UPC's Horizon vanaf 7 september verkrijgbaar

Started by Shorty, August 30, 2012, 11:27:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danny373

Quote from: Claudio on September  7, 2012, 19:35:16
Let wel. Er zijn twee versies. Eén voor alleen tv en één met alles erin. Dus modem enz. Als je dus al een geheel netwerk hebt is dat niet wat je wilt. Je moet alleen even zorgen dat je bekabeling goed is. Vooral bepaalde wcd kunnen een probleem geven. Soms is een el cheapo beter dan een hele dure. De monteur zal sowieso een meting doen. Problemen met de wcd kenmerken zich in minder signaal bij bijv RTLHD en Veronica HD. Daar hoef je nu geen last van te hebben. Immers als het signaal net voldoende is heb je beeld. Is het te weinig niet. Zit je in de 'schemerzone' dan ervaar je op bepaalde zenders blokvorming. In de praktijk is dan meestal de wcd het struikelblok. Voor meer info zoek mijn stickie bugfixlist op chelloo.com. in die draad staat een verwijzing naar het wcd topic met een lijst van goed werkende wcd's

Oké dat heb ik niet zo begrepen. Mijn modem zit nu in de meterkast en een netwerk heb ik al, dit wil ik graag zo houden.
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

CoSo

Quote from: Claudio on September  7, 2012, 19:35:16
Let wel. Er zijn twee versies. Eén voor alleen tv en één met alles erin. Dus modem enz. Als je dus al een geheel netwerk hebt is dat niet wat je wilt. Je moet alleen even zorgen dat je bekabeling goed is. Vooral bepaalde wcd kunnen een probleem geven. Soms is een el cheapo beter dan een hele dure. De monteur zal sowieso een meting doen. Problemen met de wcd kenmerken zich in minder signaal bij bijv RTLHD en Veronica HD. Daar hoef je nu geen last van te hebben. Immers als het signaal net voldoende is heb je beeld. Is het te weinig niet. Zit je in de 'schemerzone' dan ervaar je op bepaalde zenders blokvorming. In de praktijk is dan meestal de wcd het struikelblok. Voor meer info zoek mijn stickie bugfixlist op chelloo.com. in die draad staat een verwijzing naar het wcd topic met een lijst van goed werkende wcd's
Wat bedoel met geheel netwerk, heb nu een modem en een eigen routeer (Airport Extreme) ook ik wil wel graag houden.
Heb geen keus gehad, ze had het alleen over alles in één incl modem.

Eddye

Wat ik begrepen heb uit het draadje op chelloo.com kan je dit gewoon aangeven aan de monteur, dan kan je je oude UPC modem houden, en wordt dat op de horizon box ingesteld. Er is maar 1 type horizon box
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Claudio

Dit is wat ik er van begrijp:

QuoteHorizon als mediacenter
'Horizon, het middelpunt van al uw media', aldus UPC.
Naast de vele features zoals TV kijken op mobiele devices, en de mogelijkheid tot opnemen van wel 4 zenders tegelijk, biedt Horizon ook de mogelijkheid om je eigen content af te spelen. Dit wordt gerealiseerd door de multimedia standaard DLNA. Veel apparaten ondersteunen dit tegenwoordig. Met de gratis software 'Twonkey' kun je deze ondersteuning ook op de computer installeren. Hiermee is het mogelijk om bestanden van bijvoorbeeld je NAS af te spelen via de Horizon box.

Verschillende versies
Er zijn verschillende versies van de Horizon box. Zo is er een 'gateway' versie die een alles-in-1 functie heeft, namelijk digitale tv, internet, router en telefonie. Er is ook een standaard versie met alleen een digitale tv functie. Het modem voor internet/telefonie is dan los.
In een later stadium zal het ook mogelijk zijn om extra decoders (kleine clients) aan te sluiten.

...


quote (René [Mr. Jinx] Mod Chelloo.com)
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

danny373

Hoe zet ik een thuisnetwerk op met mijn Horizon HD DVR Mediabox?

U kunt de Horizon HD DVR Mediabox op 2 manieren gebruiken in uw thuisnetwerk:

Nieuw thuisnetwerk: de Horizon Mediabox werkt als internetrouter en draadloos toegangspunt. U heeft hiervoor een UPC Internet-abonnement nodig op uw Horizon Mediabox.
Bestaand thuisnetwerk: u verbindt de Horizon Mediabox draadloos of bekabeld met uw bestaande router.
Om via uw Horizon Mediabox een nieuw of bestaand thuisnetwerk in te stellen, gaat u in het hoofdmenu via 'Opties' naar 'Instellingen'. Kies vervolgens 'Thuisnetwerk' en doorloop de stappen.

Na het opzetten van uw thuisnetwerk heeft u via de Horizon Mediabox toegang tot video's, muziek en foto's die zijn opgeslagen op uw computer en op andere apparaten.


Nog wat gevonden op de UPC-site. Kan dus op 2 manieren..

Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

Claudio

Het is idd allemaal nog een beetje onduidelijk. Als de eerste geleverd zijn zullen we precies weten hoe het zit.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

danny373

Quote from: Claudio on September  8, 2012, 17:11:43
Het is idd allemaal nog een beetje onduidelijk. Als de eerste geleverd zijn zullen we precies weten hoe het zit.

We gaan het zien :alien:
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

Eddye

Morgen wordt de box aangeboden door TNT en vrijdagmiddag komt de monteur om het te installeren.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Erik

Klinkt leuk ik bedenk me alleen net dat ik een CI module heb en dan heb je er niks aan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Claudio

Past die CI+ niet ergens in de slaapkamer?  ;D

Nog even een kleine update wat betreft de twee verschillende boxen.
Vooralsnog is er nog maar één type box beschikbaar. De Horizon word uiteraard sowieso op de kabel aangesloten. Er zijn dan twee mogelijkheden. Je laat de mediabox alles doen. Of alleen Digitale TV en je houd de huidige modem. Je maakt sowieso verbinding met het (internet) netwerk voor de div. apps of voor de media speler

Echter wat ik begrijp, maak je met bestellen wel een keuze. UPC activeert dan de juiste modem, je huidige of de Horizon box. Theoretisch is later veranderen mogelijk. UPC moet dan de werkende modem deactiveren en de andere activeren.

Bron: Chelloo. Maar ook daar is het één en ander nog niet geheel duidelijk. We wachten gewoon de eerste installaties af. Ik heb iig alleen voor TV via de Horizon gekozen. Althans dat werd mij wel specifiek gevraagt. Zullen ze vast zo klaar zijn.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

CoSo

Bij mij werdt vermeld dat de keuze via de monteur ging.

Eddye

Het liep allemaal op rolletjes, maar ja, dat kan natuurlijk niet goed gaan :(

Net gebeld door UPC. Men heeft een foutje gemaakt en de verkeerde monteur ingepland, waardoor mijn afspraak voor vrijdag niet door kan gaan. Ik heb een hoop moeten regelen (diensten omdraaien, familie gevraagd om vrijdag even bij mij thuis te zijn, omdat ik waarschijnlijk niet op tijd ben) om dit vrijdag door te kunnen laten gaan en ik heb dus aangegeven dat hier niet blij mee ben, en UPC eigenlijk gewoon aan de afspraak wil houden. UPC kan de afspraak echt niet nakomen en dus tot een andere datum gekomen.  :nopompom:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Shorty

#37
Quote from: Eddye on September 12, 2012, 12:38:41
Het liep allemaal op rolletjes, maar ja, dat kan natuurlijk niet goed gaan :(

Net gebeld door UPC. Men heeft een foutje gemaakt en de verkeerde monteur ingepland, waardoor mijn afspraak voor vrijdag niet door kan gaan. Ik heb een hoop moeten regelen (diensten omdraaien, familie gevraagd om vrijdag even bij mij thuis te zijn, omdat ik waarschijnlijk niet op tijd ben) om dit vrijdag door te kunnen laten gaan en ik heb dus aangegeven dat hier niet blij mee ben, en UPC eigenlijk gewoon aan de afspraak wil houden. UPC kan de afspraak echt niet nakomen en dus tot een andere datum gekomen.  :nopompom:

:nopompom:  :(

Claudio

Inmiddels is in verband met de enorme drukte ook de zelf installatie handleiding online.
http://www.upc.nl/pdf/upc-horizon-tv-installatiehandleiding.pdf
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

danny373

Quote from: Claudio on September 14, 2012, 13:23:11
Inmiddels is in verband met de enorme drukte ook de zelf installatie handleiding online.
http://www.upc.nl/pdf/upc-horizon-tv-installatiehandleiding.pdf

Nou laat die monteur maar thuis blijven as. maandag en stuur die box maar gewoon op, doen we het zelf. Hoef ik ook niet een halve middag thuis te blijven. :tongue2:
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

gast2018

Idd makkie, beetje htforummer knutselt dat in mekaar

danny373

Net gebeld door UPC, door de drukte kan de monteur as. Maandag niet op komen dagen. Of ik er problemen mee heb als ik de box zelf installeer. Geen probleem natuurlijk, maar vanaf nu kan het nog 7 werkdagen duren voordat de box aangeboden wordt door TNT.   :yawnee: typisch UPC  we wachten maar weer af....
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

Hans47

Vandaag binnen gekregen, nu nog aansluiten :-)
Scheelt weer een paar apparaten ben alleen even benieuwd of het een volwaardige vervanger is van mijn Netgear Router..
We shall see..

In ieder geval nu in plaats van 1 media ding en 1 cable router (voor UPC) naar een combi das al een stuk beter, helaas is ie wel wat groter ook dan de vorige media kast van UPC..

Claudio

Quote from: danny373 on September 14, 2012, 19:45:12
Net gebeld door UPC, door de drukte kan de monteur as. Maandag niet op komen dagen. Of ik er problemen mee heb als ik de box zelf installeer. Geen probleem natuurlijk, maar vanaf nu kan het nog 7 werkdagen duren voordat de box aangeboden wordt door TNT.   :yawnee: typisch UPC  we wachten maar weer af....

Volgens mij is bijna iedereen gebeld. Ik nog niet, maar heb ook nog niks binnen. Dat wordt vast niks maandag,terwijl ik toch zou verwachten bij geen tegenbericht ik mijn vrije dag niet voor Jan met de korte achternaam opneem. Het schijnt een beetje een zooitje te zijn inmiddels. Gelukkig is mijn baas niet de lastigste. Tenslotte is de box ook voor hem/mij, maar toch. :)
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

Eddye

Quote from: Claudio on September 15, 2012, 09:08:42
Volgens mij is bijna iedereen gebeld. Ik nog niet, maar heb ook nog niks binnen. Dat wordt vast niks maandag,terwijl ik toch zou verwachten bij geen tegenbericht ik mijn vrije dag niet voor Jan met de korte achternaam opneem. Het schijnt een beetje een zooitje te zijn inmiddels. Gelukkig is mijn baas niet de lastigste. Tenslotte is de box ook voor hem/mij, maar toch. :)
Heb je ook geem mail met een track & trace nummer gekregen?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

CoSo

Quote from: Claudio on September 15, 2012, 09:08:42
Volgens mij is bijna iedereen gebeld. Ik nog niet, maar heb ook nog niks binnen. Dat wordt vast niks maandag,terwijl ik toch zou verwachten bij geen tegenbericht ik mijn vrije dag niet voor Jan met de korte achternaam opneem. Het schijnt een beetje een zooitje te zijn inmiddels. Gelukkig is mijn baas niet de lastigste. Tenslotte is de box ook voor hem/mij, maar toch. :)
Hier ook.

skunk

ook besteld was pas tijd op 67 oktober voor installatie. Ook nog geen mail ontvangen van mijn nieuwe abonnement maar al wel de hogere snelheid met downloaden?? maar geen film 1 etc.
Hoop dat alles goed gaat anders van de week maar effe bellen of alles goed gegaan is.
Woonkamer | Sony kd-49xh9505  | Panasonic dp-ub424 |Marantz SR5011 | teufel ultima 40 mk2 - 20 mk2 - UL 40 C MK2 | Nvidia Shield | Delta box |

Claudio

Inmiddels ook telefoontje gehad. Of de order voor de rest goed stond of wanneer de box uitgeleerd gaat worden kon men niet vertellen. Alleen dat de afspraak pas over een maand kon. Ach mevr ik heb liever dat de monteur verder overal vanaf blijft. Graag zelfs ;D. Alleen wanneer de box nu binnen gaat komen blijft een raadsel.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

Hans47

Vandaag aangesloten, grote vooruitgang op het Motorola ding en eindelijk 1080P!!!!!

Nog wel wat hick ups hier en daar, maar heel fraai en snel......

Kortom eerste indruk erg goed!

CoSo

Quote from: Hans47 on September 15, 2012, 19:50:11
Vandaag aangesloten, grote vooruitgang op het Motorola ding en eindelijk 1080P!!!!!

Nog wel wat hick ups hier en daar, maar heel fraai en snel......

Kortom eerste indruk erg goed!
Ok, er is dus nog hoop dat het dinsdag voor mij gewoon door gaat.
Ben iig nog niet afgebeld maar heb ook geen bevestiging gehad.