering zal krijgen. Hoewel ik zelf veel speakers wissel blijft de grootste winst wanneer ik de 2 subs mee inschakel in combinatie met RP.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

DofN

Quote from: chansig on September 19, 2017, 09:38:20
Ik denk dat Abel niet zozeer bedoelt hoe laag kunnen je speakers...maar hoe ziet/hoort je laag eruit.

En je hebt nu een vlakke curve ? De piek (in het laag) van 20 dB (of hoeveel die ook was/is) is weg ? Hoe is je dat gelukt ? Gaaf hé...dat verschil zonder een vette piek (of diepe dalen) erin, dan weet je plots wat je al die jaren gemist hebt. Tenminste dat was mijn ervaringen toen hier pieken en dalen (in het laag) grotendeels weg waren en zijn.

Gr. Hans

Dat bedoelde ik inderdaad :)

Een niet vlakke curve met grotere bulten dan 5-8dB in het laag voldoet simpelweg niet aan mijn eisen voor een goed laag. Er zijn ook mensen die bultjes tot maximaal 2-3 dB acceptabel vinden.

En goed laag begint gewoon bij 20Hz en ook op normaal luistervolume.  Frank mag best tevreden zijn met iets wat voor mij niet goed genoeg is.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

 Dat is dan wel aardig van je... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

#1986
Het was niet aardig bedoeld. Ik vind het kolder dat als je muziekweergave belangrijk vindt om naar bulten te willen luisteren en ook om hele frequentiegebieden te willen missen. Maar wat van mij mag is niet boeiend :) In het algemeen "mag het", er is geen wet die het verbiedt. Die zou er wel moeten komen. Dus.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

skyfox

Quote from: W.Otter on September 19, 2017, 09:16:08
Ja hoe weet jij dat ;) had ik dat hier ook al verteld  :dozingoff: dan snap je natuurlijk wel dat mijn prioriteiten op het moment wel even anders liggen zeker in combinatie met mijn nieuwe baan, dat zorgt er voor dat ik ongeveer 1 keer per week een dag samen met mijn gezin ben de andere dagen ben ik aan het werk dus ik offer dat ene dagje vrij met mijn gezin niet op door het hele land door te crossen om een set te beluisteren. Ik heb daarnaast gewoon meer te doen ;)

ik heb de monitor audio pl100II gehoord en dat was zeker een goede luidspreker maar ook daar had ik die 4500 euro niet voor over, net als de SF. ze blazen me gewoon niet echt weg, niet genoeg in ieder geval.

de KEF ls50 was inderdaad een optie geweest al wou ik ze dan graag wireless hebben, meer naar een all-in-one oplossing. nu heb ik die geweldige Lyngdorf en ben ik aangewezen op de passieve versie ook prima maar de Wireless versie spreekt mij dan meer aan, hoewel de roomperfect en integratie van dual sub door de Lyngdorf een stuk beter zal zijn dan alleen de kefjes.

ik ga er eens stevig over nadenken! Ik moet zeggen dat de laatste tijd de focus hier ook wat minder op audio ligt, wellicht zit er een verhuizing in het verschiet het komende jaar wat een nieuwe/andere set zeker niet ondenkbaar maakt.

Haha, we weten hier alles van je!

Je had het inderdaad al eens in een ander topic laten vallen dat je papa gaat worden. Gaaf man! Ik ervaar het als enorm vermoeiend, maar ook enorm gaaf. Mijn kleine is nu 1 jaar en 8 maanden. Hij loopt, rent en klimt wat af. Langzaamaan leert ie ook steeds meer woorden. Ik koester nu echt wel de momentjes die we even als volwassenen samen hebben, wanneer Liam al op bed ligt. Lekker samen muziek luisteren of een serie of filmpje kijken. Zorgen dat er, naast tijd voor je kind, ook tijd is voor jullie samen is wat mij betreft echt de grootste uitdaging. Enfin, terug naar de muziek!

De PL serie is goed, maar idd héél prijzig. En gezien je voorkeuren qua geluid zal je ook subs neer moeten zetten. Dan is de LS50 van Kef wellicht een betere aankoop. Denk daarbij aan de R400 subwoofer, welke erg mooi klinkt mede dankzij een push pull constructie met twee 9" drivers. Zou je geld willen besparen dan kan je ook eens kijken naar een tweetal SVS SB-1000 subs. Roomperfect doet de rest :)

Overigens, of je gaat verhuizen of niet, ik kan het aanpakken van de akoestiek zeker aanbevelen. Niet alleen voor de audio, maar ook om in de woonkamer meer rust te hebben. Wanneer de kleine druk is, geeft een gedempte kamer minder reflecties en dus meer rust voor ons volwassenen.

Veel succes weer met kiezen! Het is een mooie reis ;)

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

JeroenGRT

Had jij niet eerder een rotel set met die b&w speakers? Was het laag toen wel je smaak? Ik heb lyngdorf ook vroeger overwogen, maar op de een of andere manier klonk het te "clean" voor mij.



Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

frank2

Quote from: doorofnight on September 19, 2017, 12:10:54
Dat bedoelde ik inderdaad :)

Een niet vlakke curve met grotere bulten dan 5-8dB in het laag voldoet simpelweg niet aan mijn eisen voor een goed laag. Er zijn ook mensen die bultjes tot maximaal 2-3 dB acceptabel vinden.

En goed laag begint gewoon bij 20Hz en ook op normaal luistervolume.  Frank mag best tevreden zijn met iets wat voor mij niet goed genoeg is.

20 Hz kan in mijn kamer niet weergegeven worden omdat de kamer niet lang genoeg is. Bovendien zijn er bijna geen speakers die 20 Hz bij 0 db kunnen weergeven, dus in jouw optiek is er geen enkele goede speaker te koop want op 1 speaker na die ik ken is 20 Hz bij 0 db niet te koop. Bij de meeste Specs staat ook altijd -3 of -6 DB wat een verzwakking betekend van 50%
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

In jouw kamer kan gewoon 20hz worden weergegeven.

Sirius666

Quote from: JeroenGRT on September 19, 2017, 14:10:23
Had jij niet eerder een rotel set met die b&w speakers? Was het laag toen wel je smaak? Ik heb lyngdorf ook vroeger overwogen, maar op de een of andere manier klonk het te "clean" voor mij.

Clean, oftewel weinig fundament, ietwat ielig?

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

AudioEnZo

#1994
Frank bedoeld wellicht: de lengte van een hele sinus van 20Hz is een kleine 18 meter. Moet je wel een knappe kamer hebben om de hele sinus weer te geven ;)

frank2

Quote from: AudioEnZo on September 19, 2017, 15:26:39
Frank bedoeld wellicht: de lengte van een hele sinus van 20Hz is een kleine 18 meter. Moet je wel een knappe kamer hebben om de hele sinus weer te geven ;)

Klopt, ook met mijn ushers hoorde ik geen 20 Hz. Lengte is hier 10 meter.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Het gaat er om of het weergegeven kan worden, en dat is geen probleem.
Daarbij vind ik het persoonlijk niet zo interessant of een speaker 20hz kan weergeven, er is bijna geen muziek
waar dat in zit.

DofN

Quote from: frank2 on September 19, 2017, 15:36:23
Klopt, ook met mijn ushers hoorde ik geen 20 Hz. Lengte is hier 10 meter.

Even serieus.. Jullie weten toch wel dat je niet de volledige lengte van de sinus nodig hebt om die te kunnen horen? In een kamer van 4x4 meter kan je perfect 20Hz horen omdat de druk zich opbouwt. In een auto kan dat ook. Frank is dus prima in staat om 20Hz te horen in zijn kamer, als hij dat zou willen.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Former member 78

Quote from: doorofnight on September 19, 2017, 16:16:25
Even serieus.. Jullie weten toch wel dat je niet de volledige lengte van de sinus nodig hebt om die te kunnen horen? In een kamer van 4x4 meter kan je perfect 20Hz horen omdat de druk zich opbouwt. In een auto kan dat ook. Frank is dus prima in staat om 20Hz te horen in zijn kamer, als hij dat zou willen.

Denk eens aan een hoofdtelefoon :D

DofN

Straks denkt hij nog dat hij alleen 20Hz in zijn kamer kan horen als hij een koptelefoon opzet  ::) Dat is de reden waarom ik die juist niet noemde!  ;D
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software