Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xstream

Quote from: weradus on April  1, 2014, 09:21:29
@xstream: op welk platform draai je ?
Windows 7 > XBMC Frodo met XBMC Launcher. Beste setup tot nu toe voor mij.

Ga als Gotham final is weer terug naar OpenElec Gotham. Al moet ik zeggen dat 't vooralsnog op Windows beter lijkt te draaien. Had met OE toch wel de nodige problemen maar dat kan geheel liggen een beperkte driver ondersteuning voor Linux m.b.t. de Haswell GPU's.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

rho

#1326
Ik heb volgende playercorefactory.xml file in gebruik:
<playercorefactory>
<players>
<player name="ISO_BDMV_Player" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true">
<filename>C:\users\username\AppData\Roaming\XBMC\userdata\PlayISO.bat</filename>
<args>"{1}"</args>
<hidexbmc>True</hidexbmc>
                        <hideconsole>true</hideconsole>
                        <forceontop>false</forceontop>

</player>
<player name="Disc_Player" type="ExternalPlayer" audio="false" video="true">
<filename>C:\users\username\AppData\Roaming\XBMC\userdata\PlayDisc.bat</filename>
<args>"{1}"</args>
<hidexbmc>True</hidexbmc>
                        <hideconsole>true</hideconsole>
                        <forceontop>false</forceontop>

                </player>
</players>
<rules action="prepend">
<!-- Bluray ISO/BDMV -->
<rule filetypes="iso|bdmv|mpls" player="ISO_BDMV_Player"/>
                <!-- Bluray Disc -->
<rule filename=".*D:\.*" player="Disc_Player"/>
               

</rules>
</playercorefactory>


Nu leid ik er uit af dat elke schijf die in mijn optisch station verschijnt (drive letter D) door mijn externe speler wordt afgespeeld. Maar dat wil ik dus eigenlijk niet.
Ik zou dit enkel voor BluRay schijfjes willen.
Volgens mij moet ik dan volgende regel aanpassen:
<rule filename=".*D:\.*" player="Disc_Player"/>
Maar ik weet niet goed wat ik er dan moet zetten.

Kan daar iemand mee helpen?


edit: Natuurlijk, eens je de vraag gepost hebt vind je de magische google woorden die naar een antwoord leiden: http://babylon.xbmc.org/showthread.php?tid=161455&pid=1500129

Ik denk dus dat het
<rule bd="true" player="Disc_Player"/>
moet zijn.

Ik ga het eens proberen. Als het niet lukt laat ik het weten.[/b][/i]

rho

Nu is mijn volgende vraag:
Als ik DVD-a wil afpelen via XBMC, dan speelt ie gewoon de audio van de DVD laag af.
Ligt dat aan het optische station dat geen DVD-a zou kunnen lezen of zit het in de settings van XBMC (dat wel DVD-a zou moeten kunnen weergeven)?

THX-UltraII

Wie van jullie gebruikt de MQ5 skin? Ik wil eea. aanpassen aan deze skin maar het is een vrij complex iets. Zie dit topic:
http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=185026&page=2.

Lees mijn laatste paar replies even in dit topic en dan weet je wat ik wil/zoek. Wellicht is er hier iemand die me ermee op weg kan/wil helpen.

skank1

Ik ging net hetzelfde zeggen als samurai
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

THX-UltraII

Quote from: skank1 on April  7, 2014, 20:32:50
Ik ging net hetzelfde zeggen als samurai
Kun jij me hiermee op weg helpen Stijn?

Ejorne

Quote from: rho on April  4, 2014, 20:08:55
Nu is mijn volgende vraag:
Als ik DVD-a wil afpelen via XBMC, dan speelt ie gewoon de audio van de DVD laag af.
Ligt dat aan het optische station dat geen DVD-a zou kunnen lezen of zit het in de settings van XBMC (dat wel DVD-a zou moeten kunnen weergeven)?

Welk spoor staat er op de dvd-a laag?
En kun je in de audio opties niet kiezen voor een andere track, terwijl de dvd-a aan het spelen is?

Vroeger heb ik ook veel 'problemen' gehad met dvd-a schijven. Soms kan het ook een beveiliging zijn waardoor dvd-rom spelers de audio niet kunnen 'zien'. Uiteindelijk heb ik met "dvd-a explorer" en nog een tooltje de audio van deze schijven naar flac omgezet.

rho

#1332
De dvd-a track zou 24bit 96kHz moeten zijn in zowel 2.0 als 5.1 kanalen.
Nee, ik kan geen optie vinden waar ik zou kunnen kiezen tussen de dvd-a en gewone dvd layer. Maar ik heb maar enkele dvd-a's, dus zo'n zwaar probleem is het niet. (ik heb een dvd speler die dvd-a speelt ;) )

Een veel groter probleem is dat XBMC geen mkv meer afspeelt sinds de laatste windows 8 update. Heeft daar nog iemand last van?
(VLC speelt de bestanden wel zonder fout af!)
edit: Ik heb gemerkt dat mkv bestanden zonder audio wel afspelen. Zou het met de audio -settings te maken kunnen hebben?
't Is natuurlijk weer zo'n situatie waar een combinatie van verschillende zaken de oorzaak kunnen zijn: Windows 8 update, re-set van de Marantz receiver na een firmware update,...
Ik heb de audio setup van de receiver ook nog niet 100% in orde, maar ik weet niet of dit de oorzaak kan zijn. Je leest wel dat video playback verstoord kan worden door verkeerde audio settings binnen XBMC, maar kan het ook dat de settings binnen XBMC goed staan en de receiver niet juist staat ingesteld dat het mis gaat? Of zou je dan enkel fouten in de audio opmerken?
Hoe kom ik er achter of mijn receiver AC3 of AAC compatible is? (of zijn ze dat tegenwoordig allemaal?)
Hier kan je bij de "Important Note" namelijk zien dat het probleem dat ik ondervind (very low framerate bij mkv's met audio) aan de audio settings kan liggen.
Het is wel vreemd dat het enkel bij mkv bestanden voor komt. Bij andere bestandstypes heb ik nog geen probleem gemerkt. Natuurlijk zijn het merendeel van de vide- bestanden die ik heb mkv's.

Xstream

Van de week Gotham Beta 4 maar 's geïnstalleerd. Draait vooralsnog helemaal probleemloos en stabiel. Wel zonder plugins of custom themes om 't ook stabiel te houden. Kijk ik wellicht de komende dagen nog wel even naar.

Enige wat nog steeds niet lukt dus is om een 3D BluRay (iso) in 3D afgespeeld te krijgen, dat is jammer. Mag je zo langzamerhand toch wel verwachten?
Of zijn daar nog trucs voor? (behalve een externe speler uiteraard)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

rho

#1334
Quote from: rho on April 13, 2014, 22:49:35
Een veel groter probleem is dat XBMC geen mkv meer afspeelt sinds de laatste windows 8 update. Heeft daar nog iemand last van?
(VLC speelt de bestanden wel zonder fout af!)
edit: Ik heb gemerkt dat mkv bestanden zonder audio wel afspelen. Zou het met de audio -settings te maken kunnen hebben?
't Is natuurlijk weer zo'n situatie waar een combinatie van verschillende zaken de oorzaak kunnen zijn: Windows 8 update, re-set van de Marantz receiver na een firmware update,...
Ik heb de audio setup van de receiver ook nog niet 100% in orde, maar ik weet niet of dit de oorzaak kan zijn. Je leest wel dat video playback verstoord kan worden door verkeerde audio settings binnen XBMC, maar kan het ook dat de settings binnen XBMC goed staan en de receiver niet juist staat ingesteld dat het mis gaat? Of zou je dan enkel fouten in de audio opmerken?
Hoe kom ik er achter of mijn receiver AC3 of AAC compatible is? (of zijn ze dat tegenwoordig allemaal?)
Hier kan je bij de "Important Note" namelijk zien dat het probleem dat ik ondervind (very low framerate bij mkv's met audio) aan de audio settings kan liggen.
Het is wel vreemd dat het enkel bij mkv bestanden voor komt. Bij andere bestandstypes heb ik nog geen probleem gemerkt. Natuurlijk zijn het merendeel van de vide- bestanden die ik heb mkv's.


Even melden dat dit probleem voortkwam uit de Windows 8.1 update. De audio instellingen in XBMC stonden verkeerd. Output terug gezet op hdmi WASAPI en het probleem is weg.
Waarom die instellingen veranderen bij een windows update is me niet bekend.

skank1

Quote from: Xstream on April 23, 2014, 14:53:47
Van de week Gotham Beta 4 maar 's geïnstalleerd. Draait vooralsnog helemaal probleemloos en stabiel. Wel zonder plugins of custom themes om 't ook stabiel te houden. Kijk ik wellicht de komende dagen nog wel even naar.

Enige wat nog steeds niet lukt dus is om een 3D BluRay (iso) in 3D afgespeeld te krijgen, dat is jammer. Mag je zo langzamerhand toch wel verwachten?
Of zijn daar nog trucs voor? (behalve een externe speler uiteraard)

Is al verschillende keren gezegd geweest maar 3d iso in. Mvc formaat kan ffmpeg niet afspelen. Ligt niet aan xbmc maar aan de ffmpeg versie.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Xstream

Quote from: skank1 on April 23, 2014, 15:44:09
Is al verschillende keren gezegd geweest maar 3d iso in. Mvc formaat kan ffmpeg niet afspelen. Ligt niet aan xbmc maar aan de ffmpeg versie.
Ah, ok. Werkt 't dan wel als je de ISO uitpakt?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

skank1

Nee.
Blijft mvc formaat
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Xstream

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

skank1

Gewoon een externe speler gebruiken binnen xbmc ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Xstream

Quote from: skank1 on April 24, 2014, 15:44:57
Gewoon een externe speler gebruiken binnen xbmc ;)
mja, tja ... het is "een" oplossing. Maar ik weet niet of ik daar aan ga beginnen. Doe jij dat wel?
Speel sowieso weinig 3D.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

skank1

Quote from: Xstream on April 24, 2014, 17:43:15
mja, tja ... het is "een" oplossing. Maar ik weet niet of ik daar aan ga beginnen. Doe jij dat wel?
Speel sowieso weinig 3D.

Ik doe dat ja, hoe zou ik het anders doen? :p
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Xstream

Quote from: skank1 on April 24, 2014, 18:40:37
Ik doe dat ja, hoe zou ik het anders doen? :p
Misschien speel je geen 3D :)
Welke externe player gebruik je hiervoor?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

rho

Ik gebruik er TMT6 voor. Ik denk dat skank1 die ook gebruikt.

Niek007

Quote from: rho on April 25, 2014, 09:47:56
Ik gebruik er TMT6 voor. Ik denk dat skank1 die ook gebruikt.

Misschien gaan we nu wat offtopic, maar nu het er toch over gaat: Ik gebruik PowerDVD 13 om de 3D bluray ISO's af te spelen (gemount met Virtual Clonedrive), maar streamen vanaf de NAS geeft erg veel haperingen. Heb je dat met TMT6 ook, of speel je alles vanaf een lokale bron?
In XMBC heb ik met mkv's van vergelijkbare grootte geen problemen, al moet ik wel zeggen dat het dan via NFS gaat.
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

Xstream

#1345
Quote from: rho on April 25, 2014, 09:47:56
Ik gebruik er TMT6 voor. Ik denk dat skank1 die ook gebruikt.
Lees dat PowerDVD, WinDVD en TotalMedia wel een beetje DE spelers zijn. Zal dat TMT eens checken en hoe je dat op een nette manier kunt aanslingeren vanuit XBMC. 

EDIT: Als je die speler start met playercorefactory, ga je dan ook weer terug naar XBMC als je stopt / film beeindigt? Of ben je dan gewoon uit XBMC. En hoe doen jullie dat met remote control. Hiervoor gebruik ik de iPad meestal. Pak je dan een andere remote app?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

RonG

Ik gebruik nu ook TMT6 en werkt als een zonnetje. Moet alleen nog de koppeling naar XBMC maken.

Vraagje, is het standaard menu aanpasbaar? BV een aparte 3D sectie erbij zetten?

rho

#1347
Quote from: Niek007 on April 25, 2014, 10:00:26
Misschien gaan we nu wat offtopic, maar nu het er toch over gaat: Ik gebruik PowerDVD 13 om de 3D bluray ISO's af te spelen (gemount met Virtual Clonedrive), maar streamen vanaf de NAS geeft erg veel haperingen. Heb je dat met TMT6 ook, of speel je alles vanaf een lokale bron?
In XMBC heb ik met mkv's van vergelijkbare grootte geen problemen, al moet ik wel zeggen dat het dan via NFS gaat.

Ik heb mijn schijven in de htpc zitten. Dus ik hoef niet over het netwerk.


Als je TMT afsluit ga je terug naar XBMC.

In de standaard skin kan je geen menu items bij maken volgens mij. Bij Aeon wel, denk ik.

Niek007

Quote from: RonG on April 25, 2014, 10:18:24
Ik gebruik nu ook TMT6 en werkt als een zonnetje. Moet alleen nog de koppeling naar XBMC maken.

Vraagje, is het standaard menu aanpasbaar? BV een aparte 3D sectie erbij zetten?

Met Aeon Nox kun je zelf items aanmaken in het menu. Ik heb m'n films in diverse playlists gezet (3D, 'normale 2D' films en concerten). De menu items kun je dan naar die playlists koppelen.
Hier staat het mooi beschreven: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=138505
Werkt erg goed!
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

RonG

Quote from: Niek007 on April 25, 2014, 12:06:40
Met Aeon Nox kun je zelf items aanmaken in het menu. Ik heb m'n films in diverse playlists gezet (3D, 'normale 2D' films en concerten). De menu items kun je dan naar die playlists koppelen.
Hier staat het mooi beschreven: http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=138505
Werkt erg goed!

Thnx, ga ik zeker proberen :)