UPC's Horizon vanaf 7 september verkrijgbaar

Started by Shorty, August 30, 2012, 11:27:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

UPC presenteert op 7 september Horizon (www.upc.nl/project-horizon) aan de pers.

QuoteHorizon brengt televisie, persoonlijke content zoals video's, foto's en muziek, internetvideo en tv-kijken op een tweede scherm samen tot één persoonlijke televisiebeleving. Tijdens de lancering willen wij de mogelijkheden van Horizon onder uw aandacht brengen.
Na afloop van de presentatie kunt u Horizon zelf ervaren bij een van de demo-opstellingen.
Bron: persbericht UPC

VrGr,

Bart J.



Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Claudio

Ben eerder benieuwd hoeveel bugs er in de ingebakken UPC software zit. Zeker als je de duur van mijn stickie bugfixlist op chelloo.com ziet. Maar wellicht zijn ze ook daarin een nieuwe weg ingeslagen. Laten we het hopen anders hebben ze nog een lange weg te gaan.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

donaldk

't is niet voor niets al bijna twee jaar uitgesteld, lol.

Shorty

#5
QuoteAmsterdam, 7 september 2012 - Vandaag lanceert UPC Nederland Horizon, een complete lijn producten en diensten die het nieuwe tv-kijken mogelijk maakt. Horizon omvat een nieuwe mediabox met ingebouwd internetmodem, online tv-kijken en apps voor smartphone en tablet. Hiermee krijgt de kijker toegang krijgt tot alle vormen van tv-, internet- en persoonlijke content op alle schermen in en om het huis. Daarnaast maakt Horizon tv-kijken heel persoonlijk en gebruiksvriendelijk. De kijker krijgt namelijk indien gewenst op basis van zijn persoonlijke kijkvoorkeuren tv-tips, en er zijn diverse zoekfuncties beschikbaar voor het zoeken naar programma's, films en series. De Horizon-productlijn is vanaf vandaag verkrijgbaar bij UPC in Nederland en zal daarna gefaseerd in andere Europese markten waar moederorganisatie Liberty Global actief is, op de markt komen.

Nieuwe mediabox
Een belangrijk onderdeel van de Horizon-productlijn vormt de Horizon mediabox HD met ingebouwde DVR (digitale video recorder). Deze geavanceerde mediabox van Horizon fungeert als 'multimedia gateway' voor in huis waarmee veel meer mogelijk is dan alleen gewoon tv-kijken. Alle digitale media zoals tv-programma's (zowel live als opgenomen), films, series en uitgesteld tv-kijken via UPC On Demand, persoonlijke foto's, video's en muziek zijn dankzij deze mediabox namelijk draadloos beschikbaar op ieder scherm in en om het huis. In de mediabox zijn daarnaast een draadloos internetmodem voor supersnel internet via de kabel, en een telefonie-aansluiting geïntegreerd. Op deze manier is het voor UPC-klanten nu nog eenvoudiger om televisie, internet en telefonie via deze alles-in-één oplossing te gebruiken. De mediabox heeft 6 tuners aan boord, waarmee het onder meer mogelijk is om tot 4 tv-programma's tegelijk op te nemen. Met de ingebouwde DVR is het mogelijk om circa 100 uur tv-programma's op te nemen.

Overzichtelijke gebruikersmenu's
De Horizon mediabox HD met ingebouwde DVR gebruikt menu's met een '3D look & feel' en picture-in-picture om navigeren simpel en snel te maken. Zoek- en aanbevelings-functies helpen klanten de door hun gewenste content te vinden. Het maakt daarbij niet uit of dat persoonlijke foto's, muziek of video's zijn, films en series op UPC On Demand, of reguliere tv-programma's. Kijkers kunnen met een uitgebreide zoekfunctie zoeken op trefwoord, genre, acteur of welke zoekterm ook. Zo vinden zij uit duizenden programma's toch snel datgene wat zij zoeken.

Second screen en thuisnetwerk
Met Horizon is het mogelijk om een tablet te gebruiken als afstandsbediening voor de mediabox, door de tv-gids te bladeren en tot 80 tv-zenders rechtstreeks op de tablet te bekijken. Ook kan via de tablet naar programma's, series en films worden gekeken van UPC On Demand. De gratis Horizon TV Remote app die dit alles mogelijk maakt, is vanaf de tweede helft van september beschikbaar voor de iPad 2 en de nieuwe iPad. Daarnaast kunnen gebruikers hun persoonlijke media zoals video, foto's en muziek die op computers, tablets of smartphones staat die verbonden zijn met het thuisnetwerk, eenvoudig draadloos via hun tv-scherm bekijken of beluisteren.

Persoonlijke kijktips
De Horizon mediabox geeft op basis van kijkvoorkeuren persoonlijke kijktips uit een breed aanbod van programma's die nu of in de toekomst op tv zijn, die eerder werden uitgezonden, of die via UPC On Demand beschikbaar zijn. Hiermee wordt het voor de kijker een stuk eenvoudiger om een keuze te maken uit het enorme tv-aanbod. Om deze persoonlijke kijktips te ontvangen, moet de kijker vooraf toestemming verlenen. Indien dit niet gewenst is, zullen er generieke kijktips worden aangeboden.

Brengt het web naar tv
De Horizon mediabox biedt tevens een ruime selectie van tv-apps waar klanten aanvullende en aan het tv-programma gerelateerde informatie kunnen raadplegen, zoals tv-apps van Youtube of Wikipedia. Daarnaast is het mogelijk om tijdens het tv-kijken bijvoorbeeld contact te onderhouden met vrienden via Facebook dankzij een aparte tv-app.

Horizon TV via tablet, smartphone, laptop of computer
Dankzij Horizon is voor alle klanten met digitale tv en internet van UPC, vanaf nu online tv-kijken mogelijk. Deze dienst is onder de noemer Horizon TV zowel via smartphone of tablet beschikbaar (vanaf medio september als gratis app voor iPhone of iPad via de Apple App Store), als via http://horizon.tv voor computer of laptop. De dienst is in en om het huis toegankelijk voor klanten die Digitale TV en Internet van UPC afnemen. Klanten kunnen inloggen op de app of op de website met hun persoonlijke MijnUPC-account. Via de app en de computer of laptop zijn op deze manier tot 80 tv-zenders beschikbaar. Daarnaast kan op deze manier de elektronische programmagids worden geraadpleegd, en kunnen op afstand opnames op de DVR van de Horizon mediabox HD worden gepland. Ook hebben klanten met deze applicatie toegang tot UPC On Demand met meer dan 3500 tv-series en afleveringen en ruim 2000 nieuwe films en filmklassieker. UPC is de eerste aanbieder in Nederland die zoveel tv-kanalen aanbiedt en daarbij het kijken naar programma's, films en series via On Demand op deze manier mogelijk maakt.

Voor iedereen
Robert Dunn, Managing Director van UPC Nederland over Horizon: "Onze klanten hebben echt gewacht op Horizon. In diverse onderzoeken gaven klanten aan dat ze een eenvoudige en mooiere interface wilden, apps voor de tv en tv kijken op alle schermen in het huis. Daarbij is Horizon geavanceerd maar makkelijk, persoonlijk en gericht tv-kijken. Horizon biedt het beste van de kabel op alle schermen in het huis wanneer en waar je maar wilt. En het brengt internet via de meest populaire apps naar je tv-scherm zodat tv-kijken leuker en veelzijdiger wordt."

Beschikbaarheid Horizon
De Horizon mediabox HD met ingebouwde DVR is vanaf vandaag beschikbaar voor zowel bestaande als nieuwe UPC-klanten. Voor snelle beslissers is er een speciale introductieaanbieding die tot 27 september geldig is. Klanten kunnen daarbij een Alles-in-1 Horizon TV Pakket verkrijgen dat bestaat uit Horizon TV Standaard met ruim 50 TV-zenders en 10 HD-zenders, de Horizon mediabox HD met ingebouwde DVR, 60 Mb internet, Bellen, Kabel TV en Radio voor € 54,95 per maand. De eerste 6 maanden betaalt de klant voor dit pakket slechts € 39,50 euro per maand. Voor een vergelijkbaar pakket met 120 Mb internet geldt een extra tarief van €8 per maand. Bovendien zijn bij beide varianten de eerste 6 maanden Film1, het uitgebreide HD-zenderpakket en alle 110 tv-zenders van het Extra-zenderpakket inbegrepen. Vanaf 28 september zullen er enkele andere pakketten en abonnementen beschikbaar zijn. De tarieven daarvan worden later bekend gemaakt.

Partners
Horizon werd ontwikkeld door het moederbedrijf van UPC, Liberty Global¸ samen met vooraanstaande technologiepartners. Samsung heeft de multimedia-gateway gebouwd. Intel leverde de Intel® Atom™ CE Media Processor en NDS leverde de middleware en de user interface. Nagravision tenslotte  leverde met NAGRA Media Access het encryptiesysteem. Metrological ontwikkelde de app-technologie.
Bron: persbericht UPC

VrGr,

Bart J.

Eddye

Aangezien dit voor mij een grote stap voorwaarts is met een erg aantrekkelijke aanbiedingm heb ik het besteld. Ik ben benieuwd.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

bmateijsen

Staat er ook ergens wat na 6 maanden het HD pakket en de 110+ zenders extra kost?

Groet,

Bjorn

Eddye

Quote from: bmateijsen on September  7, 2012, 11:57:11
Staat er ook ergens wat na 6 maanden het HD pakket en de 110+ zenders extra kost?

Groet,

Bjorn

Ik heb het niet kunnen vinden, maar voor mij is dat ook niet belangrijk. Ik heb het nu, maar kijk al die zenders toch niet.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

bmateijsen

Quote from: Eddye on September  7, 2012, 11:58:57
Ik heb het niet kunnen vinden, maar voor mij is dat ook niet belangrijk. Ik heb het nu, maar kijk al die zenders toch niet.

Het stomme is dat de kinderzenders, die voornamelijk gekeken worden bij mij thuis, niet in het standaardpakket zitten :-/.

Eddye

Quote from: bmateijsen on September  7, 2012, 12:01:10
Het stomme is dat de kinderzenders, die voornamelijk gekeken worden bij mij thuis, niet in het standaardpakket zitten :-/.
Oe, die zenders kijk ik al een tijdje niet meer, ik kan kan me voorstellen dat je WW3 wilt voorkomen thuis :D
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

bmateijsen

Quote from: Eddye on September  7, 2012, 12:02:50
Oe, die zenders kijk ik al een tijdje niet meer, ik kan kan me voorstellen dat je WW3 wilt voorkomen thuis :D

Jij snapt hem ;D

htandre

Werkt vooralsnog alleen i.c.m. met Ipad2 of de nieuwe Ipad. Beetje vreemd voor een Samsung apparaat, dat het (nog) niet met Android werkt.

André
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Claudio

#13
Besteld. Krijg hem de 17de. Ben benieuwd. :D
Eerder dan de 17de wordt hij overigens niet geleverd.
Telefonisch besteld. Duurde wel even eer ik geholpen werd, maar daarvoor werd meerdere malen excuus aangeboden. Ondanks dat het bij mij in tegenstelling tot anderen maar een kwartiertje duurde. Maar nu weet ik zeker dat alles geregeld is.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

Claudio

PS Ondanks dat ik al het toppakket had krijg ik toch ook de aanbieding voor de eerste 6 maanden. Uiteraard wel een nieuw jaar contract.
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!

CoSo


modde239

Ga het ook doen is voordeliger dan mijn huidig UPC pakket alleen erg lange wachttijden (telefonisch)....

Eddye

Quote from: modde239 on September  7, 2012, 18:23:45
Ga het ook doen is voordeliger dan mijn huidig UPC pakket alleen erg lange wachttijden (telefonisch)....

Gewoon via de website. 2 minuutjes en klaar.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

CoSo

Quote from: Claudio on September  7, 2012, 16:30:15
Besteld. Krijg hem de 17de. Ben benieuwd. :D
Eerder dan de 17de wordt hij overigens niet geleverd.
Telefonisch besteld. Duurde wel even eer ik geholpen werd, maar daarvoor werd meerdere malen excuus aangeboden. Ondanks dat het bij mij in tegenstelling tot anderen maar een kwartiertje duurde. Maar nu weet ik zeker dat alles geregeld is.
wordt wel eerder geleverd maar monteur kan niet eerder, tenminste hier.  ;)

CoSo

Quote from: modde239 on September  7, 2012, 18:23:45
Ga het ook doen is voordeliger dan mijn huidig UPC pakket alleen erg lange wachttijden (telefonisch)....
Tegenwoordig is het gratis bellen met 1200 dus dat scheelt, voordeel van bellen is dat je gelijk de afspraak maakt voor de monteur.

Eddye

Quote from: CoSo on September  7, 2012, 18:33:32
Tegenwoordig is het gratis bellen met 1200 dus dat scheelt, voordeel van bellen is dat je gelijk de afspraak maakt voor de monteur.
Die monteur hoeft van mij niet. Ik installeer het liever zelf.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

CoSo

Quote from: Eddye on September  7, 2012, 18:35:02
Die monteur hoeft van mij niet. Ik installeer het liever zelf.
moest erbij, doe het ook liever zelf, het pakket is binnen 5 dagen namelijk al binnen  ;)

Eddye

Quote from: CoSo on September  7, 2012, 18:40:57
moest erbij, doe het ook liever zelf, het pakket is binnen 5 dagen namelijk al binnen  ;)
Zucht, ik heb geen tijd om hiervoor vrij te nemen. Nou ja, we zien wel....
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

danny373

Maandag 17 September komt er een monteur langs om de boel te installeren, mocht het niet zelf doen. Ook goed ::)
Marantz-B&W-SVS-Samsung-Apple-Nikon

Claudio

Let wel. Er zijn twee versies. Eén voor alleen tv en één met alles erin. Dus modem enz. Als je dus al een geheel netwerk hebt is dat niet wat je wilt. Je moet alleen even zorgen dat je bekabeling goed is. Vooral bepaalde wcd kunnen een probleem geven. Soms is een el cheapo beter dan een hele dure. De monteur zal sowieso een meting doen. Problemen met de wcd kenmerken zich in minder signaal bij bijv RTLHD en Veronica HD. Daar hoef je nu geen last van te hebben. Immers als het signaal net voldoende is heb je beeld. Is het te weinig niet. Zit je in de 'schemerzone' dan ervaar je op bepaalde zenders blokvorming. In de praktijk is dan meestal de wcd het struikelblok. Voor meer info zoek mijn stickie bugfixlist op chelloo.com. in die draad staat een verwijzing naar het wcd topic met een lijst van goed werkende wcd's
LG OLED65E6V Dolby Vision, Denon AVR-X7200W, Onkyo TX NR 5000E Eindtrap, OPPO UDP 203,  B&W FPM 4- 5- 6, Cambridge Audio WS30 als Atmos speakers (7.1.2), Rel Strata 5, PS4, Xbox One, Ziggo Horizon & CI+, Sony KDL 43W756, Sony KDL-32W706BAEP, Pronto TSU 9400/9600, Sony HDR SR 12E, Samsung Galaxy S8+, Samsung Galaxy Tab S 10.5 - Alles over Film - redactie en forummoderator.

That's no moon, it's a spacestation!
We're gonna need a bigger boat!