Showkees W.Otter

Started by W.Otter, September 1, 2012, 16:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

DofN

Het is geen Room Eq. Het is een min of meer zichzelf instellende DSP.

Ja, het werkt met een aparte eindtrap. En de TDAI2170 kan de E6 prima laten zingen.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Doubleoz

Enige tijd nu stil maar zijn de luidsprekers inmiddels verkocht of terug genomen?
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

W.Otter

ja de luidsprekers zijn inmiddels teruggenomen en gecrediteerd!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Doubleoz

Fijn! Al enig idee wat er nu gaat terugkomen? 703 s2 lijkt me erg geschikt als je al zo tevreden was over de cm9.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

skyfox

Ik ben ook wel erg benieuwd naar welke speakers nu je interesse hebben.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

W.Otter

Quote from: Doubleoz on September 18, 2017, 10:17:49
Fijn! Al enig idee wat er nu gaat terugkomen? 703 s2 lijkt me erg geschikt als je al zo tevreden was over de cm9.
heb ik inderdaad over nagedacht, maar ga ik een grootser geluid verwachten van exact dezelfde kast met een andere driver? en ga ik daar 3000€ voor neertellen, en 750 euro op mijn huidige cm9 afschrijven.. het lijkt me ook meer een sidegrade dan een upgrade en ik vind dat B&W een beetje simpel geld aan het verdienen is op deze manier, ze gebruiken hetzelfde productieproces van de CM behuizing voor de 700 reeks en dan lenen ze de technologie van de 800 serie en flansen een nieuwe filter in elkaar. En daar boven op gooien ze nog even een paar honderd euro er boven op. nou.. deze sla ik even over ;)

op dit moment ben ik weer aan het kijken naar een dual sub opstelling daar ik de sound van de B&W en Lyngdorf erg goed vind matchen maar wat magertjes vind klinken. Een goed afgestelde dual sub kan dat wellicht oplossen.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

frank2

De b&w klinkt magertjes,...'.. en dan moet een sub het oplossen....  Dus b&w is dus niet zo geweldig. Toch een keer naar andere betere speakers zoeken en luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

DofN

Het laag van een dual sub opstelling met DSP heeft een kwaliteit die je niet (snel) met vloerstaanders haalt: ik heb het iig nog nooit gehoord, op één uitzondering na: de D&D 8C. Misschien bedoelt Otter dat.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Sirius666

Quote from: frank2 on September 18, 2017, 11:59:24
De b&w klinkt magertjes,...'.. en dan moet een sub het oplossen....  Dus b&w is dus niet zo geweldig. Toch een keer naar andere betere speakers zoeken en luisteren.

En de Lyngdorf wordt nog steeds niet als beperkende factor gezien in de 50m² kamer.......ik raad Otter ten zeerste aan eens een zware eindbak te testen. Wellicht is er iets tijdelijk te lenen?

Quote from: doorofnight on September 18, 2017, 13:19:02
Het laag van een dual sub opstelling met DSP heeft een kwaliteit die je niet (snel) met vloerstaanders haalt: ik heb het iig nog nooit gehoord, op één uitzondering na: de D&D 8C. Misschien bedoelt Otter dat.

Dat (D&D) is toch geen vloerstaander?

DofN

#1959
Sterker nog, dat is een forse monitor :)  Kan je nagaan.

Maar het blijft lastig vergelijken. Heb weleens naar subwoofers geluisterd van een meter bij een meter (of groter). Dat was een belachelijke ervaring.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

scoc

Quote from: Sirius666 on September 18, 2017, 13:31:37
En de Lyngdorf wordt nog steeds niet als beperkende factor gezien in de 50m² kamer.......ik raad Otter ten zeerste aan eens een zware eindbak te testen. Wellicht is er iets tijdelijk te lenen?

Dat (D&D) is toch geen vloerstaander?

Dat is geen probleem, ik heb er een B&W 804D3 mee aangestuurd zowel full range als met 2 subs en dit in een ruimte van 50m2. Ik ga niet zeggen dat een eindversterker het niet kan verbeteren maar de TS kan wat mij betreft dat geld beter in dual sub opstelling steken in combinatie met Roomperfect.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

DofN

Quote from: Sirius666 on September 18, 2017, 13:31:37
En de Lyngdorf wordt nog steeds niet als beperkende factor gezien in de 50m² kamer.......ik raad Otter ten zeerste aan eens een zware eindbak te testen. Wellicht is er iets tijdelijk te lenen?

Dat (D&D) is toch geen vloerstaander?

De TDAI is een stabiele versterker. Hij stuurt die LS met gemak aan, dat is het probleem niet.

En stél, stel dat hij het niet trekt: dan wordt het laag wollig en gaat het vervormen en ervaar je een teveel aan laag. Hoe strakker het laag, hoe beter de versterker in controle is.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Maro

Heb nog wel mooie zwarte Rotel 1582mkII voor je staan. Was een goede match met je B&W's en nooit meer vermogen te kort.  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Richi

Quote from: W.Otter on September 18, 2017, 09:45:23
ja de luidsprekers zijn inmiddels teruggenomen en gecrediteerd!
Wat een goed nieuws. Dat zal een last van je schouders zijn. Veel plezier met het uitzoeken van iets anders.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

frank2

#1964
Ik raad ts aan om eerst bij forumleden speakers te gaan beluisteren. Eerst lees ik dat b&w goed klinkt en later dat het magertjes klinkt, dus niet goed.
NB de b&w klinken ook magertjes als er een andere versterker speelt?

Ga eerst luisteren overal, sluit uit dat de versterker het probleem zou kunnen zijn.
Verder hoe is de akoestiek? Maak eens wat foto's

Ts mag hier komen luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Sirius666

#1965
Quote from: doorofnight on September 18, 2017, 14:10:19
De TDAI is een stabiele versterker. Hij stuurt die LS met gemak aan, dat is het probleem niet.

En stél, stel dat hij het niet trekt: dan wordt het laag wollig en gaat het vervormen en ervaar je een teveel aan laag. Hoe strakker het laag, hoe beter de versterker in controle is.

Ik heb binnen korte tijd een Yamaha, Vincent (hybride) en Densen gehad. Waar Yamaha iel klonk maakten de andere 2 er een feestje van. De Yamaha vervormde niet. Maakte hard genoeg muziek maar was niet prettig om aan te horen. Miste simpelweg fundament.

Dit geldt natuurlijk ook voor duurdere versterking. Densen heeft geen overdosis aan watts, wel een fijne reserve aan uF.

TS kan ook klaar zijn met buizenvoorversterking (bijv Primaluna) icm een zware eindtrap. Met eerstgenoemde weet je niet wat je overkomt qua stereobeeld.

Ik vind dat versterking op dit forum trouwens behoorlijk wordt onderschat. Best apart.

Quote from: frank2 on September 18, 2017, 15:24:24
Ik raad ts aan om eerst bij forumleden speakers te gaan beluisteren. Eerst lees ik dat b&w goed klinkt en later dat het magertjes klinkt, dus niet goed.
NB de b&w klinken ook magertjes als er een andere versterker speelt?

Ga eerst luisteren overal, sluit uit dat de versterker het probleem zou kunnen zijn.
Verder hoe is de akoestiek? Maak eens wat foto's

Ts mag hier komen luisteren.

^^

Ik neem aan dat mevrouw Otter is genezen van de wens dat er een vloerstaander moet komen en dat er nu ook monitoren in beeld mogen komen....

chansig

Ik denk dat versterking in technische zin absoluut niet onderschat wordt.

Het luisteren bij anderen is sowieso leuk om te doen, maar zegt zo heel erg weinig over hoe het eea bij je thuis gaat klinken. Maar om enigszins een indruk te krijgen wel aardig.

Frank2 woont volgens mij redelijk in de buurt van W.Otter. Zijn mooie speakers die hij heeft. Ik heb de stiefbroer van deze speakers gehad. Fijne detaillering, mooi stereo beeld, volwassen laag etc. Dus de speaker heeft het wel in zich. Ik gebruikte wel 4 subs en een dsp.

Nu met de Dutch & Dutch 8m kan ik zeggen dat deze met name in het midden/hoog een aantal stapjes verder gaan. De 8c gaat weer een aantal stapjes verder. Voordeel hierbij is dat je je niet hoeft af te vragen of de versterker wel voldoet...want je kan er toch niets aan veranderen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Quote from: chansig on September 18, 2017, 16:59:51
Ik denk dat versterking in technische zin absoluut niet onderschat wordt.

Het luisteren bij anderen is sowieso leuk om te doen, maar zegt zo heel erg weinig over hoe het eea bij je thuis gaat klinken. Maar om enigszins een indruk te krijgen wel aardig.

Frank2 woont volgens mij redelijk in de buurt van W.Otter. Zijn mooie speakers die hij heeft. Ik heb de stiefbroer van deze speakers gehad. Fijne detaillering, mooi stereo beeld, volwassen laag etc. Dus de speaker heeft het wel in zich. Ik gebruikte wel 4 subs en een dsp.

Nu met de Dutch & Dutch 8m kan ik zeggen dat deze met name in het midden/hoog een aantal stapjes verder gaan. De 8c gaat weer een aantal stapjes verder. Voordeel hierbij is dat je je niet hoeft af te vragen of de versterker wel voldoet...want je kan er toch niets aan veranderen. :D

Gr. Hans

Je zegt het goed, in technische zin. Nu nog vaker in de praktijk brengen ;)

Welke speakers waren dat van jou? Mocht het tot een bezoek aan frank2 komen dan zou de Lyngdorf ook mee moeten. Leuk om te vergelijken.

frank2

#1968
Dat kan.
Ik speel wel met een buizen VV en EV in een iets andere prijsklasse. Maar vlgs een audiodealer is mijn ev met deze speakers niet echt nodig en zou de plinius overkill zijn. Ben net daar niet mee eens. Maar deze speakers hebben geen zware versterker nodig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Dan heeft de audiodealer dus gelijk ?

@Sirius: Dat was de Scan Speak Reference.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Deze speakers door C&D gebouwd zijn door hem ontworpen en zijn niet te koop als bouwpakket bij speakerland. Pas geleden heeft hij andere speakers die hij gebouwd had hier laten horen, goedkoper type met andere units en dat klonk toch niet zo fraai als deze. In mijn speakers zitten dure scan speak units met een filter wat ervoor zorgt dat van diep laag tot hoog alles homogeen klinkt, bij veel speakers hoor je vaak de hoge tonen unit, hier niet het geluid is er gewoon en je kunt niet de verschillende units apart aanwijzen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

W.Otter

Goedemorgen heren!

Quote from: frank2 on September 18, 2017, 11:59:24
De b&w klinkt magertjes,...'.. en dan moet een sub het oplossen....  Dus b&w is dus niet zo geweldig. Toch een keer naar andere betere speakers zoeken en luisteren.

B&W is goed maar inderdaad niet geweldig, ik denk dat er veel meer te halen valt, althans daar ben ik naar op zoek. Ik ben iemand die na een tijdje toch wel eens wat nieuws wil, een grootser geluid, ik dacht dat met een grotere kast met meer drivers te vinden maar eerlijk gezegd klonken die niet heel veel beter dan de CM9 en dan niet te spreken over de detaillering de B&W's hebben t.o.v. SF.

ik begin mij te realiseren dat veel meningen hier op het forum gewoon totaal niet aansluiten met de manier waarop ik muziek luister. Ik ben niet iemand die een audiophile cd opzet met wat geneuzel en getokkel. Ik mag graag op volume spelen en mis dan gewoon echt de lagere regionen die de CM9 gewoon niet haalt. Misschien is het ook het gemis van de SVS PB13ultra die voorzag in een kamervullend geluid. wat ik met magertjes bedoel is het missen van een solide fundering, kamervullen kan de CM9 en Lyngdorf wel, het is overtuiging die ik mis en dan is voornamelijk in het (sub)laag

De opmerkingen over de lyngdorf ben ik het totaal niet mee eens, die staat als n huis en heeft de boel hier in dusdanige positieve zin veranderd dat ie hier nog wel even blijft. Daar zit het eikelpunt ook niet in.

betreft een zwaardere versterker ik heb hier de RB1582 in huis gehad en ge bi-amped met een RMB1575 (2x500watt 8ohm) dat haalt weinig uit.

betreft het bezoeken van forumleden moet ik dat toch echt even op de lange baan schuiven, ben net begonnen aan een zeer intensieve baan daarnaast heb ik prive toch echt even iets andere prioriteiten dan het bezoeken van onbekenden (no offense, heel lief aangeboden maar past absoluut niet in mijn schema :coffee:)

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

DofN

Toch kan het beluisteren van wat audiosets bij anderen je een hoop leren over wat er mogelijk is, en de uitkomst kan veel vertellen over het pad dat jij wil bewandelen om tot een goed klinkende set te komen. Scheelt ook een hoop gewissel thuis.

Voor audiofiel getokkel is de TDAI 2170 een uitstekende partner ;-)


Succes met je nieuwe baan!
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

frank2

#1973
Audiofielen geneuzel kan leuk zijn maar ik vind dat muziek die je zelf goed vind gewoon goed moet klinken, van dire Straits tot Nirvana.
Dat je niet wilt komen luisteren, geen probleem .
Wel blijf ik zeggen dat je met mijn speakers geen sub nodig hebt.
Succes met je upgrade pad.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

DofN

Frank2, ik weet niet of je ergens metingen hebt staan die je uitspraak in eerste instantie ondersteunen?

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software