Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

skank1

 Ik maak ook een apart menu voor 3d en voor kids..
Mq5 skin, alles aanpasbaar!
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

427 SOHC

Vraagje wil mezelf een NUC van intel aankopen ssd schijfje en mem inpluggen!
Is de celeron versie voldoende krachtig om xmbc vlotjes te laten lopen en video files van 20+gb af te spelen?
Ik wil geen gestotter  ??? ;D

http://nl.hardware.info/nieuws/39706/nieuwe-en-geupdatete-intel-nuc-aangekondigd

Xstream

Krijg 't niet voor elkaar om 3D af te spelen.
TMT6 toont 't wel in 3D, alleen m'n TV pakt 't signaal vervolgens niet goed op. Krijg alleen optie 2D > 3D, wat je niet wilt.
Iemand suggesties? Heb de handleidingen van TMT al doorlopen.

TV is een Panasonic VT30 (Plasma).
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

427 SOHC

#1353
zelf al tot de info gekomen dat ik liever voor de iets snellere versie ga gaan gierigheid vs wijsheid!

Twijfel tussen


http://tweakers.net/pricewatch/compare/326/354284;354285;375739/categorie/

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Niek007

Quote from: 427 SOHC on April 28, 2014, 21:28:55
zelf al tot de info gekomen dat ik liever voor de iets snellere versie ga gaan gierigheid vs wijsheid!

Twijfel tussen


http://tweakers.net/pricewatch/compare/326/354284;354285;375739/categorie/

Ik heb een paar maanden geleden gekozen om de i3 Haswell NUC te kopen en heb er geen seconde spijt van gehad. Werkt erg goed, in het begin even zoeken wat de beste instellingen in XBMC zijn, maar nu werkt het als een trein. Ook 3D geeft geen problemen.
Ik heb geen i5 gepakt ivm mogelijk meer warmteafgifte en daardoor meer geluid van de fan. De i3 is echt meer dan krachtig genoeg en daarnaast lekker stil. Afspelen van een 25gb mkv geeft hooguit 10% processorverbruik. Ik heb zelf nog geen 4K geprobeerd, maar denk dat dat ook gewoon moet kunnen.
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

427 SOHC

#1356
Quote from: Niek007 on April 28, 2014, 23:51:10
Ik heb een paar maanden geleden gekozen om de i3 Haswell NUC te kopen en heb er geen seconde spijt van gehad. Werkt erg goed, in het begin even zoeken wat de beste instellingen in XBMC zijn, maar nu werkt het als een trein. Ook 3D geeft geen problemen.
Ik heb geen i5 gepakt ivm mogelijk meer warmteafgifte en daardoor meer geluid van de fan. De i3 is echt meer dan krachtig genoeg en daarnaast lekker stil. Afspelen van een 25gb mkv geeft hooguit 10% processorverbruik. Ik heb zelf nog geen 4K geprobeerd, maar denk dat dat ook gewoon moet kunnen.

De I5 heeft een beetje mijn voorkeur daar ik wss deze machine ook ga gebruiken om te downloaden.
Wil absoluut dat alles vlotjes loopt, echter wat mij beetje zorgen baart is het RGB kleuren issue met de IGPU van intel over hdmi. Is dit probleem intussen al door intel opgelost want ga geen 500euro uitgeven voor iets dat maar half werkt of issues vertoont  :huh2:

http://www.anandtech.com/show/7566/intels-haswell-nuc-d54250wyk-ucff-pc-review

Final Words:
From the HTPC perspective, it is troubling that HDMI audio still needs careful configuration in XBMC 12.3. For bitstreaming to work, XBMC has to be configured with WASAPI and not Direct Sound. The symptoms are the same as the Netflix HD audio issue. It is also a pity that interlaced VC-1 DXVA decoding doesn't work in XBMC. These are issues faced by the average consumer. We didn't touch upon the HDMI full range problem which HTPC enthusiasts treat as primary issue. All in all, it looks like Intel's graphics drivers still need to resolve lots of issues. While we have seen stellar progress over the last couple of years, it only leaves consumers asking for more to completely move away from discrete GPUs for HTPCs.

Dus toch nog beetje twijfels!!

http://www.vortez.net/articles_pages/zotac_zbox_nano_aq02_plus_review,2.html

Niek007

#1357
Ik kan alleen uit mijn ervaringen vertellen dat het audio gedeelte in het begin inderdaad wat problemen gaf, maar nadat ik de settings op wasabi heb gezet speelde alles goed af. Ik heb geen problemen met het afspelen van bestanden, maar ik heb ook niet specifiek getest met VC-1. Alle mkv's en iso's die ik tot nu toe heb gedownload worden zonder problemen afgespeeld. Ook het downloaden en synchroniseren van ondertiteling is een verademing tov mijn eerdere Popbox.
Ik draai XBMC met Windows 7, de laatste Intel drivers geven geen problemen met het kleurbereik.
Andere voordelen van de NUC zijn dat er een geintegreerde IR ontvanger gebruikt is waarmee je de NUC makkelijk in en uit kunt schakelen en dat er veel informatie over te vinden is op de XBMC fora.

Succes met je keuze  ;D Het is een leuk hobbyproject!
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

rho

Bij AMD hetzelfde hoor. Mkv's spelen soms niet af als de audio settings niet in orde zijn. Alles op WASAPI gezet en geen problemen meer. (het stond al op WASAPI maar na een Windows update bleken die settings veranderd te zijn in XBMC)

RonG

Welke frequentie (screen refresh rate bij de monitor settings) stellen jullie in? 24Hz, 60 Hz? of iets anders?

Niek007

Alles 24 Hz, dat werkt bij mij het beste. 60 Hz gaf af en toe wel eens een schokje in het beeld.
Het enige nadeel is dat bij het terugkeren naar het XBMC menu vanuit de film de frequentie weer naar 60 Hz wordt gezet, en daardoor even een zwart beeld verschijnt. Ik geloof dat ze dit in XBMC 13 hebben opgelost met een optie om ook het XBMC menu in 24 Hz weer te kunnen geven.
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

rho

Ik heb beiden al geprobeerd. Beiden met goede resultaten en met minder goede resultaten. Bij 60Hz zijn het vooral downloads van TV series en internet streams die lekker draaien en bij 24Hz zijn het vooral films en TV series van geripte BluRay die perfect draaien.
't Is een beetje afwegen.
Ik heb nu wel ingesteld dat de settings van de TV worden aangepast aan de beeldfrequentie van de afgespeelde file. (staat ergens tussen je video settings in XBMC)

RonG

Ik heb het idee dat 60 Hz bij mij heb beste werkt.

Trouwens, de RC1 is uit :), straks maar eens proberen.

http://xbmc.org/xbmc-13-0-gotham-release-candidate-1/


rho

Quote from: RonG on April 29, 2014, 11:52:06
Ik heb het idee dat 60 Hz bij mij heb beste werkt.
Ik ben er nog niet helemaal uit wat het ebste werkt voor mij. Echt grote verschillen merk ik niet. Soms heb ik een beetje vloeiender beeld bij 24Hz en soms bij 60Hz.
Quote from: RonG on April 29, 2014, 11:52:06
Trouwens, de RC1 is uit :), straks maar eens proberen.

http://xbmc.org/xbmc-13-0-gotham-release-candidate-1/
:pompom: :pompom:

WilcoD

Ikzelf heb ook alles ingesteld op 24Hz.

Waar ik wel tegenaan loop is dat het beeld van een dvd om de zoveel seconden een tik in zit, dan staat het beeld heel even stil zeg maar.

Hoe krijg ik dit in orde?

rho

Valt het echt hard op of moet je echt goed opletten om het te zien?
Bij conversie van 60Hz naar 24Hz moet er wel af en toe met het aantal frames gespeeld worden. Dus af en toe krijg je wel een tikje, maar het zou toch niet erg mogen opvallen.

WilcoD

Het valt mij goed op en vind het storend om naar te kijken.
Daar in tegen mijn vrouw ziet het niet  :nopompom:

rho

Ik heb datzelfde probleem met lipsync fouten. (gelukkig ben ik daar zo goed als van verlost)
Gebeurt het voortdurend of enkel bij trage pans van de camera?

Ik heb er het vaakst last van bij internet streams (ondanks voldoende bandbreedte).

427 SOHC

Kogel door de kerk in bestelling : :pompom:

Intel D54250WYK
Crucial M500 mSata 240GB
2x4GB Kingston ValueRAM KVR16LS11/4

damned mini hdmikabel vergeten!

rho

Ik ben wel benieuwd naar de prestaties.

427 SOHC

Quote from: rho on April 29, 2014, 22:09:27
Ik ben wel benieuwd naar de prestaties.

Ik ook, alleen hoe krijg ik het eenvoudigst mijn Windows 7 vanop cd daar op?

RonG

Quote from: 427 SOHC on April 29, 2014, 22:17:41
Ik ook, alleen hoe krijg ik het eenvoudigst mijn Windows 7 vanop cd daar op?

Een usb stick bootable maken misschien?

http://www.microsoftstore.com/store/msusa/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool

WilcoD

Quote from: rho on April 29, 2014, 16:28:58
Ik heb datzelfde probleem met lipsync fouten. (gelukkig ben ik daar zo goed als van verlost)
Gebeurt het voortdurend of enkel bij trage pans van de camera?

Ik heb er het vaakst last van bij internet streams (ondanks voldoende bandbreedte).

Het gebeurt voortdurend maar inderdaad met name bij trage pans van de camera.
Nu kijk ik bijna geen dvd's meer maar enkele concerten zijn er gewoon stomweg niet op bluray  :(

rho

Die trage pans vind ik ook vervelend. Hoe meer je er op let hoe met het opvalt en hoe meer het stoort en hoe meer je er op gaat letten ... en dan groeit de frustratie...
Ik zie het ook regelmatig en ik vraag me ook af hoe ik er vanaf geraak.
De beeldscherm frequentie aanpassen aan het bronmateriaal (dat wat xbmc naar je receiver stuurt) helpt wel wat. (staat ergens in je video settings)
Maar het lost niet alles op.

@427 SOHC: Ik denk dat je aan Microsoft support een download link kan vragen voor je windows als je een licentie hebt. Da's speciaal voor mensen die een pc bouwen/kopen zonder optisch station.

WilcoD

De htpc staat rechtstreeks verbonden met de tv middels een hdmi kabel, heb nog niet een moderne receiver  :colgate: maar deze klinkt wel heel fijn haha.

Maar het klopt wat je zegt hoe meer je er op let hoe groter de frustratie wordt.
Ik begrijp uit je verhaal dat je er ook last van hebt maar ook nog niet een oplossing hebt gevonden.
Ben er zelf ook enige tijd mee bezig geweest om het probleem proberen op te lossen maar ben er uiteindelijk mee opgehouden want het is volgens mij iets wat nooit lekker zal lopen.