UPC's Horizon vanaf 7 september verkrijgbaar

Started by Shorty, August 30, 2012, 11:27:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

)p(

Quote from: Hans47 on September 15, 2012, 19:50:11
Vandaag aangesloten, grote vooruitgang op het Motorola ding en eindelijk 1080P!!!!!

Nog wel wat hick ups hier en daar, maar heel fraai en snel......

Kortom eerste indruk erg goed!

Hoor jij in standby mode de fan nog? Een kennis heeft de box ook al en bij hem blijft de fan aan ook als je energieverbruik in standby op de laagste stand zet in de instellingen.

Hans47

Klopt wel zacht maar ook in standby draait ie nog inderdaad...

Eddye

Hier ook geinstalleerd en het werkt, ook internet.  :pompom:

Wel nog een paar rare problemen, het lijkt erop dat mijn aiport niet koppeld met het upc netwerk, ik kom in ieder geval niet meer op mijn NAS. Er vreemd, moet ik nog ff naar kijken.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Hans47

Ik had em ook geprobeerd als router (ding heeft vier poorten dacht give it a try) maar niet werken gekregen, UPC gebeld en antwoord gekregen dat ik dat nu nog even niet moet gebruiken maar gewoon de al bestaande router met internet, dus terug gezet.
Ze hebben nl nog wat technische uitdagingen om het ding voor all in one geschikt te maken, over een maandje kan ik weer contact opnemen, dan hopen ze alle functionaliteiten van het ding beschikbaar te hebben.

Kortom tis gewoon een vervanger van de oude media box met wat nieuwe snufjes.

Wat mij opvalt is dat het ding erg langzaam opstart, als ik het vergelijk met de HTPC (full fledge Windows en Media SW) die ik zelf samen heb gesteld (binnen 5 seconden alles up and running) is de Horizon box een minuut of 3/4 onderweg :-)
Het beeld op een 49 Inch is wel erg mooi en scherp, maar omdat ik bijna geen TV kijk vind ik dat minder interessant, ik had de hoop dat het ding mijn Thomson Kabel Modem, Netgear Router en Netgear Switch had kunnen vervangen, die vlieger (zonder brief voor mijn Moeder :-)) gaat dus niet op....

Maar who knows over een maandje, kortom we zijn aan het Beta testen zoals gewoonlijk :-)

Greetz and enjoy

Lion of Judah

Ik krijg het ding ook over een dag of 10. Alles in één pakket, dus telefonie, tv en internet. Ben benieuwd of het gaat lukken om de mediabestanden te streamen.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

Claudio

#55
Quote from: Hans47 on September 16, 2012, 22:58:53
...., ik had de hoop dat het ding mijn Thomson Kabel Modem, Netgear Router en Netgear Switch had kunnen vervangen, die vlieger (zonder brief voor mijn Moeder :-)) gaat dus niet op....

Maar who knows over een maandje, kortom we zijn aan het Beta testen zoals gewoonlijk :-)

Greetz and enjoy

Ik zou sowieso een beetje huiverig zijn om alles te vervangen. Ik heb al een goed en uitgebreid netwerk liggen wat dit 'All in one' apparaat nooit beter zal doen. Zeker als je daarbij de mate, kwaliteit en communicatie van de UPC upgrades kent. ;D Laten we iig hopen dat die policy ook is bijgesteld. De kans dat een media apparaat bij problemen klakkeloos omgeruild wordt is ook nog eens groter dan bij losse modem/routers en daardoor eigenelijk ook je gehele netwerk ontregelt. Maar het principe van de Horizon is natuurlijk goed. Eén type multimedia(letterlijk)box voor iedereen en als het even meezit eenvoudiger betere software ondersteuning. Maar hé. Wie weet.. straks, als de beta tests voorbij zijn. En het blijkt een topper zoals je mag verwachten van het nieuwste uit 2012 ;)

Vooralsnog zie ik nog geen voordeel om de Horizon straks anders dan mediabox te gebruiken. Dus als ie daar in slaagt, ben ik tevreden. En als UPC met hun software al het logische logisch laat, moet dat toch lukken. Hopelijk bieden resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst, op dat gebied. Aan de andere kant vraag ik me af of hij niet meer van hetzelfde gaat bieden als de vele gadgets van mijn nieuwe pana scherm. Die ook met de CI+ module al het logische doet wat de UPC software niet doet/deed.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

Hans47

de grote stap vind ik van 1080i naar 1080p, beeldkwaliteit van de Samsung box is veel beter (bij mij in de set up dan) dan de Motorola wat ik niet begrijp is dat het een trend is om alles in Hoog glans zwart kunststof behuizingen te proppen, pfffff iedere dag afnemen met een antistatisch doekie dus gezien de stof tik die ik heb :-)

Maar nogmaal ben nu al heel erg tevreden (los van de opstart tijd, maar dat vind ik geen probleem was meer een observatie)

En inderdaad een goed werkend netwerk (Thomson, Netgear en Netgear werkt bij mij thuis erg goed) moet je niet zomaar willen vervangen, maar had het wel leuk gevonden om te proberen, afijn over een maand een poging...

Succes iedereen met de Horizon boxen installeren en proberen....

Claudio

#57
Theoretisch zou het geen grote stap mogen zijn omdat de meeste bronnen maximaal 1080i zijn, en over het algemeen je scherm het vaak beter naar progressief upscaled dan een upc box. (Elk scherm moet een progressief beeld uitsturen) Aan de andere kant is dat leuke theorie en gaat het om wat je waarneemt. Alleen is upscalen wat ook al een optie was bij voorgaande boxen toen juist een verslechtering.

Mijn Philips/Page box was ook al hoogglans.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

henk543

Is het nou de bedoeling dat het apparaat met een internetkabel wordt aangesloten op de TV of vervangt dit apparaat eigenlijk de internet aansluiting die (niet op mijn) tv's zit?

Ik ga hoogstwaarschijnlijk snel verhuizen dus ik ben toch wel benieuwd naar dit verhaal!
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Eddye

Quote from: henk543 on September 17, 2012, 15:43:58
Is het nou de bedoeling dat het apparaat met een internetkabel wordt aangesloten op de TV of vervangt dit apparaat eigenlijk de internet aansluiting die (niet op mijn) tv's zit?

Ik ga hoogstwaarschijnlijk snel verhuizen dus ik ben toch wel benieuwd naar dit verhaal!

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt, maar de Horizon box is een alles in 1 box voor HDTV, Internet en Telefonie. Je sluit hem aan op je kabel.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

henk543

Mijn tv heeft geen aansluiting voor internet. Nu lees ik dat men bepaalde apps (youtube, facebook etc) op de tv kan gebruiken. Mijn vraag is of hiervoor een internet aansluiting op je tv noodzakelijk is of dat dit wordt weggenomen door het kastje -> hdmi naar tv :)
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Eddye

De Apps werken op het kastje, het is feitelijk gewoon een soort PC.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

henk543

Helder. Dan is het voor mij ook een optie.

Dank voor je reacties!
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

Erik

Het valt me op dat de prijs met 120mb internet net zo duur is als wat ik nu betaal voor 60mb internet. Goede reden om te upgraden.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

henk543

trouwens wel grappig dat de achtergrond op de upc site er verdacht veel uitziet als het scherm dat je krijgt te zien als je in de Pathé naar een IMAX film gaat... Ben ik de enige die het is opgevallen?
Klipsch RF-7 // RC-62 // RS-61 // RB-81
Onkyo 809 // SVS // PS 3 // XBOX 360
Cambridge Audio CD-10 // Sony bravia 52"

CoSo

Vandaag zelf maar gebeld voor de afspraak van morgen, en idd er is door de drukte geen tijd.
Beetje jammer dat ik er zelf achteraan moet bellen anders had ik morgen voor jan met de korte achternaam vrij genomen.

Claudio

Vandaag schijnt er al een eerste update te zijn geweest die niet de al bekende bugs oplost. Zoals traagheid van de menu's, vastlopers in apps en menu's, Dolby Digital sporen enz. Wat er wel is aangepast is een publiek geheim. UPC verstrekt nooit een revision history.   :crazy:
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

Claudio

Quote from: CoSo on September 17, 2012, 16:51:36
Vandaag zelf maar gebeld voor de afspraak van morgen, en idd er is door de drukte geen tijd.
Beetje jammer dat ik er zelf achteraan moet bellen anders had ik morgen voor jan met de korte achternaam vrij genomen.

Er is al veelvuldig een monteur voor niets gekomen omdat de box nog niet binnen was. De monteur heeft iig geen box bij zich. Wellicht dat dit mede een reden is waarom veel monteurs afgebeld worden en je pas over een maand een nieuwe afspraak kan maken. Veel eerste bestellers hebben nog niks binnen terwijl andere die net besteld hebben al een box binnen hebben. Het is simpelweg willekeur. Overigens komen ook veel orders in de afvalbak zoals ze het zelf noemen. Je bent een beetje overgeleverd. Hoor je lang niks dan kan je proberen te bellen. De vraag is dan alleen of je veel wijzer wordt.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

CoSo

uurtje geleden ben ik gebeld door UPC dat de afspraak niet door ging :blink:

Claudio

Quote from: CoSo on September 17, 2012, 18:59:34
uurtje geleden ben ik gebeld door UPC dat de afspraak niet door ging :blink:
Dat is natuurlijk not done en paar uur voor morgen. Er zijn er zelfs die een soort vergoeding hebben geëist voor het onnodig vrij moeten nemen. Iets van compensatie in abo geld de eerste maand. Ik neem aan dat je de box nog niet in huis hebt?
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

CoSo

Quote from: Claudio on September 17, 2012, 19:09:56
Dat is natuurlijk not done en paar uur voor morgen. Er zijn er zelfs die een soort vergoeding hebben geëist voor het onnodig vrij moeten nemen. Iets van compensatie in abo geld de eerste maand. Ik neem aan dat je de box nog niet in huis hebt?
klopt maar die is wel onderweg werd me gezegd.

Ergste is nog dat ik een uur voor dat hun mij belde zelf heb gebeld hoe en wat en later door een ander gebeld worden die van niets weet en het verhaal weer verteld.

Ook raar is dat je eerst verplicht wordt om een monteur te nemen en nu kan het allemaal zonder, kon natuurlijk al ;)

htandre

Ik ben vanavond ook gebeld, afspraak met de monteur werd geannuleerd, ik kon of een maand op de monteur wachten of het zelf proberen te installeren. Op de site van UPC staat een handleiding, mocht ik er niet uit komen dan kan ik hun klantenservice bellen. Als het goed is komt morgen de Horizon box ;D.
En dan aan de slag.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

jasjenl

Ik heb op chelloo.com diverse threads over Horizon zitten lezen en mijn conclusie is: voorlopig links laten liggen, want het biedt ten opzichte van de oude boxen op dit moment meer nadelen dan voordelen:
- zappen gaat onhandiger dan op de oude boxen
- er zit geen auto resolutie stand meer op, m.a.w. je kunt de box niet meer zo instellen dat 720p als 720p wordt uitgestuurd en 1080i als 1080i, je moet de box dan op 1080p instellen, wat je niet wilt als je tv een goede scaler/deinerlacer heeft
- menu bediening is traag, laggy en omslachtig, mede door de beperkte knoppen op de a.b.
- vastlopers, met name bij gebruik van apps (alhoewel die apps me totaal niet zouden boeien)

Wat ik er zo uit opmaak is eigenlijk het enige voordeel dat je nu 4 programma's tegelijk kunt opnemen en dat alles er wat fancier uitziet. Maar verder zie ik weinig pluspunten...
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

Hans47

Ik kan het met de post van voorganger na het ding 5 dagen gebruikt te hebben alleen maar eens zijn, het is dat ik nu 60 MB internet, en de HD netten voor een abonnement goedkoper dan wat ik had voor 6 maanden heb (ik kijk toch heel weinig reguliere TV), maar het is een echte Beta Test periode (nu vind ik dat altijd wel grappig :-)
Gelukkig is de Internet verbinding (via mijn eigen router etc) nog net zo goed als het was, alleen 10 MB sneller dan mijn voorgaande abonnement.
Kortom ik ben tevreden.

Opstarten is trouwens ook een mooie, je kunt rustig koffie zetten :-)
En dat in een tijd dat een full fledge HTPC met W7 en allerlei toeters en bellen in max 10 seconden (cold boot) kan opstarten :-)

Afijn iedereen die em heeft veel geduld en plezier gewenst!

Eddye

Voor mij waren de hoofdredenen ook snellen internet (van 25 naar 60Mb) en een 1/2 jaar lekker goedkoop. In zoverre ben ik wel tevreden. De Horizon box moet ik nog erg aan wennen. Ik heb gelukkig geen vastlopers of iets dergelijks gehad, maar de menu's vind ik niet praktisch, traag valt nog wel mee. 
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005