Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

luuk123456

#1475
Quote from: Shadowfox on July 28, 2016, 19:09:54
ik heb kodi ook eens geprobeerd alleen ik moet altijd de brightness naar beneden stellen bij elke video die ik afspeel. Blijft altijd op 50 staan als ik elke x iets nieuws opstart.
Iemand die hier iets op weet want in de menus kan ik niks saven wat dat betreft.

Als je tijdens het afspelen op de 'enter' knop drukt van je AB, dan krijg je wat opties in beeld te zien.
Als je op die manier het contrast instelt, dan kan je onderdaan dat menu klikken op 'als standaard instellen voor elke video'.
Ik denk dat dit is wat je bedoelt, nietwaar?

Succes!

Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

hifiman

Quote from: Shadowfox on July 28, 2016, 19:09:54
ik heb kodi ook eens geprobeerd alleen ik moet altijd de brightness naar beneden stellen bij elke video die ik afspeel. Blijft altijd op 50 staan als ik elke x iets nieuws opstart.
Iemand die hier iets op weet want in de menus kan ik niks saven wat dat betreft.
Staat de color space wel goed ingesteld ? Zou niet nodig moeten zijn namelijk om aan je brightness te gaan sleutelen!

Senaxo

Quote from: Shadowfox on July 28, 2016, 19:09:54
ik heb kodi ook eens geprobeerd alleen ik moet altijd de brightness naar beneden stellen bij elke video die ik afspeel. Blijft altijd op 50 staan als ik elke x iets nieuws opstart.
Iemand die hier iets op weet want in de menus kan ik niks saven wat dat betreft.

Quote from: luuk123456 on July 28, 2016, 19:15:56
Als je tijdens het afspelen op de 'enter' knop drukt van je AB, dan krijg je wat opties in beeld te zien.
Als je op die manier het contrast instelt, dan kan je onderdaan dat menu klikken op 'als standaard instellen voor elke video'.
Ik denk dat dit is wat je bedoelt, nietwaar?

Succes!

Groet,
Luuk

Het beeld dat uit mijn RPi2 met Kodi/OSMC komt is ook beduidend fletser in vergelijking met mijn Dune. Omdat ik eigenlijk maar één videobron heb, heb ik gewoon de brightness op mijn projector maar even omlaag gezet. Maar misschien netter om het inderdaad in Kodi af te regelen.

Ik ervaar trouwens zo nu en dan dat het beeld stottert/niet soepel beweegt. Meestal helpt het om de video dan even te pauzeren en vervolgens weer verder te gaan, dan gaat het weer een tijdje goed. Is ook geen pijl op te trekken, de ene video speelt ie prima af, bij de andere geeft het problemen. Video's worden vanaf USB HDD afgespeeld. Heb eigenlijk nog niet getest of het bij dezelfde video structureel misgaat. In ieder geval gebeurt het niet steeds op dezelfde momenten, als ik even terugspoel en een scene opnieuw speel, gaat het wel soepel. Hoge of lage bitrate lijkt niet uit te maken. Het lijkt me verder ook niet iets met framerate te maken te hebben, dan zou er een zekere regelmaat in moeten zitten.

Iemand hier ook weleens last van?
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

hifiman

Nee nooit, ik vermoed dat de RPI2 simpelweg te traag is...

RalphH

Nooit last van eigenlijk, zelfs niet met full blu rays. Kun je, als je op "o" (video info) drukt zien of de buffer/cpu/gpu/mem volloopt?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Shadowfox

exodus is een leuk programma en snel..mis wel het dolby geluid maar door de extra grote snap ik wel dat het daarom er niet bij zit.

hifiman

#1481
Quote from: Senaxo on August  8, 2016, 23:22:53
Het beeld dat uit mijn RPi2 met Kodi/OSMC komt is ook beduidend fletser in vergelijking met mijn Dune. Omdat ik eigenlijk maar één videobron heb, heb ik gewoon de brightness op mijn projector maar even omlaag gezet. Maar misschien netter om het inderdaad in Kodi af te regelen.
En dat hoort al helemaal niet, er hoeft niets afgeregeld in kodi, als je video levels op de juiste instelling (16-235) staan dan moet het gewoon kloppen en hoef je niet je brightness op je weergever aan te passen.

Dit zijn mijn settings, misschien heb je er wat aan....   :  http://www.ronaldverlaan.nl/download/htpc.pdf

Senaxo

Da's een uitgebreid document Audioloog  8) Maar dank je! Ik neem aan dat je op de instellingen doelt op pagina 58? Ga ik zeker een dezer dagen eens checken.
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

hifiman

Quote from: Senaxo on August 12, 2016, 00:01:58
Da's een uitgebreid document Audioloog  8) Maar dank je! Ik neem aan dat je op de instellingen doelt op pagina 58? Ga ik zeker een dezer dagen eens checken.
Ja klopt, 57/58 als het gaat om de video levels!

Ejorne

Inderdaad een uitgebreid document.
Mooi en overzichtelijk.  :thumbs-up:

Senaxo

Hmm, ik heb die use limitied colour range setting helemaal niet ... Settings Level staat gewoon op Expert.
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

road rebel

#1486
De officiële -en stabiele- Kodi 17 (krypton) is te downloaden.



Voor wie het nog niet geprobeerd heeft.
Behalve de nieuwste mediaspeler (die naar het schijnt volledig opnieuw werd geschreven) met video filters en upscale-algoritmes, zijn er uitgebreide audio decode en DSP mogelijkheden. Je zou een -goede- htpc dus rechtstreeks op eindversterkers kunnen aansluiten.
Daarnaast valt de nieuwe interface op (standaard skin: sanctuary); deze is volledig touch compatibel en verlaat het -verouderd- concept van met pijltjes in de interface te moeten bewegen. Het resultaat is een scherpere (ik zou zelfs zeggen "plexer") uitstraling en mooiere ervaring.

Ook de instellingen zijn veel duidelijker geworden voor de beginner (gebruik van grote duidelijke iconen ipv. de vele menu's die niet precies zeggen wat erachter schuilt).

itt. tot de vorige Kodi versies is v17 -volgens mij- een complete nieuwe software. Het PVR gedeelte is een verademing en alles functioneert ook goed op android (min Android 5.0).

RalphH

Thnx, zat r op te wachten, goed moment om eens opnieuw te beginnen. Mijn huidige kodi install vertoont wat kuren.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

zuiderwijk

Als ik de laatste blogpost van LibreElec zo lees kan het niet lang meer duren  :pompom:

luuk123456

Zou hem graag gaan gebruiken, maar hij ondersteunt helaas (nog) geen 21:9 skin.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

RalphH

Hij is al uit, enkel de anouncement nog niet
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Eeeen, hij is er al weer af ook.
Playback via nas liep voor geen meter. SMB en NFS niet, al was het via SMB iets beter.
16.1 er weer op --> OK :thumbs-up:
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Jeroen V

Quote from: RalphH on February  4, 2017, 23:39:48
Eeeen, hij is er al weer af ook.
Playback via nas liep voor geen meter. SMB en NFS niet, al was het via SMB iets beter.
16.1 er weer op --> OK :thumbs-up:
Wat ging er dan precies niet goed? Bij mij gaat dat met de RC namelijk prima... (zelfs wireless)

RalphH

Elke 10 seconden ofzo een korte hik in het beeld, audio liep gewoon door.
Afspelen vanaf een BR disc, ging gewoon wel goed.
Kon via de play-info (o) niet veel achterhalen, buffer werd daar niet weergegevn, was een beetje karige info.
Heb er ook allemaal niet heel veel tijd aan besteed, er stond een filmpje op het programma en dat duurde al te lang ;D.

Probeer het later nog wel eens.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RalphH

Windowed werkte het wel overigens, maar dan is het niet fullscreen natuurlijk.
Videodriver heeft de laatste versie.
Ongetwijfeld iets lokaals.
Zal het een keer met de ugging checken, als ik een keer zin heb. ;D
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Senaxo

Speelde al een tijdje met de alpha/beta van LibreELEC/Kodi17 op een RPi2. Sinds gisteren is de officiele LibreELEC 8.0.0 (Kodi17) beschikbaar. Kodi17 bevalt me tot nu toe prima. De nieuwe skin is een hele verbetering, de standaard skin van Kodi16 kon me nooit zo bekoren.

Had ik met kodi16 regelmatig last van video die ging stotteren (op geheel willekeurige momenten, vaak hielp het dan om film te stoppen en opnieuw te starten), heb ik daar met Kodi17 tot nu toe nog geen last van gehad. Heel af en toe zie ik nog weleens een klein hikje, misschien heeft dat te maken met de performance van een RPi2 (het gebeurt bv. vaker bij het tonen van de eerste subtitle entry). Zit er aan te denken om misschien een Wetek Hub aan te schaffen, voordeel hiervan is dat je er ook LibreELEC op kunt zetten en tevens de mogelijkheid behoudt om te booten naar Android. Kodi op Android ben ik eerlijk gezegd niet zó happig op.
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

fietser

#1496
Sinds vandaag weigerd kodi om nog iets af te spelen. Krijg bij het starten van een film een foutmelding met een verwijzing naar het log. Als ik dit open staat er voor mij een hoop abracadabra. Ik heb 1.Kodi terug gezet naar 16.1 2.Nvidia Shield naar fabrieksinstelling. 3. Nas en router gereset. Na een dagje prutsen hoop dat iemand hier de gouden tip heeft.
Kodi inniddels op de telefoon. Zelfde melding. Echter film via ds audio melding netwerk fout. Ds video speelt wel. Schiet mij maar lek😈
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

marcel1970

ip adres van de nas veranderd tijdens de reset van je router?
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

fietser

Bug in de laatste dsm update. Vorige versie teruggezet en opgelost.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

donaldk

Versie 17, de laatste final versie afgelopen week gedownload, maar het is nog best ingewikkeld om de software wat te laten tonen op mijn laptop. Op de youtube video's ziet het er zelfs voor de nieuwe versie anders uit. Dus wel een url toegevoegd,maar daaruit installeert niks, dus add on kan ik bij live tv of video add-ons ook niet vinden.