Algemeen Kodi Topic

Started by skank1, August 23, 2012, 10:26:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Witalik

Ja ik had expres me films ook even ingeladen maar daar mist die dus ook zonder fan art en dergelijke gewoon meer als 50% van de films. Dit om die library scraper voor concerten even uit te sluiten.

Ik denk dat ik idd maar eens een keertje media portal ga proberen.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

darkman76

Ik heb daar recent ook problemen mee gehad.

Het bleek dat standaard source van de movie scraper niet reageerde. Daardoor pakte de scraper altijd de backup en miste ik veel films, tevens duurde de opbouw van de bibliotheek erg lang. Door de standaard bibliotheek aan te passen ging alles weer werken bij mij tot 95%. Die laatste 5% laatste heb ik met nfo files opgelost.
Yamaha Rx-A2020, Monitor Audio Rx6, Rx Center, Rxw-12, Rx1, Xbox One, Ipad 3
HT \ Stereo : Yamaha Bd-A1020, QNAP TS-469 PRO met XBMC
Kabels : Audioquest en W&M.

rho

Quote from: Witalik on March 24, 2014, 18:33:03
Ik denk dat ik idd maar eens een keertje media portal ga proberen.

Laat je weten hoe je dat meevalt?
Ik heb het vroeger geprobeerd en dat viel zowel mee als tegen. Maar ik heb de indruk dat wat me er aan tegenviel in de laatste updates aangepakt werd.

Witalik

Ik zal niet zo snel meer terug vallen op XBMC in ieder geval  ;D sorry voor het vloeken in de kerk  :hehe:

Sommige dingen zijn met XBMC wat beter zoals met die skin dat je al concert tab heb maar de rest is dan weer zo omslachtig. 

Voordelen voor mij met media portal zijn toch wel dat ik gewoon in een soort windows omgeving manueel heel makkelijk info kan toevoegen, dit is voor mij concerten heel belangrijk. Ik ben nu een beetje aan het uitvinden of ik die concerten en movies apart onder een button op het begin scherm kan krijgen,

De curve is misschien nog wat hoger als met XBMC maar wat je daarna aan opties heb is toch wel een vooruit gang voor mij.

Ik dacht ook eens ik kijk is of ik een DTS HD demo disk kan spelen via dit programma, en dat gaat perfect ik krijg zelfs gewoon het menu. Misschien was dit met XBMC ook al maar dat weet ik niet.

Al met al ben ik hier nog wel effe zoet mee denk ik, Voordelen zijn voor mij alles instellen via windows schermen en dan het programma opstarten en kijken hoe het gelukt is.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

weradus

Vandaag kwam mijn INTEL NUC (D34010WYK - i3-4010U) binnen USB stick lag al klaar en binnen 10 minuten draaiend met Gotham B2. De Interne mSATA SSD boot echt als een speer, vanavond nog even verder spelen.

rho

Quote from: Witalik on March 26, 2014, 17:41:24
Ik zal niet zo snel meer terug vallen op XBMC in ieder geval  ;D sorry voor het vloeken in de kerk  :hehe:

Sommige dingen zijn met XBMC wat beter zoals met die skin dat je al concert tab heb maar de rest is dan weer zo omslachtig. 

Voordelen voor mij met media portal zijn toch wel dat ik gewoon in een soort windows omgeving manueel heel makkelijk info kan toevoegen, dit is voor mij concerten heel belangrijk. Ik ben nu een beetje aan het uitvinden of ik die concerten en movies apart onder een button op het begin scherm kan krijgen,

De curve is misschien nog wat hoger als met XBMC maar wat je daarna aan opties heb is toch wel een vooruit gang voor mij.

Ik dacht ook eens ik kijk is of ik een DTS HD demo disk kan spelen via dit programma, en dat gaat perfect ik krijg zelfs gewoon het menu. Misschien was dit met XBMC ook al maar dat weet ik niet.

Al met al ben ik hier nog wel effe zoet mee denk ik, Voordelen zijn voor mij alles instellen via windows schermen en dan het programma opstarten en kijken hoe het gelukt is.

Je bent er blijkbaar gelukkig mee.

Ik vond het net een nadeeltje dat je alles eigenlijk extern moet instellen, maar jij vindt dat blijkbaar handiger.
Eens dat je alles wat geconfigureerd hebt werkt het geheel wel erg netjes was mijn ervaring.

Hoe presteert ie wat opsterten betreft? Ik meen me te herinneren dat XBMC daar wel wat sneller is.

Witalik

Ja ik vind het juist een voordeel zodat ik alles netjes in een lijst snel kan aanpassen ipv dat ik met shortcuts moet werken in XBMC. Ik vond het ook bizar dat er gewoon bluray menus getoond worden out-of-the-box.

Het opstarten van het programma zelf duurt wel langer als met XBMC, je ziet de verschillende onderdelen die geladen moeten worden ik denk dat het wel een seconden of 5 duurt. Maar voor mij is dat geen probleem.

Ik weet niet wat jij bedoelde paar posts terug wat er tegenviel en dacht dat opgelost was met updates ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

StefaanD

Quote from: Witalik on March 24, 2014, 18:33:03
Ja ik had expres me films ook even ingeladen maar daar mist die dus ook zonder fan art en dergelijke gewoon meer als 50% van de films. Dit om die library scraper voor concerten even uit te sluiten.

Ik denk dat ik idd maar eens een keertje media portal ga proberen.

Misschien is tinyMediaManager of een dergelijke tool dan iets voor je om die ontbrekende aan te vullen en toch nog zichtbaar te maken in XBMC ?

skank1

Quote from: Witalik on March 24, 2014, 18:33:03
Ja ik had expres me films ook even ingeladen maar daar mist die dus ook zonder fan art en dergelijke gewoon meer als 50% van de films. Dit om die library scraper voor concerten even uit te sluiten.

Ik denk dat ik idd maar eens een keertje media portal ga proberen.

Als je meer dan 50% niet vind, lijkt het me toch sterk dat het dan aan je benaming van de film ligt hoor

Gewoon filmnaam en jaartal erbij en die vindt 98% alle films
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

StefaanD

Nee denk het echt niet. Als je alleen Hollywood films hebt staan dan zal alles ongeveer wel gevonden worden. Als je wat speciale dingen hebt staan gaat het wel eens verkeerd.

In XBMC is het ook gewoon moeilijk om een overzicht te krijgen van films die niet werden herkend en dus niet worden getoond in de moviewall.

Witalik

Quote from: skank1 on March 27, 2014, 10:23:16
Als je meer dan 50% niet vind, lijkt het me toch sterk dat het dan aan je benaming van de film ligt hoor

Gewoon filmnaam en jaartal erbij en die vindt 98% alle films

Wel knap dan dat ik met Moving-pictures plugin van Mediaportal misschien 4 films handmatig moet toewijzen ? Het probleem is niet de benamingen van de films dat weet ik nu wel 100% zeker. Lijkt wel of er iets in XBMC is blijven hangen met een vorige install ofzo waar ik niet vanaf kom.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

skank1

Quote from: StefaanD on March 27, 2014, 10:57:04
Nee denk het echt niet. Als je alleen Hollywood films hebt staan dan zal alles ongeveer wel gevonden worden. Als je wat speciale dingen hebt staan gaat het wel eens verkeerd.

In XBMC is het ook gewoon moeilijk om een overzicht te krijgen van films die niet werden herkend en dus niet worden getoond in de moviewall.

Daar heb je een addon voor ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Quote from: Witalik on March 27, 2014, 09:42:23
Ja ik vind het juist een voordeel zodat ik alles netjes in een lijst snel kan aanpassen ipv dat ik met shortcuts moet werken in XBMC. Ik vond het ook bizar dat er gewoon bluray menus getoond worden out-of-the-box.

Het opstarten van het programma zelf duurt wel langer als met XBMC, je ziet de verschillende onderdelen die geladen moeten worden ik denk dat het wel een seconden of 5 duurt. Maar voor mij is dat geen probleem.

Ik weet niet wat jij bedoelde paar posts terug wat er tegenviel en dacht dat opgelost was met updates ?

De versie die ik draaide startte erg traag op. Zeker niet binnen de 30 seconden.
De samenwerking van alle onderdelen werkte ook nog niet zo super. Het leek nog een beetje een samenraapsel van plug-ins die dan tot 1 geheel verlijmd werden.
Naar wat ik van de latere versies gelezen heb is dat nu allemaal beter geregeld. Het is allemaal meer 1 geheel ipv een mishmash van onderdelen die proberen samen te werken.

Het werkte wel hoor. En eens je alles wat netjes had ingesteld viel het eindresultaat erg mee.
Maar voor je zover was vroeg het toch wel even wat inspanningen. Meer dan bij XBMC.
Je moest ook nog enkele zaken die standaard horen te zijn zelf nog installeren, na de installatie van MediaPortal zelf. Ik meen dat dat nu, zoals bij XBMC, zowat in 1 installatie pakket zit. (uitgesloten van add-ons die je naar keuze nog kan toevoegen)

Witalik

Daar heb je helemaal gelijk in Rho ik ben nu 2 daagjes aan het kloten maar via het forum van die gasten kom ik nu op een punt dat ik het heb zoals ik het wil ! Alleen nog even wat kloten met DTS True hd audio omdat voor elkaar te krijgen dan is dit voor mij de perfecte media speler.

Ik kan nu met 1 knop via het homescreen naar me Concerten, DTS True hd dvd's, en wat je maar wilt  netjes geordend met plaatjes en dergelijke kijken. Nu moet ik nog een stukje maken zodat ik me festival dvd's ook onder een aparte tabje heb en dat kan gewoon heel makkelijk ben ik helemaal content.

Het vergt wat moeite maar als je het door heb is dit echt Heel erg customisable, en voor mij veel sneller te ordenen en aan te passen.

I like it !
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

rho

Fijn dat het je zo bevalt!
Maak eens wat screenshots. :)

skank1

Doe dat dan in een mediaportal topic.
Dit gaat over xbmc...
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Da's nog geen slecht idee, een apart MediaPortal topic.

weradus

Een XMBC newbie vraag  :o

Ik ben een serie aan het kijken en heb aangezet dat niet automatisch de volgende aflevering moet beginnen. Aan het einde van een aflevering springt XMBC terug naar het hoofdmenu en blijft niet in het aflevering submenu staan waar ik was - wat doe ik fout of dit is normaal gedrag of ergens een instelling die niet goed staat. Ik gebruik de default skin and Gotham B2.


Witalik

Quote from: skank1 on March 27, 2014, 17:43:15
Doe dat dan in een mediaportal topic.
Dit gaat over xbmc...

Ik zat al te wachten eigenlijk hoe lang duurde voordat het vloeken in de kerk bestraft zou worden door onze XBMC Guru  ::)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

rho

Quote from: Witalik on March 28, 2014, 07:44:36
Ik zat al te wachten eigenlijk hoe lang duurde voordat het vloeken in de kerk bestraft zou worden door onze XBMC Guru  ::)
Je was niet alleen. :D

skank1

Ik heb me nog moeten inhouden  :D
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

flink van je.  :D

Waar blijft die officiele release van Gotham toch? Ik wil die upscaling van SD naar HD wel eens zien.
Ik ben een hele verzameling DVD's naar MKV aan het converteren en dan is een goeie upscaling altijd wel interessant natuurlijk.

skank1

Probeer dan toch gewoon beta 2
zo stabiel als wat..
beta 3 komt eerstdaags (maar 2 bugfixes erin, dus final komt snel denk ik )
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

rho

Als de final er snel aankomt dan wacht ik wel. ;)

skank1

Quote from: rho on March 29, 2014, 16:41:57
Als de final er snel aankomt dan wacht ik wel. ;)

Dan moet je niet zeggen, waar blijft hij he :)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii